7 راه برای پیشگیری از ترک های پوست در بارداری

Cracked_skin_in_pregnancy__1531400871_55235

در ابتدا، لازم است به عنوان یک زن حامله به خاطر داشته باشید که هیچ اقدام جادویی برای جلوگیری از بروز علائم ترک بر روی پوست بدن شما در طی دوران بارداری و پس از آن وجود ندارد. با این حال، بعضی راهکارها می­تواند به کاهش این علائم در بدنتان کمک کند. بهترین گزینه برای این کار، داشتن پوست سالم و هیدراته نگه داشتن آن است! در این حالت، بدن شما می­تواند پوست خود را در برابر ترک دوران حاملگی حفظ کند. در دوران بارداری، مادر می­تواند از مواد طبیعی مختلف برای افزایش انعطاف­پذیری پوست بدن خود و کاهش علائم ترک استفاده کند. برخی از این مواد عبارتند از:

13 راه برای کاهش ترک های پوست در دوران بارداری

1- تاثیر روغن نارگیل بر ترک پوست:

این روغن بهترین مرطوب­کننده برای پوست بدن مادران باردار محسوب می­شود. زنان حامله می­توانند با ماساژ دادن روغن  نارگیل بر روی پوست بدن خود مانند شکم، سینه، ران­ها، لب­ها، باسن و قسمت عقب بدن از بروز علائم ترک در دوران حاملگی خود جلوگیری کنند. روش استفاده از روغن نارگیل به این صورت است که زنان باردار باید روند ماساژ دادن را تا زمانی که روغن به طور کامل به داخل پوست بدن جذب شود، ادامه دهند. انجام این کار برای دو بار یا سه بار در روز برای از بین بردن علائم ترک بسیار کمک­کننده خواهد بود. البته، شما به عنوان یک خانم باردار می­توانید همین کار را با روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن شیا، روغن کاکائو و یا روغن بدن بچه­ها نیز انجام دهید.

2- روغن کرچک موثر بر ترک پوست:

استفاده از روغن کرچک یک روش درمانی بسیار قدیمی بوده و برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، خطوط ظریف و لکه­های تیره پوست مورد استفاده قرار می­گیرد. استفاده از این روغن به حفظ رطوبت پوست بدن مادران باردار کمک کرده و می­تواند علائم ترک را بر روی پوست این زنان به میزان قابل توجهی کاهش دهد. روش استفاده از روغن کرچک به این صورت است: زنانی که می­خواهند از پوست قسمت­های مختلف بدن خود در برابر علائم ترک دوران بارداری محافظت کنند، می­توانند یک لایه ضخیم از روغن کرچک را بر روی پوست خود مالیده و آن را با استفاده از یک نایلون سوراخ دار یا نایلون­های بسته­بندی پلاستیکی بپوشانند. سپس، برای مدت 20 دقیقه یک پد گرم یا بطری آب گرم را در منطقه آغشته به روغن قرار داده و میزان جذب ان را افزایش دهند. برای این که فرد از مزایای این روغن به طور کامل برخوردار شود، باید چند بار در هفته این روند را تکرار کند. همچنین، به منظور افزایش تاثیر ماساژ، زنان می­توانند این کار را با مخلوط کردن روغن کرچک با مقدار کمی روغن بادام نیز انجام دهند.

3- آب بیشتری بنوشید:

یکی از بهترین راه­ها برای نگهداری از پوست بدن زنان در برابر اسیب­ها و ترک­های دوران بارداری این است که زنان آب کافی بخورند. این کار باعث افزایش حالت الاستیک پوست بدن مادران باردار شده و باعث می­شود که پوست بدن این افراد در هنگام مواجه شدن با حالت ترک دوران بارداری، کمتر پاره شده یا صدمه ببیند.

4- استفاده از رژیم غذایی مناسب:

همانطور که می­دانید رژیم متعادل حاوی مواد مغذی مانند روی، سیلیس، ویتامین C و E و سایر مواد است که پوست بدن زنان باردار را تغذیه می­کنند. فراموش نکنید که ویتامین C موجود در غذا سبب بازسازی بافت همبند پوست بدن این مادران شده و در تولید کلاژن کمک شایانی به آن می­کند. سیلیس نیز به نوبه خود باعث تولید کلاژن شده و در جوان­سازی پوست بدن مادران باردار بسیار مهم است. پس، به عنوان یک زن حامله سعی کنید که در دوران بارداری خود و پس از آن، غذاهای مغذی بیشتر استفاده کنید. از مواد غذایی که بر روی جوان­سازی و ترمیم پوست بدن بسیار موثر هستند، می­توان به زغال اخته، توت فرنگی، هویج، لوبیا سبز، سبزیجات، اسفناج و آجیل اشاره نمود.

5- ویتامین E موثر بر ترک پوست:

 این نوع ویتامین، آنتی اکسیدان بسیار قدرتمندی است که از الیاف کلاژن در بدن محافظت کرده و از آسیب دیدن پوست بدن زنان باردار توسط رادیکال­های آزاد جلوگیری می­کند. در واقع، فیبر، کلاژن پوست را تقویت نموده و حالت الاستیک آن را به میزان قابل توجهی بهبود می­بخشد. از مواد غذایی که غنی از ویتامین E هستند می­توان به زیتون، بادام، اسفناج، دانه­های آفتابگردان، آووکادو، کدو تنبل اشاره نمود. در نهایت، لازم است بدانید که زنان می­توانند برای از بین بردن علائم ترک دوران بارداری بر روی پوست بدن خود، از روغن ویتامین E که در انواع کرم­های پوست موجود است، استفاده کنند.

6- تمرینات ورزشی موثر برای از بین بردن علائم ترک پوست:

ورزش کردن در همه دوران زندگی انسان یکی از راه­های بهبود و حفظ پوست بدن است، زیرا حالت الاستیک پوست را افزایش داده و گردش خون را در بدن تحریک می­کند. علاوه بر این، این کار می­تواند از اضافه شدن بیش از حد وزن بدن در دوران بارداری و پس از آن خودداری کند. بنابراین زنانی که پوست قسمت­های مختلف بدن آنها در طی دوران بارداری اسیب دیده است، می­توانند از حرکات ورزشی Kegels یا حرکات ساده و سبک، پس از بررسی جوانب کار با کمک پزشک متخصص زنان و زایمان، برای از بین بردن علائم ترک بر زوی پوست بدن خود استفاده کنند. البته انجام حرکات ورزشی Pilates و یوگا نیز در این مورد بسیار مفید می­باشد.

7- استفاده از کرم­های ضد آفتاب:

 همه پزشکان متخصص و باتجربه عقیده دارند که زنان باید در هر دوره از زندگی خود قبل از بیرون رفتن، از کرم­های ضدآفتاب مناسب استفاده کنند. مالیدن این نوع لوسیون­ها بر روی قفسه سینه، شکم و قسمت­های مختلف بدن، این مناطق را از ترک­های دوران بارداری و پس از آن محافظت خواهد نمود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/