13 فعالیتی که در بارداری نباید انجام دهید

rsz_health-wellness_health-centers_women_is-horseback-riding-harmful-to-women_27551784_75254029-1024x768

انتظار برای تولد نوزاد خود، یکی از زیباترین دوران زندگی مادران است؛ اما مادران جوان باید در دوران بارداری خود احتیاط کنند تا از سلامت خود و فرزند داخل رحمشان مطمئن شوند. پس، اگر باردار هستید، باید از انجام برخی فعالیت‌ها جلوگیری کنید، زیرا برخی از فعالیت‌های فیزیکی وجود دارند که می‌تواند برای شما و فرزندتان خطرناک باشد. ادامه این مقاله، به شما در درک فعالیت‌های جسمانی که باید در دوران بارداری اجتناب شوند، کمک می‌کند.

اگر به دنبال وسیله مراقبتی برای بارداری خود هستید این مطلب 10 وسیله مراقبتی در بارداری را بخوانید.

فعالیت‌های بدنی که زنان باید در دوران بارداری خود، از انجام آن‌ها اجتناب کنند:

در ابتدا، لازم است به خاطر داشته باشید که انجام منظم تمرینات ورزشی و فعالیت‌های سبک، بدن شما را برای تحمل درد زایمان آماده می‌کند. با این حال، برخی از فعالیت‌های فیزیکی وجود دارند که شما باید در طی دوران بارداری خود، از انجام آن‌ها اجتناب کنید تا امنیت نوزاد درون رحم شما حفظ شود. آیا در مورد فعالیت‌های ممنوعه دوران بارداری اطلاعاتی دارید؟ خواندن ادامه این مقاله، به شما کمک می‌کند تا آگاهی خود را در این مورد افزایش دهید. فعالیت‌های ممنوعه دوران بارداری عبارتند از:

1- بلند کردن اشیا سنگین توسط زنان باردار:

 بلند کردن اشیا سنگین می‌تواند کمر و لگن مادر باردار را تحت فشار قرار دهد. همچنین، این فعالیت می‌تواند منجر به نشت مایع از رحم مادر شده و شانس پرولاپس را در بدن او افزایش دهد (از رحم به داخل مهبل). با این حال، اگر به عنوان یک مادر باردار مجبور هستید هر چیز سنگینی را بردارید، سعی کنید آن را به بدن خود نزدیک کنید. در واقع، شما باید زانوهای خود را به آرامی خم کرده و در حالتی بلند شوید که پشت و کمر شما را درگیر نکنید. اگر در گذشته سقط جنین را تجربه کرده‌اید، هرگز اشیا سنگین را در این دوره از بارداری خود بلند نکنید.

2- انواع خاصی از یوگا برای زنان باردار:

یوگا تمرین فوق‌العاده‌ای برای زنان بارداری محسوب می‌شود، اما این مادران باید از برخی حرکات ورزشی که نیاز به کشش و پیچش زیاد شکم و کمر دارند، اجتناب کنند. پیچ و تاب‌های شکم و کمر، خم شدن کامل و برگشتن بیش‌ازحد به عقب از جمله مواردی هستند که زنان باید در دوران بارداری خود از انجام آن‌ها اجتناب کنند. به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه، اگر به‌تازگی با ورزش یوگا آشنا شده‌اید و تمایل دارید در دوران بارداری خود، این ورزش را آغاز کنید، قبل از انجام آن، با دکتر معالج خود مشورت کنید. یادتان باشد که شما باید در کلاس یوگای پیش از زایمان که مخصوص زنان باردار طراحی شده است، شرکت کنید.

3- ورزش‌هایی که باید بر روی شکم خود دراز بکشید:

دراز کشیدن مادر باردار بر روی شکم خود موقعیت ناراحت‌کننده‌ای را برای جنین داخل رحم این افراد، به‌ویژه پس از سه ماهه اول از دوران بارداری به وجود آورده و ممکن است باعث آسیب اعضای بدن او شود. لازم است بدانید که حتی یک آسیب ناچیز بر روی بدن جنین می‌تواند نتیجه قابل توجهی را در روند سلامت آینده او داشته باشد. پس، سعی کنید حالت بدن خود را در این دوران حساس تغییر دهید و همیشه راحت باشید.

4- استفاده از سونا یا حمام داغ برای زنان باردار:

به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که استراحت در وان حمام داغ می‌تواند برای سلامت خود شما و فرزند داخل رحمتان خطرناک باشد. در واقع، اگر آب یا وان تمیز نباشد، احتمال بروز نقص‌های مادرزادی و همچنین بیماری‌های عفونی را در بدن فرزند شما افزایش خواهد داد. همچنین، یادتان باشد که دمای آب مورد استفاده برای حمام خانم‌های باردار باید به دمای بدن این افراد نزدیک باشد.

اگر در بارداری ترشح دارید این مطلب دلیل ترشحات ژله مانند واژن در بارداری چیست ؟ را بخوانید

5- استفاده از ابزارهای تفریحی در شهربازی‌ها برای زنان باردار:

حضور در شهربازی و استفاده از ابزارهای بازی برای زنان باردار ممنوع است. پس، اگر به عنوان یک مادر باردار در معرض تهوع هستید، باید از هر چیزی که حرکت دایره‌ای یا عمودی دارد، اجتناب کنید. همچنین، مادران باردار باید از ترن هوایی و چنین وسیله‌هایی که خشن بوده و دائماً در خال جست و فرود هستند، دوری کنند، زیرا می‌تواند به نوزاد داخل رحم این افراد آسیب برساند.

6- دوری از پریدن و دویدن در بارداری:

اگر در دوران قبل از بارداری، عادت به پریدن و دویدن داشتید، ادامه این فعالیت‌ها در دوران بارداری شما نیز خطرناک نخواهد بود؛ اما باید روش تازه‌ای را برای انجام این نوع فعالیت‌ها پیدا کنید! در واقع، بهتر است از راه رفتن آرام یا پیاده‌روی آغاز کنید، در غیر این صورت، ممکن است کنترل سرعت خود را از دست داده و آسیب ببینید.

7- دوچرخه‌ سواری در بارداری ممنوع:

دوچرخه‌سواری، فعالیت مناسبی برای مادران باردار نیست. البته مادران باتجربه می‌توانند تا سه ماهه دوم از دوران بارداری خود این ورزش را ادامه دهند؛ اما با پیشرفت بارداری، مرکز تعادل بدن مادر به هم خورده و مانع دوچرخه‌سواری ایمن آن‌ها می‌شود. همچنین، دوچرخه‌سواری تنها در جاده‌های شلوغ ممکن است برای سلامت خود مادر باردار و فرزند داخل رحم او خطرناک باشد. جایگزین امن‌تر برای این فعالیت، دوچرخه‌سواری ایستاده، تا سه ماهه دوم از دوران بارداری است.

8- در بارداری ازایروبیک با شدت بالا پرهیز کنید:

به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که شرکت در کلاس‌های ایروبیک با شدت بالا احتمال سقوط شما و جراحت مفاصل و رباط‌هایتان را افزایش می‌دهد، زیرا با آغاز دوران بارداری، بدن شما تعادل خود را از دست داده است. حتی اگر تجربه‌ای در زمینه ایروبیک دارید، باید از انجام آن در سه ماهه دوم و سوم دوران بارداری خود اجتناب کنید، زیرا در این دوران، رباط‌های شما سست شده و آسیب‌پذیر می‌شوند.

9- تمرینات ورزشی سخت:

بارداری، دورانی است که مادر باید همه کارها را برای خود آسان بگیرد. اگر به عنوان یک مادر باردار می‌خواهید در این دوران ورزش کنید، این کار را در خانه یا ورزشگاه نزدیک منزل خود انجام دهید. انجام تمرینات ورزشی سبک که مخصوص دوران بارداری و متناسب با شرایط بدنی مادران است، می‌تواند لذت‌بخش باشد. در حین انجام حرکات ورزشی نیز اطمینان حاصل کنید که ضربان قلب شما کمتر از 140 ضربه در دقیقه و درجه حرارت کمتر از 102 درجه باشد. همچنین، اگر در هنگام ورزش کردن، شروع به احساس خستگی کردید، به صدای بدن خود گوش داده، ورزش را متوقف کرده و استراحت کنید.

10- اسکی، اسکیت و استفاده از اسنوبورد در بارداری ممنوع :

شما باید از اسکی، اسکیت و استفاده از اسنوبورد، در دوران بارداری خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است تعادل بدن خود را از دست داده، افتاده و آسیب شدیدی ببینید. با همه این توصیفات، اگر به عنوان یک مادر باردار، خیلی دوست دارید تا در زمستان اسکی کنید، می‌توانید دامنه‌های ملایم را انتخاب کنید.

11- غواصی، موج‌ سواری و اسکی روی آب در بارداری ممنوع:

هنگامی که شما به عنوان یک مادر باردار در سطح آب قرار می‌گیرید، احتمال دارد که حباب‌های هوا در جریان خون شما ایجاد شده و شما و فرزند داخل رحمتان را در معرض خطر قرار دهد. همچنین، موج‌سواری و اسکی روی آب می‌تواند خطر افتادن و آسیب دیدن بدن خود شما و فرزند داخل رحمتان را افزایش دهد. فشار زیر آب در حین غواصی نیز می تواند بر روی سلامت جنین تأثیر بگذارد.

اگر در بارداری دچار آکنه شدید این مطلب 10 روش درمان آکنه دوران بارداری را بخوانید

12- دوری از بازی تنیس در بارداری:

اگر یک بازیکن معمولی تنیس هستید، می‌توانید این ورزش را فقط در سه ماهه اول از دوران بارداری خود ادامه دهید. از سه ماهه دوم بارداری به بعد، تعادل بدن شما به هم خورده و انجام این ورزش می‌تواند باعث سقوط شما و صدمه دیدن جنین داخل رحمتان شود.

13- اسب‌ سواری در بارداری ممنوع:

اسب‌سواری، فعالیت بسیار خطرناکی در دوران بارداری محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که در حین اسب‌سواری، همیشه خطر سقوط وجود دارد و شما هرگز نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که یک اسب وحشی ممکن است چگونه واکنش نشان دهد.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که فعال بودن جسمی در دوران بارداری زنان مهم است، زیرا مانع از بروز عوارض دوران بارداری شده و روند زایمان را برای مادران آسان می‌کند. با این حال، این جمله، به شما آزادی عمل نمی‌دهد! شما باید مراقب حرکات خود، به ویژه پس از سه ماهه اول از دوران بارداری، باشید. قبل از هر فعالیت یا تمرینات بدنی، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

درقدم اول تشکرازمعلومات مفید شما که برای ماارایه نموده اید امیدوارهستم که درآینده هم معلومات بشتربدهد.

This comment was minimized by the moderator on the site

ممنون شاد و سلامت باشید

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/