آیا نوشیدن آب معمولی برای بدن زنان حامله مبتلا به بيماري آنفولانزای معده مناسب است؟

آیا نوشیدن آب معمولی برای بدن زنان حامله مبتلا به بيماري آنفولانزای معده مناسب است؟

جالب است بدانيد كه نوشیدن نوع مایعات در زنان حامله مبتلا به بيماري آنفولانزای معده به شرایط بدنی فرد و شدت علائم بیماری بستگي دارد. اگر نشانه­ها وعلائم بیماری شدید باشد، امکان از دست دادن الکترولیت­ها نیز در بدن فرد بالا خواهد بود. با این حال، توصیه می­شود كه هر مادر باردار مبتلا به بيماري آنفولانزای معده به دکتر معالج خود مراجعه نموده و به دنبال توصیه­های او برای درمان اختلالات به وجود آمده در معده خود باشد.

علاوه بر اين موارد، به عنوان يك خانم باردار به ياد داشته باشيد كه اگر شما هم در زمان ابتلا به بيماري آنفولانزای معده حالت اسهال و استفراغ شدید دارید، باید حداقل برای یک تا دو ساعت قبل از مصرف هر مایعات، حتی آب و الکترولیت صبر کنید، چون معده و شکم شما به طور خودکار همه آن­ها را رد خواهد کرد. در واقع، شکم مادران باردار مبتلا به بيماري آنفولانزای معده نیاز دارد تا به خودی خود با گذشت زمان درمان شده و اسپاسم موجود در این ناحیه از بدن فرد باید قبل از مصرف هر گونه مایعاتي به طور کامل از بین رفته باشد.

چه زمانی زن حامله مبتلا به بيماري آنفولانزای معده باید به دکتر متخصص زنان و زايمان مراجعه کند؟

یادتان باشد كه علائم آنفلوآنزای معده معمولا در طی دو روز خود به خود فروکش خواهد کرد. در غیر این صورتف شما باید به پزشک مراجعه نموده و مشکلات موجود در معده خود را به كمك او بررسی کنید. برخي از علائم بيماري آنفولانزای معده شديد این علائم عبارتند از:

    اگر مدت بیماری آنفولانزای معده در بدن مادر بارداري برای بیش از 48 ساعت طول بکشد.
    اگر درجه حرارت بدن مادر باردار مبتلا به بيماري آنفولانزای معده 101 درجه فارنهایت و یا بالاتر باشد.
    اگر بیمار کم­آبی شدیدي را در بدن خود احساس کند، طوری که دهان او خشک شده و رنگ ادرارش تیره­تر شود.
    بروز مشکل کاهش اشتها و احساس خستگی شدید در بدن مادر باردار مبتلا به بيماري آنفولانزای معده
    همچنین، اگر معده فرد بیمار قادر به نگه داشتن مواد غذایی برای یک زمان کوتاه نباشد.

چه زمانی زنان حامله مبتلا به بيماري آنفولانزای معده می­توانند دارو مصرف کنند؟

همانطور که می­دانید مصرف دارو توسط زنان باردار می­تواند به جنین داخل رحم اين افراد آسیب برساند. به همین دلیل، انواع داروهای مصرفی توسط این افراد محدود است. با توجه به اثرات منفي داروها در بدن زنان باردار، مراکز موجود در كشورمان، به منظور کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) در زنان حامله، استفاده از هر نوع داروی گاستروانتریت ویروسی معده را قدغن کرده­اند. بنابراین، این افراد می­توانند برخی از داروهای گیاهی و طبیعی (مانند زنجبیل و نعناع) را برای از بین بردن ویار صبحگاهی و یا حالت تهوع ناشی از آنفولانزای معده استفاده کنند، زیرا مصرف این مواد می­تواند با حالت تهوع و استفراغ مربوط به اختلالات معده در طي دوران حاملگی زنان مقابله کند. داروهایی که معمولا توسط دکتر متخصص زنان و زايمان برای درمان بيماري آنفولانزای معده در طی دوران بارداری زنان تجویز می­شود، عبارتند از:

  •     آنتی اسیدها (انو، تامس 
  • مسکن و از بین برنده گاز
  • استامینوفن و یا تیلنول (مصرف این دارو، سردرد و اسپاسم­های عضلانی ناشی از وجود ویروس­ها را در بدن زنان باردار مبتلا به بيماري آنفولانزای معده از بین خواهد
  • داروهایضداسهال-در صورت شدت یافتن بیماری توسطپزشکانتجویزمی­شود.

توجه: تمام داروهایی که حاوی آنتی اسیدها هستند، تنها پس از مشورت با دکتر متخصص زنان و زايمان باید مصرف شوند. زنان حامله باید از مصرف خودسرانه هر نوع دارویی اجتناب کنند، چون این قرص­ها بیش از یک داروی کوچک هستند و مصرف خودسرانه آن­ها حتی به مقدار کم هم ممکن است عوارض جبران­ناپذیری بر روی جنین داخل رحم اين افراد بگذارد.

زنان حامله چگونه می­توانند از ابتلا به بيماري آنفلوآنزای معده جلوگیری کنند؟

در ادامه این مقاله ،نکاتی برای راهنمایی زنان حامله ارائه داده شده است، که می­توانند با کمک آن­ها از ابتلا به مشکلات معده جلوگیری کنند. این نکات عبارتند از:

    یادتان باشد كه دست­های خود را پس از توالت با دقت تمام بشویید. اطمینان حاصل کنید که توالت و منطقه مورد استفاده هر روز شما کاملا تمیز باشد. بنابراین، محیط دستشویی، کلید برق، وان حمام، دستگیره­های در، شیرهای آب و سایر سطوح را با مواد شوینده و آب گرم هر روز تمیز كنيد.
    دستهای زنان حامله پس از باغبانی کردن و یا دست زدن به حیوانات خانگی باید خوب شسته شود.
    زنان حامله باید از مصرف هر گونه مواد غذایی طبخ نشده، به خصوص زمانی که بیمار هستند، خودداری کنند. همچنين، اين خانم­ها قبل از اقدام به پخت و پز غذا همیشه بايد دست­های خود را با آب و صابون بشویند.
    هر زن حامله­اي باید در داخل منزل خود یک حوله جداگانه و یا یک دستمال فلانل و یا پشمی برای تمیز کردن و یا خشک کردن دست­های خود داشته باشد.
    همه زنان حامله باید سعی کنند تا از کسانی که مبتلا به آنفلوآنزای معده هستند، دور باشند. این فقط یک اقدام احتیاطی بوده و نکته­ای برای از بین بردن نگرانی بیش از حد شما است!
    علاوه بر اين موارد، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه پیروی کردن از قوانین ایمنی برای خرید و تهیه مواد غذایی مصرفی هم در طي دوران بارداری زنان بسیار مهم است.
    همچنین، این افراد نباید مواد غذایی سرد شده را که برای بیش از چند ساعت در یخچال نگهداری شده است، مصرف کنند.
    در نهایت، يادتان باشد كه استفاده از یک رژیم غذایی سالم، مصرف مقدار زیادی آب،و انجام تمرینات ورزشی مکرر و متوسط در طي دوران بارداری مي­تواند در جلوگیری از مبتلا شدن زنان باردار به بيماري آنفولانزای معده بسیار مفید ​​است.

آیا عفونت معده مادران باردار می­تواند به جنین داخل رحم اين افراد هم انتقال یابد؟

با این که مشکل معده در زنان حامله ویروسی است، اما به جنین داخل رحم اين افراد انتقال نمی­یابد! اما تا زمانی که زن حامله سالم است، بدن او از سیستم دفاعی طبیعی برخوردار بوده و می­تواند جنین داخل رحم را از هر آسیبی محافظت کند. بنابراین، فراموش نکنید كه مشکلات موجود در بدن زن مبتلا به آنفولانزای معده، حتی استفراغ و اسهال نیز نمی­تواند هیچ گونه آسیبی به جنین داخل رحم اين افراد برساند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/