آیا استفاده از روش الکترولیز برای موهای زائد در دوران بارداری امن است؟

آیا استفاده از روش الکترولیز برای موهای زائد در دوران بارداری امن است؟

همان­طور که می­دانید دوران بارداری زنان با بسیاری از تغییرات فیزیکی در بدن اين افراد همراه است. زماني كه نوسانات هورمونی به لیست این تغییرات اضافه شود، مقابله کردن با این تغییرات براي مادر باردار مشکل­تر خواهد شد. به همین دلیل، زنان باردار ممکن است با مشکلات زیادی در مورد رشد موهای خود روبرو شوند. به عبارت بهتر، ممكن است با آغاز دوران بارداري میزان پرپشتی موهاي زنان تحت تاثیر قرار بگيرد، كه بیشتر این تغییرات وابسته به تغییرات هورمونی درون بدن مادران باردار می­باشد، که به علت حاملگی رخ داده است.

با توجه به اين توضيحات، شما هم ممکن است با احساس افزایش میزان رشد موهای بدن خو مواجه شوید، که می­تواند یک علامت خاموش از بروز تغییرات هورمونی در بدنتان باشد. بسیاری از زنان حامله برای مبارزه با این مشکل در بدن خود از روش الکترولیز استفاده می­کنند. اگر به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه می­خواهید كه اطلاعات بیشتري در مورد الکترولیز، به عنوان یک روش برای از بین بردن موهای اضافی بدن، به دست آوريد و یا در مورد امنیت اين روش در دوران بارداری مطمئن شويد، خواندن مقاله زیر ایده خوبی براي شما خواهد بود.

الکترولیز چیست؟

الکترولیز روشی است که برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان مورد استفاده قرار می­گیرد. در واقع، الکترولیز تنها گزینه دائمی برای از بین بردن موهاي بدن زنان محسوب مي­شود، که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد. این روش درمانی را می­توان بر روي بدن زنان باردار متعددی مشاهده نمود، اما برای انتخاب روش مناسب از بين بردن موهاي زائد بدن، بهتر است هر مادر بارداري با یک پزشک متخصص زنان و زايمان مشورت نموده و بداند که گزینه مناسب برای او کدام است. به يادتان باشد كه به دست آوردن بهترین راهكار براي شما، بعد از صحبت و مشاوره با پزشک متخصص زنان و زايمان امکان­پذیر می­باشد.

البته از بین فرآیندهای مختلف برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان باردار می­توان به دیاترمی و یا روش موج کوتاه هم اشاره نمود، که پزشك متخصص زيبايي برای حذف موهای زائد بیمار خود از عبور دادن جریان متناوب با فرکانس بالا از طریق یک سوزن استفاده می­کند. در اين روش، زمانی که سوزن از پوست فرد عبور می­کند، تولید گرما کرده و با آن فولیکول مو را در بدن فرد از بین می­برد. اعتقاد بیشتر متخصصان زيبايي این است که انجام روش الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری روش بی­خطری است، زیرا در این راهکار از مقدار کمی حرارت برای از بین بردن فولیکول­های موي بدن زنان استفاده می­شود. برخي ديگر از روش­هاي الکترولیزی براي از بين بردن موهاي زائد بدن زنان باردار عبارتند از:

آبکاری الکترولیزی برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری: معمولا پزشکان متخصصی که از روش آبکاری الکترولیزی برای از بین بردن موهاي زائد بدن زنان باردار استفاده می­کنند، از طریق ورود یک سوزن به داخل فولیکول مو و انجام واکنش شیمیایی در آن، فولیکول را دچار مشکل می­کنند، که در نتیجه آن، رشد مو عقب افتاده و يا به طور کامل از بین می­رود.

روش مخلوط برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری: روش ترکیبی از روش الکترولیز معمولی و آبکاری الکترولیزی تشكيل شده است، که در آن، پزشك متخصص زيبايي به سادگی، ترکیبی از هر دو روش بالا را برای از بین بردن موهای زائد بدن فرد باردار استفاده می­شود.

آیا استفاده از روش الکترولیز در دوران بارداری زنان امن است؟

به گفته دکتر رضاوین، متخصص رشته زنان و زایمان و چند پزشک متخصص دیگر، روش الکترولیز برای استفاده زنان باردار امن می­باشد. با این حال، منابع دیگري بر این باورند که زنان باردار باید برای درمان موهای زائد بدن خود، به ویژه در سه ماه اول از دوران بارداری از اين روش استفاده نكنند، زیرا این کار باعث بروز تنش در بدن مادر باردار شده و می­تواند سلامت جنین داخل رحم او را هم تحت تاثیر قرار دهد. با اين حال، مي­توان ادعا كرد كه استفاده از این روش درمانی پس از اتمام سه ماه اول از دوران بارداری زنان می­تواند امن باشد، اما این افراد باید مراقب باشند تا پزشک متخصص زيبايي تنها جریان­هایي با فرکانس بالا را برای از بین بردن موهای زائد بدن آن­ها استفاده کند.

گزینه­ های مناسب دیگر برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری:

اگر شما هم از افزایش رشد موهای بدن خود در طي اين دوران حساس ناراحت هستید، بهتر است برای از بین بردن آن­ها و یا کاهش دادن میزان رشد موهاي بدن خود تا به دنیا آمدن نوزادتان صبر کنید. البته، این مادران می­توانند از روش اصلاح و یا برداشتن موها هم به طور منظم در طي دوران حاملگی استفاده نمایند، که روش نسبتا امنی برا يان زنان محسوب می­شود.

یکی دیگر از ایده­های امن برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری، استفاده از کرم­های موبر و یا لوسیون­ها است، زیرا مصرف آن­ها خطرات کمی برای سلامتی نوزاد متولد نشده دارد. با همه اين توصيفات، نباید فراموش کرد که در این روش­ها هم مواد شیمیایی موجود در محصولات بهداشتي وارد جریان خون مادر باردار شده و از طریق جفت به بدن جنین داخل رحم انتقال می­یابد. به همين دليل، زنان حامله قبل از به کار بردن این نوع کرم­ها باید مطمئن شوند که هیچ یک از ترکیبات موجود در این نوع محصولات آلرژیکی نیستند. همچنین، نباید فراموش کرد که انتخاب یک محصول بهداشتی با کیفیت بالا از اهمیت خاصی برخوردار است. در نهايت، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه قبل از مصرف هر گونه محصول بهداشتی در طي دوران بارداري خود، باید از امن بودن آن مطمئن شويد.

چگونه می­توان تعداد جلسات الکترولیز مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان باردار را تعیین نمود؟

یادتان باشد كه در دوران حاملگی زنان عوامل متعددی وجود دارد که میزان رشد موهاي اين مادران را تحت تاثیر قرار می­دهد. به همين دليل، برخی از زنان ممکن است به چند جلسه الکترولیز برای از بین بردن کامل موهای زائد بدن به صورت دائمی، نیاز پیدا کنند. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه تعداد این جلسات بستگی به عوامل مختلف فیزیولوژیکی داشته و از فردی به فرد دیگر متفاوت می­باشد.

مطالب پیشنهادی:

سه مرحله اصلی زایمان طبیعی + فیلم زایمان طبیعی

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/