انواع کمربند برای استفاده در بارداری

pregnancy-belts-10

در این این مقاله، انواع کمربندهای مخصوص دوران بارداری ارائه خواهند شد تا شما بتوانید با توجه به نیازهای خود نوع مناسب این وسیله را انتخاب کنید. انواع کمربند مخصوص دوران بارداری عبارتند از:

1-کمربندهای بارداری دورشکمی:

کمربندهای بارداری دورشکمی از وزن اضافی زنان در دوران بارداری حمایت نموده و باعث کاهش فشار وارده بر روی ستون فقرات این افراد خواهد شد. این حالت میزان درد و ناراحتی در ناحیه ران و لگن خانم‌های باردار را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

امکانات موجود در کمربندهای بارداری دورشکمی:

این نوع کمربند‌ها از پارچه‌ای تهیه شده است که عمل تنفس را برای بدن مادر حامله بسیار آسان می‌کند. همچنین، حالت  الاستیکی موجود در این وسیله فشار وارده بر ناحیه شکم و کمر مادر باردار را کمرنگ نموده و با افزایش وزن مادر، با پیشرفت دوران حاملگی، اندازه آن بزرگ‌تر می‌شود. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که استفاده از کمربند بارداری دورشکمی می‌تواند با تنش رو به رشد شکم مادر (با فشرده کردن جنین داخل رحم در منطقه شکمی) مبارزه نموده و امنیت و آسایش را برای مادر باردار و جنین داخل رحم او به ارمغان آورد. علاوه بر این موارد، استفاده از این نوع کمربند در دوران بارداری و بعد از آن، وضعیت بدن مادر را اصلاح کرده و از ضعیف شدن عضلات شکم او جلوگیری می‌کند. در نهایت، لازم است بدانید که اندازه کمربندهای بارداری دورشکمی به‌گونه‌ای است که می‌تواند برای افزایش سایز بدن زنان تا حدود 117 سانتی‌متر مناسب باشد.

2-کمربندهای بارداری دورشکمی برای سایزهای بزرگ: 

اگر به عنوان یک زن حامله، اضافه وزن دارید، ممکن است در پیدا کردن کمربندهای مخصوص بارداری دچار مشکل شوید. ولی نگران نباشید! زیرا اندازه کمربندهای بارداری دورشکمی سایز بزرگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای همه مادران مناسب می‌باشند.

امکانات موجود در کمربندهای بارداری دورشکمی برای سایزهای بزرگ:

در ابتدا به خاطر داشته باشید که مزیت مهم این نوع کمربندهای بارداری، اندازه‌های مختلف آن تا سایز 3X-Large است که در دسترس همگان می‌باشد؛ یعنی مادران باردار می‌توانند با افزایش اندازه دور شکم خود تا سایز 54 تا 62 از این وسیله استفاده کنند. همچنین، اندازه این نوع کمربند مخصوص بارداری، قابل‌تنظیم بوده و مادران حامله می‌توانند اندازه آن را با توجه به میزان رشد شکم خود تنظیم کنند. علاوه بر این موارد، پوشیدن این نوع کمربند به مادران کمک می‌کند تا وضعیت بدن خود را اصلاح کنند. در نهایت، یادتان باشد که استفاده از کمربندهای بارداری دورشکمی برای سایزهای بزرگ به مادران باردار کمک می‌کند تا از بروز مشکلاتی مانند درد در ناحیه لگن، ران و کمر خود جلوگیری نموده و در صورت وجود بیماری قبلی در این نواحی از بدن خود، آن‌ها را تسکین دهند.

3-کمربند بارداری زیرشکمی:

اگر به عنوان یک زن حامله درد شدیدی را در ناحیه لگن خود تجربه می‌کنید که با گذشت هفته‌های بارداری شدیدتر می‌شود، سعی کنید از کمربند بارداری زیرشکمی استفاده نمایید، زیرا استفاده از این وسیله به شما کمک می‌کند تا فشار وارد بر ناحیه شکم را از روی لگن خود برداشته و فشار وارده بر ناحیه پایین‌تر بدن خود را کاهش دهید.

برای مراقبت بیشتر از پوستتان در دوران بارداری جلوگیری و درمان بیماریهای پوست در دوران بارداری را مطالعه کنید

امکانات موجود در کمربند بارداری زیرشکمی:

تنفس بدن مادر باردار با پوشیدن این نوع کمربند بسیار آسان می‌شود، زیرا اندازه آن قابل تنظیم بوده و پوشیدن آن را برای زنان حامله بسیار راحت است. همچنین، لایه بیرونی این نوع کمربند از پارچه نئوپرن با دوام و بسیار نرم، به نام اسپندکس و مواد نایلون ساخته شده است که با چسبیدن آرام به شکم، آن را از روی لگن مادر حامله بلند می‌کند. علاوه بر این موارد، این نوع کمربند از کشاله ران‌های مادر باردار نیز حمایت کرده و احتمال بروز مشکل واریس را در این افراد به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که استفاده از کمربند بارداری زیرشکمی، میزان درد در ناحیه کف لگن و پشت زنان را کاهش داده و برای پوشیدن در دوران پس از سزارین نیز بسیار مناسب می‌باشد.

4-کمربند بارداری ورزشی:

استفاده از کمربند بارداری ورزشی به زنان حامله کمک می‌کند تا در حین انجام ورزش روزانه، از شکم خود پشتیبانی  کنند.

امکانات موجود در کمربند بارداری ورزشی:

از آن‌جایی که پارچه به کار رفته در تهیه این وسیله، از جنس نایلون، نئوپرن و سیلیکون است، عمل تنفس را برای بدن زنان باردار بسیار راحت می‌کند. همچنین، این نوع کمربند به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان با تنظیم قسمت موجود در مرکز، آن را به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. پوشیدن کمربند بارداری ورزشی، با حمایت کامل از شکم مادر باردار فشار وارده بر بر مثانه او را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین، از آن‌جایی که اندازه این نوع کمربند قابل تنظیم می‌باشد، حالت انعطاف‌ پذیری بیشتری به عضلات بدن مادران باردار می‌دهد.

5-کمربند بارداری محافظ جنین:

به عنوان یک زن حامله یادتان باشد که این نوع کمربند حاملگی علاوه بر مراقبت از شکم، در کاهش درد ناحیه لگن نیز کمک شایانی به شما می‌کند. همچنین، لازم است بدانید که کمربند بارداری محافظ جنین، گزینه بسیار مناسبی برای مادرانی می‌باشد که دوقلو حامله هستند.

امکانات موجود در کمربند بارداری محافظ جنین:

در طراحی این نوع کمربند از دو لایه بالایی و پایینی استفاده شده است که از ناحیه شکم زنان در دوران بارداری حمایت کاملی می‌کند. همچنین، به کار رفتن پارچه الاستیکی در تهیه آن، عمل تنفس را برای مادران حامله راحت نموده و فرد را قادر می‌سازد تا به راحتی نشسته یا برای راه رفتن و خم شدن اقدام نماید. البته، برای کارآیی بهتر، در هنگام خرید کمربند بارداری محافظ جنین به ابعاد آن دقت نموده و بعد از خرید، اندازه آن را مطابق با دور شکم خود تنظیم کنید. استفاده از این وسیله به شما کمک می‌کند تا بتوانید فعالیت‌های روزانه خود را با سهولت انجام دهید. در نهایت، یادتان باشد که این نوع کمربند را می‌توان در دو اندازه L (طول 115 سانتی‌متر) و XL (طول 125 سانتی‌متر) در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها پیدا کرد.

6-کمربند بارداری پنبه‌ای:

این نوع کمربند بارداری میزان درد را در ناحیه شکم و کمر مادران را کاهش داده و تورم مچ پاهای این افراد را از بین می‌برد.

امکانات موجود در کمربند بارداری پنبه‌ای:

از آن‌جایی که این نوع کمربند از مواد پنبه‌ای تهیه شده است، عمل تنفس را برای بدن زنان باردار بسیار آسان می‌کند. همچنین، کمربند بارداری پنبه‌ای دارای وزن بسیار سبکی است که پشتیبانی بیشتری را (با  فشرده‌سازی شکم و کمر) به بدن زنان باردار ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که این نوع کمربند دوبعدی بوده و با وجود یک قاب فولادی در داخل خود، از ناحیه کمر و لگن مادران باردار به طور کامل محافظت نموده و درد ناشی از بارداری را در عضلات بدن این افراد به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر این موارد، استفاده از کمربند بارداری پنبه‌ای، وضعیت بدن مادر را تصحیح کرده و به او کمک می‌کند تا به راحتی راه رفته، بنشیند یا برای برداشتن چیزی از روی زمین، خم شود.

علاوه بر مزایای ذکرشده، کمربند بارداری پنبه‌ای دارای نوار منحصر به فردی است که آن را قابل تنظیم نموده و مادران حامله می‌توانند با توجه به اندازه موردنظر خود، میزان کشش این کمربند را تنظیم کنند. این کمربند در قسمت جلوی بدن باریک بوده و درست در زیر شکم مادر باردار قرار می‌گیرد، اما  قسمت پشتی آن چهن بوده و با پوشش دادن کامل پشت کمر مادر باردار، از این ناحیه حمایت می‌کند. به همین دلیل، این نوع کمربند، گزینه بسیار عالی برای استفاده زنان در دوران بارداری و پس از می‌باشد. قابل شستشو بودن کمربند بارداری پنبه‌ای مزیت بزرگ دیگر این وسیله است، زیرا زنان حامله می‌توانند آن را در آب گرم و با مواد شوینده، برای مدت 10 دقیقه خیس کرده و سپس، به خوبی شستشو دهند.

7-کمربند بارداری گابریلا:

این نوع کمربند بارداری، یک وسیله ورزشی برای مادران باردار فعال است که با پشتیبانی کامل از بدن این افراد، ثبات و تعادل آن را در طول انجام تمرینات ورزشی فراهم می‌کند.

برای اطلاع از اینکه علت براق شدن پوست در بارداری چیست؟ این مطلب را بخوانید

امکانات موجود در کمربند بارداری گابریلا:

این نوع کمربند از پلی استر (50٪)، پنبه (30٪) و لیکرا (20٪) ساخته شده است. طراحی منحصر به فرد آن باعث می‌شود که در زیر شلوار نیز خود را نشان نداده و کاملا نامرئی باشد. همچنین، با اصلاح وضعیت بدن مادر باردار به کاهش علائم کشش در بدن او کمک زیادی می‌کند. این نوع کمربند قابل انعطاف بوده و با وجود قابلیت تنظیم، برای استفاده روزمره زنان در دوران بارداری بسیار مناسب است. علاوه بر مزایای ذکرشده، این کمربند در قسمت عقب خود دارای لایه‌هایی است که با ارائه سرما و گرما در درمان و تسکین درد ناشی از کشش عضلات در دوران دوران حاملگی بسیار موثر می‌باشد. در نهایت، جالب است بدانید که کمربند بارداری گابریلا طوری طراحی شده است که جریان خون را به ناحیه پشت کمر مادر باردار افزایش داده و درد عضلات این ناحیه از بدن مادران باردار را از بین می‌برد.

8-کمربند بارداری فرم‌دهی:

این نوع کمربند بارداری از منطقه کمر و شکم زنان حامله پشتیبانی کامل نموده و به کاهش درد کمر این افراد کمک شایانی می‌کند. جالب است بدانید که می‌توان این نوع کمربند را زیر لباس خود را پوشید، چون فشار بسیار خفیفی به ناحیه میانی بدن وارد می‌کند.

امکانات موجود در کمربند بارداری فرم‌دهی:

مزیت اصلی این نوع کمربند وجود پوشش چند لایه از نایلون و پنبه در ساخت آن است که کاملا بدون لاتکس می‌باشد. کمربند بارداری فرم‌دهی در اندازه متوسط ​​جهانی تهیه شده و متناسب با اندازه بدن اکثر زنان باردار می‌باشد. همچنین، اندازه این کمربند کاملا قابل تنظیم بوده و زنان می‌توانند آن را در کل دوران بارداری خود استفاده کنند. علاوه بر این موارد، لبه این نوع کمربند به‌گونه‌ای طراحی شده است که به آرامی، پایین شکم زنان را با وارد کردن فشار بسیار خفیفی، تحت حمایت خود قرار می‌دهد. وجود پانل‌های الاستیکی در هر دو طرف کمربند به تهویه هوا در درون آن کمک کرده و با وارد نمودن فشار ملایم به ناحیه شکم و کمر زنان در دوران بارداری، امنیت مادر و جنین داخل رحم او را فراهم می‌کند. بند به کار رفته در قسمت بالای کمربند بارداری فرم‌دهی، کمربند را در جای ثابت نگه داشته و از چرخیدن آن جلوگیری می‌کند.

9-کمربند بارداری کشی:

این نوع کمربند یک وسیله چندمنظوره می‌باشد که زنان می‌توانند علاوه بر دوران بارداری خود، در سراسر زندگی از آن استفاده کنند. کمربند بارداری کشی بدن مادر باردار را به طور کامل پوشش داده و از ناحیه کمر و شکم زنان در دوران حاملگی پشتیبانی می‌کند. همچنین، از آن‌جایی که این نوع کمربند از یک لایه تشکیل شده است، می‌توان آن را زیر هر نوع پیراهن پوشید.

امکانات موجود در کمربند بارداری کشی:

این نوع کمربند بارداری از نایلون (84٪) و پنبه (16٪) ساخته شده است. قابلیت کششی موجود در آن با وجود نوار سیلیکونی، بسیار ماندگار بوده و مانند یک شلوار سفت و محکم، شکم و کمر زنان را در دوران حاملگی سر جای خود نگه می‌دارد. همچنین، می‌توان کمربند بارداری کشی را در ماشین لباسشویی شست که ویژگی بسیار ایده‌آلی به شمار می‌رود.

10-کمربند بارداری نیم‌دایره:

این نوع کمربند بارداری به طور کامل شکم زنان را پوشش داده و بر روی ناحیه میانی بدن تمرکز می‌کند. به همین دلیل، از بیرون زدن بیش از حد شکم زنان در طی نه ماه دوران حاملگی جلوگیری می‌کند.

امکانات موجود در کمربند بارداری نیم‌دایره:

ویژگی مهم کمربند بارداری نیم‌دایره این است که می‌توان آن را به راحتی در زیر هر نوع لباسی پوشید. همچنین، این وسیله با وارد نمودن فشار بسیار کم بر روی ستون فقرات، کمر و لگن مادر باردار، درد ناحیه لگنی زنان را تسکین می‌دهد. علاوه بر این موارد، با فشرده‌سازی ملایم ناحیه شکم زنان حامله باعث تسکین فوری مشکلات استخوانی و لگن این افراد در کل دوران بارداری می‌شود. این نوع کمربند در اندازه‌های مختلف موجود بوده و از شکم زنان باردار در برابر علائم کششی محافظت می‌کند. کمربند بارداری نیم‌دایره با داشتن امکانات اضافی حمایتی در پشت خود، می‌تواند مانند یک باند از شکم زنان باردار در هنگام راه رفتن، نشستن و خم شدن محافظت کند.

به خاطر داشته باشید که این نوع کمربند به حالت ارگونومیکی طراحی شده است تا بتواند موقعیت بدن زنان را اصلاح کرده و ضعف موجود در عضلات شکم این افراد را از بین ببرد. البته زنان می‌توانند از این نوع کمربند  هم در دوران بارداری برای پشتیبانی از ناحیه شکم خود استفاده نموده و هم در دوران بعد از زایمان برای حمایت از ناحیه کمر خود و جلوگیری از بروز مشکلات دیگر استفاده کنند. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که کمربند بارداری نیم‌دایره یک وسیله ایده‌آل برای پوشیدن زنان هم در دوران بارداری و هم بعد از زایمان می‌باشد.

11-کمربند بارداری لارو:

کمربند بارداری لارو یک باند ایده‌آل برای پوشش دادن بدن زنان در دوران  قبل و بعد از بارداری است. همچنین، یادتان باشد که اگر نوزاد خود را با روش سزارین به دنیا آورده باشید یا جراحی‌های شکمی مانند ساکشن انجام دهید، می‌توانید از این کمربند (به دلیل نرم بودن بیش از حد) استفاده کنید.

امکانات موجود در کمربند بارداری لارو:

این نوع کمربند به دلیل این که می‌تواند شکم زنان را در دوران بارداری به طور کامل پوشش دهد، از ناحیه شکم بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او محافظت کامل خواهد نمود. البته، لازم است بدانید که این نوع کمربند حالت ناخوشایندی نداشته و به راحتی در زیرا شلوار حاملگی پنهان می‌شود. علاوه بر این موارد، کمربند بارداری لارو طوری طراحی شده است که زنان بتوانند از آن در مهمانی‌ها برای پوشیدن در زیر لباس‌های کاملا باز خود هم استفاده کنند.

از آن‌جایی که پارچه به کار رفته در تهیه این نوع کمربند، نرم بوده و حالت الاستیکی کاملی دارد، عمل تنفس را برای بدن زنان باردار بسیار راحت می‌کند. همچنین، شما می‌تواند اندازه این نوع کمربند را به سایز دلخواه خود تنظیم کنید. وجود یک نوار سیلیکونی در کمربند بارداری لارو، پشتیبانی اضافی از ناحیه میانی بدن را برای مادر باردار فراهم نموده و به راحتی، شلوار این مادران را در محل خود نگه می‌دارد. به دلیل این که الیاف به کار رفته در کمربند بارداری لارو، کاملا سبک است، پوشیدن آن شکم و کمر مادر باردار را کمتر تحت فشار قرار داده و با کم کردن حالت چسبندگی، شرایط بسیار خنک و ایده‌آلی را برای بدن او فراهم می‌کند. برای همین، می‌توان ادعا کرد که زنان حامله می‌توانند از کمربند بارداری لارو در تمام فصول استفاده کنند. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید از این نوع کمربند هم در دوران بارداری و هم در دوران پس از آن استفاده کنید تا لباس‌های شما در دوران بعد از بارداری نیز تن‌خوری مناسبی داشته باشد.

12-کمربند بارداری روزانه: 

این گروه از کمربندهای بارداری به دلیل این که انعطاف‌پذیری کاملی دارند، پشتیبانی عالی را به ناحیه شکم و کمر زنان در دوران بارداری ارائه داده و باعث می‌شوند تا فرد استفاده‌کننده کمتر عرق بکند. در واقع، پوشیدن آن در حین انجام تمرینات ورزشی فضای کاملا خنک‌تری را به بدن مادر باردار هدیه خواهد نمود.

امکانات موجود در کمربند بارداری روزانه:

این نوع کمربند از نایلون (83٪) و اسپندکس (17٪) ساخته شده است. پارچه آن به دلیل نرم و یکپارچه بودن و بافندگی بسیار ظریف در منطقه کمر، عمل تنفس را برای ناحیه میانی بدن زنان باردار آسان نموده و درد پشت این مادران را که ناشی از حاملگی است، تسکین می‌دهد. همچنین، وجود نوار لاستیکی سیلیکون در این کمربند، آن را حتی در هنگام انجام تمرینات ورزشی، نرم و قابل حرکت نموده و باعث می‌شود تا قسمت چسبنده کمربند شلوار شما در جای خود قرار گیرد. علاوه بر این موارد، کمربند بارداری روزانه در هنگام انجام تمرینات ورزشی با فشرده‌سازی ملایم عضلات شکمی مادر باردار، او را در طول ورزش کاملا ایمن نگه می‌دارد. از آن‌جایی که این نوع کمربند بارداری پوشش کاملی را به ناحیه میانی بدن ارائه می‌دهد، زنان می‌توانند آن را بدون پوشیدن شلوار هم به حالت برهنه استفاده کنند. این نوع کمربند یک وسیله ایده‌آل برای اصلاح وضعیت بدن زنان حامله محسوب می‌شود، زیرا با حمایت مناسب از ماهیچه‌های شکمی، ضعف موجود در آن‌ها را از بین خواهد برد. در نهایت، می‌توان ادعا کرد که این وسیله، بهترین کمربند برای استفاده در زیر لباس روزانه زنان در طی دوران بارداری  است، زیرا یک محیط امن برای کودک متولدنشده ایجاد می‌کند.

13-کمربند بارداری پهن: 

همانطور که می‌دانید افزایش بیش از حد وزن بدن زنان در طول دوران بارداری می‌تواند منجر به بروز درد و افزایش آن در کل بدن شود. استفاده از کمربندهای بارداری پهن انتخاب خوبی برای این افراد است تا بتواند با پشتیبانی از بدن، درد ناشی از حاملگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

امکانات موجود در کمربند بارداری پهن:

این نوع کمربند بارداری بدون درز بوده و استفاده آن برای زنان باردار کاملا آسان می‌باشد. همچنین، این وسیله از نایلون و اسپندکس ساخته شده است؛ به همین علت دارای وزن بسیار سبکی می‌باشد. علاوه بر این موارد، کمربند بارداری پهن قابل شستشو با ماشین لباسشویی است و شما می‌توانید از مواد سفیدکننده غیر از کلر برای شستن آن استفاده کنید.

14-کمربند بارداری نئو:

این نوع کمربند بارداری دارای باندهایی کاملا قابل تنظیم است. به همین دلیل، زنان می‌توانند در دوران بارداری خود اندازه آن را مطابق با میزان رشد شکم خود گسترش داده یا کوچک کنند.

امکانات موجود در کمربند بارداری نئو:

مزیت مهم این نوع کمربند بارداری، تهیه آن از پارچه‌ای است که عمل تنفس را برای بدن زنان باردار بسیار آسان می‌کند. کمربند بارداری نئو از چند لایه پنبه‌ای یا پلاستیک تهیه شده است که حالت الاستیکی آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. علاوه بر این موارد، این نوع کمربند در لبه شکمی خود دارای یک کمربند اضافی است که آن را در جای خود قرار می‌دارد و فشار کمتری بر روی ستون فقرات مادر باردار وارد می‌کند.

15-کمربند باریک الاستیکی برای مادران باردار:

اگر به عنوان یک زن باردار از درد کمر رنج می‌برید، این کمربند برای شما کاملا مناسب است.

اگر باردار هستید ودنبال راهی برای از بین بردن ترک های پوستی خود هستید خواندن این مطلب 13 راه برای کاهش ترک های پوست در دوران بارداری به شما توصیه میشود

امکانات موجود در کمربند باریک الاستیکی:

پوشیدن این کمربند به مادران باردار کمک می‌کند تا با بهبود وضعیت بدن خود، محیطی امن را برای کودک متولد نشده خود فراهم کنند. همچنین، این کمربند با پشتیبانی کامل از ماهیچه‌های کمری مادر باردار، سبب کاهش پرولاپس رحم در این افراد خواهد شد. علاوه بر این موارد، این وسیله قابل تنظیم است و با وجود یک کمربند سفت‌کننده ثانویه، موقعیت امن مورد نظر را برای نوزاد درون رحم مادران باردار به ارمغان می‌آورد. به کار رفتن پارچه کشی در چهار طرف این کمربند حالت الاستیسیته‌ای به آن داده و آسایش فرد استفاده‌کننده را تامین می‌کند. همچنین، وجود تسمه اضافی در کمربند باریک الاستیکی باعث می‌شود تا پوشیدن آن برای مادران باردار راحت شده و فرد بتواند آن را در زیر لباس روزمره خود نیز استفاده کند. مزیت مهم دیگر کمربند باریک الاستیکی این است که می‌توان پس از زایمان نیز برای شکل دادن به بدن خود، آن مورد استفاده قرار داد. نکته مهم دیگر که باید یادتان باشد این است که این نوع کمربند بارداری در اندازه‌های مختلف تا 120 سانتی‌متر طول، در همه فروشگاه‌ها و دارخانه‌ها موجود می‌باشد.

16-کمربند حمایت‌کننده از استخوان‌های مادران باردار:

این نوع کمربند بارداری، با پایدار نگه داشتن استخوان‌های میانی بدن مادر باردار، استحکام آن‌ها را حفظ کرده و و ناراحتی‌های ناشی از حاملگی را در بدن این زنان از بین می‌برد. همچنین، وجود باند دوگانه الاستیکی در آن، در پشتیبانی از کمر و شکم زنان باردار موثر بوده و با فشرده‌سازی خفیف این منطقه استرس موجود  بر روی شکم، پشت بدن، لگن و باسن زنان باردار را کاهش می‌دهد.

امکانات موجود در کمربندهای حمایت‌ کننده از استخوان‌های مادران باردار:

این نوع کمربندهای  بارداری از مواد اسپندکس و پنبه ساخته شده است که برای انواع مختلف پوست‌ها مناسب می‌باشند. پوشیدن این وسیله در دوران بارداری، فشار ناشی از وزن نوزاد را در بدن مادر به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین، این کمربند از موادی ساخته شده است که عمل تنفس را برای بدن فرد استفاده‌کننده بسیار راحت کرده و با وزن سبک خود و وجود نوار قابل‌تنظیم، انعطاف مورد نیاز را برای بدن زنان در دوران حاملگی فراهم می‌کند.

نکته مهم دیگر در مورد کمربند حمایت‌کننده از استخوان‌های مادران باردار این است که زنان می‌توانند از آن هم در دوران قبل و هم بعد از زایمان خود استفاده کنند. این کمربند در اندازه‌های مختلف تا 120 سانتی‌متر طول در بازار موجود می‌باشد. اما فراموش نکنید که این نوع کمربند را نمی‌توان در ماشین لباسشویی شستشو داد.

17-کمربند بارداری پارازین:

پوشیدن این نوع کمربند در دوران بارداری باعث ایجاد ثبات در ناحیه تناسلی زنان شده و درد کمر و ناحیه لگن این افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین، استفاده از آن سبب از بین رفتن خستگی عضلانی، پرولاپس رحم و تورم پاها، مخصوصا  مچ پای زنان در دوران حاملگی می‌شود.

امکانات موجود در کمربند بارداری پارازین:

این نوع کمربند از موادی ساخته شده است که علاوه بر راحت نمودن عمل تنفس بدن، آسایش مادران حامله را هم به خوبی فراهم می‌کند. همچنین، کمربند بارداری پارازین دارای دو تسمه است که به کمک آن می‌تواند شکم در حال رشد زنان را در دوران بارداری به طور کامل پوشش دهد. همچنین، اندازه آن متناسب با ابعاد کمر زنان در ماه‌های مختلف بارداری تا 200 سانتی‌متر متغیر است. در نهایت، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که مزیت مهم کمربند بارداری پارازین، استفاده از آن هم در دوران قبل و هم در دوران پس از زایمان می‌باشد.

18-کمربند بارداری شورتی:

استفاده از این نوع کمربند بارداری با فشرده‌سازی ملایم ناحیه میانی بدن زنان در دوران بارداری،  برای درمان وارکوس وریدی مثانه و رحم، ادم پرومینال، فشار واژینال و لنفدوم بسیار موثر است.

امکانات موجود در کمربند بارداری شورتی:

این نوع کمربند بارداری از 63٪ پلی استر، 23٪ اسپندکس، 9٪ پنبه و 4٪ نایلون ساخته شده است. کمربند بارداری شورتی، علاوه بر پشتیبانی از کمر و شکم زنان در دوران بارداری، به دلیل این که قابل تنظیم است، به فرد استفاده‌کننده اجازه می‌دهد تا میزان فشار وارده به ناحیه میانی بدن خود را مطابق با راحتی خود تنظیم کند. همچنین، پوشیدن این وسیله پس از تولد نوزاد، به مادر کمک می‌کند تا وزن اضافی خود را به راحتی از دست بدهد.

19مربند بارداری بندی:

طراحان این نوع کمربند بارداری ادعا می‌کنند که پوشیدن آن نشانه‌های بیماری لوردوز، سیاتیک و ورم پاها را در زنان باردار از بین می‌برد.

امکانات موجود در کمربند بارداری بندی:

این نوع کمربند حاملگی از چند لایه با پوشش نایلون یا پنبه تهیه شده است. پوشیدن آن به زنان باردار کمک می‌کند تا بتوانند افزایش وزن رحم خود که ممکن است گهگاهی از ناحیه لگن بالا رفته و سبب بروز درد شکم و کمر می‌شود، به راحتی تحمل کنند. همچنین، به دلیل این که استفاده از کمربند بارداری بندی میزان گردش خون را در ناحیه مچ پاهای مادر باردار افزایش می‌دهد، درد ناشی از تورم را در این ناحیه از بدن از بین خواهد برد. این نوع کمربند بارداری یک وسیله ایده‌آل برای استفاده زنان حامله فعال بوده و از ناحیه کمر و شکم آن‌ها درهنگام انجام تمرینات ورزشی محافظت می‌کند. علاوه بر این موارد، پوشیدن کمربند بارداری بندی وضعیت بدن زنان حامله بهبود بخشده و درد ناشی از حاملگی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اگر باردار هستید و دچار کم ابی شده اید برای اطلاع از اینکه نوشیدن چه مقدار آب در دوران بارداری مناسب است؟ این مطلب را بخوانید

20-کمربند بارداری پلاس:

پوشیدن این نوع کمربند بارداری به زنان کمک می‌کند تا بروز اختلالات دوران حاملگی را در بدن خود به میزان قابل توجهی کاهش دهند. در واقع، وضعیت بدن مادران باردار با پوشیدن این کمربند بهبود می‌یابد.

امکانات موجود در کمربند بارداری پلاس:

پوشیدن این نوع کمربند، فشار وارده بر ناحیه لگن مادران باردار را با بالا بردن شکم، از بین می‌برد. همچنین، با بهبود بخشیدن جریان گردش خون در بدن مادران باردار، مخصوصا در قسمت پاها، میزان تورم مچ پاها را کاهش می‌دهد. کمربند بارداری پلاس به‌گونه‌ای طراحی شده است که وقتی فرد می‌خواهد به حمام برود، نیازی به در آوردن کمربند نخواهد داشت. همچنین، استفاده از آن کمک می‌کند تا از تورم ورید مادران باردار جلوگیری شده و گره‌های ایجادشده در ساق پاهای این افراد از بین برود. با همه این توصیفات، قبل از سفارش کمربند بارداری پلاس، حتما وزن خود را با دقت اندازه‌گیری نمایید.

  • سلب مسئولیت:

    لیستی از وسایل بهداشتی که مقالات ما برای شما ارائه می‌دهد، ممکن است از لحاظ کمیسیون پزشکی دارای نقص‌هایی باشد. بنابراین، بهتر است زمان خرید محصولات معرفی‌شده حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/