با خرید فشارسنج از جانیتا استور؛ دوران بارداری خود را ایمن سپری کنید

j1

فشار خون بالا و بارداری لزوماً ترکیب خطرناکی نیستند. فقط نیاز به نظارت دقیق دارد. تیم جانیتا استور در این مقاله مواردی را از زبان متخصصین گردآوری کرده است که شما باید بدانید تا از خود و کودک‌تان مراقبت کنید.

برای آمادگی برای بارداری چه باید کرد؟

اگر فشار خون بالا دارید، یک قرار ملاقات قبل از بارداری با متخصص زنان خود که بارداری شما را مدیریت می‌کند، تعیین کنید. همچنین با سایر اعضای تیم مراقبت‌های بهداشتی خود مانند پزشک خانواده یا متخصص قلب خود ملاقات کنید. آن‌ها ارزیابی می‌کنند که چگونه فشار خون بالای خود را مدیریت کنید و تغییرات درمانی را که ممکن است لازم باشد قبل از بارداری انجام دهید را در نظر می‌گیرند.

نظارت بر فشارخون بخش مهمی از مراقبت‌های دوران بارداری است. زنان ممکن است قبل، در طول و بعد از بارداری خود به فشارخون بالا مبتلا شوند. بنابراین اهمیت دارد که به طور منظم در معاینات قبل از زایمان شرکت کنید تا مطمئن شوید که فشارخون و سایر علائم حیاتی‌تان در محدوده طبیعی است و در غیر این صورت تحت درمان قرار گیرید. با خرید یک دستگاه فشار خون بارداری سالم و کودکی سالم داشته باشید.

برای کاهش خطر عوارض فشارخون بالا در دوران بارداری چه کنم؟

مراقبت از خود بهترین راه برای مراقبت از کودک است. ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی، مانند ورزش بیشتر و خوردن یک رژیم غذایی متعادل‌تر، به جلوگیری از فشارخون بالا کمک کند. متخصصان پزشکی معمولاً توصیه می‌کنند که افراد به طور منظم غربالگری فشارخون را انجام دهند. به ویژه زمانی که دارای عوامل خطر هستند، تا بتوانند به موقع درمان آن را شروع کنند.

پزشک باید فشارخون بالا در بارداری را به دقت کنترل کند تا از عوارض بالقوه تهدید کننده سلامتی جلوگیری کند. مهم است که زنان به طور منظم در ارزیابی‌های دوران بارداری شرکت کنند و علائم غیرطبیعی را گزارش کنند تا از سلامت خود و نوزادشان اطمینان حاصل کنند. و همچنین کنترل خانگی توسط زنان باردار با استفاده از از یک فشارسنج توسط پزشکان توصیه می‌شود. همکاری بین پزشک و زن باردار مدیریت فشارخون را آسان‌تر می‌نماید.

در این‌جا بهترین راه‌های کاهش فشارخون بالا در دوران بارداری آورده شده است.

1. از مصرف نمک و غذاهای پر سدیم خودداری کنید.

به طور کلی، زمانی که افراد مبتلا به فشارخون بالا مصرف نمک را کاهش می‌دهند، فشارخون آن‌ها کاهش می‌یابد. حتی از افزایش فشارخون نیز جلوگیری می‌کند. در دوران بارداری، باید میزان نمک مصرفی خود را کنترل کنید تا بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. هنگام پختن غذا نمک زیادی به آن اضافه نکنید. به جای آن از گیاهان و ادویه‌جات برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنید. از غذاهای فرآوری شده، فست‌فودها و نوشیدنی‌های ورزشی که دارای سدیم بالایی هستند حتی اگر مزه شوری ندارند خودداری کنید. از غذاهای کنسرو شده خودداری کنید زیرا اغلب دارای سدیم بالایی هستند.

2. تنفس کنترل شده را امتحان کنید.

تنفس عمیق یک تکنیک آرام‌سازی محبوب است که به کاهش سطح استرس و تثبیت فشارخون شما کمک می‌کند. علاوه بر این، هر بار که نفس عمیق می‌کشید، خون با اکسیژن کافی به تک تک سلول‌های بدن می‌رسد. این به نوبه خود انرژی می‌دهد و به طور کلی به شما احساس خوبی خواهد داد.

  • به راحتی به پشت دراز بکشید.
  • دستان خود را روی سینه و زیر قفسه سینه قرار دهید.
  • به آرامی از طریق بینی نفس بکشید تا احساس کنید شکمتان بالا می‌رود.
  • با شمردن تا 5، در حالی که عضلات شکم را سفت نگه دارید، به آرامی از دهان خود بازدم کنید.
  • 10 بار تکرار کنید و تنفس خود را منظم و آهسته نگه دارید.
  • برای کنترل فشارخون و حفظ سلامت قلب به مدت 10 دقیقه، 2 یا 3 بار در روز، تنفس عمیق را تمرین کنید.

3. از پیاده‌روی و حرکت لذت ببرید.

زنان غیرفعال بیشتر از کسانی که ورزش می‌کنند در معرض خطر ابتلا به فشارخون بالا در دوران بارداری هستند. پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌های قلبی- عروقی برای زنان باردار است. زنان باردار با پرفشاری خون می‌توانند با لذت بردن از یک پیاده‌روی سریع روزانه 30 تا 45 دقیقه‌ای فشارخون خود را کاهش دهند. ادامه این فعالیت در تمام نه ماه بارداری یک فعالیت بی خطر است.

  • سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز یا بیشتر روزها در طول هفته ورزش کنید.
  • اگر مبتدی هستید، پیاده‌روی یا شنا با شدت کم را امتحان کنید.
  • همیشه قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید. و بپرسید که آیا انجام برخی فعالیت‌ها برای شما بی‌خطر است یا خیر.

4. غذاهای غنی از پتاسیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

غذاهای غنی از پتاسیم باید بخشی از رژیم غذایی مدیریت فشارخون شما باشند. غذاهایی که باید اضافه کنید عبارتند از: سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، لوبیا قرمز، آب پرتقال، موز، نخود فرنگی، سیب زمینی، میوه‌های خشک، خربزه و طالبی. پتاسیم یک ماده معدنی مهم در دوران بارداری است. به حفظ تعادل مایعات و الکترولیت شما کمک می‌کند. همچنین به انتقال تکانه‌های عصبی، انقباض عضلات و آزاد شدن انرژی از کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین کمک می‌کند.

5. به موسیقی گوش دهید.

گوش دادن به نوع موسیقی مناسب حداقل به مدت 30 دقیقه، 2 یا 3 بار در روز، می‌تواند فشارخون شما را کاهش دهد. به عنوان یک امتیاز اضافی، موسیقی می‌تواند به شما در مقابله با استرس و اضطراب که باعث پیچیده‌تر شدن شرایط در دوران بارداری می‌شود؛ کمک کند. استرس همچنین برای نوزاد متولد نشده شما خوب نیست.

موسیقی با سرعت پایین و صدای کم، بدون شعر یا سازهای بلند، می‌تواند افراد را حتی در مواقع بسیار پر استرس آرام کند. گوش دادن به موسیقی ملایم و آرام بخش در دوران بارداری نیز به ایجاد یک تجربه پیوند فوق‌العاده برای شما و کودک‌تان کمک می‌کند. به علاوه، تحریک مغز در حال رشد جنین شما را افزایش می‌دهد و الگوهای خواب نوزاد تازه متولد شده را بهبود می‌بخشد.

6. وزن خود را کنترل کنید.

اضافه وزن یک عامل خطر برای فشارخون بالا است و بنابراین، باید احتیاط کنید تا افزایش وزن بارداری خود را در محدوده سالم نگه دارید. رژیم غذایی مناسب راهی منظم برای مدیریت افزایش وزن در دوران بارداری هستند. اضافه وزن همچنین خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، مانند کمردرد، خستگی، گرفتگی عضلات پا، هموروئید، دیابت بارداری، سوختگی قلب و درد مفاصل.

از طریق یک رژیم غذایی سالم، می‌توانید به وزن مناسب برسید. در مورد وزن مناسب با پزشک خود صحبت کنید و دستورالعمل‌های پزشک را دنبال کنید.

سخن آخر

در بارداری، درست مانند هر زمان دیگری از زندگی، فشارخون بالا نیاز به یک رویکرد مدیریت جامع دارد. فشارخون پایین (که به عنوان افت فشارخون شناخته می‌شود)، چه در دوران بارداری و چه در موارد دیگر، کمتر باعث نگرانی می‌شود، اما همچنان تحت نظر خواهد بود. چه وضعیت فشارخون شما از قبل از بارداری شما وجود داشته باشد. یا در دوران بارداری شروع شده باشد، پزشک شما در مورد این‌که چگونه به بهترین وجه مشکلات فشارخون خود را برای ایمن نگه داشتن خود و جنین در حال رشد خود برطرف کنید، همکاری خواهد کرد. و به شما توصیه خواهد کرد که خود را به تکنولوژی روز مجهز کنید و با خرید فشارسنج خانگی از رفت و آمد زیاد به مطب پزشک بپرهیزید. و شخصاً سلامتی خود را مدیریت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/