آیا استفاده از اسکراب بدن در بارداری خطرناک است؟

five-body-scrubs

آیا به عنوان یک زن جوان، قبل از آغاز روند بارداری در بدن خود، در مورد نحوه مراقبت از خود و جنین با افراد متخصص و باتجربه مشورت کرده‌اید؟ آیا به عنوان یک خانم جوان قصد دارید که در 9 ماه دوران بارداری نیز پوست بدن خود را با استفاده از اسکراب، شاداب و جوان نگه دارید؟ خوب، مراقبت صحیح از پوست بدن مادر در 9 ماه دوران بارداری، یک ایده عالی برای مقابله با سختی‌ها و تغییرات به وجود آمده در این دوران از زندگی می‌باشد! همچنین، استفاده از جلسات آبگرم و اسکراب در دوران حاملگی می‌تواند روحیه مادران باردار را بالا برده و ظاهر این افراد را جوان‌تر از قبل نشان دهد. اما آیا استفاده از اسکراب بدن در دوران بارداری زنان ایمن است؟ برای یافتن جواب درست این پرسش، مقاله زیر را با دقت بخوانید. همه ما می‌دانیم که دوران بارداری با تغییرات جسمی متعددی در بدن زنان همراه است؛ این تغییرات نه فقط در ناحیه خارجی بدن، بلکه در درون آن نیز رخ می‌دهد. انجام جلسات مراقبتی اسکراب می‌تواند اعتماد به نفس مادران را در دوران بارداری بالا برده و این افراد را برای مقابله با تغییرات نامحدود بدن آماده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از اسکراب‌ بدن در دوران بارداری، مقاله زیر را حتماً بخوانید.

اگر در بارداری دچار ترک های پوستی شدید این مطلب 13 راه برای کاهش ترک های پوست در دوران بارداری را بخوانید

اسکراب، در بدن زنان باردار چگونه عمل می‌کند؟

در ابتدا، به یاد داشته باشید که همه قسمت‌های پوست بدن زنان باردار، همیشه از یک لایه سلول‌های مرده پوشیده شده است. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که رنگ پوست برخی نواحی، تیره بوده و حالت کسل و بی‌روحی دارد. استفاده از اسکراب بدن به آرامی می‌تواند این لایه سلول‌های مرده را از بین برده و تمدد اعصاب را در زنان باردار به دنبال داشته باشد، زیرا رنگی "روشن و طبیعی" به پوست بدن این افراد داده و حالت آن را به "نرمی ابریشم" می‌رساند. همچنین، با استفاده از این روش، البته به صورت گهگاه، می‌توان میزان لکه‌های تیره پوستی  را نیز در بدن زنان باردار کاهش داد و با انجام عمل لایه‌برداری، موجب بهبود روند گردش خون در زیر سطح پوست آن‌ها شد. در واقع، استفاده از اسکراب بدن اجازه می‌دهد تا رطوبت به زیر پوست بدن زنان باردار نفوذ کرده و سبب تغذیه مناسب آن شود.

آیا استفاده از اسکراب بدن در بارداری ایمن است؟

 اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان معتقدند که استفاده از اسکراب بدن در دوران بارداری زنان ایمن بوده و آن‌ها می‌توانند در 9 ماه این دوره، بدون هیچ گونه خطری از اسکراب‌های نمکی یا شکر استفاده کنند. قسمت‌های عمیق پوست بدن زنان باردار نمی‌تواند نمک و شکر را جذب کند؛ به همین دلیل استفاده از آن در دوران حاملگی بسیار امن بوده و خطری برای سلامت خود مادر و جنین داخل رحم او ندارد. اگر به عنوان یک زن حامله دارای پوستی حساس بوده و در این دوران، با استرس زیاد مواجه هستید، بهتر است از اسکراب نمک خودداری کنید، زیرا تمایل به پاره شدن رگ‌های خونی کوچک را در بدن شما بسیار بالا می‌برد.

اگر دچار ترک بارداری شدید این مطلب 6 درمان پزشکی برای رفع ترک های پوست بارداری را بخوانید

به عنوان یک مادر باردار، بعد از اعمال اسکراب‌ها بر روی پوست بدن خود از مصرف لوسیون‌ها و محصولات آلوئه‌ورا اجتناب کنید، زیرا ممکن است منجر به بروز نقایص در بدن جنین داخل رحم شما شود.

نکات مهم درباره نحوه استفاده از اسکراب بدن در بارداری:

در حالی که گفته می‌شود استفاده از تمام روش‌های اسکراب بدن در دوران بارداری زنان کاملاً ایمن است، در ادامه این مقاله، چندین نکته مهم برای شما عنوان شده است که باید در هنگام استفاده از اسکراب بدن در نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • اگر اسکراب مورد نظر شما حاوی مواد شیمیایی مضر باشد، باید بدانید که پوست بدن شما ممکن است مقداری از آن را جذب کند که منجر به بروز عوارض ناخوشایند در بدن خود شما و جنین داخل رحم شما خواهد شد. بنابراین، قبل از انتخاب اسکراب مورد نظر، حتماً موارد درج شده بر روی برچسب آن را با دقت کامل بررسی کنید.
  • همچنین، به عنوان یک زن باردار سعی کنید تا زمان تولد نوزاد خود از اسکراب‌های بدن طبیعی و ارگانیک برای شادابی و از بین بردن لکه‌های پوست خود استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید از لایه‌بردارهای خانگی استفاده کنید که هیچ آسیبی به سلامت کودک درون رحم شما نرسانده و پوست شما را کاملاً درخشان و نرم می‌کند. این نوع اسکراب‌های بدن مبتنی بر شکر و نمک بوده و دارای برخی از نرم‌کننده‌های طبیعی هستند. به همین دلیل، شگفتی‌های زیادی را بر روی پوست بدن زنان باردار ایجاد خواهند نمود!
  • علاوه بر این موارد، در هنگام استفاده از اسکراب بدن، مخصوصاً در 9 ماه بارداری پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. این نکته بسیار مهم است که بدانید که اسکراب‌های بدن حاوی گرانول بوده و می‌توانند به پوست‌های حساس زنان باردار آسیب برسانند. فراموش نکنید که هدف از به کار بردن لایه‌بردارها اضافه کردن درخشش پوست بدن است نه کبودی
  • آن!
  • به عنوان یک مادر باردار، بعد از اعمال اسکراب‌ها بر روی پوست بدن خود از مصرف لوسیون‌ها و محصولات آلوئه‌ورا اجتناب کنید، زیرا ممکن است منجر به بروز نقایص در بدن جنین داخل رحم شما شود.
  • بهتر است بعد از انجام عمل لایه‌برداری از پاک‌کننده‌های ملایم پوست که با مواد خفیفی مانند دانه‌ها تهیه شده‌اند، استفاده کنید.
  • از مصرف اسکراب‌های بدن که دارای روغن‌های ضروری هستند، در دوران بارداری خودداری کنید! زیرا شروع جریان قاعدگی را در بدن زنان به میزان قابل توجهی تحریک می‌کنند. به همین دلیل، زنان حامله باید از به کار بردن اسکراب‌هایی که حاوی آنجلیقه، بابونه، دارچین، زنجبیل، یاسمن، نعناع، ​​رزماری و گل رز هستند، در 9 ماه دوران بارداری خود اجتناب کنند.
  • همچنین، فراموش نکنید که استفاده از اسکراب بدن که حاوی روغن‌های ضروری است، پوست بدن مادران باردار را تحریک نموده و سبب بروز حساسیت در بدن این افراد می‌شود که دلیل آن می‌تواند سمی بودن اسکراب مورد نظر باشد. به همین دلیل، زنان حامله باید از اسکراب‌هایی که حاوی عنبیه، بادام، ریحان، فلفل سیاه، کافور، گل میخک، رازیانه، لیمو، لیمنگراس و کاج زمستانه هستند، اجتناب کنند. ولی در برخی موارد، هم ممکن است استفاده از آن‌ها ایده دکتر معالج باشد؛ در چنین مواردی هیچ جای شکی وجود نخواهد داشت.

اگر در بارداری چوستتان براق است این مطلب علت براق شدن پوست در بارداری چیست؟ را بخوانید

در نهایت،   به خاطر بسپارید که استفاده از جلسات مراقبت‌های پوستی در دوران بارداری به زنان حامله کمک می‌کند تا کک و مک و لک‌های دوران بارداری را کم‌رنگ‌تر نموده و برای مقابله با تغییرات ظاهری بیش از حد در بدن خود گام مثبتی بردارند. با این حال، در برخی موارد انجام این کارها امن نبوده و زنان حامله باید از مصرف هر گونه محصولات بهداشتی که دارای پروانه تجاری نیستند، در این دوران حساس خودداری کنند. ممکن است بیشتر محصولات شیمیایی، سمی باشند و بر سلامت کودک درون رحم این افراد تأثیر بگذارند؛ مثلاً اگر پوست بدن زنان در جلسات اسکراب دچار خراشیدگی شود، ممکن است مواد مضر موجود در این ماده به داخل بدن این افراد نفوذ کرده و دوران حاملگی آن‌ها را به مخاطره بیندازد. یادتان باشد که در حال حاضر، به غیر از داشتن صورتی با پوست درخشان و نرم، موضوعات مهم دیگری مانند سلامت خود مادر و کودک متولد نشده او خودنمایی می‌کنند!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/