چگونه می­توان تی­شرت مناسبی برای بارداری انتخاب کرد؟

4bf523e21541bce55de182fe5234d3dc_resize

همه ما می‍‌دانیم که زنان در دوران بارداری خود به یک تی‍‌شرت راحت نیاز دارند. به همین دلیل، در این مقاله نکات مهمی را برای خرید تی‍‌شرت مناسب دوران بارداری ارائه خواهیم کرد تا بتوانید با دنبال کردن آن‍‌ها، از خرید بهترین لباس برای دوران حاملگی خود لذت ببرید. یادتان باشد که استفاده از لباس‍‌های گشاد دوران بارداری، حس مادرانه شما را چندین برابر خواهد نمود.

در گام اول به خاطر داشته باشید که پیراهن حاملگی واقعی باید دارای برش‍‌های متعددی بوده و به شما این امکان را بدهد که از آن، تا پایان دوران بارداری و رشد کامل جنین داخل شکم خود استفاده کنید، زیرا در طی نه ماه دوران بارداری، همه خطوط کمر و شانه‍‌های مادر شکسته شده و با رشد جنین، همه اعضای بدن او بزرگ‍‌تر می‍‌شوند. به همین دلیل، تی‍‌شرت مناسب برای دوران بارداری زنان یک وسیله منحصر به فرد بوده و باید به صورت سفارشی تهیه گردد؛ این در حالی است که در سراسر دنیا، روزانه صدها هزار نفر از تی‍‌شرت بارداری استفاده می‍‌کنند. البته، افرادی هم وجود دارند که یا امکان خرید تی‍‌شرت بارداری را ندارند یا این که به دلیل داشتن شکم کوچک، به جای استفاده از لباس‍‌های مخصوص حاملگی، از تی‍‌شرت‍‌های معمولی خود استفاده می‍‌کنند

خواندن این مطلب 10 راهنمایی برای انتخاب لباس بارداری شیک به شما پیشنهاد میشود

هنگامی که به عنوان یک زن حامله در روزهای اولیه از دوران بارداری خود به دنبال تی‍‌شرت حاملگی هستید، بدانید که داشتن اطلاعات کامل در این مورد ضروری است. در مرحله اول، باید اطمینان حاصل کنید که پارچه جلوی تی‍‌شرت بیشتر از قسمت  پشت آن باشد. پس، قسمت جلو و پشت تی‍‌شرت بارداری نباید به مانند تی‍‌شرت مردانه "صاف و یکدست دوخته شود". در لباس حاملگی مناسب فقط عرض شانه‍‌ها تغییر نمی‍‌کند، بلکه لباس در قسمت جلویی خود دارای "برش چین‍‌دار نیز می‍‌باشد تا بتواند با ایجاد فضای مناسب، شکم مادران را برای رشد جنین در دوران حاملگی پوشش دهد." برای همین، قسمت پشت تی‍‌شرت بارداری صاف و تخت دوخته شده و قسمت جلویی آن علاوه بر گشاد و چین‍‌دار بودن، کمی بلندتر از پشت تی‍‌شرت تهیه می‍‌شود. شکم زنان باردار بیشتر از پشت بدن آن‍‌ها بزرگ شده و نیاز به وجود پارچه اضافی در قسمت جلو تی‍‌شرت خواهد داشت تا اجازه دهد شکم و کمر مادر در داخل لباس، راحت و ایمن باشد.

از پوشیدن لباس‍‌های معمولی و تنگ در دوران بارداری خود بپرهیزید، زیرا با رشد مداوم جنین در داخل رحم، شکم شما هم رشد کرده و نیاز به فضای اضافی در داخل لباس خواهد داشت. اغلب، تی‍‌شرت‍‌های معمولی از الیاف مصنوعی تهیه شده و قسمت جلوی لباس در اطراف شکم، بزرگ دوخته نمی‍‌شود. اگر جنس لباس حاملگی کشی باشد، باعث می‍‌شود که با رشد شکم، پارچه قسمت جلوی لباس به بالا کشیده شده و در قسمت پشت کوتاه‍‌تر دیده شود؛ این ناهماهنگی با ایجاد یک ناهمواری ناراحت‍‌کننده در شکل بدن مادران باردار، تمام خطوط آن را به هم می‍‌زند. بنابراین، هر زن باردار بسته به میزان رشد شکم خود، باید تی‍‌شرت مناسبی را انتخاب کند تا بتواند سینه و شکم خود را پوشش داده و فضای اضافی برای احساس زیبای مادر شدن داشته باشد. در نهایت، نتیجه می‍‌گیریم که در دوران بارداری، هر مادری به چیزی بیش از یک تی‍‌شرت معمولی نیاز دارد تا بتواند به راحتی بر روی شکم خود قرار داده و با کشیده شدن، آسایش خود و جنین داخل رحمش را فراهم کند. از آنجایی که شکم مادران باردار، تی‍‌شرت‍‌های معمولی را نیز گسترش داده و باعث باز شدن بافت لباس می‍‌شوند، این افراد دیگر نمی‍‌توانند از آن لباس در دوران بعد از زایمان یا دوران بارداری بعدی خود استفاده کنند.

بهتر است لباس بارداری از پارچه‍‌هایی با الیاف طبیعی تهیه شود تا بتواند علاوه بر تأمین راحتی مادر و جنین داخل رحم او، انجام تنفس طبیعی را برای مادر راحت کند، زیرا هدف از پوشیدن تی‍‌شرت حاملگی تأمین راحتی و ایمنی مادران در دوران حاملگی  و تضمین رشد مناسب جنین داخل رحم آن‍‌ها است. اگر می‍‌خواهید ناراحتی دوران حاملگی را کاهش دهید، حتماً یک کرست مناسب برای شکم و سینه‍‌های خود خریداری کنید، زیرا ترشح هورمون‍‌ها در دوران بارداری به شدت افزایش یافته و باعث تولید بوی تند و زننده در بدن مادران باردار می‍‌شود که این حالت به سرعت، گرمای بدن را بالا برده و پوست مادر را حساس‍‌تر از قبل می‍‌کند (البته برای بعضی از مادران، که دارای پوست بسیار حساسی هستند، گذراندن این دوره کمی سخت‍‌تر از سایرین خواهد بود). دلیل اصلی بروز این حالت در بدن زنان باردار این است که با آغاز دوران حاملگی، خون بیشتری در بدن آن‍‌ها جریان یافته و سبب افزایش حساسیت پوست بدن می‍‌شود. در چنین حالتی، استفاده از الیاف مصنوعی در تهیه لباس، گرمای ایجاد شده در بدن را حفظ کرده و با ایجاد تعرق زیاد، پوست بدن آن‍‌ها را دچار خارش می‍‌کند. البته فراموش نکنید که استفاده از الیاف مصنوعی و پلاستیک حتی در دوران معمولی نیز برای زنان مناسب نمی‍‌باشد. پس به عنوان یک زن حامله سعی کنید تمام لباس‍‌های شما از پارچه‍‌هایی با الیاف طبیعی (به عنوان مثال 90٪ یا 100٪ پنبه) تهیه شود، زیرا این کار شرایط سخت دوران بارداری را برای شما کمی بهتر خواهد نمود.

علاوه بر این موارد، از آن‍‌جایی که وزن الیاف پنبه سنگین‍‌تر است، بهترین نوع  پارچه برای دوران بارداری زنان محسوب می‍‌شود، زیرا علاوه بر نرم و راحت بودن، شستشوی آن نیز بسیار آسان می‍‌باشد؛ با این حال بیشتر زنان حامله تمایل زیادی به پوشیدن لباس‍‌های "نازک" از خود نشان می‍‌دهند، ولی ترجیح ما به زنان باردار، انتخاب الیاف پنبه برای لباس حاملگی است که به اندازه کافی ضخیم و راحت باشد. با همه این توصیفات، اگر وزن شما بیش از حد بالا رفته و احساس سنگینی و گرمای زیاد می‍‌کنید،  بهتر است نوع جنس لباس خود را با توجه به شرایط بدن و نوع آب و هوای محل زندگی خود انتخاب کنید، زیرا نتایج تحقیقات اخیر محققان نشان داده است که تجربیات شخصی مادران در انتخاب جنس پیراهن بارداری بسیار مهم است.

کیفیت تی‍‌شرت بارداری زنان:

کیفیت تی‍‌شرتی که زنان برای دوران حاملگی خود خریداری می‍‌کنند، بسیار مهم است. بنابراین، برای انتخاب لباس بارداری با کیفیت بالا باید به نحوه دوخت و مواد به کار رفته در الیاف آن دقت نمود. برای این کار، به عنوان یک زن حامله سعی کنید لباس‍‌هایی با مارک معتبر که دوخت کشور شما است، را خریداری نمایید، زیرا این کار علاوه بر صرفه‍‌ جویی  اقتصادی، کسب و کار را در محل زندگی شما برای جوانان ترویج می‍‌دهد. انتخاب اندازه مناسب نیز برای خرید تی‍‌شرت در این دوره بسیار مهم است. به همین دلیل، وقتی که از باردار بودن خود باخبر شدید، باید سه نوع تی‍‌شرت مختلف را برای دوران بارداری خود انتخاب نمایید که هر کدام از آن‍‌ها باید مخصوص سه ماه اول، دوم و سوم حاملگی باشد. به همین دلیل، بهتر است اندازه دو مورد اول تقریباً درست اندازه سایز مادر یا کمی بزرگ‍‌تر از آن انتخاب شود، زیرا در شش ماه اول از دوران بارداری، اندازه اطراف شکم مادر کوچک بوده و زیاد رشد نمی‍‌کند. اما اندازه سومین تی‍‌شرت باید مطابق با میزان رشد شکم و رحم مادر در ماه‍‌های پایانی از دوران بارداری انتخاب شود. از آنجایی که تی‍‌شرت‍‌های دوران بارداری توسط تولیدکننده‍‌های مختلف تهیه می‍‌شوند، باید هنگام خرید برچسب‍‌های روی لباس را بررسی نموده و اندازه مناسب با بدن خود را انتخاب کنید.

لباس های مناسب برای هر ماه بارداری را می توانید در کدام لباس ها برای دوران بارداری مناسبند؟ مطالعه کنید.

همان‌طور که فرآیند طراحی و خرید تی‍‌شرت دوران بارداری خود را شروع می‍‌کنید، سعی کنید از تجربیات خانواده و دوستان خود نیز در این مورد استفاده کنید، زیرا زمانی که تی‍‌شرتی در خارج از کشور تولید می‍‌شود، خیاط آن از یک اندازه مشخصی استفاده نموده و اعداد مختلفی را برای نشان دادن بزرگی لباس تعیین می‍‌کند (به عنوان مثال، در برخی از کشورها اعدادی مانند 100 برای نشان دادن پیراهن‍‌هایی با سایز بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و در برخی دیگر از نمادهایی مانند X-large استفاده می‍‌شود). بنابراین، بررسی برچسب درج‍‌شده بر روی تی‍‌شرت بارداری الزامی بوده و برای پیدا کردن تی‍‌شرت مناسب بدن شما بسیار مؤثر خواهد بود.

اندازه مناسب تی‍‌شرت زنان در بارداری:

انتخاب اندازه مناسب تی‍‌شرت زنان در دوران بارداری بسیار مهم است. به همین دلیل، زنان باید هنگام خرید لوازم و لباس‍‌های حاملگی، آن‍‌ها را خوب امتحان کنند. متأسفانه، چون هیچ اندازه استانداردی برای تی‍‌شرت دوران حاملگی زنان وجود ندارد، این نوع لباس‍‌ها باید از ناحیه کمر برای زنان باردار راحت و آزاد باشند و بهتر است لباس بارداری، بیشتر در اندازه  x-large انتخاب شود، زیرا وزن اکثر زنان در این دوره بیش از حد افزایش می‍‌یابد. اما اگر مادری در دوران بارداری خود در انتظار تولد نوزادان دوقلو باشد، اندازه تی‍‌شرت یا پیراهن حاملگی او باید بزرگ‍‌تر از اندازه لباس حاملگی معمولی باشد. بسیار عجیب است که بسیاری از مردم، در مغازه‍‌ها و فروشگاه‍‌ها، تی‍‌شرت معمولی را به عنوان لباس بارداری می‍‌فروشند. در حالی که  فروشگاه‍‌های معتبر زیادی وجود دارند که تی‍‌شرت‍‌های بارداری را به همان قیمت عرضه می‍‌کنند. پس دقت کنید که در هنگام خرید، دچار اشتباه نشده و لباس مناسبی را برای این دوره از زندگی خود انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید تی‍‌شرت بارداری، انتخاب اندازه مناسب آن است، زیرا اکثر این تی‍‌شرت‍‌ها دارای اندازه یکسانی بوده و برای مادرانی که شکم بسیار بزرگی دارند، مناسب نیستند. به همین دلیل، خرید آن‍‌ها با خرید یک تی‍‌شرت معمولی فرق چندانی نخواهد داشت. زنان باید در این دوره از زندگی برای هر سه ماه اول، دوم و سوم حاملگی خود تی‍‌شرت متناسب با اندازه شکم خود را خریداری کنند که تی‍‌شرت سه ماه سوم باید خیلی بزرگ بوده و بتواند راحتی مادر و جنین داخل رحم او را در روزهای پایانی این دوران حساس به طور کامل فراهم کند. اگر بخواهیم صادقانه حرف بزنیم، باید بگوییم پولی که بابت خرید پیراهن‍‌های مختلف در دوران بارداری هزینه می‍‌شود، باید زیاد نباشد، زیرا این نوع لباس‍‌ها فقط در نه ماه دوران حاملگی استفاده شده و بعد از آن دیگر کاربردی نخواهند داشت. بنابراین، به عنوان یک زن جوان باردار تصمیم بگیرید که جهت صرفه‍‌جویی در هزینه خرید لباس، حتماً انواع ساده آن را انتخاب نموده و فقط تی‍‌شرت راحت و نرم را خریداری کنید؛ بقیه پول خود را صرف خرید محصولات بهداشتی مانند گن‍‌های شکمی مخصوص دوران بارداری، کمربندهای پهن جهت نگهداری شکم و کمر خود که واقعاً مناسب این دوران هستند، بکنید.

اندازه مناسب برای تی‍‌شرت بارداری زنان بسیار مهم بوده و معمولاً، این لباس در دو یا سه اندازه عرضه می‍‌شود. یادتان باشد تی‍‌شرت مناسب برای دوران حاملگی زنان باید دارای قسمت پایین بسیار گشاد و آزاد باشند تا پوشیدن آن‍‌ هیچ‍‌گونه فشاری را بر ناحیه شکم و کمر مادر وارد نکند. اگر به عنوان یک زن باردار قصد دارید تا لباس مناسب با جشن را برای خود خریداری کنید،   اندازه آن باید یک سایز بزرگ‍‌ تر از اندازه فعلی بدن شما بوده و فاقد هر نوع کمربند باشد، زیرا بستن کمربند به اطراف کمر زنان در دوران بارداری می‍‌تواند خطرات ‍‌ناپذیری را برای نوزاد درون رحم آن‍‌ها ایجاد کند. به همین دلیل، اگر اندازه بدن شما چهار می‍‌باشد لباسی را در سایز پنج تهیه نمایید تا در ناحیه باسن، شانه‍‌ها و کمر دچار فشار نشوید. اما اگر به عنوان یک زن حامله دارای قفسه سینه و بازوهای خیلی ضعیفی هستید، باید در انتخاب موضوع تی‍‌شرت بارداری دقت زیادی بکنید؛ معمولاً برای این مادران پوشیدن تی‍‌شرت معمولی تا سه ماه دوم از دوران بارداری هیچ مشکلی ایجاد نکرده و اندازه آن فقط در محدوده شکم ممکن است کمی کوچک باشد. بنابراین، در چنین شرایطی تی‍‌شرت خود را از جنس کشی انتخاب کنید تا با باز شدن، بتواند به راحتی ناحیه شکم شما را پوشش دهد. اما اگر در کل، اندازه تی‍‌شرت برای شما کوچک باشد، به احتمال زیاد شما را در ناحیه قفسه سینه، دچار مشکل نموده و احساس خفگی را در شما افزایش خواهد داد. فراموش نکنید که تی‍‌شرت حاملگی مناسب باید در قسمت جلویی خود دارای چین بوده، از یک پارچه کشی دوخته شود و مدل آن به گونه‍‌ای باشد که بتواند در ماه‍‌های آخر از دوران بارداری با بزرگ شدن بیش از حد شکم، در منطقه شکم و کمر تغییر کند. در نهایت به خاطر داشته باشید که استفاده از برخی لوازم جانبی بارداری نیز باید مناسب با اندازه بدن مادر بوده و هیچ گونه فشار یا دردی را بر ناحیه شکم و کمر او تحمیل نکند.

نکته مهم دیگری که زنان باید در هنگام خرید تی‍‌شرت حاملگی به خاطر داشته باشند، این است که اگر به عنوان یک زن جوان در انتظار تولد نوزادان دوقلو هستید، بهتر است تی‍‌شرتی با سایز بزرگ ‍‌تر را برای خود سفارش دهید، زیرا شکم در حاملگی دوقلوها  بیش از اندازه بزرگ‍‌تر شده و معمولاً دارای علائم هشداردهنده زیادی می‍‌باشد. البته برخی از مغازه‍‌ها هم وجود دارند که تی‍‌شرت بسیار بزرگ را به مادران حامله ارائه می‍‌دهند؛ این تی‍‌شرت‍‌ها کاملاً از جنس پنبه بوده و با داشتن فضای کافی برای شکم، می‍‌توانند راحتی و ایمنی مادر و جنین داخل رحم او را تا پایان دوران بارداری تأمین کنند. همچنین، استفاده از برش‍‌های استاندارد و پارچه مناسب در دوخت این نوع تی‍‌شرت بسیار اهمیت داشته و این نوع تی‍‌شرت‍‌ها باید برخلاف تی‍‌شرت معمولی زنانه باشند تا بتوانند نیازهای مادران را به طور کامل برطرف کنند، زیرا هیچ پیراهنی به‌غیراز لباس بارداری مناسب پوشیدن در دوران حاملگی نبوده و راحتی مورد نیاز را برای زنان تأمین نمی‍‌کند.

برای اطلاع از اینکه لباس مناسب برای زنان باردار، چه نوع لباسی است؟ این مطلب را بخوانید

بنابراین، می‍‌توان ادعا کرد که پیدا کردن تی‍‌شرت بارداری با کیفیت خوب، راحت و متناسب با اندازه بدن بسیار مهم بوده و زنان باید برای خرید لباس مناسب مدتی زمان بگذارند. البته چون این افراد می‍‌توانند در شش ماه اول از دوران بارداری خود به دلیل توسعه نیافتن زیاد شکم، از تی‍‌شرت معمولی استفاده کنند، برای تحقیق و جستجو جهت خرید لباس مناسب زمان زیادی خواهند داشت. برای این کار، بهتر است از تجربیات اطرافیان و دوستان خود استفاده نموده و از طریق تماشای تی‍‌شرت‍‌های بارداری در فروشگاه‍‌های متعدد، نوع مناسب را برای خود انتخاب کنید. البته امروزه نکات مهم برای راهنمایی مادران در هنگام خرید تی‍‌شرت بارداری در سایت‍‌های مختلف نیز وجود دارد که شما به راحتی می‍‌توانید از تجارب درج‍‌شده در آن‍‌های استفاده کنید. دستورالعمل‍‌های مهم برای خرید تی‍‌شرت در دوران بارداری زنان به شرح زیر است:

  • در خرید تی‍‌شرت برای دوران بارداری خود دقت کنید، زیرا اندازه بدن شما روز به روز تغییر یافته و برای برآورده کردن نیازهای روزافزون و جنین دچار تحول می‍‌شود.
  • همچنین، تی‍‌شرت حاملگی باید از پارچه‍‌های طبیعی (مانند پنبه) تهیه گردد؛ از خرید تی‍‌شرت حاملگی که از مواد مصنوعی ساخته شده است، اجتناب نمایید.
  • علاوه بر این موارد، تی‍‌شرت بارداری باید با کیفیت بالا تهیه شده باشد. پس از خرید لباس‍‌های ارزان قیمت که از لحاظ کیفیت در رده پایینی قرار دارند، به شدت بپرهیزید!

و نکته آخر این که خرید تی‍‌شرت حاملگی در دوران قبل از بارداری کار اشتباهی است، زیرا شما نمی‍‌توانید آن را متناسب با اندازه بدن خود در دوران حاملگی انتخاب کنید. پس بهتر است لباس مناسب با اندازه‍‌ مختلف بدن در هر دوره خاص از بارداری را خریداری کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/