پوشیدن دامن در بارداری

Maternity-maxi-skirt-4-_13980423-080720_1

در ابتدا، به عنوان یک زن حامله به یاد داشته باشید که پوشیدن دامن در دوران بارداری، تا زمانی قابل قبول است که اندازه آن مناسب با اندازه بدن مادر بوده و روند گردش خون به سمت جنین در حال رشد را دچار اختلال نکند. البته دامن‌های مخصوصی برای دوران بارداری زنان وجود دارد  که می‌توان به راحتی، از آن‌ها در طول 40 هفته دوران بارداری استفاده نمود، زیرا بند کمر این نوع دامن‌ها حالت کشسانی داشته و به طور کامل رحم بزرگ زنان را در ماه‌های مختلف دوران بارداری در خود جای می‌دهد. دامن بارداری با توجه به سایز زنان در دوران  قبل از حاملگی دوخته شده و در دوران بارداری نیز متناسب با همان سایز به فرد ارائه می‌شود. به عنوان مثال، اگر سایز خانمی در دوران قبل از بارداری 8 باشد، لباس بارداری او نیز در همان ابعاد اندازه‌گیری می‌شود.

اما در اغلب موارد، زنان می‌توانند از دامن‌های معمولی که متناسب با اندازه شکم آن‌ها است، در سه ماهه اول بارداری استفاده کنند. این ایده به زنان حامله اجازه می‌دهد تا از لباس‌های قبلی موجود در کمد لباس خود استفاده نموده و تا زمان خرید دامن و لباس‌های بارداری جدید، مدت زمانی از بارداری خود را پشت سر بگذارند. همچنین، در برخی موارد، مادران می‌توانند دامن حاملگی را در دوران بعد از زایمان نیز مورد استفاده قرار دهند. اگر دامن‌های شما با استفاده از بندها و تزیینات مختلف فشرده شده  یا توسط دکمه محکم بسته می‌شود، شما می‌توانید با اضافه نمودن پارچه‌های کشی به ناحیه کمر، دامن جدیدی را برای پوشیدن خود در دوران بارداری ایجاد نمایید. اگر این نوارهای الاستیکی به واسطه دکمه یا بندهایی به دامن شما اضافه گردد، شما می‌توانید در دوران بعد از زایمان هم با حذف این تکه کشی از دامن خود، دوباره از آن استفاده کنید.

لباس های مناسب برای هر ماه بارداری را می توانید در کدام لباس ها برای دوران بارداری مناسبند؟ مطالعه کنید.

اما اگر قصد دارید برای دوران حاملگی خود دامن بخرید، سعی کنید دامن‌های گشاد و راحت را برای این دوران انتخاب نمایید، زیرا در این دوره باید دستگاه تناسلی شما آزاد بوده و هوا در این ناحیه از بدنتان گردش کند. از آن‌جایی که تورم و افزایش وزن در این دوران می‌تواند باعث ایجاد مشکل در ناحیه پاها و باسن مادر شود، پوشیدن دامن به این مادران اجازه می‌دهد تا علاوه بر تامین راحتی خود، به آسانی از دستشویی (برای چند بار در روز) استفاده کنند.

امروزه، دامن‌های بارداری متناسب با اندازه شکم زنان در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف تولید شده و به راحتی در دسترس همگان قرار دارد. البته فراموش نکنید که جنس این دامن‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند رطوبت حاصل از مراجعه متعدد به دستشویی را به خوبی جذب کند. همچنین، استفاده از لباس مناسب در طول دوران بارداری برای تناسب اندام مادر مفید است، زیرا اجازه نمی‌دهد که رطوبت حاصله به بدن فرد نفوذ کرده، در نتیجه اثر خنک‌کنندگی شدیدی خواهد داشت. همچنین این افراد می‌توانند در طی انجام تمرینات ورزشی مختلف مانند یوگا و ایروبیک از دامن‌های معمولی خود استفاده کنند. اما بهتر است دامن زنان باردار دارای یک پوشش زیرین مانند لباس زیر با پاهای کوتاه باشد.

برای اطلاع از 10 نوع محصول زیبایی خطرناک در دوران بارداری این مطلب را بخوانید

در نهایت به خاطر داشته باشید که دامن‌ها انتخاب شیک و راحتی برای دوران بارداری زنان هستند. با رعایت اندازه مناسب، هیچ دلیلی وجود ندارد که زنان در دوران بارداری خود دامن نپوشند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/