راه هایی برای سریعتر باردار شدن

close-up-portrait-man-s-woman-s-hands

وقتی می خواهید باردار شوید، رابطه جنسی چیزی فراتر از لذت بردن است. شما می خواهید همه چیز را در رختخواب به درستی انجام دهید تا شانس خود را برای بارداری به حداکثر برسانید.

هیچ روشی برای ایجاد بارداری ثابت نشده است. با این حال، چند تغییر در زمان و دفعات عشق ورزی شما ممکن است به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند.

چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید؟

بهترین زمان برای باردار شدن در باروری ترین نقطه در چرخه قاعدگی شماست. "پنجره بارور" شما شامل پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است.

دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشترین احتمال بارداری را دارند منبع مورد اعتماد. داشتن رابطه جنسی در آن روزها بیشترین شانس را برای باردار شدن به شما می دهد.

در طی تخمک گذاری، تخمدان شما یک تخمک بالغ آزاد می کند. آن تخمک در مسیر خود به سمت رحم شما از لوله فالوپ به سمت پایین می رود.

در این مسیر، اسپرم (امیدوارم) با تخمک ملاقات کرده و آن را بارور می کند. اسپرم می تواند حدود پنج روز زنده بماند. بنابراین اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، هدف شما این است که در زمان تخمک گذاری، اسپرم زنده در لوله های فالوپ خود داشته باشید.

چگونه می دانید که تخمک گذاری دارید؟ یک راه این است که روزهای سیکل خود را بشمارید.

یک تقویم از چرخه های قاعدگی خود داشته باشید یا از یک برنامه برای پیگیری استفاده کنید. هر چرخه از اولین روز پریود شما شروع می شود و در روز قبل از شروع دوره بعدی شما به پایان می رسد.

به دنبال نقطه میانی چرخه خود باشید. اگر سیکل 28 روزه دارید، به طور کلی حدود روز 14 تخمک گذاری خواهید داشت.

همچنین می توانید به دنبال علائمی مانند این باشید که نشان دهنده تخمک گذاری است:

تغییر در ترشحات واژن. هنگامی که تخمک گذاری می کنید، مخاط شما شفاف و غلیظ می شود - تقریباً به اندازه یک سفیده تخم مرغ.
افزایش دمای پایه بدن (BBT). دمای استراحت بدن شما پس از تخمک گذاری اندکی افزایش می یابد. می توانید BBT را قبل از بیدار شدن در صبح با دماسنج دمای پایه بدن اندازه گیری کنید. توجه: این فقط به شما می گوید که تخمک گذاری کرده اید و نمی توانید تخمک گذاری را پیش بینی کنید. با این حال، اگر دمای خود را برای چند سیکل ردیابی کنید، می‌توانید به طور کلی در چه روز چرخه‌ای تخمک‌گذاری می‌کنید ببینید.

داروخانه ها نیز کیت های تخمک گذاری بدون نسخه را می فروشند. این آزمایش‌ها تغییرات هورمونی در ادرار شما را بررسی می‌کنند و می‌توانند به شما اطلاع دهند که در چه زمانی احتمال تخمک‌گذاری دارید. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل کیت تست مراجعه کنید.

راه هایی برای سریعتر باردار شدن

چه موقعیت هایی بهترین هستند؟

با آزاد شدن صدها میلیون اسپرم در هر ارگاسم مرد، هر رابطه جنسی محافظت نشده در حوالی زمان تخمک گذاری می تواند منجر به بارداری شود. تا زمانی که اسپرم وارد واژن شود، شانس باردار شدن دارید.

هیچ موقعیت خاصی در طول رابطه جنسی ثابت نشده است که احتمال لقاح را افزایش دهد. با این حال، برخی از موقعیت‌ها ممکن است برای اطمینان از اینکه شناگران کوچک راه خود را به سمت تخم مرغ پیدا می‌کنند، بهتر از سایر موقعیت‌ها باشند. پوزیشن های میسیونری (مرد در بالا) و حالت سگ (مرد پشت) امکان نفوذ عمیق تر را فراهم می کند - اسپرم را در مجاورت دهانه رحم قرار می دهد.

در موقعیت های ایستاده و زن روی بالا، جاذبه بر علیه شما عمل می کند. با این حال، ایستادن بلافاصله بعد از رابطه جنسی نباید احتمال بارداری شما را کاهش دهد. اسپرم شناگران بسیار خوبی هستند. پس از رسوب در واژن، می توانند در عرض 15 دقیقه به دهانه رحم برسند.

اگرچه لازم نیست بعد از رابطه جنسی پاهای خود را در هوا بالا بیاورید، یا حتی به پشت دراز بکشید تا به آنها کمک کنید تا به آنجا برسند، اما ضرری ندارد. قرار دادن یک بالش در زیر کمر نیز باعث می شود اسپرم در جهت درست شنا کند.

هر چند وقت یکبار باید رابطه جنسی داشته باشید؟

شاید خوانده باشید که داشتن رابطه جنسی اغلب کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده است که اسپرم ها پس از یک دوره 2-3 روزه پرهیز از کیفیت بهتری برخوردار هستند. همچنین مطالعات نشان داده است که نرخ بارداری در زوج هایی که هر 1 تا 2 روز یک بار رابطه جنسی دارند، بیشتر است.

عشق ورزی یک بار در روز یا یک روز در میان در دوران باروری شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید، اما خودتان را مجبور به برنامه ریزی نکنید. می تواند منجر به استرس غیر ضروری شود. در نهایت، تعداد دفعاتی ایده آل برای داشتن رابطه جنسی همان چیزی است که برای شما احساس راحتی می کند.

آیا روان کننده بر شانس باردار شدن تأثیر می گذارد؟

کمتر از دو سوم منابع مورد اعتماد زنان از روان کننده در حین رابطه جنسی استفاده می کنند، اما سؤالاتی در مورد اینکه آیا این محصولات ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند وجود دارد. در مطالعات آزمایشگاهی، روان کننده های مبتنی بر آب مانند Astroglide و K-Y Brand Jelly حرکت اسپرم را 60 تا 100 درصد کاهش دادند.

قبل از اینکه وحشت کنید و لوله روان کننده را بیرون بیندازید، مطالعات منبع مورد اعتماد زوج های واقعی که سعی در باردار شدن دارند، هیچ تاثیر منفی بر باروری پیدا نکرده است. در واقع، روان کننده ممکن است به تلاش شما برای باردار شدن کمک کند و رابطه جنسی را به اندازه کافی راحت کند که بیشتر اوقات داشته باشید.

اگر نگران این هستید که روان کننده شانس باردار شدن شما را کاهش دهد، مارک های دوستدار اسپرم مانند Pre-seed را امتحان کنید.

راه هایی برای سریعتر باردار شدن

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر سعی کرده اید باردار شوید، اما شانسی ندارید، به پزشک مراقبت های اولیه یا یک متخصص باروری مراجعه کنید.

چه مدت باید قبل از مراجعه به پزشک صبر کرد؟ این بستگی به سن شما دارد.

زنان کمتر از 35 سال باید حداقل 1 سال قبل از کمک پزشکی تلاش کنند.
زنان 35 ساله یا بالاتر باید پس از 6 ماه تلاش به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنند.
اگر هر یک از این مشکلات را دارید که می تواند باروری را تحت تأثیر قرار دهد، زودتر وقت ملاقات بگذارید:

  • پریود نامنظم یا بدون قاعدگی
  • اندومتریوز
  • بیماری التهابی لگن
  • سابقه سقط جنین
  • جراحی فتق یا مشکل در بیضه ها (در شریک جنسی شما)

پزشک ارزیابی سلامت و سابقه پزشکی شما را انجام خواهد داد. داروها، تکنیک‌های لقاح و جراحی می‌توانند به بچه‌دار شدن افراد مبتلا به مشکلات باروری کمک کنند.

غذای آماده

هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده برای باردار شدن خوب است. اما زمان‌بندی مناسب برای ملاقات‌ها و انجام بیشتر آن‌ها، شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

اگر بارداری فوراً برای شما اتفاق نیفتاد، به خود یا همسرتان فشار نیاورید. باردار شدن ممکن است چند ماه طول بکشد - به خصوص اگر در سن 30 سالگی یا بیشتر هستید.

اما اگر برای مدت طولانی تلاش کرده‌اید و همچنان مشتاقانه منتظر آن برآمدگی نوزاد هستید، برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/