نوزاد از چه زمانی میتواند کره بادام و بادام زمینی مصرف کند؟

When-Can-Babies-Have-Peanut-Butter-Full-750x422

آیا شما هم در این فکر هستید که یک ماده غذایی سالم و مغذی را به برنامه روزانه فرزند خود اضافه کنید؟ در ابتدا، به یاد داشته باشید که کودکان در حال رشد نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارند؛ باید به رژیم غذایی این فرشته‌های کوچک نیز توجه شود. بدن نوزادان به مواد غذایی دارد که سالم باشند، از روند رشد و تکامل عضلات بدن آن‌ها حمایت کنند و در عین حال، روند هضم آسانی داشته باشند.

اکنون که شما، کودک خود را از شیر مادر گرفته‌اید و مواد غذایی جامد را به برنامه روزانه او اضافه می‌کنید، باید غذاهای سالم و مغذی را که به بهبود روند رشد و حفظ سلامت او کمک می‌کنند، بشناسید. آیا فکر می‌کنید که قرار دادن کره بادام و بادام زمینی در برنامه غذایی نوزادان، ایده مناسبی است؟

قدرت کره بادام و بادام زمینی برای کودکان:

شاید شما هم عضو یک خانواده گیاهخوار هستید یا از عدم تحمل لبنیات رنج می‌برید. اکنون، نگران هستند که کودک شما نیز این مشکلات را به ارث برده باشد. به هر دلیلی، شما قصد دارید تا یک عدد موز، نان تست و مقداری کره بادام یا بادام زمینی را به عنوان یک وعده غذایی سالم در برنامه روزانه فرزند خود قرار دهید؛ اما صبر کنید! آیا واقعاً این ترکیب برای کودک شما مناسب است؟ بله، لازم است بدانید که کره بادام و بادام زمینی، مواد غذایی مناسبی برای تغذیه همه نوزادان هستند؛ اما شما باید چند نکته مهم را در مورد این مواد غذایی در ذهن خود داشته باشید که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

اگر دنبال راهی برای درمان اسهال خونی نوزادتان هستید این مطلب درمان اسهال خونی نوزادان با مصرف خرما را بخوانید

  • اطمینان حاصل کنید که بدن کودک شما به دریافت انواع آجیل‌ها واکنش آلرژیک نشان نمی‌دهد.
  • از آنجایی که کره بادام و بادام زمینی جزو مواد غذایی چرب هستند، می‌توانند بر سیستم گوارش فرزند شما تأثیر بگذارند.

با همه این توصیفات، جالب است بدانید که محبوب‌ ترین کره غیر لبنی، کره بادام زمینی و بادام است؛ بنابراین، اجازه دهید تا ببینیم که این مواد غذایی چگونه می‌توانند به بدن فرزند شما کمک کنند.

آیا قرار دادن کره بادام زمینی در برنامه روزانه نوزادان، ایده مناسبی است؟

کره بادام زمینی، کره‌ بسیار محبوبی است که دارای بافت نرم و کرمی رنگ می‌باشد. شما ممکن است این ماده غذایی را به طور مداوم به عنوان صبحانه مصرف کنید؛ اما هنگامی که قصد کردید کره بادام زمینی را به رژیم غذایی نوزاد خود اضافه کنید، با درگیری‌های زیادی روبرو خواهید شد. بعضی از پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که بهتر است والدین، ایده معرفی کره بادام زمینی به رژیم غذایی نوزاد خود را کنار بگذارند؛ در حالی که برخی دیگر معتقدند که در اوایل یک سالگی هر نوزادی، می‌توان کره بادام زمینی را به وعده‌های غذایی او معرفی کرد.

آلرژی‌ بادام زمینی بدن بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ احتمال دارد که این مشکل، بدن کودک شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در چنین شرایطی، قرار دادن حتی یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی در وعده غذایی کودک آسیب‌پذیر، می‌تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. به عنوان یک پدر و مادر بی‌تجربه، شما باید بهترین تصمیم را در مورد روند تغذیه فرزند خود بگیرید.

آیا قرار دادن کره بادام در برنامه غذایی نوزادان، ایده مناسبی است؟

کره بادام دارای بافت و طعمی کاملاً متفاوت از کره بادام زمینی است. این نوع کره، به اندازه کره بادام زمینی یکنواخت نیست؛ ممکن است حاوی تکه‌های بادام باشد. در حالی که کره بادام بسیار مغذی بوده و مزایای سلامتی زیادی را به بدن فرزند شما ارائه می‌دهد، مصرف مداوم این ماده غذایی ممکن است خطر ابتلا به کم‌خونی را در بدن نوزادان افزایش دهد. همچنین، کره بادام منبع خوبی از پروتئین و چربی‌های ضروری برای بهبود روند رشد نوزادان است؛ در واقع، هر دو این مواد مغذی برای بدن کودک شما هستند. با این حال، اگر شما یا همسرتان سابقه حساسیت به بادام را داشته باشید، بهتر است از قرار دادن کره آن در برنامه غذایی فرزند خود اجتناب کنید. علاوه بر این موارد، یادتان باشد که اگر شما در مورد حساسیت بدن نوزاد خود به انواع آجیل‌ها اطلاعات خاصی ندارید، کره بادام را به وعده‌های غذایی او اضافه نکنید؛ در غیر این صورت، ممکن است واکنش‌های آلرژیکی در بدن کودک ایجاد شود که خطرناک می‌باشد.

برای اطلاع از 8 فایده شگفت انگیز مصرف بلوبری برای نوزادان این مطلب را بخوانید

با توجه به این چالش‌ها، اکثر پزشکان متخصص اطفال به مادران توصیه می‌کنند که در هنگام معرفی کره بادام به برنامه غذایی نوزاد خود مراقب باشند.

چه زمانی می‌توان کره بادام و بادام زمینی را به رژیم غذایی نوزادان اضافه کرد؟

همان‌طور که قبلاً بیان شد، مهم است که ابتدا بررسی کنید "آیا شما یا همسرتان سابقه آلرژی به بادام و بادام زمینی دارید یا علائم این نوع حساسیت در بدن سایر اعضای خانواده بروز کرده است؟" اگر نشانه‌هایی از آلرژی به بادام یا بادام زمینی در خانواده شما وجود داشته باشد، نوزادتان نیز ممکن است در معرض خطر این نوع حساسیت قرار داشته باشد. در چنین شرایطی، بهتر است ابتدا فرزند خود را برای تشخیص آلرژی به بادام و بادام زمینی مورد آزمایش قرار دهید؛ سپس این ماده غذایی به برنامه روزانه او معرفی کنید.

با توجه به این واقعیت که این کره‌ها لزج هستند و ممکن است برای بسیاری از نوزادان کوچک خطرناک باشند، توصیه می‌شود که آن‌ها را فقط پس از گذشت 18 ماهگی، وارد وعده‌های غذایی فرزند خود کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که از کره بادام و بادام زمینی با کیفیت خوب از نام تجاری مشهور را برای مصرف فرزندتان استفاده کنید. علاوه بر این موارد، بعد از اینکه شما برای اولین بار، کره بادام و بادام زمینی را به وعده غذایی نوزاد خود معرفی کردید، روند حرکات روده او را بررسی کنید؛ اگر چیزی غیر معمول پیدا کنید (مدفوع شل، اسهال و غیره)، در اسرع وقت، در مورد وضعیت بدن کودک با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

اگر نوزادتان بی اشتها است این مطلب علت بی اشتهایی نوزادم چیست؟ را بخوانید

در نهایت، امیدواریم که این مقاله، تصویر واضحی از مزایا و معایب معرفی کره بادام و بادام زمینی به برنامه روزانه نوزادان ارائه کرده باشد.

 

نظر (3)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

دخترم تازه رفته تو ۹ ماهه گی میشه بهش کره بادام زمینه بدم؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
نه عزیزم خیلی زوده بعد از هجده ماهگی ، اول باید تست بشه که آلرژی نداشته باشه

This comment was minimized by the moderator on the site

دخترم 6ماه و 8روزشه میشه بادام زمینی داد

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/