آیا استفاده از روغن میخک در بارداری ضرر دارد؟

CloveOil_Header__1534063792_76753

آیا شما هم به عنوان یک زن باردار به دنبال امنیت هر چیزی که در این مرحله از زندگی خود استفاده می­کنید، هستید؟ آیا شما هم مانند سایر خانم­های باردار می­خواهید که در مورد مصرف گیاهان و داروهای طبیعی که در طی دوران بارداری خود استفاده می­کنید، مطمئن شوید؟ آیا تا به حال در مورد کاربردهای مفید و زیاد گیاه میخک و روغن آن در دوران بارداری زنان مطالبی شنیده­اید؟ آیا مصرف روغن میخک برای زنان امن است؟ خوب، اگر شما هم به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه با یکی از سوالات مربوط به این گیاه مفید روبرو هستید، باید ادامه این مقاله را بخوانید.

روغن میخک چیست؟

میخک نوعی گیاه است که روغن آن، به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان­های خانگی مختلف برای زنان، به ویژه در دوران بارداری مورد استفاده قرار می­گیرد.به خاطر داشته باشید که روغن میخک عمدتا برای درمان عوارضی مانند اسهال، بوی بد دهان و فتق در انسان استفاده می­شود. اما، در برخی از موارد، به دلیل امن بودن این داروی گیاهی، از آن برای درمان عوارضی مانند تهوع، استفراغ، سوء هاضمه و همچنین بر طرف کردن گاز روده در دوران بارداری زنان هم استفاده می­شود.

آیا استفاده از روغن میخک در بارداری کاملا بی­ضرر است؟

در ابتدا، لازم است به یاد داشته باشید که استفاده از روغن میخک در دوران بارداری زنان امن است، اما استفاده از آن باید در مقادیر بسیار کم باشد. نکته مهم در مورد گیاه دارویی میخک این است که حتما قبل از استفاده از آن در دوران بارداری خود، با یک دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کرده و استفاده از روغن میخک را به اطلاع او برسانید. همچنین، فراموش نکنید که امروزه، اطلاعات کافی برای ارزیابی ایمنی استفاده از روغن میخک در دوران بارداری زنان در بسیاری از کتاب­ها، مجلات و سایت­های معتبر موجود می­باشد. با این حال، اگر دکتر معالجتان شما را از مصرف روغن میخک در دوران بارداری منع کرده باشد، بهتر است به توصیه­های او عمل کنید. در غیر این صورت، یادتان باشد که مصرف گیاه دارویی میخک ضرری برای سلامتی شما و فرزند داخل رحمتان نخواهد داشت.

استفاده از روغن میخک برای درمان درد دندان در بارداری:

هنگامی که دکتر معالج شما استفاده از روغن میخک را امن اعلام کرد، شما می­توانید از آن برای درمان درد دندان در دوران بارداری خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که جویدن آرام گل میخک در دوران بارداری می­تواند باعث از بین رفتن دندان درد در بدن شما شود. در واقع، زمانی که روغن موجود در گیاه میخک به دندان و لثه شما نفوذ کند، کمک زیادی به درمان دندان درد شما در دوران حاملگی نموده و یک راهکار امن و طبیعی هم به شمار می­رود. اما، یادتان باشد که در طی دوران بارداری، حتی اگر روغن میخک در بازار هم موجود باشد، بهتر است شما از خود گل میخک استفاده نمایید.

با این حال، مصرف مقدار زیادی از روغن میخک در دوران بارداری زنان می­تواند باعث آسیب رسیدن به عصب جنین شده و تغییرات زیادی را در فیزیولوژی آینده او ایجاد کند. به همین دلیل، زنان باردار باید مطمئن شوند که بیش از یک و یا دو عدد گل میخک را در روز نجوند. همچنین، فراموش نکنید هنگامی که روغن موجود در گیاه میخک به جریان خون شما راه یافت، در عرض نیم ساعت باعث تسکین درد شده و آن را به طور کامل از بین خواهد برد.

 برای اطاع از فواید  مصرف روغن حیوانی در بارداری این مطلب آیا خوردن روغن حیوانی در دوران بارداری خوب است؟ را بخوانید.

انواع روغن­های گل میخک:

روغن میخک در سه نوع تهیه شده و برای خرید همگان در بازار موجود است. این سه ​​نوع روغن عبارتند از:

1- روغن جوانه گیاه میخک:

این نوع روغن از جوانه­های گل گیاه میخک گرفته می­شود.

2- روغن برگ­های گیاه میخک:

این نوع روغن از برگ گیاه میخک مشتق شده است.

3- روغن ساقه گیاه میخک:

نوع سوم روغن گل میخک از شاخه­ها و ساقه­های این گیاه گرفته می­شود.

برای اطلاع از فواید روغن پامچال و چای تمشک این مطلب زایمان طبیعی آسانتر با مصرف روغن پامچال و چای تمشک را بخوانید.

آیا استفاده از روغن میخک در بارداری هیچ گونه عوارض جانبی در بدن آن­ها ایجاد نمی­کند؟

همانطور که گفته شد مصرف روغن میخک در مقادیر زیاد می­تواند عوارض جانبی جدی در بدن زن حامله و فرزند داخل رحم او ایجاد کرده و به سلامت آن­ها آسیب برساند. پس، یادتان باشد که اگر دکتر متخصص زنان و زایمان معالج شما مصرف این گیاه را در دوران بارداری مضر اعلام کرده است، مصرف آن نه تنها می­تواند سلامتی خود شما را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه باعث بروز عوارض جدی در بدن جنین داخل رحم شما هم خواهد شد. در ادامه این مقاله برخی از عوارض جانبی استفاده بیش از حد از روغن میخک در دوران بارداری زنان بیان شده است، که عبارتند از:

  • مصرف بیش از اندازه این گیاه می­تواند مشکلات جدی تنفسی را در زنان حامله ایجاد کند.
  • همچنین، استفاده افراطی از این گیاه می­تواند ضربان قلب مادر باردار و جنین داخل رحم او را افزایش دهد.
  • در برخی موارد هم ممکن است مصرف بیش از اندازه گیاه میخک سبب خواب­آلودگی ناگهانی و یا بروز سرگیجه در زنان حامله شود.
  • در نهایت، فراموش نکنید که اگر این گیاه مفید بیش از حد مصرف شود، می­تواند باعث بروز ناگهانی اسهال در بدن فرد باردار شود.

سایر عوارض جانبی استفاده بیش از حد از روغن میخک در دوران بارداری زنان عبارتند از:

  • بروز گلو درد شدید، در صورت مصرف زیاد گیاه میخک بارداری
  • بروز حساسیت و برفک زدن دهان و یا گلوی فرد باردار

همچنین، در موارد شدید، مصرف بیش از حد گیاه میخک می­تواند منجر به خونریزی روده، کلیه و یا کبد زنان باردار هم شود.

پس،به خاطر داشته باشید با این که روغن میخک یکی از گیاهان امن برای درمان بیماری­ها در دوران بارداری زنان در نظر گرفته شده است، اما شما باید آن را در مقادیر خیلی کم استفاده کنید. ولی برای اطمینان بیشتر در دوران بارداری خود، قبل از مصرف گیاه میخک حتما با دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

دندون درد در بارداری خیلی بده

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/