علت براق شدن پوست در بارداری چیست؟

what_not_to_say_to_a_pregnant_woman_entity_1320x720__1533111344_80536

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که مردم در دوران بارداری به شما بگویند كه درخشش خاصی در نگاهتان به وجود آمده است؟ آیا رخ دادن چنین تغییری در دوران بارداری زنان، اتفاقي واقعی است؟ یا دیگران فقط تعارف می‌کنند؟ خوب، اگر این سوالات شما را هم به عنوان يك مادر باردار به فکر انداخته است، خواندن مقاله زیر ممکن است ایده خوبی برای رفع ابهامات به وجود آمده در زهنتان باشد.

در ابتدا، لازم است به خاطر داشته باشيد كه تب و تاب دوران بارداری یکی از تغییراتی است که در نگاه مادر حامله هم با پیشرفت این دوران به وضوح دیده می‌شود. در حالی که بسیاری از مردم معتقدند این امر افسانه‌اي بيش نيست، اما لازم است بدانيد که این نوع تغییرات به وجود آمده در بدن زنان باردار واقعیت بوده و به دلیل افزایش هورمون‌ های بارداری رخ می‌دهد. اگر بارها به شما در دوران بارداری گفته شده است که نگاهتان نسبت به قبل درخشان شده است، بدانید که این حالت از برکات دوران بارداري و عاملي براي لذت بردن از این دوران حساس می‌باشد. در عین حال، يادتان باشد كه مطالعه بیشتر در مورد افسانه و یا حقیقت تب و تاب باردار بودن و به وجود آمدن درخشش در نگاه زنان باردار کمک زیادی به افزايش اطلاعات شما كرده و ذهنتان را آرام خواهد کرد.

علل براق شدن پوست بدن زنان در بارداری:

از لحاظ علمی، دلایل خاصی برای درخشش پوست بدن زنان در دوران بارداری وجود دارد. با این حال، اجازه دهید در ادامه این مقاله، به برخی از علل احتمالی بروز این حالت در پوست بدن زنان باردار بپردازیم. اين علل عبارتنداز:

1- به وجود آمدن تغییرات فیزیولوژیکی در بارداری:

نتايج مطالعات اخير محققان نشان داده است که براق شدن نگاه زنان در دوران بارداري ممکن است به دلیل بروز تغییرات فیزیولوژیکی زیادی در بدن آن‌ها رخ داده باشد. همچنين، جالب است بدانيد كه برخي از دانشمندان معتقدند كه اين حالت ممكن است در دوران بارداری هر مادري اتفاق افتد. البته، تمام این تغییرات نیز به دلیل ترشح بیش از حد هورمون‌های زنانه در طی دوران بارداری مي‌باشد، چون ترشح هورمون‌های بارداری در بدن مادران حامله باعث تحریک غدد دیگر بدن اين افراد شده و به نوبه خود باعث درخشان‌تر شدن پوست بدن و نگاه زنان در دوران بارداری خواهد شد.

2- افزایش جریان خون در بارداری:

 عامل مهم دیگری که منجر به بروز تب و تاب در دوران بارداری زنان می‌شود، افزایش جریان خون در کل بدن اين افراد است. در واقع، با پيشرفت دوران بارداري حجم خون موجود در بدن زنان به میزان 50٪ افزایش می‌یابد، كه این افزایش جریان خون در پشتیبانی از رحم زنان در روزهای حاملگی بسیار مهم است. همين افزایش جریان خون در بدن زنان باردار مي‌تواند به نوبه خود باعث درخشان‌تر شدن پوست بدن و نگاه مادران در دوران بارداری اين افراد شود.

به عنوان يك مادر باردار از به کار بردن سالیسیلیک اسید برای درمان جوش و آکنه‌هاي دوران بارداري خود اجتناب نمایید، چون ممکن است مصرف اين مواد شيميايي منجر به نقص عضو نوزاد در هنگام تولد شود

3- نگهداری رطوبت توسط بدن زنان در بارداری:

از آن‌جايي كه پوست بدن زنان در دوران بارداري، رطوبت موجود در خود را به طور کامل نگه می‌ دارد، همين حالت مي‌تواند منجر به ورود آب به سیستم‌های بدن اين مادران شده و سبب تورم بدن آن‌ها گردد. آب اضافی موجود در بدن زنان باردار، باعث مي‌شود تا پوست بدن اين افراد صاف به نظر رسیده و چین و چروک و خطوط ریز آن از بین برود. بر اثر رخ دادن این تغییرات در بدن زنان باردار نوری هم به رنگ صورتی در پوست زنان باردار پديدار خواهد شد.  در نهايت، به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه افزودن اسیدهای چرب ضروری در رژیم غذایی مادران برای حفظ سلامتی پوست آن‌ها در دوران بارداری بسیار مهم است. در واقع، يادتان باشد كه پایین بودن میزان امگا 3S در بدن زنان باردار ممکن است به خشکی و حساسیت پوست در دوران بارداری منجر شود.

نکاتی برای مراقبت از پوست و حفظ درخشش آن در بارداری:

حالا که با پيشرفت دوران بارداری، پوست بدن شما به عنوان یک زن حامله درخشان‌تر از قبل شده است و شما هم می‌خواهید كه اين درخشش را تا زمانی که امکان دارد، در بدن خود نگه دارید، حتما ادامه اين مقاله را با دقت بيشتري بخوانيد. در ادامه این مقاله، راهنمایی‌هایی برای کمک به شما مادران باردار در طول این راه ارائه شده است، که اين موارد عبارتند از:

  • زمانی که شما به عنوان يك خانم جوان، باردار مي‌شويد و می‌خواهید كه جوش‌ها و آکنه به وجود آمده در این بدن خود را درمان کنید، به خاطر داشته باشيد كه بهترین كار مشورت با دکتر متخصص زنان و زايمان معالج خودتان است. در واقع، يادتان باشد كه دکتر متخصص زنان و زايمان معالج خودتان بهترین شخص برای راهنمایی و درمان مشكلات به وجود آمده در بدن شما در طی دوران بارداری محسوب می‌شود.
  • همچنين، به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه شما مي‌توانيد به منظور حفظ طراوت و شادابی پوست خود در دوران بارداری، از مصرف صابون‌های با سطح pH بالا خودداری کنید، چون این مواد می‌توانند به پوست‌های آسیب‌پذیر و مستعد ابتلا به آسیب‌های زیست محیطی زنان باردار ضرر بیشتری بزنند.
  • علاوه بر اين موارد، به عنوان يك مادر باردار از به کار بردن سالیسیلیک اسید برای درمان جوش و آکنه‌هاي دوران بارداري خود اجتناب نمایید، چون ممکن است مصرف اين مواد شيميايي منجر به نقص عضو نوزاد در هنگام تولد شود. در نهايت، به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه شما بايد در طول كل دوران بارداری خود از موادی استفاده کنید که مصرف آن‌ها به صورت موضعی باشد، تا جذب اين مواد سبب جریان یافتن خون بیشتر در بدن شما شود.
  • اگر شما به عنوان یک زن حامله مستعد ابتلا به هیپرپیگمانتاسیون هستید، بهتر است از مصرف سویا در بارداری خود اجتناب نمایید. اگر هم نمی‌توانید مصرف آن به طور کامل کنار بگذارید، میزان مصرف روزانه سوياي خود را به مقدار خیلی کمتري کاهش دهید.
  • همچنين، به عنوان يك مادر باردار به ياد داشته باشيد كه شما بايد در طي كل دوران بارداري خود از مصرف بيش از حد رتین-A، رتینول و میزان بالای ویتامین A خودداری کنید، مگر اینکه دکتر متخصص زنان و زايمان معالج شما اين داروهاي ويتاميني را برايتان تجویز کرده باشد.
  • به طور منظم، در مورد احساسات خود در طی روزهای دوران بارداری فقط با شریک زندگی خود صحبت كرده و او را رازدار خود بدانید، تا نگرانی‌ها و اضطراب این دوران نتواند بر روی ترشحات غدد بدن شما تاثیر منفي بگذارد.
  • علاوه بر اين موارد، به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه صرف زمان زیاد برای انتخاب لباس‌های حاملگی در طی دوران بارداری به افزایش تب و تاب این دوران و تاثیر آن بر روی پوست بدن کمک زیادی كرده و باعث شفافیت و درخشان شدن پوست بدن و صورت شما خواهد شد. پس، شما به عنوان یک زن حامله باید سعی کنید تا بهانه‌های مناسبي را براي اين دوران پرخاطره خود بسازید و تلاش نماييد تا در صورت امكان، در طول دوران بارداری خود، در هر روز مدتی را هم در آبگرم بگذرانید.
  • در نهايت، به عنوان يك مادر باردار فراموش نکنید كه کارشناسان متخصص زنان و زايمان معتقدند که انجام ورزش یوگا هم می‌تواند به افزایش تب و تاب دوران بارداری مادران حامله کمک زیادی بکند. بنابراین، زنان حامله باید برای حفظ سلامت و شفافیت همیشگی پوست بدن و صورت خود، شرکت در کلاس‌های یوگا را از یاد نبرند. اگر هم شما به عنوان يك مادر باردار می‌خواهید كه در راستای شرکت در کلاس‌های یوگا، خودتان هم در منزل برخی از تمرینات ساده ورزشی را انجام دهید، حتما با دکتر متخصص زنان و زايمان معالج خودتان در مورد انجام انواع حرکات ورزشی صحبت کنید، چون ممکن است در بین حرکات شما، فعاليتي وجود داشته باشد که انجام دادن آن در دوران بارداری برای سلامت زنان حامله و جنين داخل رحم آن‌ها توصیه نمی‌شود.

اگر مشکل باروری دارید این مطلب  8 حرکت ورزشی یوگا برای درمان ناباروری را از دست ندهید.

چگونه درخشش پوست بدن خود در بارداری را به رخ دیگران بکشیم؟

 اکنون شما به عنوان يك مادر باردار با مطالعه مطالب موجود در اين مقاله، دانستید که تب و تاب دوران بارداری فقط یک افسانه نیست، بلکه می‌تواند یک تجربه واقعی باشد و یک فاز مهم برای لذت بردن مادران حامله از روزهاي پرتلاطم دوران بارداری آن‌ها تلقی ‌شود. این احساسات نه تنها باعث می‌شوند تا شما به عنوان يك خانم باردار احساس خوبی در مورد بدن خود و فرزند داخل رحمتان داشته باشید، بلکه افرادی را هم که از حامله شدن خود خوشحال نیستند، شاد خواهد نمود. به همين دليل، در ادامه این مقاله، لیستی از برخی روش‌ها را که برای به رخ کشاندن تب و تاب دوران بارداری مفید است، ارائه داده‌ایم. اين موارد عبارتند از:

1- به رخ کشاندن جنبه‌ های مثبت بارداری:

 اگر شما به عنوان یک مادر حامله دارای پاهای خوش‌ فرم و کشیده هستید، می‌توانید با پوشیدن یک کفش مناسب و لباس کوتاه، آن‌ها را به رخ دیگران بکشید و یا اگر بازوها و شانه‌های ظریفی دارید، سعی کنید تا در دوران حاملگی از بلوز و یا پیراهن‌های بدون آستین استفاده کنید. اما، به عنوان يك مادر باردار به یاد داشته باشید كه پوشیدن کفش پاشنه بلند و یا کفش‌های نامناسب در دوران بارداری، حتی اگر در مراحل اولیه اين دوران هم باشدريال ممکن است براي شما بسیار ناراحت‌کننده باشد.

 2- از بین بردن جنبه‌های منفی دوران بارداری:

به عنوان يك مادر باردار به یاد داشته باشید از آن‌جايي كه دوران بارداری یک زن حامله به عنوان مهم‌ترين فاز زندگی او تلقی می‌شود، پس باید تا آنجا که امکان دارد این دوران را غنیمت شمرده و نهایت استفاده را از مراحل اولیه و محدود این دوران ببريد. يادتان باشد كه ممکن است شما هم از شش ماهگی به بعد، تا زمان زایمان قادر به انجام هیچ کاری نباشد. به همين دليل، هر مادر بارداري می‌تواند در روزهای دوران بارداري خود با مانیکورکردن، پدیکور و انجام برخی از ماساژها خود را مشغول نمایند و برای مقابله با جوانب منفی این دوران سعی کند تا آنجا که امکان دارد از پوشیدن پوشاک کثیف و بیدار شدن از خواب در ساعت‌های عجیب و غریب روز خودداری کند.

انجام ورزش یوگا در بارداری و تاثیر آن بر حفظ درخشش پوست:

همانطور که گفته شد، راه‌های بسیاری برای افزایش درخشش پوست زنان حامله وجود دارد، اما به عنوان يك مادر باردار به یاد داشته باشید كه قطعا انجام حرکات ورزشی یوگا به عنوان یکی از موثرترین راه‌ها برای این منظور خواهد بود. این روش به غیر از درمان نشانه‌های بارداری مانند تهوع و یبوست، باعث افزایش جریان خون و اکسیژن‌رسانی بیشتر به تمام اعضای بدن مادر باردار هم شده و سبب تحریک عضلات مختلف بدن اين افراد می‌شود. البته، يادتان باشد كه انجام حرکات مناسب یوگا می‌تواند به آماده شدن زنان حامله جهت انجام زایمان طبیعی هم کمک کرده و درخشش و شفافیت پوست اين مادران را حفظ کند.

یوگا در بارداری:

می‌توان ادعا كرد كه انجام حرکات یوگا در دوران بارداری زنان نسبتا دشوار است، چون تمام زنان حامله‌اي که این ورزش عجیب و غریب را انجام می‌دهند، فکر مي‌کنند که این حرکات نه تنها مشکلات دوران بارداري آن‌ها را حل نمي‌کند، بلکه مشکلات معده‌ را هم افزایش می‌دهد. اما، به عنوان يك مادر جوان و كم‌تجربه نگران نباشید، زیرا تعدادی از حرکات ورزشی یوگا وجود دارد که انجام آن‌ها در دوران بارداری مورد پسند بوده و کمک زیادی به تقویت بدن زنان باردار به منظور انجام عمل زایمان طبیعی خواهد كرد. در ادامه این مقاله، لیستی از دستورالعمل حرکات مناسب ورزشي براي دوران بارداری که به نفع تمام زنان حامله است، را فراهم كرده‌ايم. اين موارد عبارتند از:

  • انجام ورزش‌های نرمشی بسیار سبک
  • حرکت پروانه‌ای بسیار ملایم
  • طرح کششی گربه
  • انجام حرکات ورزشی گردن
  • تنفس یوگایی
  • انجام حرکات ورزشی یوگا به روش نشستن بر روی صندلی
  • Sukhasana
  • شاوآسانا
  • Bhramari پرانایاما

 در نهايت، به عنوان يك مادر باردار به یاد داشته باشید كه دوران بارداری، تغییر خوب و بزرگی در زندگی همه زنان محسوب شده و باعث می‌‌شود تا پوست بدنشان درخشش خاصی به خود بگیرد. همچنين، با پيشرفت دوران بارداري در بدن زنان موهای سر اين افراد هم درخشان‌تر از دیگر دوره‌های زنگی شده و زحمت دوره‌های ماهانه نیز برای آنها کم می‌شود. برای بسیاری از زنان، این دوره یکی از بهترین دوران زندگی تلقی می‌شود، زیرا حتی عروق کوچک بدن نیز در زیر پوست جریان خون بیشتری دریافت کرده و رطوبت کل بدن هم عادی خواهد شد، که این امر باعث می‌شود تا پوست بدن زنان باردار نرم و صاف به نظر رسیده و این حالت تا پایان دوران بارداری و انجام عمل زایمان هم حفظ گردد. به همین علت، پوست بدن تمام زنان در دوران بارداری درخشان‌تر شده و دارای لطافت خاصی می‌باشد، که مادران حامله می‌توانند برای حفظ این نعمت همیشه لبخند به لب داشته و آن را بیشتر جلوه دهند.

همیشه به خاطر داشته باشید که تکنیک‌های زیاد دیگری به منظور افزایش درخشش پوست يدن زنان در دوران بارداری وجود دارد، اما افزایش هورمون‌های این دوره از زندگی یکی از علل اساسی این تغییر محسوب می‌شود. پس، مادران باردار  باید سعی کنند تا این دوره از زندگی خود را که نعمت بزرگ الهی است، ارج نهاده و مشکلات این دوره را به امید داشتن فرزندي سالم، همیشه با داشتن لبخند بر روی لب پشت سر بگذارند

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/