برنامه هایی جذاب برای ماه عسل دوران بارداری

1__1533130630_50430

 احتمالا برخی از زنان جوان، با حامله شدن همه چیز را در مورد ماه عسل زندگي زناشويي و گذراندن روزهای عاشقانه با همسر خود از حافظه پاک کنند. در واقع، بسياري از خانم‌هاي باردار فکر می‌کنند حالا که باردار هستند، باید تمام افکار و ذهن خود را بر روي برنامه‌هاي دوران بارداري خود متمرکز نمايند. اما، به عنوان يك مادر باردار فراموش نکنید كه در طی دوران حاملگی، شما بايد به منظور گریز از مسائل و مشکلات اين دوران، گذراندن زمان عاشقانه با شریک زندگی خود را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهيد، زيرا اين كار بهترین راه برای سپری کردن روزهاي شاد در دوران بارداري شما و رفع نيازهاي روحي و عاطفي همسرتان خواهد بود. در ادامه این مقاله، به شما مادران جوان و كم‌تجربه خواهیم گفت كه ماه عسل دوران بارداري چیست و شما هم به عنوان يك مادر باردار چگونه باید به مساله ماه عسل دوران بارداري خود نگاه كنيد. همچنين، نکاتی را برای راهنمایی شما و برنامه‌ریزی بهتر در مورد ماه عسل دوران بارداري ارائه خواهیم داد. پس، با خواندن ادامه اين مقاله، اطلاعات و آگاهی‌هاي خود را بیشتر افزایش دهید.

 ماه عسل دوران بارداری چیست؟

 به عنوان يك خانم باردار یادتان باشد كه برای گذراندن وقت زياد با همسرتان، همیشه هم لازم نیست. در واقع، نياز نيست كه شما و همسرتان هميشه به ماه عسل بروید، بلکه مي‌توانيد با یک گفتگوی عاشقانه در دوران بارداری هم، روشی جدید را برای بودن در كنار شریک زندگی خود تجربه کنید، که خود یک نوع  ماه عسل دوران بارداري به شمار مي‌رود. به عنوان يك زوج جوان به خاطر داشته باشيد كه بعد از گذراندن دوران بارداری، شما و فرزندتان به دنیای دیگری وارد خواهيد شد، که البته آن دوره هم برای خودش خاص می‌باشد، زیرا موجود کوچکی به دنیا خواهد آمد که تا پایان عمر همراه با شما دو نفر خواهد بود. پس، هنوز که این موجود کوچک در داخل رحمتان واقع شده است، شما و همسرتان زمانی ایده‌آل برای گذراندن یک ماه عسل دوران بارداري ماندگار و خاطره‌ساز را داريد، چون همه زوج‌هاي جوان می‌توانند با صرف روزهاي عاشقانه در كنار همسر خود، از دوران فوق‌العاده دنج روزهاي بارداري بهره برده و نیاز عاطفی خود را به بهترین وجه در كنار همسر خود برآورده کنند. در واقع، زوج‌هاي جوان بايد اين نكته مهم را به خاطر داشته باشند كه بعد از مدتی فضای خانه نسبت به قبل شلوغ شده و با آمدن عضو جدید به جمع  خانواده، ممکن است آن‌ها زمان زیادی را جهت صرف با يكديگر پیدا نکنند. پس، حداقل می‌توانند از نه ماه دوران بارداری نهایت استفاده را برای با هم بودن داشته باشند. در برخی موارد، ماه عسل دوران بارداري ممکن است فقط دوراني برای استفاده زوج‌هاي جوان از یک دوره استراحت آرامش‌بخش، به دور از مراجعه مداوم به مطب دکتر روانشناس باشد. در نهايت، به عنوان يك خانم باردار به یاد داشته باشید كه همه زنان حامله و شریک زندگی آن‌ها می‌توانند نیاز خود را به استراحت و فراموش کردن هرج و مرج‌هاي روزمره با بهره‌گیری از یک دوره ماه عسل دوران بارداري برآورده کرده و از این دوره به عنوان بهترین فرصت برای انجام کارهای زایمان و تهیه لوازم نوزاد آینده خود استفاده کنند.

 در دوران بارداري برخی دیگر از زوج‌ها، به خصوص اگر حاملگی زن برای اولین بار اتفاق افتاده باشد، هم زن و هم شریک زندگی او ممکن است بخواهند تا به  طور منظم در کنار هم بوده و احساس ماه عسل رفتن را برای آخرین بار، در روزهاي دو نفره خود، دوباره تجربه کنند، چون زندگی آن‌ها به زودی دچار تغییرات اساسي خواهد شد. شاید همه زوج‌هاي جوان بخواهند تا بیشتر این دوران را صرف گذراندن زمان عاشقانه با یکدیگر بکنند و احساس دوست داشتن و توجه خود را قبل از این که همه وقت و انرژی آن‌ها صرف مراقبت از عضو جدید خانواده شود، به یکدیگر معطوف نمایند.

 هر چند دلیل خاص برای گذراندن یک دوره  ماه عسل دوران بارداري وجود ندارد، اما شما به عنوان يك زن و شوهر جوان می‌توانید مطمئن باشید که داشتن يك دوره ماه عسل دوران بارداري، روشي عالی برای ارتباط مجدد با شریک زندگی خود و برگرداندن او به روزهای قبل از بارداری است، تا از این طریق عشق و دوست داشتن را با هم به اشتراک بگذارید. در نهايت، به خاطر داشته باشيد زناني که ماه عسل دوران بارداري را در زندگي خود تجربه كرده باشند، دوران بارداری خوشحال‌تری را نسبت به سایر خانم‌هاي باردار خواهند داشت.

برنامه‌ریزی شما برای ماه عسل دوران بارداری چیست؟

 در ايتدا، لازم است به عنوان يك مادر باردار به یاد داشته باشید كه تک تک زنان باردار دلایل مختلفي را برای تعيين نوع برنامه‌ریزی ماه عسل دوران بارداري خود دارند، که همه آن‌ها متفاوت از يكديگر است. با این حال، در ادامه این مقاله، چند دلیل شایع که اکثر زوج‌هاي جوان برای برنامه‌ریزی ماه عسل دوران بارداري عاشقانه خود در نظر مي‌گيرند و به دور از واقعیت هم نیست، برای شما ارائه شده است. اين دلايل عبارتند از:

1- یکی از دلایل برنامه‌ریزی برای ماه عسل دوران بارداری، پدر و مادر شدن زوج‌ها در آینده است:

شما به عنوان یک زوج منتظر برای تولد نوزاد خود می‌توانید ماه عسل دوران بارداري را به عنوان يك دوره تعطیلات خاص برای خود و همسرتان در نظر بگيريد، چون معمولا این دوره، براي هر زوج جواني ایده‌آل بوده و بدون مزاحمت اعضای خانواده و یا دوستان خواهد گذشت. در واقع، هر پدر و مادر بارداري اين امكان را دارند تا در ماه عسل دوران بارداري خود، تمام وقتشان را صرف در كنار هم بودن كنند. البته، به عنوان يك خانم باردار سعی کنید تا در انجام تمام کارهای عاشقانه‌اي‌ که به عنوان یک زن و شوهر جوان انجام می‌دهید، دقت کرده و مطمئن شوید که همه آن‌ها براي سلامت مادر و جنين داخل رحم او امن مي‌باشند. همچنين، در اعمال مربوط به ماه عسل دوران بارداري خود بیش از حد افراط نكنيد.

علاوه بر اين موارد، لازم است به عنوان يك مادر باردار به یاد داشته باشید كه از نو خلق کردن روابط عاشقانه و بازنویسی عهد و پیمان در ماه عسل دوران بارداري، احساس زیبایی را  در دوران بارداری هر مادري به وجود آورده و با ایجاد تب و تاب خاصي باعث گذراندن آسان  این دوران برای او خواهد شد. در نهايت، به عنوان يك زوج جوان به خاطر داشته باشيد كه پس از زايمان و به ديا آمدن فرزندتان، شما خواهيد توانست كه ارزش هر بخش از ماه عسل دوران بارداري خود و کارهایی را که در اين دوره انجام داده‌اید، برای خودتان روشن نماييد.

2- برنامه‌ریزی در ماه عسل دوران بارداری برای زمانی که نوزاد به دنیا میاید:

 حالا که شما به عنوان زوج منتظر تولد نوزاد خود، به دور از هر گونه هرج و مرج و شلوغی هستيد، می‌توانید با خیال آسوده با همسرخود در مورد چگونگی زندگی بعد از تولد فرزندتان و رویارویی با تغییرات ایجاد شده در طی دوران بارداري فکر کنید. اگر هم شما و همسرتان وقت كافي براي مطالعه داريد، مي‌توانيد با خواندن برخی از کتاب‌هاي دوران بارداري ودوران شيردهي، در مورد مسولیت پدر و مادر شدن آگاهي خود را افزايش داده و زاویه دید خود را به وظایف پدر و مادر شدن متمرکز کنید.

به عنوان يك مادر باردار سعی کنید تا کتاب‌هاي زیادی را در ماه عسل دوران بارداري بخوانید و با به اشتراک گذاشتن افکار خود با همسرتان، شرايط زندگی واقعی فرزندتان را به دقت محاسبه کنید، چون شما به عنوان پدر و مادر جدید می‌توانيد با آگاهی از چگونگی گذراندن دوران بارداری، موفق به زنده نگه داشتن عشق خود، حتی پس از ورود عضو جدید به خانواده باشید. در نهايت، به عنوان يك زوج جوان به ياد داشته باشيد كه برخی از برنامه‌ها مانند چگونگی نگهداری از نوزاد و سایر تعهدات نسبت به مدیریت خانواده نمی‌تواند بر دوش یکی از زوجین باشد.

3- استراحت کامل و فکر نکردن به هیچ موضوع درگيركننده‌ای:

 به عنوان يك مادر باردار یادتان باشد كه اگر در طی دوران بارداری، شما و همسرتان در خانه بودند، حق نداريد كه بر انجام مسئولیت‌های مختلف همسرتان، بیش از حد تاکید کنند. در واقع، پزشكان متخصص روانشناسي ادعا مي‌كنند كه بیشتر زمان ماه عسل دوران بارداري فقط بايد به استراحت کردن و داشتن خواب کافی اختصاص داده شود، تا مادران باردار بتوانند آرامش خود را حفظ كرده و بدنش را براي انجام روند زايمان آماده نمايد. به عنوان يك زوج جوان و كم‌تجربه فراموش نکنید كه داشتن خواب کافی برای زوجین نقش بسیار مهمی را در گذراندن دوران طولانی و سخت بارداری دارد، به خصوص این که پس تولد فرزند و ورود او به جمع خانواده، پدر و مادر ديگر وقت کمی را برای این کار خواهند داشت.

علاوه بر اين موارد، آقايان می‌توانند با ماساژ دادن زن باردار خود، كمك به حمام آفتاب گرفتن او، لذت بردن از آروماتراپی آرامش‌بخش و یا دراز کشیدن در كنار استخر در تمام مدت دوران بارداری، این دوران را با خوشی پشت سر بگذارند.

این مطلب آیا کار کردن زنان در دوران بارداری امن است؟ را حتما بخوانید

 4- برنامه‌ریزی زوجین برای آینده دور و چگونگی گذراندن وقت با بچه‌های خود:

 اگر شما به عنوان یک زن باردار به همراه شریک زندگی خود در حال گذراندن دوران ماه عسل دوران بارداري هستید و زمان زیادی را به تنهایی با یکدیگر می‌گذرانید، می‌توانید در این زمان کنار هم نشسته و برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده خانواده خود داشته باشید. اگر هم می‌خواهید لذت بیشتری از این دوره زندگی خود ببرید، سعی کنید تا بیشتر در کنار همسرتان  نشسته و به طور منظم در مورد احساسات و لحظات دوران بارداری خود با او صحبت کنید.

 همچنین، به خاطر داشته باشيد كه شما به عنوان یک زن بارداری با قرار گرفتن در کنار شریک زندگی خود، احساسات زیادی را برای لذت بردن از این دوران پیدا خواهید کرد. در واقع، مي‌توان ادعا كرد كه هر زوج جواني قادر خواهد بود تا در ماه عسل دوران بارداري خود به برنامه‌ریزی دقیق و مفیدي برای روزهای آينده دوران بارداری دست يابد. در نهايت، هر زوج جواني همواره بايد اين نكته مهم را به ياد داشته باشند كه تا چند ماه دیگر این سفر به پایان رسیده و روزهای شلوغ و پرمشغله آن‌ها شروع خواهد شد.

چند نکته مهم برای داشتن ماه عسل شاد در بارداری:

  قطعا زنان باردار می‌توانند به همراه همسر خود، با رفتن به مسافرت چ دوران جذابی را برای خود رقم بزنند. در ادامه این مقاله، چند نکته که شما باید به عنوان یک زن باردار در دوران برنامه‌ریزی برای داشتن ماه عسل دوران بارداري خوب به خاطر داشته باشید، ارائه شده است. اين موارد عبارتند از:

  • تعیین محل مسافرت توسط زوجین برای داشتن ماه عسل دوران بارداري مناسب، اولين نكته‌اي است كه هر مادر باردار و همسر او بايد به خاطر داشته باشند. علاوه بر اين، مادران باردار حتما بايد قبل از رفتن به مسافرت محل دقیق بازدیدهاي خود را هم برنامه‌ریزی کنند. براي اين منظور و در صورت امکان، با کسانی که در روزهای اخیر به آن مكان مسافرت کرده‌اند، صحبت كرده و از آن‌ها بخواهید تا تمام اطلاعات محلی را در اختیار شما قرار دهند.
  • در انتخاب وسایل حمل و نقل برای مسافرت خود دقت نمایید و مطمئن شوید که راه محل مسافرت شما بیش از حد طولانی نباشد، تا احساس ناراحت‌کننده و یا درد‌آوری برای همسر باردارتان ایجاد نکند.
  • به عنوان يك زوج جوان هرگز سعی نکنید كه کورکورانه محلی را برای گذراندن ماه عسل دوران بارداري خود انتخاب کنید، كه فقط کمی ارزان قیمت باشد. در واقع، حتما اطمینان حاصل کنید که محل انتخابی شما دور نبوده و دارای امکانات مناسب پزشکی کامل باشد، تا در صورت نیاز بتوانید به یک دکتر متخصص زنان و زايمان مناسب برای بررسي شرایط اضطراری فرزند خود دسترسی داشته باشید.
  • همچنین تحقیقات کاملی در مورد غذاهای موجود در آن منطقه داشته باشید، زیرا ممکن است تا وقتی که شما به مقصد خود برسید نیاز به مواد غذايي پیداکنید و تقریبا تمام مواد غذایی اختصاصی آن منطقه چیزی باشد که شما نباید در دوران بارداری خود استفاده نمایید.

در نهايت، به عنوان يك خانم باردار به خاطر داشته باشيد كه ماه عسل دوران بارداري یک راه عالی برای صرف لحظات خاص با شریک زندگی خود است، چون او می‌تواند پیش از آنکه فرزندتان متولد شود یک بار دیگر روابط عاشقانه را تجربه کند. همچنین، ماه عسل دوران بارداري بهترین دوره برای استفاده افراد جوان از زمان خود، جهت با هم بودن و برنامه‌ریزی خوب و امن برای آینده خواهد بود

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/