واکسن کرونا در بارداری خطرناک است؟

واکسن کرونا در بارداری

اگر باردار هستید ، می توانید واکسن COVID-19 دریافت کنید. دریافت واکسن کرونا در بارداری می تواند شما را از بیماری شدید COVID-19 محافظت کند. اگر در مورد خطران واکسیناسیون سوالی دارید ، مکالمه با ارائه دهنده خدمات بهداشتی ممکن است کمک کند ، اما برای واکسیناسیون نیازی به آن نیست.

افراد باردار و اخیراً باردار که در دوران شیردهی هستند در مقایسه با افراد غیر باردار در معرض خطر بیماری شدید از COVID-19 قرار دارند. بیماری شدید شامل بیماری است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان ، مراقبت های ویژه ، یا دستگاه تنفس یا وسایل خاصی برای تنفس دارد یا بیماری که منجر به مرگ می شود. علاوه بر این ، افراد باردار مبتلا به COVID-19 در معرض افزایش خطر تولد زودرس قرار دارند و ممکن است در مقایسه با زنان باردار بدون COVID-19 در معرض خطر دیگر عواقب ناخواسته بارداری باشند.

اطلاعات درباره واکسن کرونا در بارداری

اطلاعات محدودی در مورد ایمنی واکسن کرونا در بارداری در دسترس است اما براساس چگونگی عملکرد این واکسن ها در بدن ، کارشناسان معتقدند که بعید به نظر می رسد خطری برای افراد باردار وجود داشته باشد.

آزمایش های بالینی که ایمنی واکسن های COVID-19 و میزان عملکرد آنها در افراد باردار را بررسی می کند ، در دست انجام است و یا برنامه ریزی شده است. تولیدکنندگان واکسن همچنین در حال جمع آوری و بررسی اطلاعات افرادی هستند که در آزمایشات بالینی کامل شده و واکسن دریافت کرده و باردار شده اند. مطالعات روی حیواناتی که واکسن Moderna ، Pfizer-BioNTech یا J & J / Janssen COVID-19 را قبل یا حین بارداری دریافت کرده اند ، هیچ گونه نگرانی در مورد ایمنی در حیوانات باردار یا نوزادان آنها نشان نداده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و اداره دارویی فدرال (FDA) دارای سیستم های نظارت بر ایمنی برای جمع آوری اطلاعات در مورد واکسیناسیون کرونا در دوران بارداری هستند و این اطلاعات را از نزدیک رصد می کنند. نماد اولیه داده های اولیه از این سیستم ها مقدماتی است ، اما اطمینان بخش است. این داده ها هیچ نگرانی در مورد ایمنی برای افراد بارداری که واکسینه شده اند یا برای نوزادان آنها شناسایی نشده است.

واکسن های Moderna و Pfizer-BioNTech واکسن های mRNA هستند که حاوی ویروس زنده ای نیستند که باعث COVID-19 می شود و بنابراین نمی توانند به کسی COVID-19 بدهند. علاوه بر این ، واکسن های mRNA با DNA فرد ارتباط برقرار نمی کنند یا تغییرات ژنتیکی ایجاد نمی کنند زیرا mRNA وارد هسته سلول نمی شود ، جایی که DNA ما در آن نگهداری می شود.

واکسن J & J / Janssen COVID-19 یک واکسن ناقل ویروسی است ، به این معنی که از نسخه اصلاح شده ویروس متفاوت (ناقل) برای ارائه دستورالعمل های مهم به سلول های ما استفاده می کند. واکسنهایی که از همان ویروس ویروسی استفاده می کنند در تمام سه ماهه بارداری از جمله در یک آزمایش واکسیناسیون ابولا به افراد باردار داده شده است. در این آزمایشات هیچ نتیجه منفی مربوط به بارداری ، از جمله پیامدهای نامطلوبی که نوزاد را تحت تأثیر قرار داده است ، وجود ندارد. درباره نحوه عملکرد واکسن های ناقل ویروس بیشتر بدانید.

آیا در بارداری واکسن کرونا بزنیم؟

واکسیناسیون یک انتخاب شخصی است. اگر باردار هستید ، می توانید واکسن COVID-19 دریافت کنید. ممکن است بخواهید با پزشک خود مکالمه داشته باشید تا به شما کمک کند در تصمیم گیری در مورد دریافت واکسنی که مجاز به استفاده از آن تحت مجوز استفاده اضطراری است استفاده کنید. اگرچه گفتگو با متخصص خودتان مفید است ، اما قبل از واکسیناسیون نیازی به مکالمه نیست.

واکسن کرونا در بارداری

عوارض جانبی واکسن کرونا در بارداری

عوارض جانبی می تواند پس از دریافت هر یک از واکسن های موجود COVID-19 ، به ویژه پس از دوز دوم واکسن هایی که به دو دوز نیاز دارند ، رخ دهد. افراد باردار بعد از واکسیناسیون با واکسن های mRNA (واکسن های Moderna و Pfizer-BioNTech) عوارض جانبی متفاوتی را از افراد غیر باردار گزارش نکرده اند. اگر به دنبال واکسیناسیون تب شدید ، باید استامینوفن (Tylenol®) مصرف کنید زیرا تب - به هر دلیلی - با پیامدهای نامطلوب بارداری همراه بوده است.

اگرچه نادر است ، برخی از افراد پس از دریافت واکسن COVID-19 واکنش های آلرژیک داشته اند. در صورت داشتن سابقه واکنش آلرژیک به هر نوع واکسن دیگر یا درمان تزریقی (عضلانی ، داخل وریدی یا زیر جلدی) با پزشک خود صحبت کنید. ملاحظات کلیدی که می توانید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در میان بگذارید شامل موارد زیر است:

  • خطرات ناشناخته
  • ایجاد واکنش آلرژیک شدید

افرادی که دوست دارند بچه دار شوند در صورت تلاش برای باردار شدن در حال حاضر یا در آینده ، والدین احتمالی می توانند واکسن COVID-19 دریافت کنند. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر واکسنی ، از جمله واکسن COVID-19 ، باعث مشکلات باروری زنان یا مردان - مشکلات بارداری می شود. اگر می خواهید باردار شوید ، پس از دریافت واکسن COVID-19 نیازی به اجتناب از بارداری نیست. مانند همه واکسن ها ، دانشمندان اکنون واکسن های COVID-19 را با دقت برای عوارض جانبی مطالعه می کنند و یافته ها را با در دسترس قرار دادن گزارش می کنند.

آیا بیماری COVID-19 در بارداری جدی است؟

اگرچه خطر کلی بیماری COVID-19 در زنان باردار و نوزادان جدید آنها کم است ، اما در بارداری بعدی برخی از زنان ممکن است به طور جدی دچار مشکلات ناخوشایند شده و نیاز به درمان در بیمارستان داشته باشند. زنان باردار مبتلا به COVID-19 بیشتر از زنان همسن خود که باردار نیستند ، خطر پذیرش مراقبت های ویژه را دارند. زنانی که مبتلا به بیماری COVID-19 هستند نیز 2 تا 3 برابر بیشتر از زنان بدون COVID-19 احتمال دارد که بچه های خود را زودهنگام نشان دهند. زنان باردار با شرایط بالینی زمینه ای حتی بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی ناشی از COVID-19 قرار دارند.

اگر باردار هستید واکسن های COVID-19 بهترین حمایت را در برابر بیماری COVID-19 ایجاد می کنند. اولین دوز واکسن COVID-19 از شما محافظت خوبی می کند. برای داشتن محافظت طولانی مدت به دوز دوم نیاز دارید. نیازی نیست که این دوز دوم را به تأخیر بیندازید. اگر قبلاً دوز واکسن COVID-19 بدون عوارض جانبی جدی زده اید ، می توانید با ارائه این واکسن ، دوز دوم را نیز با همان واکسن دریافت کنید. 

آیا واکسن کرونا در بارداری خطرناک است؟

تحقیقات جامعی در خصوص خطرات واکسن کرونا در بارداری انجام نشده اما با این حال تحقیقات روی حیواناتی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند نشان می‌دهد واکسن کرونا هیچ عارضه جانبی بر روی مادر و فرزند نداشته است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/