6 علامت جدی بروز مشکل پسوریازیس در طی دوران بارداری زنان

6 علامت جدی بروز مشکل پسوریازیس در طی دوران بارداری زنان

آیا شما هم به عنوان یک زن جوان و بي­تجربه، باردار هستید؟ آیا شما هم به تازگی متوجه بروز لکه­های قرمز فلس­دار بر روی پوست بدن و صورت خود شده­اید؟ آيا لکه­های قرمز فلس­دار ايجاد شده بر روی پوست بدن و صورت شما بسیار خارش­دار هستند؟ خوب، اگر پاسخ شما هم به سوالات بالا مثبت است، می­توانید برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به بیماری پسوریازیس در طي دوران بارداري زنان، مقاله زیرا را بخوانید.

همانطور که می­دانید بروز خارش پوست در طی دوران بارداری زنان بسیار شایع است. با این حال، می­توان ادعا كرد كه این حالت، بیشتر به شرایط بدنی و لباسی که زنان در طي دوران حاملگی خود استفاده می­کنند، بستگی دارد. به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه یادتان باشد كه اگر شما هم در طي دوران بارداري خود علایم بیماری پسوریازیس را بر روی پوست بدن و يا صورتتان احساس کردید، نگران نباشيد! زیرا این علائم در طي دوران حاملگی اکثر زنان دیده می­شود. اما، برای پیدا کردن علل، علائم و روش درمان بيماري پسوریازیس در طي دوران بارداری زنان مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیماری پسوریازیس در طی دوران بارداری زنان چیست؟

یادتان باشد كه مشکل پسوریازیس نوعی بیماری پوستی است که بیشتر پوست سر، دست­ها، پاها، کمر، آرنج و زانوهای فرد باردار را تحت تاثیر قرار می­دهد. در این بیماری به طور معمول، در سلول­های پوست برخی از نواحی بدن زنان باردار به آهستگی شروع به رشد نموده و حالت پوسته پوسته شدن را ايجاد مي­كند، که این وضعیت یک بار در هر هفته و یا بیشتر رخ مي­دهد. با اين حال، به عنوان يك خنم باردار زیاد نگران نباشید، زیرا همانطور که لایه­های بیرونی پوست شما فرو می­ریزد، سلول­های پوستي جدیدي در محل آن­ها رشد خواهد كرد. با اين حال، در عارضه پسوریازیس، سلول­های پوستي جدید بسیار سریع رشد کرده و در مدت کوتاهی به صورت یک لایه سخت بر روی سطح پوست بدن و صورت زنان ظاهر می­شوند. بر اثر رشد خیلی سریع خوشه اين سلول­ها در برخی نواحی از پوست بدن زنان باردار، آن محل به شکل تکه­های بسیار ضخیم و یا پلاک در خواهد آمد. البته، يادتان باشد كه این تکه­های پوستی می­تواند بسیار کوچک، متوسط ​​و یا حتی بسیار بزرگ باشد.

علائم بروز بیماری پسوریازیس در طی دوران بارداری زنان چیست؟

 

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه علائم بیماری پسوریازیس در طی دوران حاملگی زنان، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، ممکن است هر زن مبتلا به این بیماری یک و يا تعداد بیشتري از علائم ذکر شده را بر روی پوست بدن خود تجربه کند. شايع­ترين این علائم عبارتند از:

  •     اول این که پوست مادران باردار مبتلا به بیماری پسوریازیس بسیارخشک شده وبهراحتی دچار خونریزی مي­شود.
  •     معمولا، ناخن­های این افراد دارای ضخامت زیادی شده و بعد از گذشت مدتی،حفره­دار ویاشیاردار می­شود.

  • همچنین، با پیشرفت روند بیماری، تکه­های قرمز رنگی بررویپوست بدن و صورت زنان باردار ایجاد می­شود، که اين تکه­های قرمز دارای فلس­هاینقره­ای هستند.
  • البته، بروز احساسسوزشدرمنطقهآسیبدیده از پوست بدن زنان حامله را هم در چنين شرايطي نباید فراموش کرد.
  • احساسخارش ویادرددرمنطقه آسیبدیده از پوست بدن زنان باردار هم از ساير علائم شايع بروز بيماري پسوریازیس در بدن آن­ها است.
  • در نهايت، به خاطر داشته باشيد كه مشاهده نموده حالت تورم ویاسفتیمفاصل در بدنتان هم مي­تواند يكي از علائم شايع بروز بيماري پسوریازیس باشد.

آیا آغاز دوران بارداری در بدن زنان، تاثیری بر شدت بیماری پسوریازیس دارد؟

یادتان باشد كه 40 تا 60 درصد از مادران باردار مبتلا به بیماری پسوریازیس خود به خود بهبود می­یابند. با اين حال، روند درمان بيماري به شرایط بدنی فرد مبتلا بستگی دارد. معمولا، روند بهبود این بیماری حداکثر تا پایان سه ماهه اول و سه ماهه دوم از دوران بارداري به وضوح قابل مشاهده است. با این حال، در 10 تا 20 درصد از زنانباردار ممکن است شرایط بیماری پسوریازیس به جای بهبود تشدید شود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/