تاثیر روان کننده‌های جنسی بر بارداری

white-beautiful-love-birth-people

آیا استفاده از روان کننده مانع از بارداری می شود؟

ممکن است. شواهد متناقضی وجود دارد، اما تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که روان‌کننده‌های واژینال هم می‌توانند به اسپرم آسیب برسانند و هم در توانایی آن‌ها برای سفر به رحم برای بارور کردن تخمک اختلال ایجاد کنند. این در مورد بسیاری از روان کننده های فروشگاهی و همچنین برای بسیاری از نسخه های خانگی مانند روغن زیتون صادق است.

در حالی که PH (اسیدیته) مخاط دهانه رحم که درست قبل از تخمک گذاری تولید می شود برای بقا و حرکت اسپرم عالی است، pH اکثر روان کننده ها برای اسپرم مناسب نیست. در واقع، آنقدر اسیدی است که اسپرم را از بین ببرد. علاوه بر این، ضخامت روان کننده ها می تواند حرکت اسپرم ها را با مشکل مواجه کند و محتوای آب آن می تواند با جذب آب به اسپرم آسیب برساند.

بهترین روان کننده برای استفاده زمانی که هدف شما لقاح است، پیش بازی است. وقت خود را صرف انجام مقاربت کنید. از شریک زندگی خود بخواهید بیشتر دست زدن، بغل کردن و بوسیدن را انجام دهد. بسیاری از زنان می گویند که برای ایجاد حالت روحی به 15 تا 20 دقیقه تحریک نیاز دارند.

اگر با وجود تمام تلاش ها برای پیش بازی احساس خشکی می کنید، سعی کنید از آب گرم به عنوان روان کننده استفاده کنید. آب برای اسپرم سمی نیست و در توانایی اسپرم برای رسیدن به دهانه رحم اختلال ایجاد نمی کند.

اگر همچنان در حین تلاش برای باردار شدن نیاز به استفاده از روان کننده را احساس می کنید، بهتر است یکی را انتخاب کنید که در آزمایشات بالینی ایمن و موثر برای بارداری ثابت شده باشد. اینها معمولاً به عنوان روان کننده های "دوستانه باروری" به بازار عرضه می شوند و شامل مارک هایی مانند Pre-seed و Conceive Plus می شوند.

تأثیر روان کننده ها بر باروری به ویژه برای زوج هایی که سعی در باردار شدن دارند مرتبط است. مشکل خشکی واژن در زوج هایی که قصد باردار شدن دارند دو برابر بیشتر از جمعیت عادی است. همچنین، مشکلات مربوط به خشکی واژن هر چه مدت زمان طولانی تری یک زوج به دنبال باردار شدن باشند افزایش می یابد

بر اساس یک مطالعه، از هر چهار زوج، یک زوج در هنگام تلاش برای باردار شدن از روان کننده های شخصی (که برای باروری مناسب نبودند) استفاده می کردند. از روغن های غیر دوستدار اسپرم استفاده نکنید.

با این حال، اگر شما یکی از کسانی هستید که نمی دانستند، به دور از تنهایی هستید. مشکل روان کننده های معمولی چیست؟ و چگونه ممکن است بر اسپرم تأثیر بگذارند؟

نوع روان کننده ای که استفاده می کنید می تواند تفاوت زیادی در باردار شدن ایجاد کند.

برنامه ریزی برای باردار شدن می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، از جمله داشتن رابطه جنسی بیشتر.

با این حال، گاهی اوقات افزایش مقاربت می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد.

دکتر لیکیشا ریچاردسون، متخصص زنان و زایمان در می سی سی پی، «زمانی که بیماران در تلاش برای بچه دار شدن هستند، به خصوص اگر در حال [مشاوره با] یک پزشک یا استفاده از یک برنامه باروری هستند، اکثر آنها در طول دوره باروری خود یک روز در میان رابطه جنسی دارند. ، به Healthline گفت.

با این حال، ریچاردسون می‌گوید که اکثر مردم زندگی پرمشغله‌ای دارند، بسیاری از زوج‌ها در طول برخوردهای جنسی زمان کافی برای پیش‌بازی نمی‌گذارند.

او گفت: "برانگیختگی زنان حدود 20 دقیقه طول می کشد، که می تواند روان کننده های طبیعی خود زن را در دهانه رحم و واژن آزاد کند." از آنجایی که دفعات رابطه جنسی هنگام تلاش برای باردار شدن افزایش می‌یابد، زمان به یک مسئله تبدیل می‌شود و بیشتر زوج‌ها از نوعی روان‌کننده برای [سرعت بخشیدن] استفاده می‌کنند.»

ریچاردسون تاکید می‌کند که نوع روان‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید، می‌تواند در باردار شدن تفاوت ایجاد کند.

تاثیر روان کننده‌های جنسی بر حاملگی

چرا استفاده از روان کننده مناسب کلید اصلی بارداری است

هنگامی که روان کننده های واژینال در ابتدا ساخته شدند، آنها فقط برای روانکاری برای مقاربت طراحی شدند.

ریچاردسون توضیح داد: «ما به این فکر نمی‌کردیم که چگونه بر بارداری، اسپرم یا تخمک‌ها تأثیر می‌گذارند، و روان‌کننده‌های واژن در واقع حاوی یک اسپرم‌کش هستند که کاملاً به افراد کمک می‌کند باردار نشوند.

در حالی که بیشتر روان کننده ها دیگر حاوی اسپرم کش نیستند، او می گوید بسیاری از آنها حاوی موادی مانند نفت، پروپیلن گلیکول، گلیسیرین، پارابن، سیلیکون و Nonoxynol-9 هستند (گاهی اوقات به اختصار N-9 نامیده می شود). همه این مواد می توانند بر تحرک اسپرم تأثیر بگذارند - توانایی اسپرم برای حرکت صحیح در دستگاه تناسلی زن.

ریچاردسون گفت: «این [مواد تشکیل دهنده] توانایی اسپرم را برای رساندن آن از طریق محصول و ورود به دهانه رحم برای رسیدن به تخمک کاهش می دهد. آنها همچنین می توانند زنده ماندن اسپرم را کاهش دهند، بنابراین حتی اسپرم هایی که واقعاً می توانند از طریق محصول حرکت کنند، وقتی واقعاً با تخمک ملاقات می کنند، زنده نیستند.

ریچاردسون علاوه بر اجتناب از روان کننده هایی که حاوی این مواد هستند، استفاده از روان کننده ایزوتونیک سازگار با اسپرم، بدون گلیسیرین، متعادل با PHP، مانند Pre-seed، ساخته شده توسط First Response را توصیه می کند.

ریچاردسون گفت: "من این برند را دوست دارم زیرا آنها همچنین محصولاتی را برای آزمایش باروری، آزمایش تخمک گذاری و آزمایش بارداری تولید می کنند." اکنون، اکثر شرکت‌های روان‌کننده محصولی را تولید می‌کنند که آن را دوستدار اسپرم یا باروری می‌دانند. برخی از اصطلاح TTC (تلاش برای بارداری) استفاده می کنند.

نکات دیگر برای باردار شدن
علاوه بر استفاده از روان کننده مناسب، ریچاردسون پیشنهاد می کند هنگام تلاش برای باردار شدن، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

1. ویتامین های دوران بارداری مصرف کنید

ریچاردسون پیشنهاد می کند سه ماه قبل از شروع تلاش برای باردار شدن از ویتامین های دوران بارداری استفاده کنید.

کلینیک مایو خاطرنشان می کند که زنان در سنین باروری باید ویتامین های دوران بارداری را به طور منظم مصرف کنند.

ویتامین ها می توانند اطمینان حاصل کنند که بدن شما ویتامین ها و مواد معدنی کافی برای ایجاد یک محیط سالم برای جنین در حال رشد در صورت بارداری دریافت می کند.

به عنوان مثال، در مقایسه با مولتی ویتامین ها، ویتامین های دوران بارداری حاوی اسید فولیک بیشتری هستند که به جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک می کند. آنها همچنین حاوی آهن بیشتری هستند که به رشد و نمو کودک کمک می کند.

2. از استفاده از محصولات در ناحیه واژن خودداری کنید

محصولاتی که می‌توانند بر PH واژن شما تأثیر بگذارند یا برای اسپرم مضر باشند، مانند کرم‌های واژینال یا دوش‌ها نباید هنگام تلاش برای بارداری استفاده شوند.

"شما نمی توانید در یک محیط واژینال متخاصم باردار شوید. ریچاردسون گفت: گاهی اوقات زنان به کارهای دیگری که انجام می دهند، مانند استفاده از شستشوی واژینال، که می تواند یک محیط خصمانه برای بارداری ایجاد کند، فکر نمی کنند.

3. از کیت تخمک گذاری استفاده کنید

در حالی که بسیاری از زنان فکر می کنند که در روز 14 سیکل خود تخمک گذاری می کنند، روز تخمک گذاری هر فرد متفاوت است و بر اساس طول چرخه آنها متفاوت است.

ریچاردسون می‌گوید: «برخی از زوج‌ها در روزهای اشتباه رابطه جنسی دارند.

برای اطمینان از اینکه متوجه می شوید چه روزهایی باید رابطه جنسی داشته باشید، او استفاده از کیت یا اپلیکیشن تخمک گذاری را توصیه می کند.

ریچاردسون گفت: "زنان می توانند یک چرخه 21 روزه تا سیکل 35 روزه داشته باشند." "اگر از کیت تخمک گذاری استفاده می کنید، در کنار جعبه، به شما می گوید که سیکل شما 21 روزه، 28 روزه یا 31 روزه است، این روزهایی هستند که باید تخمک گذاری را آزمایش کنید. همیشه در روز 14 نمی افتد."

اپلیکیشن های تخمک گذاری نیز می توانند به شما در تعیین این موضوع کمک کنند.

دکتر جین اوه، متخصص زنان و زایمان در ایلینوی، خاطرنشان می‌کند که تعیین زمان تخمک‌گذاری می‌تواند به راحتی در حین رابطه جنسی کمک کند، زیرا در حوالی زمان تخمک‌گذاری، واژن ترشحات بسیار بیشتری نسبت به دیگر زمان‌های ماه تولید می‌کند.

او به Healthline گفت: «آزادسازی نرمال استروژن در فاز فولیکولی چرخه باید ترشحات فراوانی ایجاد کند که کاملاً مناسب برای حرکت اسپرم باشد. زمان تخمک گذاری باید زمانی باشد که یک زن بیش از حد معمول ترشح داشته باشد و حتی نیازی به روان کننده نداشته باشد - ترشحات سفید تخم مرغ، نازک و لغزنده، که برای رسیدن اسپرم به تخمک ایده آل است.

آرامش در دوران بارداری

4. استرس را از بین ببرید و لذت ببرید

هر دو پزشک اشاره می کنند که استرسی که برخی از زوج ها هنگام تلاش برای بچه دار شدن تجربه می کنند می تواند بر ناباروری تأثیر بگذارد.

گاهی اوقات، بهترین کار برای بهبود باروری این است که بررسی کنیم چرا رژیم غذایی و سبک زندگی تعادل هورمونی طبیعی را مختل می کند. نکته: استرس اغلب یک عامل بزرگ است.

ریچاردسون می افزاید که آرامش و سرگرمی جنسی به طور علمی شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد.

ریچاردسون توضیح داد: «زمانی که [از لحاظ جسمی یا ذهنی] تحت استرس هستید، حتی اگر هیچ علامت فیزیکی استرس وجود نداشته باشد، سطح کورتیزول شما بالا است و نشانگرهای التهابی بالا هستند، و نشان داده شده است که این باعث کاهش باروری می شود.

5. از شریک زندگی خود بخواهید ابتدا آزمایش بدهد

ریچاردسون می گوید اگر برای باردار شدن مشکل دارید، از همسرتان بخواهید آزمایش بدهد.

او گفت: "بیشتر مردم فکر می کنند که زن مشکل ناباروری است، اما شما همیشه می خواهید ابتدا مرد را آزمایش کنید." این ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش است، و شما می‌خواهید قبل از رفتن به مسیر گران قیمت ناباروری زنان، مطمئن شوید که تعداد اسپرم‌های او سالم است.

اوه موافق است، توجه داشته باشید که اسپرم اغلب می تواند تحرک ضعیفی داشته باشد.

مکمل‌های امگا 3 مانند روغن کبد ماهی کارلسون می‌توانند در این مورد بسیار کمک کنند. دم اسپرم تقریباً به طور کامل از چربی های امگا 3 با زنجیره بلند ساخته شده است. روغن جگر ماهی این را به صورت بیل و به شکل طبیعی دارد.

او اشاره می کند که چگونه برخی از زوج ها پس از توقف تلاش خود به خود باردار می شوند.

او گفت: "ما درگیر روز شماری می شویم و به شریک زندگی خود می گوییم که امروز باید رابطه جنسی داشته باشیم، و این کار مکانیکی تر و شغلی تر می شود و صمیمیت رابطه را از بین می برد و تلاش برای باردار شدن چه باید باشد." گفت. سعی کنید زمانی را برای پیش بازی اختصاص دهید. سعی کنید از این تجربه لذت ببرید.»

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/