تامین ویتامین c بدن نوزادان با مصرف آب انگور

grapejuice

شما ممکن است با مسائل وحشتناکی در مورد روند رشد و سلامت فرزند کوچک خود مواجه شوید؛ اما، این مشکلات موجب می‌شود تا شما نکات زیادی را در مورد پروش نوزاد خود یاد بگیرید، تصمیمات مهمی در مورد بهبود روند رشد و حفظ سلامت او اتخاذ کنید، حتی در برخی موارد، توصیه‌هایی را در مورد پرورش نوزادان به سایر مادران ارائه دهید. در واقع، می‌توان ادعا کرد که برخورد با مسائل جدید مربوط به پرورش نوزاد، از شما یک مادر قهرمان خواهد ساخت! یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد بهبود روند رشد نوزادان، یافتن عادات غذایی درست برای آن‌ها است. شما به عنوان یک مادر باید سعی کنید تا زمان درستی را برای تغذیه کودک خود انتخاب کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که انتخاب‌های شما در مورد نحوه تغذیه فرزندتان با مشورت‌های پزشک متخصص اطفال و مطالعات کافی صورت گرفته باشد.

زمان مناسب برای قرار دادن آب انگور در برنامه غذایی کودکان:

به طور ایده‌آل، پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که کودکان می‌توانند بعد از اتمام ماه ششم از زندگی خود، آب انگور و هر ماده غذایی جامد را در رژیم روزانه خود داشته باشد؛ البته در کنار این نوع مواد غذایی، شما باید برای اطمینان از تغذیه کامل بدن فرزند خود از شیر مادر یا شیشه شیر نیز استفاده کنید. پس از اتمام شش ماه اول بعد از تولد نوزاد، شما می‌توانید بعضی از میوه‌ها و سبزیجات را به رژیم غذایی او معرفی کنید. با این حال، شما باید موارد خاصی را در مورد تغذیه فرزندتان در نظر بگیرید که مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

برای اطلاع از ویتامین های ضروری برای نوزادان این مطلب 15 ویتامین ضروری برای نوزادان را بخوانید

  • اطمینان حاصل کنید که کودک شما آمادگی پذیرش تغییرات ایجاد شده در رژیم غذایی خود را دارد. بهترین روش برای اطمینان از این موضوع، این است که قبل افزودن هر گونه ماده غذایی جامد به برنامه روزانه فرزند خود، با دکتر متخصص اطفال مشورت کنید.
  • هنگامی که شما شروع به تغذیه فرزند خود با آب آشامیدنی می‌کنید، باید مطمئن شوید که آب جوشیده است. همچنین، در مورد افزودن آب میوه‌هایی مانند آب انگور به برنامه غذایی نوزادان، اطمینان حاصل کنید که آب میوه رقیق شده باشد؛ نسبت ایده‌آل برای رقیق کردن آب این میوه، 1 فنجان آب انگور با 3 فنجان آب آشامیدنی است.
  • علاوه بر این موارد، به یاد داشته باشید که مهم‌ترین ماده غذایی برای تضمین سلامتی کودک در اولین سال زندگی او، شیر می‌باشد. بر این اساس، اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در کنار سایر مواد غذایی، شیر را نیز با اشتیاق می‌خورد؛ میزان مصرف شیر کودک خود را به هیچ وجه کاهش ندهید.

آیا قرار دادن آب انگور در برنامه غذایی نوزادان، مناسب است؟

جالب است بدانید که تردیدهای بسیاری درباره افزودن انواع آب میوه‌ها از جمله آب انگور به برنامه غذایی نوزادان وجود دارد؛ اما، بسیاری از پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که انگور و آب این میوه یکی از بهترین مواد غذایی برای تغذیه نوزادان است، زیرا:

1-در حالت کلی، مادران می‌توانند میوه انگور را عنوان یک میان وعده مفید در برنامه غذایی فرزند خود قرار دهند.

2-قرار دادن آب انگور در برنامه غذایی نوزادان یک روش عالی برای تأمین آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای مورد نیاز بدن آن‌ها است.

اگر به نوزاد خود آب نارگیل نمیدهید این مطلب 12 مزیت آب نارگیل برای نوزادان را بخوانید

3-بهترین مزیت آب انگور این است که نیازی به اضافه کردن شکر ندارد؛ محتوای قند خود میوه، آن را شیرین و خوشمزه کرده است.

4-لازم است بدانید که میوه انگور غنی از انواع ویتامین‌ها، به خصوص ویتامین C است. این ویژگی باعث می شود که انگور و آب این میوه یک گزینه غذایی عالی برای همه نوزادان باشد.

5-انواع مختلف انگورها در دسترس همه مادران است. انگورها دارای رنگی متفاوت و خواص مختلفی هستند؛ بر این اساس، مادران می‌توانند انگور مناسبی را برای تغذیه نوزاد خود خریداری کنند. شما می‌توانید از پزشک معالج فرزندتان بخواهید که نوع مناسب انگور را برای تغذیه نوزادتان به شما معرفی کند.

اقدامات احتیاطی مهم در مورد قرار دادن آب انگور در برنامه غذایی نوزادان:

اکنون که می‌دانید آب انگور برای بهبود روند رشد و حفظ سلامت فرزند شما مناسب است، باید برخی اقدامات احتیاطی را نیز در هنگام تغذیه نوزاد با آب انگور در نظر داشته باشید. مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • به خاطر بسپارید که شما باید آب هر میوه‌ای را به صورت رقیق شده در برنامه غذایی فرزند خود قرار دهید؛ این قانون در مورد آب انگور نیز صادق است.
  • همچنین، اطمینان حاصل کنید که کودک شما آب انگور را در اندازه بیش از حد مصرف نکند، زیرا باعث پوسیدگی دندان‌های او می‌شود.

اگر نوزادتان کمبود کلسیم دارد این مطلب علت بروز کمبود کلسیم در نوزادان را بخوانید

در نهایت، یادتان باشد که شما می‌توانید آب انگور را بعد از اتمام ماه ششم از زندگی نوزاد، در رژیم غذایی او قرار دهید. با این حال، برای کسب اطمینان در مورد سلامت فرزند خود، در مورد این موضوع با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. شرایط خاص پزشکی وجود دارد که ممکن است برخی نوزادان را از تغذیه با آب انگور منع کند!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/