لیست خرید سه ماهه دوم بارداری

pregnantwoman

همانطور که می‌دانید با ورود به سه ماهه دوم بارداری، شکم زنان وارد مرحله رشد سریع شده و باعث می‌شود تا شیوه زندگی این افراد تغییر زیادی بکند. پوشیدن لباس حاملگی یکی تحولات سه ماهه دوم از دوران بارداری خواهد بود! اما این دوره زمان خوبی برای شروع خرید وسایل برای کودک آینده خواهد بود، چون در این دوره، مادر بیش از حد خسته نشده و احساس ناراحتی نمی‌کند؛ به همین دلیل می‌تواند زمان زیادی را صرف گشتن در فروشگاه‌ها نموده و لوازم مورد نیاز خود و نوزاد آینده‌اش را  خریداری کند.

تهیه لیست خرید برای زنان در سه ماهه دوم بارداری، به این مادران کمک خواهد کرد تا وسایل ضروری دوران بارداری و نقاهت پس از زایمان خود را  فراموش نکنند. البته، برخی از کارشناسان نیز ادعا می‌کنند که بهترین زمان برای خرید کردن زنان حامله، سه ماهه سوم بارداری است.

لباس حاملگی:

به دلیل این که شکم زنان در سه ماهه دوم بارداری در حال گسترش است، او دیگر نمی‌تواند مانند قبل از شلوارهای معمولی خود استفاده کند. بنابراین، اکنون زمان آن رسیده است که با خرید پیراهن مناسب حاملگی وارد دنیای جدید مد در طول عمر خود شود. اما این دوران به معنی فداکاری کردن و کنار گذاشتن سبک‌های قبلی خود نیست، چون مادر باردار می‌تواند شلوار جین یا حتی پیراهن جین بارداری خریداری نموده و با پوشیدن این نوع لباس‌ها، زیبایی بدن خود را که با رشد مداوم جنین داخل رحم شکوفا می‌شود، به نمایش بگذارد. در ادامه این مقاله، لیستی از  اقلام ضروری دوران بارداری برای سه ماهه دوم بارداری ارائه شده است  که خواندن آن‌ها می‌تواند شما را در خرید آسان یاری کند.

برای اطلاع از  16 کاری که باید در سه ماهه دوم بارداری انجام دهید این مطلب را بخوانید

استراتژی‌ های خرید مادران حامله:

اگر به عنوان یک زن حامله در فکر تدارک یک کمد لباس بارداری هستید، بدانید که این ایده اصلا فکر زیبایی نیست، چون خریدهای شما در این دوره، علاوه بر صرف هزینه زیاد فقط در مدت محدودی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بنابراین، بهتر است برای آگاهی از نکات مهم خرید، راهنمایی‌های ذکر شده در مقاله زیر را به منظور یافتن لباس مناسب حاملگی با دقت مطالعه کرده و آن‌ها را با زنان حامله دیگر به اشتراک بگذارید.

وسایل کمکی برای داشتن  خواب راحت در بارداری:

در حال حاضر، با ورود به سه ماهه دوم بارداری، تعداد زیادی از مادران ممکن است به وسایل کمکی جهت داشتن خواب شبانه راحت نیاز داشته باشند. اگر در یک محله پر سر و صدا زندگی می‌کنید، بهتر است برای راحتی خود، از گوش‌ بندهای طبی و یا بالش‌های مخصوص بدن استفاده کنید، زیرا به کار بردن این وسایل کمک‌ شایانی  به داشتن خواب راحت در زنان باردار خواهند کرد.

صندلی راحتی:

همانطور که می‌دانید تغذیه درست نوزاد در شب‌های بعد از زایمان، برای مادر اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر این کار درست انجام گیرد، کودک راحت بوده و دردهای شکمی و معده او نیز تسکین خواهد یافت. برای این کار، لازم است تا مادر بی‌تجربه یک صندلی مخصوص یا پلاتر تهیه کنید که علاوه بر حرکت خود به سمت عقب و جلو، گریه نوزاد را آرام نموده و درد کمر مادر را نیز در دوران نقاهت بعد از زایمان به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما یادتان باشد که اگر مجبور هستید بعد از انجام زایمان، ساعات زیاد را بر روی این صندلی بنشینید، حتما  برای بالا نگه داشتن پاهای خسته و متورم خود نیز از یک میز یا بالش کوچک استفاده نمایید تا خستگی و تورم دوران بارداری شما هم از بین برود.

کتاب‌های بارداری:

یادتان باشد که مطالعه نمودن گام به گام کتاب‌های مخصوص دوران بارداری برای راهنمایی  بسیار مفید بوده و با دادن اطلاعات ماهانه، همه چیز را که یک مادر حامله باید از کارشناسان و پزشکان متخصص زنان و زایمان دریافت کند، به شما یاد خواهد داد.

لباس نوزاد:

به احتمال زیاد هیچ مادر بارداری نمی‌تواند بی‌تفاوت از مقابل فروشگاه‌هایی که دارای لباس‌های شگفت‌انگیز نوزادان مانند کت و شلوار و لباس‌هایی به سبک زیبا هستند، رد شود. هر مادر بارداری این لباس‌های کوچک و شگفت‌انگیز را می‌بیند، دوست دارد جلو رفته و انواع مختلف آن‌ها را به کلکسیون لباس‌های نوزاد آینده خود اضافه کند. اما یادتان باشد که شش هفته اول از دوران بارداری برای انتخاب لباس نوزاد اصلا زمان مناسبی نیست. برای خرید لباس‌های فرزند خود، شما باید اجازه دهید تا جنسیت کودک و میزان رشد او تا زمان زایمان مشخص شود.

پوشک بچه:

شما به عنوان یک مادر نیاز خواهید داشت تا بعد از به دنیا آمدن فرزندتان، پوشک او را هر چند ساعت یک‌بار تعویض کنید. برای مدیریت درست این کار، لازم است کمربند طبی کم عرض و پد بهداشتی تهیه نموده و در هر تعویض پوشک، آن‌ها را نیز استفاده کرده و سلامت بند ناف نوزاد را فراهم کنید. البته پدهای مخصوصی برای این کار در داروخانه‌ها وجود دارد که کار مادران را در این باره خیلی راحت می‌کند؛ اما قبل از خرید حتما به جداول درج شده بر روی این لوازم دقت کنید، چون این کار می‌تواند در انتخاب مناسب وسایل به شما کمک کند..

اگر میخواهید در نیمه دوم بارداری خود خواب راحتی داشته باشد برای اطلاع این مطلب نحوه بهبود خواب در نیمه دوم بارداری را بخوانید

تخت و تشک مخصوص نوزاد:

یادتان باشد که در ابتدا کار، مادر می‌تواند فقط یک گهواره کوچک برای نوزاد تازه متولد شده خود خریداری کند، چون یک نوزاد در روزهای اول زندگی خود به حدی کوچک است که در یک سب یا گهواره کوچک هم می‌تواند بخوابد. اما اگر قصد داشته باشید تا برای نوزاد خود تختخواب بخرید، بدانید که در نهایت به یک تشک تخت کودک و وسایل تزیینی آن نیز نیاز خواهید داشت.

رختخواب کودک:

اگر تصمیم گرفته‌ اید که در ابتدای تولد فرزندتان از تختخواب استفاده کنید، باید تغییرات اساسی در خرید وسایل کودک نموده و علاوه بر تشک، چند نوع پتوی گرم، پتو های نازک و سبک و تشک و لحافی را که از پشم گوسفند تهیه شده باشد، خریداری کنید. این نوع وسایل می‌تواند برای راحتی و آسایش فرزند کوچک شما مفید باشد. در عین حال، بهتر است از پتوها و بالش‌های اضافی نیز جهت پر کردن فضای خالی اطراف کودک استفاده کنید. این کار علاوه بر حمایت کامل کودک، باعث نرمی بستر او شده و راحتی کامل را برای فرزندتان فراهم خواهد نمود.

برای اطلاع از ورزش های مناسب سه ماهه دوم بارداری این مطلب را بخوانید

لوازم جانبی برای تخت یا گهواره کودک:

تزئین اتاق کودک می‌تواند برای مادران باردار بسیار سرگرم‌ کننده باشد. برای شروع، می‌توانید از آویزهای رنگی که برای کودک قابل لمس است، استفاده نموده و بر روی تخت او نصب کرده و در کنار آن، از یک صفحه نمایش مناسب یا تابلوهای رنگارنگ استفاده کنید. البته قرار دادن یک حیوان نرم و دوست‌داشتنی در قفسه یا کمد نوزاد نیز می‌تواند اتاق او را زیبا جلوه دهد. اگر این نوع اسباب‌بازی را در کنار تخت فرزند خود قرار می‌دهید، باید مراقب باشید تا نوزاد آن را به سمت دهان خود نکشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/