8 درمان خانگی یبوست در بارداری

62080661_l__1532327441_34751

آیا به عنوان یک مادر حامله، مراجعه کردن پی‌درپی به دستشوی در این دوران حساس برای شما هم تبدیل به یک کابوس شده است؟ آیا احساس می‌کنید که با آغاز دوران بارداری، عملکرد روده‌هایتان تغییر کرده و روز به روز هم تنبل‌تر می‌شود؟ خوب! اگر قصد دارید تا این مشکلات خود را حل کنید، خواندن مقاله زیر راه‌حل خوبی برای شما خواهد بود!

همانطور که می‌دانید ایجاد حالت تهوع در بارداری و سوزش سر دل در بارداری منجر به بروز مشکل بی‌خوابی و درد پشت می‌شود، که معمولا مادران باردار به سختی می‌توانند با این مشکلات به وجود آمده در بدن خود مقابله نمایند. البته، به عنوان یک خانم باردار فراموش نکنید که برخی از این تحولات ممکن است به همراه تغییرات دیگر، دردوران بارداری شما اتفاق بیافتد. یبوست در بارداری، یکی از شایع‌ترین مشکلات افراد در دوران بارداری است. آیا شما هم به عنوان یک مادران باردار می‌خواهید تا به ناراحتی‌های روده‌های خود پایان دهید؟ آیا شما هم به عنوان یک مادر باردار احتیاط می‌کنید که استفاده از داروهای گیاهی، به رحم شما و فرزندتان آسیب نرساند؟ زیاد نگران نباشید! خواندن مقاله زیر شما را در پیدا کردن داروهای خانگی مناسب برای حل مشکل یبوست دوران بارداری یاری خواهد نمود!

چه عواملی باعث بروز یبوست در بارداری می‌شود؟

یبوست در بارداری یکی از مشکلات بسیار شایع این دوران حساس به شمار می‌رود که اکثر زنان، آن را تجربه می‌کنند. به عنوان یک مادر باردار فراموش نکنید که ممکن است این مشکل با پیشرفت روزهای حاملگی، در بدن شما بدتر هم بشود. در بسیاری از موارد، مشکل یبوست در دوران بارداری به دلیل ترشح و ترکیب برخی از هورمون‌ها و تغییر توابع مکانیکی بدن اتفاق می‌افتد که با کم کردن سرعت کار سیستم گوارش بدن زنان باردار، باعث بروز مشکل یبوست در بدن آن‌ها می‌شود. همچنین، به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل‌های آهن خوراکی، عدم انجام ورزش، مبتلا شدن بدن مادر باردار به کم‌آبی و افزایش تولید هورمون پروژسترون در بدن هم ممکن است یبوست شدیدی را در اوایل دوران بارداری، در بدن هر زنی به وجود آورد. اما، جالب است بدانید که مشکل یبوست در اواخر دوران حاملگی می‌تواند به دلیل وجود عوامل دیگری مانند وجود استرس، بزرگ شدن رحم و درد لگنی در زنان باردار اتفاق بیفتد.

درمان‌های خانگی یبوست در بارداری:

 به یاد داشته باشید که با ایجاد نمودن چند تغییر کوچک در شیوه زندگی خود، شما هم به راحتی می‌توانید کمک بزرگی به تنظیم حرکات روده‌های خود و در نتیجه، از بین رفتن مشکل یبوست در بدنتان بکنید. مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • مصرف مایعاتی مانند آب و آب میوه (به ویژه آب آلو) می‌تواند کمک زیادی به نرم کردن مدفوع زنان باردار نموده و در نتیجه، باعث سهولت در اجابت مزاج این افراد گردد.
  • همچنین، فراموش نکنید که پیاده‌روی کوتاه مدت روزانه و انجام فعالیت‌های ایروبیک می‌توانید در جلوگیری از بروز مشکل یبوست مربوط به دوران بارداری، به بدنتان کمک زیادی بکند. البته، زنان حامله به منظور انجام تمرینات ورزشی ایمن، در دوران بارداری خود باید به دنبال مشاوره گرفتن از یک پزشک متخصص زنان و زایمان و یا یک مربی ورزشی باتجربه باشند.
  • اضافه کردن مواد غذایی غنی از فیبر به رژیم غذایی روزانه زنان حامله، خود یک راه‌حل سالم برای جلوگیری از بروز مشکل یبوست در دوران انتظار این افراد به شمار می‌رود. در واقع، از آن‌جایی که میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار غنی از فیبر هستند، در نتیجه مصرف آن‌ها می‌تواند به هضم غذا در بدن مادران باردار کمک کرده و حرکات روده زنان حامله را افزایش دهد.
  • همچنین، زنان باردار می‌توانند برای جلوگیری از بروز مشکل یبوست در دوران بارداری خود، با یک پزشک متخصص تغذیه هم در مورد چگونگی مصرف مکمل‌های آهن مشورت کرده و به جای مصرف آن‌ها، منابع غنی از آهن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.

 در این مطلب 3 درمان طبیعی یبوست در بارداری را مطالعه کنید

8درمان خانگی برای از بین بردن یبوست بارداری:

ممکن است در مواقع عادی، از داروهای خانگی زیادی برای مقابله با مشکل یبوست در بدن خود استفاده کرده باشید، اما به یاد داشته باشید که مصرف همه این درمان‌های خانگی در دوران بارداری، برای هر زن حامله و فرزند داخل رحم او خطرناک می‌باشد.

 در ادامه این مقاله، برخی از داروهای خانگی که به درمان مشکل یبوست زنان در دوران بارداری کمک زیادی می‌کنند، بیان شده است. مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

1- استفاده منظم از غذاهای غنی از فیبر مثل آلو، نان سبوس‌دار، غلات صبحانه، میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی دوران بارداری زنان می‌تواند فشار وارده به روده‌های این افراد را کاهش داده و مشکل یبوست در بدنشان را از بین ببرد.

2- زنان حامله باید سعی کنند تا برای از بین بردن مشکل یبوست به وجود آمده در بدن خود، از مسهل‌های طبیعی مانند سنا (به منظور تحریک اجابت مزاج خود) استفاده نمایند.

3- همچنین، با افزایش مصرف مایعات روزانه و ورزش کردن منظم، زنان باردار می‌توانند به برطرف شدن مشکل یبوست در دوران بارداری خود کمک زیادی بکنند.

4- به خاطر داشته باشید که مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک‌ها نیز می‌تواند کمک زیادی به تغییر فلور روده بزرگ کرده و عملکرد روده‌ها در زنان باردار را بهبود بخشد.

5- زنان حامله می‌توانند با خیال راحت در دوران بارداری خود از ملین‌های روغنی خاص مانند روغن‌های معدنی، سبوس و پسیلیوم به منظور از بین بردن مشکل یبوست در بدن خود استفاده کنند.

6- اضافه کردن آب نیمی از یک لیموترش تازه به یک لیوان آب ولرم و مصرف این مخلوط در هر روز صبح، هم می‌تواند حرکات روده ها در زنان باردار را افزایش داده و مشکل یبوست در بدن این زنان را از بین ببرد.

7- به عنوان یک خانم باردار فراموش نکنید که مصرف سوپ کلم در دوران بارداری هم می‌تواند حرکات روده در بدن زنان باردار را تنظیم نموده و یبوست را از بین ببرد.

8- همانطور که می‌دانید مصرف شیر در هر روز مزایای بهداشتی متعددی برای انسان دارد. نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب می‌تواند مشکل یبوست زنان را در دوران بارداری از بین ببرد.

اما با این حال بهتر است به عنوان یک خانم باردار جوان و کم‌تجربه سعی کنید تا قبل از به کار بردن هر درمان خانگی برای درمان یبوست خود در این دوران حساس، حتما با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/