10 وسیله مراقبتی در بارداری

35_weeks_pregnant__1534578625_92281

آیا شما هم به عنوان یک زن باردار نمی‌دانید که باید از چه محصولات و وسایلی کمک بگیرید تا بتوانید این سفر طولانی را به راحتی پشت سر بگذارید؟ آیا شما هم مانند سایر مادران باردار از فواید برخی از وسایل بهداشتی و گزینه‌های مخصوص دوران بارداری مطمئن نیستید؟ آیا برنامه‌ریزی خاصی برای تهیه وسایل مخصوص دوران بارداری خود دارید؟ اگر پاسختان به تمام سوالات بالا، مثبت است، ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. در ادامه این مقاله روش‌هایی را برای کمک به مادران حامله جهت گذراندن راحت دوران حاملگی خود معرفی کرده‌ایم، که خواندن این توصیه‌های برای پیدا کردن برخی از محصولات مناسب که استفاده از آن‌ها در دوران بارداری هر زنی می‌تواند این دوران را برای او لذت‌بخش کند، خالی از لطف نیست.

در ادامه این مقاله، 10 نوع از محصولات مخصوص دوران حاملگی برای کسانی که می‌خواهند ماه‌های آینده دوران بارداری خود را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر از قبل پشت سر بگذارند، بیان شده است. رایج‌ترین این محصولات عبارتند از:

اگر در بارداری دچار ترک های پوستی شدید این مطلب 14 درمان خانگی برای ترک های پوستی بارداری را بخوانید.

1- انواع روغن‌های مورد استفاده در بارداری:

در ابتدا، لازم است به عنوان یک مادر باردار به یاد داشته باشید که روغن‌های طبیعی ترکیبی از عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها هستند، که می‌توانند به شکل روغن و به حالت تعلیق توسط همه مادران باردار استفاده شوند. تمام روغن‌های گیاهی و طبیعی شامل PurCellin می‌باشند، که یک ماده اساسی برای دستیابی به آرامش در حین استفاده از آن‌ها تلقی می‌شود. در واقع، وجود این ماده در روغن‌های گیاهی و طبیعی سبب تغییر کلی قوام محصول شده و استفاده از آن هم بر روی پوست بدن زنان باردار، باعث می‌شود که نور و درخشش خاصی بر روی پوست بدن این مادران ایجاد شده و مدتی هم چرب باقی بماند. معمولا، روغن‌های طبیعی به راحتی در پوست بدن زنان باردار جذب شده و آن را برای مدت طولانی صاف و نرم نگه می‌دارند.

همچنین، به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی کمک می‌کند تا در ظاهر هم از بروز علائمی مانند کشش و زخم بر روی پوست بدن شما جلوگیری شده  و پوست بدن و صورتتان صاف و صیقلی به نظر برسد. علاوه بر این موارد، استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی در دوران حاملگی، رنگ پوست مادران باردار را هم ثابت نگه می‌دارد.

در نهایت، به عنوان یک مادر باردار به یاد داشته باشید که از جمله روغن‌هایی که  حاوی ویتامین A و E هستند، می‌توان به روغن بهار، روغن اسطوخودوس، روغن رزماری، روغن بابونه و روغن PurCellin اشاره نمود.

2- استفاده از جوراب‌های ساق بلند در بارداری:

به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که جوراب‌های ساق بلند طبی وجود دارد که استفاده از آن‌ها  در دوران بارداری برای هر مادر حامله‌ای توصیه می‌شود. در واقع، در این نوع جوراب‌ها فضای بازی برای انگشتان پا جهت بزرگ شدن و تورم آن‌ها ارائه شده است. همچنین، در این نوع جوراب‌ها محل پاشنه پا نیز برای ارائه تهویه هوا و آسایش پای خانم‌های استفاده‌کنند باز می‌باشد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که استفاده از این نوع محصول طبی علاوه بر ایجاد گرما، از پاهای مادران هم در طول کل ماه‌های دوران بارداری پشتیبانی خواهد کرد، به خصوص برای مادرانی که مجبور هستند به خاطر شغل خود به مدت طولانی سرپا ایستاده و یا بنشینند.

3- معجون ایده‌آل و کرم بلوم جهت استفاده در بارداری:

استفاده از این نوع کرم برای روی پوست کل بدن زنان در طول کل ماه‌های دوران بارداری بسیار مفید بوده و از خشک شدن پوست بدنشان جلوگیری می‌کند. به عنوان یک مادر باردار فراموش نکنید که مالش دادن شکم و سینه‌ها و سایر مناطق بدن با این نوع کرم‌ها برای کاهش خشکی ظاهری پوست بدن بسیار موثر بوده و از کشش و پارگی آن جلوگیری خواهد کرد.

از آن‌جایی که برای تهیه این نوع کرم از روغن اسطوخودوس، شکوفه پرتقال و نارنگی استفاده شده است، به همین دلیل اتفاده از آن برای تسکین و مراقبت پوست بدن زنان باردار بسیار مفید می‌باشد. اما،یادتان باشد که اگر استفاده از این نوع کرم‌ها هر گونه بثورات، سوزش و یا تورم را بر روی پوست بدنتان به وجود آورد، باید از مصرف آن‌ها اجتناب کرده و یا با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

اگر در بارداری دچار آکنه شدی این مطلب 10 روش درمان آکنه دوران بارداری را بخوانید.

4- استفاده از روغن پوست درخت آفریقایی در بارداری:

این نوع کرم، محصول مناسبی برای استفاده زنان در دوران بارداری محسوب شده و جهت تسکین خارش‌ها و نرم نگه داشتن پوست تمام قسمت‌های بدن به مادران حامله کمک می‌کند. به عنوان یک مادر باردار فراموش نکنید که این کرم به عنوان یک شفادهنده طبیعی بر روی پوست بدن شما عمل کرده و مرطوب‌کننده بسیار خوبی است، چون به بازسازی سلول‌های پوست بدن کمک کرده و گردش خون را در آن افزایش می‌دهد.

همچنین، از آن‌جایی که این محصول منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، بنابراین می‌تواند یک کرم ایده‌آل برای درمان تمام مشکلات پوستی در دوران بارداری زنان باشد. علاوه بر امتیازات ذکر شده، این نوع کرم شامل ویتامین‌های A، E و F است که برای سلامت پوست بدن انسان بسیار موثر می‌باشند. در نهایت، به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که اگر این نوع محصول با برنامه منظمی استفاده شود، می‌تواند لکه‌های تیره‌رنگ پوست بدن و صورت زنان باردار را هم کاهش دهد.

5- Smartele زنانه (الاستیک تنفسی) و کمر بند تهویه مخصوص  بارداری:

زنان می‌توانند کمربند بارداری را که حالت الاستیکی دارد، هم در دوران بارداری خود و هم پس از زایمان استفاده کنند. این نوع محصول بارداری بسیار سبک وزن بوده و از الیاف پلی‌استر، الیاف پنبه، اسپندکس و الیاف ویسکوز ساخته شده است.

از آن‌جایی که کمربندهای بارداری دارای اندازه‌های متغیر می‌باشند، بنابراین می‌توان آن‌ها را برای هر اندازه دور شکم تغییر داد. همچنن، کمربند بارداری روشی ایده‌آلی برای پشتیبانی از شکم رو به رشد مادران باردار است، که با پیشرفت ماه‌های حاملگی نیاز به محافظت بیش از حدی دارد.

اگر در بارداری از کرم موبر استفاده میکنید این مطلب آیا در دوران بارداری میتوانم از کرم موبر استفاده کنم؟ را بخوانید.

6- مجموعه بالش‌های اعضای مختلف بدن برای بارداری و شیردهی:

به عنوان یک مادر باردار به یاد داشته باشید که این نوع بالش‌ها بسیار مناسب بوده و برای استفاده در دوران بارداری و حتی در دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر  هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. جالب است بدانید که قسمت بالایی این بالش‌ها کمک می‌کند تا سر مادر نسبت به قسمت‌های دیگر بدن او بالا نگه داشته شود.

شما به عنوان یک زن حامله می‌توانید قسمت آرنج و بازوی خود را زیر بخش بالایی این بالش قرار داده و خواب راحتی را در کنار آن تجربه کنید. بخش وسطی این نوع بالش‌ها جهت پشتیبانی کامل از شکم مادران حامله در طی دوران بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنان حامله‌ در روزهای پایانی دوران بارداری خود هم می‌توانند این بالش‌ها را بین زانوهای جمع کرده خود قرار دهند که به داشتن خواب خوب این افراد کمک زیادی خواهد کرد.

در نهایت، به عنوان یک مادر باردار فراموش نکنید که در صورت نیاز، تمیز کردن این نوع بالش‌ها هم کار بسیار آسانی است.

7- Basq Illipe و یا روغن بدن معطر:

 این نوع کرم‌های بدن برای تمام زنان، به ویژه برای زنان باردار با پوست‌های حساس ساخته شده است. به عنوان یک مادر باردار اطمینان داشته باشید که عطر موجود در این روغن‌ها احساس ناراحت‌کننده‌ای را در بدن شما به وجود نخواهد آورد.

همچنین، لازم است به عنوان یک مادر جوان و کم‌تجربه به خاطر داشته باشید که استفاده منظم از این نوع کرم‌ها در دوران بارداری، برای جلوگیری از پارگی پوست بدن شما مفید بوده و علائم کششی آن را کاهش خواهد داد. علاوه بر این موارد، از آن‌جایی که این نوع کرم‌ای پوستی دارای پارابن، فتالات و محصولات حیوانی هستند، به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای تمام افراد آزاد می‌باشد.

8- کرم مرهم برای مراقبت از لب‌های خشک در بارداری:

پوشاندن مناسب لب‌های حساس و خشک مادران باردار برای تسکین درد آن‌ها بسیار مفید بوده و از خشکی بیشتر و یا chapped جلوگیری خواهد کرد. این نوع پمادها شامل بالاترین درجه روغن طبی لانولین می‌باشد، که جهت نرم و مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مفید است. همچنین، به دلیل این که این نوع محصول طبی ضد حساسیت بوده و بدون عطر می‌باشد، استفاده از آن هم برای تمام افراد توصیه می‌شود.

9- استفاده از وان حمام آبگرم همراه با Soulflower و یا اسطوخودوس برای به دست آوردن آرامش در بارداری:

 به عنوان یک مادر باردار یادتان باشد که استفاده از حمام آبگرم همراه با اسطوخودوس، مجموعه‌ای کامل برای استراحت و به دست آوردن آرامش در پایان یک روز خسته‌کننده از دوران بارداری است. فراموش نکنید که معمولا، این مجموعه، دارای شش نوع محصول همراه اسطوخودوس است. این مواد عبارتند از:

  • عطر گل اسطوخودوس
  • نمک حمام اسطوخودوس
  • صابون اسطوخودوس،
  • روغن ماساژ اسطوخودوس
  • عطر شمع تی‌نور
  • غلتک چوبی جهت ماساژ دادن گردن مادر باردار

10- بالش‌های U شکل مخصوص دوران بارداری:

 این نوع بالش‌ها برای استفاده در محل کار و یا در طول سفر برای تمام افراد به خصوص زنان بارداری مناسب می‌باشند، که از فوم با چگالی بالایی ساخته شد‌ه‌اند.

از این نوع محصولات می‌توان برای زیرسازی اضافی جهت پشتیبانی از سر و گردن در دوران بارداری استفاده نمود و از بروز درد گردن و شانه در طول دوران بارداری جلوگیری کرد. به عنوان یک مادر باردار به یاد داشته باشید که محصولات ارائه شده در این مقاله، همگی برای ایجاد راحتی و آرامش اضافی بدن مادران در دوران حاملگی بوده و استفاده از آن‌ها اجباری نیست. همچنین، یادتان باشد که اگر در حین استفاده از آن‌ها هر گونه ناراحتی را در بدن خود تجربه کردبد، بهترین کار کنار گذاشتن این محصولات است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/