رفع موهای زائد صورت و سفید کردن پوست در بارداری

girl-with-facial-hair-1024x683

رشد مو در گونه‌ها، چانه و پشت لب‌های زنان باردار، به طور کلی با آغاز پایان سه ماهه دوم بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد؛ اما جایی برای نگرانی وجود ندارد! چون همه مادران باردار در این دوره از زندگی خود با تغییرات جسمی و روحی فراوانی مواجه می‌شوند. در ابتدا،  به یاد داشته باشید که اگر رشد موهای موجود در ناحیه صورت شما افزایش یافته است، این تغییر ناشی از ترشح هورمون‌های خاص بارداری در بدن شما می‌باشد. مطمئناً همه زنان جوان دوست دارند که با احساس خوبی این دوران سخت را پشت سر بگذارند. بر این اساس، این افراد دوست دارند تا با روش‌های مختلف، همه موهای زائد موجود در سطح بدن خود را از بین ببرند. اگر به عنوان یک مادر باردار در مورد از بین بردن موهای زائد و سفید کردن پوست صورت خود تردید دارید، حتماً مقاله زیر را با دقت بخوانید.

برای اطلاع از اینکه میتوانید در بارداری از کرم موبر استاده کنید این مطلب آیا در دوران بارداری میتوانم از کرم موبر استفاده کنم؟ را بخوانید

سفید کردن پوست صورت و از بین بردن موهای زائد در بارداری:

نتایج تحقیقات اخیر محققان نشان داده است که به طور کلی، استفاده از سفیدکننده‌های صورت در دوران بارداری بی‌خطر بوده و تا به حال گزارشی از آسیب رساندن این نوع مواد به زندگی موجود کوچک درون رحم مادران باردار مشاهده نشده است. با این حال، برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که همه زنان باید در 9 ماه دوران بارداری تا زمان تولد نوزاد خود از مصرف هر نوع مواد شیمیایی جلوگیری کنند. هر کاری که مادر باردار در این مرحله از زندگی خود انجام می‌دهد، ممکن است بر روند سلامت و رشد کودک درون رحم او تأثیر بگذارد؛ بنابراین، همیشه بهترین را برای حفظ سلامت خود و جنین انتخاب کرده و مراقب او باشید. اگر می‌خواهید به عنوان یک زن حامله موهای زائد صورت خود را پاک کنید، در ادامه این مقاله، برخی از اطلاعات لازم در این مورد برای شما ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشند:

  • به عنوان یک زن حامله همیشه از نوع پوست بدن خود آگاه بوده و میزان جذب مواد شیمیایی را از طریق پوست خود شناسایی کنید، زیرا ممکن است مواد به کار رفته در انواع محصولات بهداشتی اثرات مشابه بر آنچه که بر روی پوست دیگر افراد می‌گذارد، بر روی پوست بدن شما نداشته باشند. علاوه بر این مورد، لازم است بدانید که پوست زنان در 9 ماه دوران بارداری حساسیت بیشتری پیدا نموده و مادران باید برای اطمینان از سلامت کامل پوست بدن خود، فوق‌العاده مراقب باشند.
  • همچنین، یادتان باشد که پاک‌کننده موهای زائد بدن و صورت زنان باردار یک ماده شیمیایی بوده و اگر شما قصد دارید استفاده از آن‌ها را تا  سه ماهه دوم بارداری خود ادامه دهید، باید قبل از مصرف هر نوع موبر در مورد آن‌ از پزشک معالج خود اطلاعات کاملی دریافت کنید.
  • در هنگام استفاده از چنین موادی، چهره خود را بلافاصله با آب سرد بشویید تا تأثیر آن‌ها کمی خفیف‌تر شود. به این ترتیب، شما اطمینان حاصل می‌کنید که میزان زیادی از مواد شیمیایی موبر به پوست بدنتان نفوذ نکرده است.
  • علاوه بر این موارد، بهتر است از یک فرد باتجربه و حرفه‌ای برای پاک‌سازی و سفید کردن پوست صورت خود استفاده کنید. در واقع، شما باید اطمینان حاصل کنید که فرد مورد نظر فقط از سفیدکننده‌هایی با مارک معتبر به جای انواع نوع ارزان قیمت آن‌ها استفاده می‌کند.
  • به عنوان یک خانم باردار در هنگام استفاده از چنین مواد شیمیایی، در یک فضای باز با تهویه مناسب قرار بگیرید، زیرا این شرایط باعث می‌شود تا دود و بخارات حاصله از این مواد در فضای محل اسکان شما تجمع پیدا نکند.
  • در ابتدای کار، برای تست کردن اثرات ماده شیمایی مورد نظر، آن را بر روی پوست دست خود امتحان کنید تا اگر متوجه سوزش یا بروز بثورات جلدی بر روی پوست بدن خود شدید، از مصرف آن بر روی ناحیه صورت خودداری کنید. در صورتی که نوعی از این مواد مورد نظر بر روی پوست شما خارش ایجاد کرد، باید از هر نوع ماده موبر یا سفیدکننده در 9 ماه دوران بارداری خود دوری کنید. لازم است بدانید که آغاز دوران بارداری در بدن زنان، شدت بروز مشکلات خارشی ناشی از مواد شیمیایی را افزایش خواهد داد.
  • در نهایت، در صورت استفاده از این نوع مواد شیمیایی، کرم استفاده شده بر روی پوست صورت خود را در مدت کوتاهی تمیز کنید و اجازه ندهید این ماده شیمیایی، مدت طولانی روی پوست شما بماند.

برای اطلاع از اینکه چرا باید قبل اززایمان موهای زائد خود را اصلاح کنیم این مطلب 4 دلیل برای رفع موهای ناحیه تناسلی قبل از زایمان را بخوانید

روش‌های طبیعی برای سفید کردن پوست صورت و از بین بردن موهای زائد در بارداری:

همان‌طور که می‌دانید به کارگیری روش‌های طبیعی جهت سفید کردن پوست صورت و از بین بردن موهای زائد آن هیچ گونه عوارضی برای مادران حامله ندارد. پس بهتر است زنان در 9 ماه بارداری سعی کنند بیشتر از راهکارهای طبیعی و سنتی برای زیبا کردن پوست بدن خود استفاده نمایند. رایج‌ترین این روش‌ها عبارتند از:

  • محبوب‌ترین راه برای سفید کردن پوست صورت و از بین بردن موهای زائد این ناحیه از بدن زنان باردار، استفاده از مخلوط عسل و لیمو است.
  • آب گوجه فرنگی نیز به روشن شدن موهای صورت زنان در 9 ماه دوران بارداری کمک زیادی می‌کند.
  • مخلوط پالایا با شیر نیز می‌تواند عامل مؤثری در سفید کردن طبیعی پوست صورت زنان باردار باشد.

دلایل عدم استفاده از مواد شیمیایی برای سفید کردن پوست صورت و موهای زائد:  

به خاطر بسپارید که اکثر موبرها و سفیدکننده‌های پوست صورت، مواد شیمیایی بوده و استفاده از چنین موادی در دوران حاملگی برای سلامت کودک درون رحم مادران خطر دارد. در ادامه این مقاله، دلایل عدم استفاده از مواد شیمیایی در دوران بارداری زنان بیان شده است که عبارتند از:

  • سه ماهه اول بارداری ، مهم‌ترین دوره از حاملگی آن‌ها محسوب می‌شود؛ بهتر است این افراد در طول سه ماهه اول از دوران بارداری خود از روش‌های حذف یا بی‌رنگ کردن موهای صورت خود اجتناب کنند، زیرا در این زمان حالت حساسیت و آلرژی بدن مادر افزایش یافته و این شرایط، برای سلامت کودک درون رحم او خطرناک است. همچنین، فراموش نکنید که جنین در این مرحله از زندگی خود در معرض خطر زیادی قرار دارد.
  • یک دلیل محکم دیگر برای جلوگیری از مصرف انواع مواد شیمیایی، این است که این مواد از طریق سوراخ‌های پوست به بدن مادر نفوذ می‌کنند.
  • همچنین، شما ممکن است به خاطر استشمام بوی مواد شیمیایی احساس استفراغ کنید.

به همین دلیل، اصلاح صورت به روش سنتی با بند انداختن یا استفاده از انواع موم، گزینه‌هایی هستند که زنان حامله می‌توانند در این مرحله از زندگی خود، برای زیبایی پوست صورت امتحان کنند.

اگر میخواهید در بارداری از پوست خود محاقظت کنید این مطلب مراقبت از پوست و موی زنان در دوران پس از بارداری را بخوانید

علائم مسمومیت پوست در بارداری با کرم‌های موبر و روشن‌کننده‌های شیمیایی:

اگر به عنوان یک زن حامله از کرم‌های موبر یا روشن‌کننده‌ها برای از بین بردن موهای زائد صورت خود استفاده می‌کنید، باید از علائم مسمومیت پوست توسط این نوع مواد شیمیایی مطلع شوید. شایع‌ترین این علائم عبارتند از:

  • بروز مشکلات تنفسی از جمله خس خس کردن سینه و بروز مشکل سرفه در زنان باردار
  • احساس تنگی در ناحیه قفسه سینه مادر باردار
  • بروز بثورات جلدی بر روی پوست یا ایجاد مشکلات مختلف در ناحیه چشم زنان در دوران بارداری
  • مبتلا شدن زن حامله به مشکل تهوع و استفراغ شدید

در نهایت، یادتان باشد هنگامی که در زمان استفاده از موبر یا روشن‌کننده‌های شیمیایی صورت هر یک از علائم ذکر شده در مقاله بالا را تجربه کردید، حتماً بلافاصله به دنبال کمک‌های پزشکی فوری باشید. پزشکان متخصص زنان و زایمان در چنین شرایطی به بیمار خود توصیه می‌کنند که مقدار زیادی آب مصرف کرده و به طور کامل مواد موجود بر روی پوست خود را پاک کنید. اگر هم لنزهایی در چشم خود دارید، بلافاصله آن‌ها را بیرون بیاورید، طوری که بخار و دود هیچ نوع مواد شیمیایی در داخل آن جا نمانده باشد. در آخر هم زیاد دچار نگرانی و استرس نشوید و اجازه دهید دکتر معالج با خیال راحت به شما کمک کند تا زودتر از عوارض به وجود آمده در بدن خود رهایی یابید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/