نکات مهم برای خرید سینه بند مناسب بارداری

bra-blog

هنگامی که خانمی حامله می‌شود، باید لباس‌های موجود در کمد خود را تغییر دهد، زیرا دوران بارداری، تاثیرات واضحی را بر روی اندام او خواهد داشت. به همین دلیل، مادران باردار باید لباس‌هایی در اندازه‌های بزرگ‌تر تهیه نموده و بدین ترتیب، راحتی کامل خود و جنین داخل رحمشان را فراهم کنند. این کار مستلزم انتخاب لباس‌های مناسب برای محیط بیرون و داخل خانه است.

جالب است بدانید که در دوران بارداری، با بزرگ شدن شکم و سینه‌ها، سایز سایر اندام‌های بدن مادر باردار نیز تغییر می‌کند. در مرحله اول، مادر باردار به خرید سینه‌بند بزرگ جهت حمایت از سینه‌های در حال رشد خود نیاز خواهد داشت. در ادامه این مقاله، در مورد نوع لباس‌های بارداری و سینه‌بند مناسب جهت حمایت از سینه‌های مادران باردار که در بازار موجود است، سخن گفته و نحوه انتخاب بهترین‌ها را که برای شما ارائه خواهیم داد.

برای انتخاب بهتر لباس برای بارداری این مطلب انتخاب لباس بارداری مناسب را بخوانید

آیا زنان به یک سوتین جدید در طول بارداری خود نیاز خواهند داشت؟

به دلیل این که در دوران بارداری، سینه‌های زنان بزرگ‌تر و حساس‌تر از قبل می‌شود، آن‌ها نیاز به یک سینه‌بند سنتی، راحت و بزرگ خواهند داشت. همانطور که می‌دانید نوسانات هورمونی در بدن زنان باردار سبب بزرگ‌تر شدن اندازه سینه آن‌ها می‌شود که افزایش وزن کلی بدن و تولید شیر در غدد پستانی را تا اواخر دوران بارداری به دنبال خواهد داشت. البته عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که منجر به افزایش سایز سینه‌ها در زنان باردار می‌شوند. در حالت کلی، بروز این تغییر باعث می‌شود که فرد از اوایل دوران حاملگی به یک سینه‌بند مناسب نیاز داشته باشد.

آیا از زمان مناسب خرید یک کرست جدید برای زنان باردار آگاه هستید؟

معمولا زمان خرید سینه‌بند جدید برای زنان در دوران بارداری مستلزم بروز برخی از تغییرات در این ناحیه از بدن مادر است. مهم‌ترین این تغییرات عبارتند از:

  • اگر مادر بارداری در هنگام در آوردن سینه‌بند خود، احساس کند که سینه‌هایش سفت‌تر از قبل شده است
  • اگر اندازه سینه‌های مادر بارداری بیش از اندازه یک فنجان افزایش یافته باشد
  • اگر زنی احساس کند که اندازه سینه‌بند معمولی، برایش تنگ شده است
  • اگر مادر بارداری بعد از درآوردن سینه‌بند معمولی، احساس سوزش در ناحیه سینه‌های خود داشته باشد

البته یادتان باشد که بدن همه زنان در دوران بارداری تغییرات فیزیولوژیکی مشابهی را تجربه نمی‌کنند. در برخی از این افراد ممکن است اندازه سینه‌ها فقط به میزان یک فنجان کوچک افزایش یابد؛ در حالی که در برخی دیگر از مادران باردار ممکن است رشد سینه‌ها هم در طول سه ماهه اول و هم در طول سه ماهه آخر از دوران بارداری مشاهده شود. اما در اکثر زنان حامله، تغییرات اندازه سینه‌ها معمولا در سه ماه سوم از دوران بارداری رخ می‌دهد که پس از گذشت 12 هفته از دوران بارداری، کاملا قابل‌مشاهده خواهد بود. به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید پس از گذشت این دوره، هنگامی که رشد سینه‌ها در بدن شما تثبیت شد، اقدام به خرید یک سینه‌بند جدید برای دوران بارداری خود بکنید.

اگر به دنبال پوشیدن لباس مناسب بارداری هستید این مطلب پوشیدن این لباس ها در بارداری توصیه می شود را بخوانید

تفاوت بین سینه بندهای بارداری و دوران بعد از زایمان چیست؟

همه شما می‌دانید که سینه‌بندهای معمولی در رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی طراحی شده و میزان راحتی آن‌ها کاملا متفاوت است. در واقع، این نوع سینه‌بندها برای سینه‌هایی طراحی شده است که سنگین و حساس نیستند. به همین دلیل، آنها دارای یک لایه پارچه‌ای با زیرپوش‌های توری هستند که در زیبا جلوه دادن این نوع البسه نیز نقش اساسی ایفا می‌کنند.

ولی سینه‌بندهای مخصوص دوران بارداری، یک نسخه ارتقایافته از سینه‌بندهای معمولی هستند که به طور خاص طراحی شده و برای حمایت از سینه‌های در حال رشد مادران حامله مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سینه‌بندها دارای پوششی از جنس پنبه نرم بوده و در آن‌ها، لایه‌های اضافی پارچه‌ای و نوارهای پهن با قلاب‌های اضافی برای تنظیم آسان تعبیه شده است. علاوه بر این موارد، این نوع سینه‌بند‌ها فنرهای زیرین نداشته و مانند سینه‌‌بندهای معمولی طراحی نشده‌اند. در نهایت، بهتر است به عنوان یک زن باردار به دنبال خرید سینه‌بند بدون دوخت باشید، زیرا این نوع لباس زیر می‌تواند به راحتی سینه‌های رو به رشد شما را پوشش دهد.

البته سینه‌بندهای بعد از زایمان نیز یک ویژگی اضافی دارد و آن هم وجود پانل‌ها یا کلاهکی بر روی نوک سینه‌بند است که برای قرار دادن نوک پستان‌ها در دهان نوزاد، جهت تغذیه با شیر مادر باز می‌شود. همچنین، ناحیه کمر این نوع سینه‌بندها تقویت شده و برای نگهداری سینه‌های سنگین و افتاده مادران شیرده بسیار مناسب هستند. مادر شیرده می‌تواند با تنظیم نوارهای حمایتی دو لایه‌ای که در پشت این نوع لباس زیر طراحی شده است و استفاده از قلاب‌های اضافی، سینه‌های بزرگ و افتاده خود را تحت پوشش کامل قرار دهد. جالب است بدانید که زنان باردار می‌توانند از اواسط سه ماهه سوم از دوران بارداری خود به خرید سینه‌بندهای بعد از زایمان اقدام کنند، زیرا این نوع لباس زیر برای اهداف دوگانه طراحی شده و برای حمایت از سینه‌های در حال رشد  مادران باردار و تغذیه نوزاد با شیر مادر در دوران پس از زایمان بسیار مناسب هستند. در واقع، می‌توان ادعا کرد که این نوع سینه‌بندها می‌تواند راحتی کامل مادر را در هر دو دوره از زندگی فراهم می‌کنند. به همین دلیل، خرید سینه‌بندهای بعد از زایمان می‌تواند راه خوبی برای کاهش هزینه‌های دوران بارداری و بعد زایمان زنان حامله باشد.

در نهایت، فراموش نکنید که بهترین سینه‌بند برای استفاده زنان در دوران بارداری، سینه‌بندی است که علاوه بر حمایت کامل از سینه‌های بزرگ، بسیار راحت باشد. اما در کل، معلوم نیست کدام نوع سینه‌بند، بهترین گزینه برای زنان باردار خواهد بود، زیرا انتخاب نوع مناسب این البسه بستگی به شرایط زندگی و فرم بدن زنان دارد.

چگونه می‌توان برای خرید سینه‌بند مناسب بارداری اقدام کرد؟

 در ادامه این مقاله، چند نکته مهم ارائه شده است که به زنان حامله کمک می‌کند تا سینه‌بند مناسبی را برای بارداری خود انتخاب کنند. این نکات عبارتند از:

  • در گام اول برای خرید سینه‌بند مناسب دوران بارداری، سینه‌بندی. را انتخاب کنید که خیلی سفت و تنگ نباشد
  • همچنین، بسیار مهم است که سینه‌بند انتخابی شما از پارچه سبک تهیه شده و بتواند روند تنفس سینه‌های در حال رشد شما را راحت کند. بنابراین، بهتر است لباس زیر شما در دوران بارداری از جنس پنبه و پارچه‌های لاک الکلی و مصنوعی تهیه شده باشد.
  • علاوه بر این موارد، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه بهتر است سینه‌بندی را برای دوران بارداری انتخاب کنید که دارای بندهای پهن در سرشانه بوده و پانل‌های پشتیبانی و بست‌های پشتی آن قابل تنظیم باشد تا بتواند به راحتی سینه‌های در حال رشد شما را در طول دوران بارداری و دوران شیردهی پس از زایمان نیز پوشش دهد.
  • سینه‌بند حاملگی باید بتواند کل ناحیه پستان زنان باردار را پوشش داده و دارای هیچ گونه لوازم براق و جانبی برای زیبا نشان دادن سینه‌ها نباشد. پس، فراموش نکنید که پوشش دادن قسمت بالا، پایین و دو طرف فنجان سینه‌ها در دوران حاملگی از اهمیت خاصی برخوردار است.
  • همچنین، یادتان باشد که اگر بند‌های سینه‌بند شما به سمت شانه‌ها کشیده شده باشد، یقینا در هنگام شیر دادن باعث درد و ناراحتی شما خواهد شد. به همین دلیل، بندهای سر شانه سینه‌بندهای دوران بارداری باید دارای پاملی برای تنظیم اندازه بندها باشد تا فرد بتواند در صورت نیاز با تنظیم آن‌ها سینه‌های خود را به سمت پایین یا قسمت فوقانی بدن خود بکشد.
  • علاوه بر این موارد، دقت کنید که نوک پستان‌های شما با قرار گرفتن در داخل کاسه سینه‌بند مخصوصو دوران بارداری باید به طور مستقیم بوده و دچار انحراف به سمت‌های دیگر نشود.
  • بند موجود در پشت سینه‌بند دوران بارداری باید در یک موقعیت مناسب باشد؛ یعنی نباید به سمت بالا آمده و فرد را دچار درد و ناراحتی بکند.
  • از پوشیدن سینه‌بندهای سفت در طول دوران بارداری خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است نوک سینه‌های شما را به داخل پوست فشار داده و راحتی شما را به هم بزند.

بنابراین، بهتر است قبل از اقدام به خرید سینه‌بند مخصوصو دوران بارداری، دور سینه و اندازه خود سینه‌ها را  اندازه‌گیری کرده و با توجه به اندازه آن‌ها سینه‌بند مناسب را انتخاب کنید.

چگونه می‌توان دور سینه و اندازه سینه‌ها را برای خرید سینه‌بند مخصوص بارداری و بعد از زایمان اندازه‌گیری نمود؟

 اندازه‌گیری دقیق سینه‌ها برای خرید سینه‌بند مخصوص دوران بارداری شامل دو مرحله است. گام اول اندازه‌گیری دور سینه (به عنوان مثال 34، 36، 38) و گام بعدی، اندازه‌گیری فنجان سینه‌ها است که با علائمی مانند (A، B، C و غیره) نشان داده می‌شود.

1-  نحوه اندازه‌گیری دور قفسه سینه در بارداری:

زن حامله باید یک سینه‌بند معمولی و راحت پوشیده و در مقابل آینه بایستد. در هنگام اندازه‌گیری دور سینه‌های خود بهتر است پشت بدن و شانه‌ها در یک خط راست قرار گرفته و برای احساس آرامش، نفس عمیق بکشید. سپس نوارمتر را دور قفسه سینه خود قرار داده و مانند یک بند، دو طرف آن را با رساندن به هم ببندید. در این شرایط، اطمینان حاصل کنید که بند ایجاد شده خیلی سفت نباشد. در نهایت، به عدد آخری که بر روی متر ظاهر شده است، دقت نموده و عدد بعدی را برای اندازه دور سینه خود در دوران بارداری انتخاب کنید.

2-  نحوه اندازه‌گیری دور سینه‌ها در بارداری:

برای اندازه‌گیری دقیق دور فنجان سینه‌ها، نوارمتر را به صورت کاملا راحت در اطراف سینه‌های خود قرار داده و انتها و ابتدای نوار را به هم برسانید. عدد نشان داده شده در آخر نوار، اندازه دور سینه‌های شما خواهد بود.

3-  نحوه اندازه‌گیری حجم سینه‌های زنان در بارداری:

برای اندازه‌گیری حجم سینه‌های خود در دوران بارداری، متر را در کنار سینه‌ خود قرار داده و اندازه آن را تا نوک سینه ‌تخمین بزنید.

نکات مهم برای راهنمایی زنان حامله جهت خرید کرست مناسب بارداری:

در ادامه این مقاله، نشانه‌هایی را که دلیل مناسب بودن اندازه سینه‌بند بارداری است، برای شما ارائه داده‌ایم که به شرح زیر است:

  • در گام نخست، سینه‌های مادر باردار باید کاملا در داخل فنجان سینه‌بند قرار گیرد
  • سینه زنان حامله نباید در داخل فنجان سینه‌بند مخصوص دوران بارداری دچار چروک یا فشار بیش از حد باشد
  • قسمت وسط سینه‌بند باید دقیقا بین سینه‌های در حال رشد مادر باردار، به صورت صاف و مسطح قرار گیرد
  • اگر سینه‌بند مخصوص بارداری در قسمت زیرین خود دارای پوشش مخصوصی باشد، نباید این بافت سینه فرد را لمس کرده و یا فشاری بر آن وارد نماید
  • نوار دور سینه و بندهای سینه‌بند باید به طور کامل و صاف بر روی بدن و شانه‌های مادر باردار بنشیند
  • سینه زنان باردار بعد از پوشیدن سینه‌بند نباید بیش ازحد به سمت بالا کشیده شده یا به سمت پایین تمایل پیدا کند
  • بندهای نگهدارنده سینه‌بند بارداری نباید از روی شانه‌ها به سمت بازوی مادران سقوط کند
  • همچنین، بند‌های سینه‌بند مخصوص دوران بارداری  بایددقیقا روی شانه‌های مادر قرار گرفته و تمام وزن سینه‌های او را به راحتی تحمل نماید
  • سینه‌های مادر باردار در داخل سینه‌بند نباید به هیچ وجه احساس فشار نکرده و دچار پستی و  بلند شود؛ در غیر این صورت باید بدانید که سینه‌های شما  به طور کامل توسط سینه‌بند پشتیبانی نمی‌شود
  • علاوه بر این موارد، بهتر است نوک سینه‌ها در داخل سینه‌بند به سمت مستقیم قرار گرفته و به اطراف منحرف نشود

اگر به دنبال رهنمایی برای انتخاب لباس در بارداری هستید این مطلب 10 راهنمایی برای انتخاب لباس بارداری شیک(بخش اول) را بخوانید

زنان در بارداری یا دوران پس از زایمان به چند عدد سینه‌بند مخصوص نیاز خواهند داشت؟

شما به عنوان یک زن باردار می‌توانید دو تا سه عدد سینه‌بند بارداری را خریداری کرده و آن‌ها را هنگام شستشو دادن یا تعویض، به جای یکدیگر استفاده نمایید. در حالت ایده آل، می‌توان گفت که زن باردار به سه عدد سینه‌بند نیاز خواهید داشت تا بتواند دوران بارداری و شیردهی خود را به راحتی پشت‌سر بگذارد. به عنوان بک مادر جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که در دوران بعد از زایمان، سینه‌بند مادران به علت نشت غیرمنتظره شیر کثیف شده و نیاز به تعویض مداوم خواهد داشت. علاوه بر این مورد، بیشتر مادران در دوران بارداری بر اثر استفاده مداوم از یک سینه‌بند ممکن است احساس گرما نموده و بخواهند با پوشیدن سینه‌بند جدید و خنک، دمای سینه‌های خود پایین بیاورند. همانطور که می‌دانید پرورش دادن کودک، مستلزم تحمل مشکلات زیادی است! البته شما می‌توانید در صورت احساس نیاز به تعداد بیشتری از این نوع لباس زیر، در زمان‌های مناسب نیز اقدام به خرید آن بکنید.

چرا در صورت استفاده از سینه‌بند بارداری و شیردهی نامناسب در معرض خطر قرار می‌گیریم؟

 تنها نگرانی مادران در مورد استفاده از سینه‌بندهای مناسب در دوران بارداری و پس از زایمان این است که انواع نامناسب این نوع لباس زیر می‌تواند روند جریان خون در ناحیه سینه‌های مادران را تغییر داده و بر میزان تولید شیر در بدن این افراد تاثیر بگذارند، چون سینه‌بند تنگ و نامناسب باعث مسدود شدن مجاری یا ماستیت (بافت ملایم) سینه‌ها شده و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد را دچار مشکل خواهد نمود. اگر چه شواهد معتبری وجود ندارد که حاکی از درست بودن این مطلب باشد، ولی بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی خود از سینه‌بندهای راحت و دارای کمربند کشی محکم استفاده کنند.

استفاده از چه نوع سوتین بارداری در هنگام خواب و ورزش مفید است؟

خوابیدن و استراحت کردن بیش از حد زنان در دوران بارداری می‌تواند مشکل‌ساز باشد، زیرا در چنین مواردی سینه‌های فرد با قرار گرفتن بین بدن و رختخواب دچار فشار زیاد شده و احساس درد خواهند نمود. بنابراین، استفاده از سینه‌بند مناسب در دوران بارداری، مخصوصا در زمان خواب مادر، از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، استفاده از سینه‌بند مناسب به آن‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر  احساس راحتی در هنگام خواب، از برگشتن و فشرده شدن نوک سینه‌های خود جلوگیری کنند.

اگر شما به عنوان یک زن باردار قصد ورزش کردن یا رفتن به یک ورزشگاه جهت انجام تمرینات ورزشی مختلف، مخصوصا یوگا را دارید، پوشیدن یک سینه‌بند ورزشی- بارداری می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، زیرا علاوه بر پشتیبانی و حمایت کامل از سینه‌ها از حرکت و اصطکاک آن‌ها در هنگام حرکت جلوگیری نموده و با حمایت اضافی از پشت بدن، جلوی بروز درد را در این ناحیه از بدن خواهد گرفت.

در نهایت، یادتان باشد که استفاده از یک سینه‌بند بارداری مناسب به مادران حامله کمک می‌کند تا سینه‌های خود را راست نگه داشته و شکل مناسبی به آن‌ها بدهند. این روند باعث می‌شود تا فرد بسیار راحت بوده و مطمئن باشد که هنگام بیرون رفتن از منزل یا حتی در هنگام کار در خانه یا محل کار دچار مشکل نخواهد شد، زیرا طراحان با توجه به تمام جوانب و راحتی و امنیت مادران در دوران حاملگی، سینه‌بندهای مخصوص این دوران را طراحی می‌کنند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/