آیا در دوران بارداری میتوانم از کرم موبر استفاده کنم؟

woman-hair-removal-cream

همان‌طور که می‌دانید وقتی زنی باردار می‌شود، باید به سلامت و تمیزی پوست بدن خود اهمیت زیادی قائل شود. بسیاری از زنان، مخصوصا در ماه‌های آخر دوران بارداری اهمیت خاصی به این موضوع می‌دهند، زیرا پوست مادران در این دوره، درخشش قبلی خود را از دست می‌دهد. البته آنچه که ممکن است بیشتر زنان حامله را متوجه خود کند، افزایش قابل‌ملاحظه رشد موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن است. بسیاری از تغییرات دوران بارداری برای مادران، راضی‌کننده و هیجان‌انگیز است، اما رشد بیش از حد موهای زائد برای هر خانم جوانی آزاردهنده می‌باشد. به همین دلیل، زنان باردار سوالات زیادی در مورد کرم‌های موبر (از قبیل چگونگی استفاده از کرم‌های موبر در دوران بارداری) دارند، زیرا عوارض آن بر روی سلامت جنین درون رحم بسیار مهم است. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که داشتن دانش کافی در مورد این موضوع برای همه زنان جوان ضروری است.

آیا استفاده از موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری مضر است؟

همانطور که گفته شد با شروع دوران حاملگی زنان و بروز تغییرات هورمونی در بدن این افراد، رشد موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن آن‌ها افزایش می‌یابد. البته، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که مشکل افزایش رشد مو بعد از گذشت 6 ماه از زمان تولد نوزاد، خود به خود از بین می‌رود. اگر دوست دارید به عنوان یک زن حامله از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود در دوران بارداری استفاده کنید، نکات ایمنی مرتبط با این کرم‌ها را بررسی کنید که عبارتند از:

  • در مرحله نخست، هنگام استفاده از کرم‌های موبر مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست خود استفاده کرده و به بررسی تحریکات جزئی پوست خود پردازید، زیرا اگر پوست شما حساس باشد، ممکن است بعد از مصرف کرم‌های موبر دچار  بثورات جلدی شده و به درمان پزشکی نیاز پیدا کند.
  • از آن‌جایی که اکثر کرم‌های موبر حاوی مواد شیمیایی فعال بوده و با تجزیه کردن موها، آن‌ها را از روی پوست بدن تمیز می‌کنند، ایمنی استفاده از این کرم‌ها برای زنان باردار تایید نشده است. در واقع، در طول دوران بارداری، هر گونه مواد شیمیایی پس از ورود به پوست، وارد جریان خون مادر شده و از آنجا به بدن جنین منتقل می‌شود.
  • البته عوارض ناشی از مواد شیمیایی کرم‌های موبر در هنگام استنشاق زنان حامله نیز می‌تواند بسیار خطرناک بوده و مشکلات تنفسی خاصی را برای مادر و کودک درون رحم او ایجاد کند. نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که در موارد خیلی نادر، ممکن است زن باردار بر اثر استنشاق انواع کرم‌های موبر، دچار واکنش‌های آلرژیکی شود.

بنابراین، اگر به عنوان یک مادر باردار می‌خواهید از مواد شیمیایی دور بوده و فرزند درون رحم خود را نیز از عوارض این مواد محافظت کنید، بهتر است با افزایش رشد موهای زائد خود در دوران بارداری کنار بیایید. البته فراموش نکنید که روش‌های دیگر مانند اپیلینگ، اپیلاسیون و تراشیدن مو، گزینه‌های ایمنی برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری هستند که شما می‌توانید امتحان کنید.

مواد شیمیایی موجود در کرم‌های موبر:

بهتر است زنان حامله قبل از مصرف هر گونه ماده بهداشتی از مواد تشکیل‌دهنده آن  آگاه باشند. پس هنگامی که کرم موبر را برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده می‌کنید، حتما نگاهی به مواد تشکیل‌دهنده شیمیایی آن که به پوست بدن شما و فرزندتان نفوذ می‌کند، بیاندازید. همچنین، سعی کنید حتی‌الامکان از  مارک‌های معتبر که دارای مواد شیمیایی خفیفی هستند، استفاده نمایید. مواد تشکیل‌دهنده بسیاری از این کرم‌ها تيوگليکولا کلسيم و سولفيد باريم می‌باشد. این مواد شیمیایی با تجزیه کردن کراتین موها عمل نموده و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شوند. به همین دلیل، هنگامی که موها از روی پوست شما جدا شوند، ممکن است آن ناحیه را تحریک کرده و بثورات جلدی را ایجاد کنند. در نهایت، یادتان باشد که اگر زنی در مورد افزایش میزان رشد موهای بدن خود در دوران بارداری حساس باشد، مجبور است از کرم‌های موبر حداقل دو بار در ماه استفاده کند که کار درستی نیست!

اقدامات پیشگیرانه در مورد استفاده از کرم‌های موبر در دوران بارداری زنان:

 

از آنجایی که ایمنی استفاده از کرم‌های موبر  در دوران بارداری زنان تایید نشده است، اقدامات احتیاطی که مادران حامله باید در هنگام استفاده از آن‌ها انجام دهند، بسیار مهم می‌باشد:

  • همانطور که قبلا هم گفته شد هنگام خرید کرم موبر حتما به دستورالعمل‌ها و هشدارهای درج شده بر روی برچسب آن دقت نموده و آن را کامل بخوانید. خواندن برچسب روی تیوب کرم به شما کمک خواهد کرد تا از موارد ایمنی استفاده از آن در دوران بارداری خود آگاه شوید.
  • هنگام استفاده از کرم موبر، در ابتدای کار مقدار کمی از آن را  بر روی منطقه کوچکی از پوست خود اعمال کرده و منتظر بمانید تا  اگر حساسیتی ایجاد نکرد، با خیال راحت از آن برای همه قسمت‌های بدن خود استفاده کنید.
  • سعی کنید کرم موبر را بیشتر از زمان درج شده بر روی بروشور، بر روی پوست خود نگه ندارید.
  • همچنین، اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از یک محصول حاوی مواد ضد حساسیت برای از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری خود استفاده کنید.
  • از قرار دادن کرم موبر بر روی پوست تحریک‌شده، زخمی یا برش‌دار اجتناب کنید، زیرا این کار عوارض ناشی از حساسیت را به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد.
  • علاوه بر این موارد، به عنوان یک زن حامله دقت کنید که برخی از این محصولات دارای بوی بسیار قوی هستند! بنابراین، هنگام استفاده از این نوع کرم‌ها از یک محیط دارای تهویه مناسب استفاده نمایید. یادتان باشد که انجام این کار، شانس خفگی و بروز حالت تهوع را در شما کاهش خواهد داد.
  • بهترین کار قبل از مصرف کرم‌های موبر در دوران بارداری، صحبت نمودن با پزشک متخصص زنان و زایمان در مورد ایمنی مصرف آن می‌باشد. این کار از متاسف شدن شما در آینده جلوگیری کرده و به فرزندتان آسیبی نمی‌رساند.
  • اگر می‌خواهید حتما از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود در دوران بارداری استفاده کنید، بهتر است سالن‌های زیبایی را برای انجام این کار انتخاب کنید، زیرا در این مکان‌ها، کارشناسان و افراد کاردان زیادی حضور داشته و روش درست از بین بردن موهای زائد بدن شما را می‌دانند. این افراد با بررسی مواد تشکیل‌دهنده کرم‌ها و نوع پوست فرد مصرف کننده، از لوسیونهای ضد عفونی‌کننده و ضد آلرژی مناسبی استفاده کرده و از پوست مشتریان خود محافظت می‌کنند.

در نهایت، این نکته مهم را فراموش نکنید که همه مادران باردار حق دارند که به زیبایی و بهداشت فردی خود اهمیت داده و خود را شاداب و سرزنده نگه دارند. با این حال، به یاد داشته باشید که رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از بروز عوارض ناخواسته در دوران حاملگی مهم بوده و باید توجه خاصی به این موارد شود تا زن حامله بتواند نوزاد سالم و قوی را به دنیا بیاورد.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

خوب پس اینقدر ضرر دارد این بدبخت چکارکنن بخصوص آنهایی که شکمشان بزرگ..

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/