کمک به افزایش وزن در نوزادان با مصرف ذرت

485584819-H

ذرت که در بعضی از کشورها با عنوان "بلال" نیز شناخته می‌شود، یک ماده غذایی خوشمزه برای همه رده‌های سنی، به ویژه کودکان است. این ماده غذایی شیرین، به رنگ زرد روشن بوده و حاوی مقادیر زیادی پروتئین می‌باشد. این ویژگی‌ باعث شود که همه والدین ذرت را به برنامه غذایی نوزادان خود معرفی کنند؛ اما قبل از اضافه کردن این ماده غذایی شگفت‌انگیز به برنامه روزانه فرزند خود، اطمینان حاصل کنید که ذرت برای حفظ سلامت بدن کودکان ایمن است؛ همچنین، اطلاعات کاملی در مورد فواید و عوارض آن به دست آورید. در ادامه این مقاله، به همه سؤالات شما، مادران جوان در مورد قرار دادن ذرت در رژیم غذایی نوزادان پاسخ داده می‌شود.

آیا می‌توان ذرت را به برنامه غذایی نوزادان اضافه کرد؟

در ابتدابه یاد داشته باشید که قرار دادن ذرت در برنامه غذایی نوزادان، ایده ایمنی است، اما شما نمی‌توانید این ماده غذایی را به عنوان اولین غذای جامد به رژیم روزانه فرزند خود معرفی کنید. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) به مادران بی‌تجربه توصیه می‌کند که قبل از افزودن ذرت به رژیم غذایی کودک خود، او را با مواد غذایی سبک مانند غلات، میوه‌ها و سبزیجات پخته تغذیه کنند. همچنین، اگر فردی در خانواده شما سابقه آلرژی به ذرت داشته باشد، باید از قرار دادن این ماده غذایی در برنامه روزانه فرزند خود تا زمانی که او به اندازه کافی رشد نکرده است، خودداری کنید. همچنین، نوزادان مبتلا به اگزما نباید ذرت مصرف کنند، مگر اینکه پزشک متخصص اطفال، استفاده از این ماده غذایی را توصیه کرده باشد.

چه زمانی و چگونه می‌توان ذرت را به رژیم غذایی کودکان اضافه کرد؟

طبق نتایج تحقیقات آکادمی آمریکایی اطفال (AAP)، پس از اتمام شش ماهگی، زمانی که نوزاد شروع به خوردن سایر مواد غذایی جامد می‌کند، می‌توان ذرت را هم به وعده‌های غذایی او اضافه کرد. با این حال، اگر شما در مورد واکنش‌های آلرژیک بدن فرزند خود به مصرف ذرت نگران هستید، صبر کنید تا او یک ساله شود. علاوه بر این موارد، لازم است بدانید که ذرت، روند هضم دشواری دارد؛ بنابراین تا زمانی که سیستم گوارش نوزاد شما به طور کامل رشد نکرده است، این ماده غذایی را به برنامه روزانه او اضافه نکنید. در ادامه این مقاله، روش‌های مختلفی برای قرار دادن ذرت در برنامه غذایی نوزادان ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشند:

  • در ابتدا، ذرت را به شکل پوره در آورده و در وعده‌های غذایی فرزند خود قرار دهید.
  • هنگامی که کودک شما 18 تا 24 ماهه شد، شما می‌توانید از در داخل پوره او، از تکه‌ های ذرت خرد شده هم استفاده کنید.
  • در نهایت، زمانی که فرزند شما دو ساله یا بیشتر شد و یاد گرفت که از دندان‌های تازه رشد یافته خود برای جویدن مواد غذایی جامد استفاده کند، شما می‌توانید دانه‌های ذرت را به وعده‌های غذایی او اضافه کنید؛ اما اطمینان حاصل کنید که کودک می‌تواند همه دانه‌های ذرت را به طور کامل بجود.

در نهایت، یادتان باشد که هیچ ماده غذایی دیگر را جایگزین ذرت نکنید، زیرا این دانه‌های دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال، اگر مجبور هستید تا به طور موقت، ذرت را از رژیم غذایی فرزند خود حذف کنید، صبر کنید تا مدتی بگذرد؛ سپس، دوباره ذرت را به عنوان یک ماده غذایی مفید به برنامه روزانه او معرفی کنید.

ارزش غذایی ذرت:

جالب است بدانید که دانه‌های ذرت غنی از ویتامین‌های گروه B، تیامین، نیاسین، اسید پانتوتنیک (B5) و فولات هستند. همچنین، این ماده غذایی حاوی فیبرهای مفید، مواد معدنی، منیزیم و فسفر می‌باشد. در ادامه این مقاله، جدول ارزش تغذیه‌ای ذرت بیان شده است. ارزش غذایی هر 100 گرم (3.5 اونس) ذرت به شرح زیر می‌باشد:

  • انرژی 360 کیلوگرم (86 کیلوکالری)
  • کربوهیدرات 18.7 گرم
  • پروتئین 3.27 گرم
  • چربی 1.35 گرم
  • ویتامین A 9 میکروگرم
  • لوتئین زاکسنتین 644 میکروگرم
  • تیامین (B1) 155 میلی‌گرم
  • ریبوفلاوین (B2) 055 میلی‌گرم
  • نیاسین (B3) 77 میلی‌گرم
  • اسید پانتوتنیک (B5) 717 میلی‌گرم
  • ویتامین B6 033 میلی‌گرم
  • فولات (B9) 42 میکروگرم
  • ویتامین C 8 میلی‌گرم
  • آهن 0.52 میلی‌گرم
  • منیزیم 37 میلی‌گرم
  • منگنز 0.163 میلی‌گرم
  • فسفر 89 میلی‌گرم
  • پتاسیم 270 میلی‌گرم
  • روی 0.46 میلی‌گرم

فواید مصرف ذرت در نوزادان:

بر اساس این توضیحات، اگر شما میزان متعادلی از ذرت را به برنامه غذایی فرزند خود اضافه کنید، مزایای شگفت‌انگیزی را برای بدن او ارائه خواهد داد. برخی از مهم‌ترین مزایای قرار دادن ذرت در رژیم غذایی نوزادان عبارتند از:

1-مصرف ذرت در نوزادان، به افزایش وزن آن‌ها کمک می‌کند:

همان‌طور که قبلاً بیان شد، حدود 100 گرم ذرت حاوی 350 کالری است؛ بنابراین، اگر کودک شما وزن کمی دارد، اضافه کردن ذرت به رژیم غذایی او می‌تواند به افزایش وزن بدنش کمک شایانی بکند. حتی کودکانی با وزن طبیعی نیز می‌توانند از این سبزی، به منظور حفظ وزن بدن خود، پس از قطع روند تغذیه با شیر مادر استفاده کند.

برای اطلاع از 8 فایده شگفت انگیز مصرف بلوبری برای نوزادان این مطلب را بخوانید

2-بهبود روند رشد سلول‌های بدن نوزادان با مصرف ذرت:

به خاطر بسپارید که ذرت غنی از ویتامین‌های گروه B است. تیامین از روند رشد مغز و اعصاب فرزند شما حمایت می‌کند؛ نیاسین با بهبود متابولیسم بدن کودک، قند، پروتئین و اسیدهای چرب مورد نیاز او را فراهم می‌کند؛ در نهایت، فولات نیز به بهبود روند رشد سلول‌های جدید بدن او کمک شایانی می‌کند.

3-بهبود عملکرد عضلات و اعصاب نوزادان با مصرف ذرت:

لازم است بدانید که دانه‌های ذرت حاوی فسفر، پتاسیم، منیزیم و آهن هستند. فسفر از سلامت استخوان‌های نوزادان حمایت می‌کند؛ پتاسیم و منیزیم برای عملکرد مناسب عضلات و اعصاب کودکان ضروری هستند؛ در نهایت، آهن نیز عملکرد مغز فرزند شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

4-محافظت از سلول‌های خونی نوزادان با مصرف ذرت:

حضور آنتی‌اکسیدان‌ها (به دلیل وجود ویتامین E) در دانه‌های ذرت باعث می‌شود که این ماده مغذی از سلول‌های بدن نوزادان در برابر انواع آسیب‌ها محافظت کند. همچنین، ذرت حاوی ترکیبات فنولی فرسول اسید می‌باشد که به عنوان یک عامل ضد سرطان قوی شناخته است. بر این اساس، می‌توان ادعا کرد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه‌های ذرت از آسیب رسیدن به بافت‌ها و DNA بدن نوزادان جلوگیری می‌کنند.

5- مصرف ذرت در نوزادان، روند هضم سایر مواد غذایی را بهبود می‌بخشد:

فیبر بالای موجود در دانه‌های ذرت باعث می‌شود که این ماده غذایی به عنوان یک ملین طبیعی شناخته شود؛ بنابراین، اگر کودک شما با یبوست داشته باشد، غذاهایی از قبیل پوره ذرت می‌تواند به حل این مشکل او کمک شایانی بکند. همچنین، دانه‌های ذرت دارای روغن طبیعی هستند؛ این دانه‌ها می‌توانند به رفع یبوست نوزادان کمک کنند. جالب است بدانید که چوب ذرت نیز برای درمان مشکلات مربوط به سیستم گوارش انسان بسیار مفید است؛ اما این ماده، تصفیه نشده است؛ بنابراین، در وعده‌های غذایی فرزند خود، تنها از دانه‌های این سبزی شگفت‌انگیز استفاده کنید.

6-تأمین سلامت چشم و پوست نوزادان با  مصرف ذرت:

در نهایت، در نظر داشته باشید که ذرت غنی از ویتامین A است؛ منبعی غنی از بتا کاروتن است که قدرت بینایی نوزادان را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. همچنین، بتا کاروتن موجود در دانه‌های ذرت به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن کودک شما عمل کرده و سلامت پوست او را تضمین می‌کند.

عوارض جانبی مصرف ذرت در نوزادان:

قندهای طبیعی موجود در دانه‌های ذرت می‌توانند به سرعت به نشاسته تبدیل شوند؛ از این رو، قرار دادن ذرت در وعده‌های غذایی برخی از نوزادان مفید نمی‌باشد. عوارض جانبی ناشی از قرار دادن ذرت در برنامه غذایی نوزادان عبارتند از:

1-آلرژی:

آلرژی، به علت وجود پروتئین در دانه‌های ذرت ایجاد می‌شود. در واقع، می‌توان ادعا کرد که پروتئین انتقال لیپید (LTP)، علت عمده بروز واکنش‌های آلرژیک در بدن نوزادان است، زیرا این نوع پروتئین پس از خرد کردن، پختن و حتی هضم این دانه‌ها نیز از بین نمی‌رود. آلرژن دیگر موجود در ذرت، پروتئین ذخیره‌سازی موجود در دانه‌های آن است. هر دو نوع این پروتئین‌ها می‌تواند باعث بروز آلرژی‌هایی مانند اگزما و رینیت آلرژیک در بدن کودکان شوند.

علائم بروز آلرژی ذرت در بدن نوزادان:

اگر هر کدام از علائم زیر را در بدن فرزند خود مشاهده کردید، فوراً دانه‌های ذرت را از برنامه غذایی او حذف کنید. رایج‌ترین این علائم عبارتند از:

  • بروز بثورات پوستی یا ایجاد خارش
  • تهوع، درد معده، سوء هاضمه، استفراغ یا اسهال
  • آبریزش بینی
  • عطسه کردن بیش از حد نوزاد
  • سردرد شدید کودک
  • آسم و در موارد بدتر، آنافیلاکسی

چگونه با واکنش‌های آلرژیک بدن نوزادان به ذرت مبارزه کنیم؟

اولین و مهم‌ترین راهکار برای مقابله با واکنش‌های آلرژیک بدن نوزادان به ذرت این است که محصولات حاوی این ماده غذایی را از برنامه روزانه آن‌ها حذف کنیم. همچنین، بهتر است در چنین شرایطی، فرزند خود را با غذاهای خانگی تغذیه کنید، زیرا ممکن است مواد غذایی آماده حاوی ذرت یا محصولات این ماده غذایی باشند. علاوه بر این موارد، اگر با علائم شدید آلرژی در بدن کودک خود مواجه شدید، فوراً او را به بیمارستان ببرید؛ پزشک متخصص اطفال می‌تواند با کمک اپی‌نفرین (آدرنالین) وضعیت بدن بیمار را کنترل کند.

2-عدم تحمل ذرت:

به یاد داشته باشید که عدم تحمل ذرت با واکنش‌های آلرژیک بدن نوزادان به این ماده غذایی متفاوت است؛ در چنین شرایطی، کودک در معرض مشکلات گوارشی قرار می‌گیرد. نوزادان مبتلا به عدم تحمل ذرت ممکن است علائم زیر را در بدن خود تجربه کنند:

  • باد شدید معده
  • دل درد
  • اسهال

همچنین، در مقایسه با علائم آلرژی، نشانه‌های بیماری عدم تحمل ذرت ممکن است کوتاه مدت باشد.

اگر نوزادتان بی اشتها است این مطلب علت بی اشتهایی نوزادم چیست؟ را بخوانید

نکات مهم در مورد انتخاب و ذخیره ذرت در منزل:

وقتی اطمینان حاصل کردید که کودک شما به مصرف ذرت آلرژی ندارد یا از عدم تحمل ذرت رنج نمی‌برد، حتماً این ماده غذایی مغذی را به برنامه روزانه او اضافه کنید. در ادامه این مقاله، چند نکته مهم در مورد انتخاب و ذخیره بهترین نوع ذرت موجود در بازار، جهت استفاده در وعده‌های غذایی نوزادان ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشند:

1-ذرت تازه را برای تغذیه فرزند خود انتخاب کنید، زیرا بهترین راه استفاده از مزایای سبزیجات، انتخاب محصولات تازه است.

2-ذرت‌ بدون سموم شیمیایی و در صورت امکان، نوع ارگانیک آن را برای تغذیه کودک خود انتخاب کنید.

3-لازم است بدانید که فروش ذرت با پوست بر روی آن، این ماده غذایی را از حرارت، آسیب و آلودگی‌ها محافظت می‌کند.

4-همچنین، اطمینان حاصل کنید که پوست ذرت خشک نباشد، زیرا پوست خشک نشانه مانده بودن این ماده غذایی است. ذرت تازه باید دارای پوستی مرطوب و سبز باشد.

5-توجه داشته باشید که دانه‌های ذرت نیز باید برجسته و براق باشند.

6-علاوه بر این موارد، پرهای بالای سر ذرت نیز (موهای قهوه‌ای بالای سر ذرت) باید چسبناک و درخشان باشند.

7-شما می‌توانید ذرت منجمد را هم به منظور تغذیه فرزندتان خریداری کنید.

8-اگر تصمیم دارید تا ذرت کنسرو شده را به وعده‌های غذایی کودک خود اضافه نمایید، مواد تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکر اضافی در آن وجود ندارد. جالب است بدانید که کنسرو ذرت پروتئین کمتری نسبت به نوع تازه آن دارد.

9-سعی کنید ذرت خریداری شده را ظرف سه روز مصرف کنید.

10-به منظور سالم ماندن ذرت‌های خریداری شده، آن‌ها را در یک ظرف درب‌دار قرار داده و در یخچال قرار دهید.

11-لازم است بدانید که ذرت باید دور از نور خورشید یا حرارت نگهداری شود، زیرا قندهای ذرت به آسانی تبدیل به نشاسته می‌شوند.

12-اگر سوپرمارکت اجازه می‌دهد، پوست ذرت تازه را باز کنید تا کیفیت دانه‌های ذرت را بررسی نمایید؛ اما اگر به شما اجازه کندن پوست ذرت داده نمی‌شود، حداقل آن را با دستان خود فشار دهید تا سفتی دانه‌های ذرت را احساس کنید تا ذرت تازه را که دارای دانه‌ های سالمی است، برای اضافه کردن به برنامه غذایی نوزاد خود خریداری نمایید.

دستورالعمل‌های غذایی حاوی ذرت برای تغذیه بچه‌ ها:

در ادامه این مقاله، چند دستورالعمل ساده حاوی ذرت برای تغذیه نوزادان ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشند:

1-پوره ذرت:

شما برای تهیه پوره ذرت به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک مشت ذرت شیرین
  • یک قاشق چای‌خوری آب، شیر مادر یا شیر خشک

برای اطلاع از مزایای اسفناج این مطلب 5 تاثیر شگفت انگیز مصرف اسفناج در کودکان را بخوانید

طرز تهیه پوره ذرت:

در ابتدا، شما باید دانه‌های ذرت را از ساقه آن جدا کنید؛ بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از چاقو می‌باشد. در این مرحله، دانه‌های ذرت را در آب جوش قرار داده و آن‌ها را تا زمانی که نرم شوند، جوش دهند. پوره نوزاد خود را با افزودن آب یا مقداری شیر رقیق کنید. اگر می‌خواهید پوره ذرت شما رقیق‌تر باشد، می‌توانید آب بیشتری به آن اضافه کنید.

2-پوره کدو تنبل و آرد ذرت:

شما برای تهیه پوره کدو تنبل و آرد ذرت به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان آب
  • 1 فنجان شیر
  • 1 فنجان کدو تنبل
  • آرد ذرت (به مقدار مورد نیاز)
  • یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • ½ قاشق چای‌خوری زنجبیل (اختیاری)
  • مقداری نمک

طرز تهیه پوره کدو تنبل و آرد ذرت:

برای تهیه این پوره، آب، شیر و کدو تنبل را به یک قابلمه اضافه کرده و روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید. در کاسه دیگری، آرد ذرت را با کمی آب مخلوط نمایید؛ اطمینان حاصل کنید که هیچ توده آردی در این مخلوط وجود نداشته باشد. ترکیب به دست آمده را به همراه شکر، به مواد روی اجاق گاز اضافه کنید. پوره کدو تنبل و آرد ذرت را تا زمانی روی شعله هم بزنید که ترکیبی با قوام مورد نظر شما به دست آید. در نهایت، زنجبیل و نمک را به پوره اضافه کنید و اجازه بدهید سه تا پنج دقیقه دیگر نیز روی اجاق گاز جا بیفتد. اکنون می‌توانید پوره کدو تنبل و آرد ذرت را به وعده‌های غذایی فرزند خود اضافه کنید.

3-خوراک هویج، سیب زمینی و ذرت شیرین:

شما برای تهیه خوراک هویج، سیب زمینی و ذرت شیرین به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 عدد هویج
  • 1 عدد سیب زمینی
  • 1 قاشق غذاخوری نخود فرنگی
  • 2 قاشق غذاخوری دانه ذرت شیرین
  • 4 قاشق غذاخوری آب
  • 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون

طرز تهیه خوراک هویج، سیب زمینی و ذرت شیرین:

در ابتدا، هویج را به قطعات زیر خرده کرد، در یک ماهیتابه همراه با روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس، سیب زمینی، نخود فرنگی، ذرت شیرین و آب را به این ظرف اضافه کنید. اجازه دهید تا این مخلوط به جوش آید؛ سپس آن را برای مدت 15 دقیقه دیگر بجوشانید. لازم است بدانید که شما می‌توانید خوراک هویج، سیب زمینی و ذرت شیرین را به وعده‌های غذایی نوزادانی که مجاز به خوردن پوره ذرت هستند، اضافه کنید.

4-پوره ذرت، سیب و سیب زمینی شیرین:

شما برای تهیه پوره ذرت، سیب و سیب زمینی شیرین به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 فنجان دانه ذرت
  • 1 عدد سیب له شده
  • 1 عدد سیب زمینی شیرین

طرز تهیه پوره ذرت، سیب و سیب زمینی شیرین:

برای تهیه پوره ذرت، سیب و سیب زمینی شیرین، همه مواد اولیه را پخته و به شکل پوره در آورید. در نهایت، برای رقیق‌تر شدن پوره فرزندتان می‌توانید مقداری شیر مادر یا شیر خشک به آن اضافه کنید.

5-خوراک ذرت و گل کلم:

شما برای تهیه خوراک ذرت و گل کلم به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 فنجان دانه ذرت
  • 1 فنجان گل کلم خرد شده
  • 1 فنجان ماست
  • مقداری فلفل (اختیاری)

طرز تهیه خوراک ذرت و گل کلم:

برای تهیه این پوره، ذرت و گل کلم را پخته و به شکل پوره در آورید. در نهایت، ماست و فلفل را برای طعم دار کردن پوره فرزند خود، به آن اضافه کنید.

6-سوپ ذرت شیرین:

شما برای تهیه سوپ ذرت شیرین به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • مقداری ذرت شیرین تازه
  • یک قاشق غذاخوری هویج، لوبیا، کلم بروکلی و پیازچه (ریز خرد شده)
  • نمک برای طعم دار کردن سوپ

طرز تهیه سوپ ذرت شیرین:

در ابتدا، دانه‌های ذرت را پخته؛ بعد از سرد شدن، به شکل پوره در آورید. سبزیجات دیگر را هم پخته و بعد از له کردن، به پوره ذرت شیرین اضافه کنید. در این مرحله، همه مواد را روش شعله ملایم اجاق گاز قرار داده؛ بعد از حدود دو دقیقه، کمی نمک به آن را اضافه کنید. در نهایت، برای رسیدن به قوام مورد نظر، شما می‌توانید مقدار بیشتری آب، به سوپ ذرت شیرین فرزند خود اضافه کنید.

7-کوکوی ذرت شیرین:

به خاطر بسپارید که کوکوی ذرت شیرین، یک وعده غذایی مناسب برای کودکانی با بیش از یک سال سن است. شما برای تهیه این کوکو به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 قاشق چای‌خوری آرد ذرت
  • 1 عدد سیب زمینی آب ‌پز
  • 1 قاشق چای‌خوری آب لیمو
  • نمک و فلفل برای طعم دار کردن کوکو
  • مقداری روغن برای سرخ کردن کوکو

طرز تهیه کوکوی ذرت شیرین:

برای تهیه این کوکو، سیب زمینی آب‌پز را له نمایید. سپس، ذرت، آب لیمو، نمک و کمی فلفل به آن اضافه کنید. این مواد را به شکل کتلت‌های کوچک در آورده و سرخ کنید. اکنون کوکوی ذرت شیرین فرزند شما آماده است!

نکته نهایی در مورد دستورالعمل‌های غذایی حاوی ذرت این است که دانه‌های این سبزی همراه با سیب زمینی پخته، هویج، سیب، نخود فرنگی، برنج قهوه‌ای و برنج معمولی به راحتی قابل هضم هستند.

سؤالات متداول در مورد مصرف ذرت در نوزادان:

1-آیا می‌توان شربت ذرت (Karo) را برای درمان مشکل یبوست در نوزادان، مورد استفاده قرار داد؟

خیر، یادتان باشد که شربت ذرت مشکل یبوست نوزادان را درمان نمی‌کند؛ بلکه، این ساختار شیمیایی مایعات موجود در روده کودک را دفع کرده تعداد دفع مدفوع او را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

2-آیا پاپ‌کرن میان وعده مناسبی برای نوزادان است؟

پاپ‌کرن، میان وعده خوشمزه‌ای است که همه نوزادان آن را دوست دارند؛ اما میان وعده‌هایی مانند میوه‌ها یا انواع آجیل، مغذی ‌تر از این ماده غذایی هستند.

اگر کودکتان توت فرنگی دوست دارد این مطلب توت‌ فرنگی سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌کند را بخوانید

3-آیا می‌توان از آرد ذرت برای درمان بثورات پوستی زیر پوشک نوزادان استفاده کرد؟

به هیچ وجه از آرد ذرت برای درمان بثورات پوستی زیر پوشک فرزند خود استفاده نکنید. در گذشته، به طور سنتی، از این آرد برای درمان بثورات پوستی نوزادان استفاده می می‌کردند؛ اما لازم است بدانید که این ماده باعث رشد بیشتر باکتری‌ها بر روی پوست بدن نوزاد شما خواهد شد. در عوض، از پودر بچه برای درمان بثورات پوستی فرزندتان استفاده کنید.

4-آیا می‌توان از روغن ذرت برای درمان بثورات پوستی نوزادان استفاده کرد؟

روغن ذرت را می‌تواند به بثورات غیر قارچی نوزادان اعمال کرد؛ اما به خاطر داشته باشید که این روغن، به رشد قارچ‌های پوستی نوزادان کمک می‌کند؛ بنابراین، قبل از استفاده از این روغن، نوع بثورات پوستی فرزند خود را تعیین کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/