پاک­سازی پوست بدن و صورت در بارداری

pregnancy-skin-conditions

علائم بسیاری بر روی پوست بدن و صورت زن به وجود می­آید که آغاز روند بارداری را نشان می­دهد؛ اما واقعیت این است که علائم بارداری در بدن هر مادری متفاوت از سایر زنان حامله است. بروز تغییرات هورمونی شدید در بدن مادران باردار باعث می­شود که پوست برخی از این مادران زبر، خشک یا بیش از حد چرب شود. همچنین، به همراه این تغییرات، در روی پوست صورت و بدن برخی از زنان باردار رنگ‌دانه‌های تیره ایجاد شده یا آغاز روند بارداری، زنان را با مشکل تیرگی زیر چشم، بثورات پوستی و پوسته پوسته پوست قسمت­های بدن خود مواجه می­کند. اگر شما هم به عنوان یک خانم جوان این مشکلات را در دوران بارداری خود تجربه می­کنید و دوست دارید با استفاده از روش­های مختلف پاک­سازی پوست بدن و صورت، آن­ها را از بین ببرید، قبل از مراجعه نمودن به سالن­های زیبایی، خوب است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و بدانید که آیا می­توانید از همه این راهکارها برای درخشان نمودن پوست صورت و بدن خود در 9 ماه دوران بارداری استفاده کنید.

برای اطلاع از اینکه علت براق شدن پوست در بارداری چیست؟ این مطلب را بخوانید

هر خانم جوانی دوست دارد در طی دوران بارداری که مهم­ترین مرحله زندگی او به شمار می­رود، بیشتر مراقبت پوست صورت و بدن خود بوده و بهداشت این مناطق را به بهترین وجه ممکن رعایت کند. با این حال، سلامت موجود كوچكی كه در داخل بدن این مادران در حال رشد است، ذهن هر خانم بارداری را به خود مشغول می­کند. بر همین اساس، بیشتر زنان حامله ترجیح می­دهند کارهای پاک­سازی و زیبا نمودن پوست بدن و صورت خود را به دوران پس از تولد نوزاد موکول کنند. در ادامه این مقاله، در مورد برخی از نکات ساده­ای که باید در مورد پاک­سازی صورت و بدن زنان در دوران حاملگی رعایت شود، مطالبی آورده شده و علت این که چرا اکثر زنان حامله می­توانند از این روش­ها برای زیبایی پوست بدن و صورت خود استفاده کنند، مطالب مهمی عنوان شده است. مهم­ترین دلایلی که زنان باردار از روش­های پاک­سازی برای زیبایی پوست بدن و صورت خود استفاده می­کنند، عبارتند از:

  • استفاده از روش­های پاک­سازی برای زیبایی پوست بدن و صورت زنان باردار علاوه بر آرامش­بخش بودن، طراوت خاصی را به پوست صورت زنان در این دوران حساس هدیه می­کند.
  • این روش زیبایی مانند راهکارهای دیگر، هزینه میلیونی را طلب نمی­کند.
  • روش­های پاک­سازی پوست بدن و صورت به زنان حامله کمک می­کند تا ایرادات جزئی ناشی از حاملگی را بر روی بدن خود نادیده بگیرند.
  • همچنین، با انجام این روش می­توان از فوران لکه­های پوستی و بثورات جلدی بر روی پوست بدن و صورت زنان در 9 ماه دوران بارداری جلوگیری کرد.
  • علاوه بر این موارد، از آنجایی که این روش درمانی در سالن­های آرایشی انجام می­گیرد، زنان حامله می­توانند با خوابیدن در هنگام انجام کار میزان آرامش بدن خود را افزایش دهند.

آیا پاک­سازی پوست صورت و بدن در بارداری، کاری ایمن است؟

پزشکان متخصص پوست و زیبایی عقیده دارند که در حالت کلی، زیبا کردن پوست بدن و صورت زنان در دوران بارداری باید بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن، درمان­های گرمایی و ماساژ طولانی مدت پوست انجام گیرد؛ استفاده از روش­هایی که این شرایط را رعایت می­کنند، برای 9 ماه دوران بارداری زنان کاملاً بی­خطر هستند. پس، اگر شما هم به عنوان یک زن حامله به دنبال آرامش بدن و طراوت پوست صورت خود هستید، به دنبال راهکارهایی باشید که پوست صورت شما را نرم کند تا با لمس آن بتوانید احساسات خود را به عالی­ترین درجه برسانید. بر این اساس، لازم است به یاد داشته باشید که پوست بدن شما در هنگام استفاده از مواد شیمیایی، همه آن‌ها را جذب می­کند و می­تواند از طریق جریان خون، این مواد شیمیایی را به خون جنین درون رحم شما وارد کند. بسیاری از درمان­های سالنی که برای مبارزه با بثورات جلدی یا تغییر رنگ پوست بدن و صورت زنان در دوران بارداری استفاده می­شود، بر اساس مواد شیمیایی بوده و ممکن است حاوی ترکیبات مختلفی مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، رتینوئید و غیره باشند. اگرچه برخی از آن­ها هیچ مشکلی را روی پوست بدن مادران باردار ایجاد نمی­کنند، ولی به کار بردن این روش­های پاک­سازی برای زیبایی پوست بدن و صورت زنان در دوران حاملگی مطمئناً بر روی سلامت و روند رشد جنین درون رحم این افراد تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

ایا در هنگام پاک­سازی پوست بدن باید از مواد اجتناب کرد؟

به خاطر بسپارید که جریان­های الکتریکی برای از بین بردن جوش­های سر سیاه و حفره­های موجود در پوست بدن زنان، درمان مشکلات پوستی زنان به کمک انواع اشعه­ها، استفاده از مواد شیمیایی برای زیبایی پوست بدن و صورت، dermabrasion، جراحی پلاستیک، جلسات ماساژ طولانی مدت، درمان با گرما و بخار باید به دوران بعد از تولد نوزاد موکول ­شود. جالب است بدانید که امروزه، بسیاری از سالن­های زیبایی موضوع درمان را این گونه مطرح می­کنند که در انجام کار خود فقط از محصولات "طبیعی" یا "آلی" استفاده می­کنند. در حالی که این گونه نبوده و استفاده از برخی محصولات غیراستاندارد می­تواند باعث بروز آلرژی و ناراحتی­های پوستی در 9 ماه دوران بارداری زنان شود. در نهایت، لازم است بدانید که برخی از مرطوب کننده‌های آلی که برای پاک­سازی پوست بدن و صورت زنان باردار مورد استفاده قرار می­گیرند، نیز حاوی موادی مانند سویا هستند که اثرات نامطلوبی بر روند تولید هورمون استروژن در بدن این مادران گذاشته و استفاده از آن در طول سه ماهه اول بارداری بسیار خطرناک می­باشد.

اگر باردار هستید ودنبال راهی برای از بین بردن ترک های پوستی خود هستید خواندن این مطلب 13 راه برای کاهش ترک های پوست در دوران بارداری به شما توصیه میشود

نکات ایمنی برای داشتن صورت زیبا در بارداری:

با همه این توصیفات، اگر به دنبال حس آرامش در دوران بارداری خود هستید، داشتن صورت زیبا مطمئناً بهترین راه برای کسب این حس خواهد بود؛ بنابراین، برای دور ماندن از احساسات تلخی که ممکن است استفاده از روش­های مختلف پاک­سازی برای زیبایی پوست بدن و صورت در دوران بارداری به دنبال داشته باشد، بهتر است به هشدار پزشک متخصص زنان و زایمان در مورد آگاهی از محصولات مورد استفاده توجه کنید. برخی از نکات ایمنی در حین پاک­سازی پوست بدن زنان در دوران بارداری عبارتند از:

هنگام رفتن به سالن­های زیبایی، حتماً در بدو ورود حامله بودن خود را به اطلاع مدیر موسسه برسانید.

  • با پزشک معالج خود صحبت کنید تا او یک مرکز آرایشی با کیفیت بالا و قابل اعتماد را در نقطه تمیز شهر به شما معرفی کند، زیرا رعایت بهداشتی و ایمن بودن وسایل سالن برای سلامت مادران حامله و جنین درون رحم این افراد از اهمیت خاصی برخوردار می­باشد.
  • اگر به عنوان یک زن برای اولین بار در دوران بارداری خود به سالن زیبایی مراجعه می­کنید، قبل از انجام هر کاری با مدیر سالن صحبت کنید تا او کارکنان خود را با وضعیت بدن شما آشنا کند.
  • لیست کامل محصولات و مواد تشکیل­دهنده آن­ها را که برای پاک­سازی پوست بدن و صورت خود مورد استفاده قرار می­دهید، از مدیر سالن دریافت کنید.
  • حتماً در مورد نوع درمان با مدیر سالن گفتگو کنید تا او از به کار بردن مواد شیمیایی، درمان­های خشن، جریان الکتریکی، درمان‌های لیزری، ماساژهایی با فشار بالا و طولانی مدت برای بهبود وضعیت پوست بدن و صورت شما اجتناب نماید.
  • اگر هم مدیر سالن دستورالعمل­های موسسه خود را به شما ارائه نداد، همکاری با آن­ها را متوقف کنید.

برای اطلاع از اینکه علت تیره شدن پوست در بارداری چیست؟ این مطلب را بخوانید

در نهایت، به عنوان یک خانم باردار هرگز از محصولات آرام­کننده پوست که حاوی موادی مانند رتینوئیدها و سالیسیلیک اسید هستند، برای زیبایی پوست بدن و صورت خود در 9 ماه دوران بارداری استفاده نکنید. پزشکان متخصص پوست، در این دوره فقط استفاده از مواد سفیدکننده ملایم یا کرم­های موبر خیلی خفیف را به شما توصیه می­کنند. همچنین، به خاطر بسپارید که بیشتر زنان باردار برای کسب احساس آرامش، حضور در یک سالن زیبایی را دوست دارند و توجهی به نکات ایمنی و مواد استفاده شده در این موسسه نمی­کنند. لازم است بدانید که با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت­های ساده، پاک­سازی پوست بدن و صورت شما در این دوران حساس کاملاً بی­خطر و لذت­بخش خواهد شد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/