فواید سیب زمینی شیرین برای نوزادان

All-About-Orange-Purees-Butternut-Squash-Sweet-Potatoes

سیب زمینی شیرین، یک منبع غنی از کربوهیدرات‌ ها و بتا کاروتن است. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که این گیاه می‌تواند یک منبع عالی غذایی برای بهبود روند رشد و حفظ سلامت فرزند شما باشد. از آنجایی که سیب زمینی شیرین غنی از مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم و ویتامین A، C و B است، بسیاری از مادران علاقه‌مند به اضافه کردن این ماده غذایی به رژیم روزانه فرزند خود هستند. درست مثل هر ماده غذایی جدید، قرار دادن سیب زمینی شیرین در برنامه روزانه نوزادان نیز ممکن است سؤالات زیادی را در ذهن مادران جوان به وجود آورد. سن مناسب برای معرفی سیب زمینی شیرین به برنامه غذایی کودک من چند ماهگی است؟ چند دستور‌العمل غذایی ساده با استفاده سیب زمینی شیرین برای نوزادان، کدام‌ها هستند؟ در ادامه این مقاله، سؤالات شما در مورد قرار دادن سیب زمینی شیرین در برنامه روزانه نوزادان پاسخ داده شده؛ همچنین برخی از دستورالعمل‌های ساده با استفاده از این ماده غذایی جامد به شماارائه خواهد شد. پس، ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

چه زمانی می‌توان سیب زمینی شیرین را در برنامه غذایی نوزادان قرار داد؟

در ابتدا  به یاد داشته باشید که پس از شش ماهگی، کودک شما می‌تواند سیب زمینی شیرین را در برنامه روزانه خود داشته باشد؛ در واقع، زمانی که فرزند شما بتواند از سایر مواد غذایی جامد استفاده کند، شما می‌توانید سیب زمینی شیرین را نیز به وعده‌های غذایی او اضافه کنید. اگر کودک شما از خوردن سیب زمینی شیرین (یا هر سبزی دیگری) اجتناب کرد، اصرار نکنید؛ شما می‌توانید آن را با سایر مواد غذایی طعم‌دار کرده و یک یا دو بار در هفته در رژیم غذایی او قرار دهید. همان‌طور که قبلاً بیان شد، سیب زمینی شیرین حاوی کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌های ضروری برای بهبود روند رشد بدن فرزند شما است. همچنین، این ماده غذایی مزایای بهداشتی دیگری برای بدن فرشته کوچک شما دارد.

فواید بهداشتی سیب زمینی شیرین برای نوزادان:

سیب زمینی شیرین یک ریشه خوراکی است که در نقاط مختلف جهان، برای تهیه انواع مختلف وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه متفاوت از سیب زمینی است، اما شباهت‌های زیادی با آن دارد؛ به همین دلیل، نام این دو ماده غذایی نزدیک به هم است. در ادامه این مقاله، مزایای بهداشتی - سلامتی سیب زمینی شیرین برای کودک شما بیان شده است که عبارتند از:

1-سیب زمینی شیرین غنی از ویتامین A و بتا کاروتن است:

سیب زمینی شیرین یک ماده غذایی شگفت‌انگیز است که با دارا بودن ویتامین A، رشد سالم چشم‌های فرزند شما را تضمین می‌کند. همچنین، این ماده غذایی حاوی بتا کاروتن است؛ ترکیباتی که به بالا رفتن سطح ویتامین A در بدن نوزادان کمک شایانی می‌کنند. در واقع، سیب زمینی شیرین دارای 14187 واحد ویتامین A است؛ این ماده غذایی جامد یک سبزی با بالاترین غلظت ویتامین A می‌باشد که غذای ایده‌آلی برای بهبود روند رشد بدن فرزند شما و حفظ سلامت چشم‌های او به شمار می‌رود.

2-سیب زمینی شیرین غنی از نشاسته و فیبر است:

لازم است بدانید که سیب زمینی شیرین منبع غنی از فیبر نشاسته و رژیمی است. بدن نوزادان فیبر نشاسته را به قندها متصل کرده و از آن به عنوان یک منبع تولید انرژی استفاده می‌کند. در حالی که فیبر رژیمی به بهبود روند هضم مواد غذایی در بدن کودکان کمک می‌کند.

خواندن این مطلب مصرف زردالو قدرت بینایی کودکان را تقویت می کند به شما توصیه میشود

3-سیب زمینی شیرین شامل انواع مولتی ویتامین‌ها است:

سیب زمینی شیرین فقط حاوی ویتامین A نیست؛ بلکه چندین ویتامین دیگر در این ماده غذایی وجود دارد. ویتامین C، E، K و ویتامین B1، B6 و B9 از جمله این مواد مغذی هستند. همه نوزادان به مجموعه این ویتامین‌ها برای رشد سالم ارگان‌های مختلف بدن و دستیابی به نقاط عطف رشد خود در هر زمانی نیاز دارند.

4-سیب زمینی شیرین غنی از مواد معدنی مهم است:

به خاطر بسپارید که وجود مواد معدنی کافی در بدن نوزادان متابولیسم سالم فرآیندهای مختلف را تضمین می‌کند. سیب زمینی شیرین قهرمان این بخش است! این ماده غذایی یک منبع غنی از تمام مواد معدنی مورد نیاز برای بدن نوزادان است که مهم‌ترین این مواد معدنی عبارتند از: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی.

در ادامه این مقاله، نمودار تغذیه‌ای و میزان مواد مغذی موجود در هر 100 گرم سیب زمینی شیرین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارزش غذایی هر 100 گرم سیب زمینی شیرین:

ارزش غذایی هر 100 گرم سیب زمینی شیرین به شرح زیر می‌باشد:

  • انرژی 86 کیلوکالری
  • کربوهیدرات 20.12 گرم
  • قندهای طبیعی 4.18 گرم
  • فیبر 3 گرم
  • پروتئین 1.57 گرم
  • چربی 0.05 گرم
  • کلسیم 30 میلی‌گرم
  • آهن 0.61 میلی‌گرم
  • منیزیم 25 میلی‌گرم
  • فسفر 47 میلی‌گرم
  • پتاسیم 337 میلی‌گرم
  • سدیم 55mg
  • روی 0.30 میلی‌گرم
  • ویتامین C4 میلی‌گرم
  • ویتامین B1 (Thiamin) 078 میلی‌گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین) 0.061 میلی‌گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین) 0.557 میلی‌گرم
  • ویتامین B6 209 میلی‌گرم
  • ویتامین B9 (فولات) 11 میکروگرم
  • ویتامین A 740 میکروگرم
  • ویتامین E24 میلی‌گرم
  • ویتامین K8 میکروگرم

چگونه می‌توان سیب زمینی شیرین مناسب راانتخاب کرد؟

  • نحوه انتخاب سیب زمینی شیرین مناسب برای تغذیه نوزادان:

سیب زمینی شیرینی را برای تغذیه فرزند خود انتخاب کنید که دارای پوستی صاف و روشن با لکه‌های کوچک باشد. رنگ پوست این ماده غذایی باید در سراسر سبزی یکنواخت باشد. سیب زمینی شیرینی که دارای حفره‌های عمیق بوده یا روی پوست آن فرو رفته باشد را خریداری نکنید، زیرا ممکن است کرم‌هایی در داخل آن وجود داشته باشد. به علت ذخیره‌سازی نادرست، سلامت سیب زمینی شیرین می‌تواند در معرض خطر قرار گیرد. بنابراین، هر نشانه‌ای از تغییر رنگ بر روی پوست این ماده غذایی را در حین خرید بررسی کنید. همچنین، این سبزی را از بازار قابل اعتماد بخرید تا آفت‌کش‌ها، آن را آلوده نکرده باشند.

  • نحوه ذخیره‌سازی سیب زمینی شیرین:

جالب است بدانید که نیازی به ذخیره سیب زمینی شیرین در یخچال وجود ندارد. شما می‌توانید این ماده غذایی را در دمای اتاق ذخیره کنید؛ اما شما باید ظرف یک هفته همه سیب زمینی شیرین را مصرف کنید. اگر قصد دارید این ماده غذایی جامد را برای مدت طولانی ذخیره کنید، می‌توانید آن را در یک مکان سرد، تاریک و خشک (مانند انبار) نگه دارید که در آن دمای حدود 15 درجه سانتی‌گراد است. با این حال، بسیاری از کارشناسان تغذیه به مادران جوان و بی‌تجربه توصیه می‌کنند که سیب زمینی شیرین را برای مدت بیش از یک ماه در منزل ذخیره نکنند.

روش‌های پخت سیب زمینی شیرین برای تغذیه نوزادان:

یادتان باشد که سیب زمینی شیرین را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله جوشاندن و کباب کردن، به طور کامل پخت. اما، به یاد داشته باشید که شما باید همیشه پوست این ماده غذایی را کنده باشید، زیرا پوست سیب زمینی شیرین غنی از فیبری است که هضم آن برای سیستم گوارش فرزند شما دشوار می‌باشد. شما می‌توانید پوست سیب زمینی شیرین را بعد از پخته نیز بگیرید. در ادامه این مقاله، روش‌های پخت سیب زمینی شیرین بیان شده است که عبارتند از:

  • پخت سیب زمینی شیرین در فر:

سیب زمینی شیرین به سادگی در فر پخته شده و نرم می‌شود؛ بدون آن که مشکلی ایجاد شود. فقط فر را با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا داغ شود. در این مرحله، سیب زمینی شیرین را در سینی فر قرار داده و آن‌ها را به مدت 45 دقیقه کباب کنید تا به نرمی دلخواه برسند. پس از پخت کامل، فقط سیب زمینی شیرین را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را به صورت تکه‌ای یا پوره به وعده‌های غذایی فرزندتان اضافه نمایید.

  • جوشاندن سیب زمینی شیرین:

آسان‌ترین روش برای پخت سیب زمینی شیرین، جوشاندن است. در این روش، سیب زمینی شیرین را بشویید، آن را روی یک اجاق گاز قرار داده و به طور کامل بپزید. همچنین، شما می‌توانید سیب زمینی شیرین را به قطعات کوچک تقسیم کرده؛ سپس در قابلمه قرار دهید تا به طور کامل نرم شود. جالب است بدانید که شما می‌توانید در هنگام تهیه پوره سیب زمینی شیرین از آب آن را نیز استفاده کنید.

اگر کودکتان تب دارد و دنبال راهی برای کنترل ان هستید این مطلب کنترل تب کودکان با اب انار را بخوانید

  • بخارپز کردن سیب زمینی شیرین:

بخارپز کردن سبزیجات، شیرینی منحصر به فردی را برای غذاهای فرزند شما به ارمغان می‌آورد. برای این منظور، سیب زمینی شیرین را بشویید، آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده، در آب کم عمق ماهیتابه قرار داده و برای مدت 20 تا 25 دقیقه بر روی شعله متوسط ​​گاز بپزید تا به نرمی مورد نظر برسد. شما حتی می‌توانید از یک سینی بخار برای پخت سیب زمینی شیرین استفاده کنید تا طعم و مزه سبزیجات کباب شده کلاسیک را به وعده‌های غذایی فرزند خود معرفی کنید.

  • کباب کردن سیب زمینی شیرین:

برای کباب کردن سیب زمینی شیرین، آن را در فویل آلومینیومی پیچیده و به مدت 45 دقیقه در آتش زغال سنگ قرار دهید. این روش پخت، طعم و بوی منحصر به فردی را به وعده‌های غذایی کودک شما ارائه خواهد داد.

حالا که شما می‌دانید چگونه سیب زمینی شیرین را طبخ کنید، اجازه دهید تا دستورالعمل‌های مختلف غذایی برای کودک شما را معرفی کنیم

دستورالعمل‌های غذایی با استفاده از سیب زمینی شیرین برای بچه‌ها:

شما می‌توانید یک وعده غذایی شیرین را با استفاده از سیب زمینی شیرین به کودک خود ارائه دهید. این دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کند تا سیب زمینی شیرین را در به راحتی در رژیم غذایی فرزند خود مصرف کنید. اکثر این دستورالعمل‌ها از آب زیادی برای به دست آمدن ترکیب یکنواخت استفاده می‌کنند؛ بنابراین، شما می‌توانید با خیال راحت، همه آن‌ها را به رژیم غذایی کودک بزرگ‌تر از شش ماه خود اضافه کنید. سیب زمینی شیرین می‌تواند اولین ماده غذایی جامد برای تغذیه نوزاد شما باشد، زیرا بدن همه نوزادان به سادگی می‌تواند این ماده غذایی را هضم کند. در واقع شما می‌توانید پوره سیب زمینی شیرین را به تنهایی یا در ترکیب با دیگر سبزیجات و مرغ به وعده‌های غذایی فرزند خود اضافه کنید. این روند، یک روش عالی برای تغذیه بدن کودک شما و تضمین سلامت او است. همان‌طور که قبلاً بیان شد، تمام دستورالعمل‌های غذایی سیب زمینی شیرین برای نوزادانی که بیش از شش ماه سن دارند، مناسب هستند.

1-پوره سیب زمینی شیرین:

شما برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سیب زمینی شیرین
  • آب

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین:

برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین، فر را تا دمای 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا داغ شود. در عین حال، سیب زمینی شیرین را بشویید؛ آن‌ها را خیس کنید تا آلودگی‌های موجود در سوراخ‌های سیب زمینی شیرین به طور کامل شسته شوند. پوست سیب زمینی شیرین را نکنید. هنگامی که درجه حرارت فر به میزان مورد نظر رسید، سیب زمینی شیرین را روی یک سینی پخت قرار داده و به مدت 45 دقیقه بپزید. هنگامی که سیب زمینی‌های شیرین پخته شد، آن‌ها را از فر بیرون آورده و به دو قسمت تقسیم کنید. در این مرحله، به آرامی پالپ‌های سیب زمینی شیرین را از پوست آن جدا کرده و در مخلوط‌کن قرار دهید. مقداری آب به منظور همگن‌سازی و رسیدن به قوام مناسب، به سیب زمینی‌های شیرین اضافه کنید. مخلوط کردن این مواد را تا جایی ادامه دهید که پوره سیب زمینی شیرین خانگی فرزند شما آماده شود. شما حتی می‌توانید به جای پختن سیب زمینی شیرین، آن را بخارپز کرده یا در یک قابلمه درب‌دار به مدت 30 دقیقه بر روی شعله متوسط اجاق گاز بجوشانید. سپس، آب اضافی و پوره سیب زمینی شیرین را به مخلوط‌کن انتقال داده و مرحله ذکر شده را ادامه دهید.

2-پوره سیب زمینی شیرین و سیب:

شما برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین و سیب به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سیب
  • سیب زمینی شیرین
  • آب

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین و سیب:

این یک دستور‌العمل ساده از پوره سیب زمینی شیرین با افزودن سیب است. برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین و سیب، سیب و سیب زمینی شیرین را پخته و له کنید. خمیر به دست آمده را در مخلوط‌ کن قرار دهید تا ترکیب یکنواختی به دست آید. در مورد سیب، این نکته مهم را به یاد داشته باشید که پوست این میوه برای سیستم گوارش فرزند شما مناسب نیست. همچنین، اطمینان حاصل کنید که این مواد به خوبی با هم مخلوط شده‌اند، به طوری که قوام مورد نظر به دست آمده باشد. هنگامی که همه مواد اولیه با هم مخلوط شدند، پوره سیب زمینی شیرین و سیب خوشمزه برای تغذیه فرزند شما آماده شده است!

3-پوره سیب زمینی شیرین و مرغ:

شما برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین و مرغ به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • مرغ بدون استخوان و تازه
  • سیب زمینی شیرین

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین و مرغ:

برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین و مرغ، سیب زمینی شیرین و تکه‌های مرغ را به طور جداگانه، با استفاده از روش جوشاندن، بپزید. شما باید این مواد را تا جایی بجوشانید که نرم شده و به خوبی پخته شوند. در این مرحله، سیب زمینی شیرین و مرغ را به قطعات کوچک تقسیم کرده و به مخلوط‌کن انتقال دهید. مقداری از آب مرغ را هم به مخلوط‌کن اضافه کنید تا پوره سیب زمینی شیرین و مرغ فرزندتان به قوام مورد نظر برسد. هنگامی که همه مواد به خوبی با هم مخلوط شد، پوره را به یک کاسه انتقال داده و به وعده‌های غذایی فرزند خود اضافه کنید.

4-پوره سیب زمینی شیرین و نخود فرنگی:

شما برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین و نخود فرنگی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سیب زمینی شیرین
  • نخود فرنگی
  • سس سیب (اختیاری)
  • آب

برای اطلاع از اینکه چرا نباید به کودک عسل بدهید این مطلب را بخوانید

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین و نخود فرنگی:

در ابتدا، پالپ سیب زمینی شیرین پخته شده را همراه با نخود فرنگی در مخلوط‌کن قرار دهید. روند مخلوط کردن مواد اولیه را تا زمان دستیابی به بافت همگن ادامه دهید. شما می‌توانید سس سیب را به منظور شیرین شدن پوره سیب زمینی شیرین و نخود فرنگی به آن اضافه کنید، زیرا برخی از نوزادان طعم نخود فرنگی را دوست ندارند. استفاده از آب نیز برای رسیدن به قوام مورد نظر توصیه می‌شود. پوره سیب زمینی شیرین و نخود فرنگی یک دستور غذایی سریع و مغذی برای نوزادان است که می‌تواند بسیار مفید باشد، به ویژه در روزهایی که فرزند شما زیاد گرسنه نیست.

5-پوره سیب زمینی شیرین و هویج:

شما برای تهیه پوره سیب زمینی شیرین و هویج به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سیب زمینی شیرین
  • هویج
  • آب

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین و هویج:

این یک دستورالعمل غذایی شگفت‌آور و ساده است که می‌توان آن را در ترکیب با هر سبزی دیگری در وعده‌هایی غذایی فرزند خود قرار داد؛ در این مورد، ما از هویج استفاده می‌کنیم. برای شروع، هویج را پوست کنده و آن را به قطعات کوچک برش دهید. تکه‌های هویج را همراه با سیب زمینی شیرین در یک قابلمه آب قرار داده و به طور کامل بخارپز کنید. هویج و سیب زمینی شیرین پخته شده را در مخلوط‌ کن ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. روند مخلوط کردن مواد اولیه را تا جایی ادامه دهید به ترکیب یکنواختی به دست آید. با توجه به ارزش تغذیه‌ای بالای پوره سیب زمینی شیرین و هویج، شما می‌توانید این غذای را به عنوان یک وعده شام یا ناهار برای تغذیه نوزاد خود مورد استفاده قرار دهید.

6-خوراک سیب زمینی شیرین و موز:

این وعده غذایی برای نوزادانی با سن 6 ماه و بالاتر مناسب است. شما برای تهیه خوراک سیب زمینی شیرین و موز به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سیب زمینی های شیرین
  • موز
  • آب

طرز تهیه خوراک سیب زمینی شیرین و موز:

برای تهیه خوراک سیب زمینی شیرین و موز، سیب زمینی شیرین را به قطعات ریز، خرد کرده و بپزید. سپس، تکه‌های موز را به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کرده و برای رسیدن به قوام مورد نظر، مقداری آب به آن اضافه کنید. اکنون، غذای فرزند شما آماده است!

7-سوپ سیب زمینی شیرین و مرغ:

این سوپ برای نوزادانی با سن 8 ماه و بالاتر مناسب است. شما برای تهیه سوپ سیب زمینی شیرین و مرغ به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • مرغ بدون استخوان 100 گرم
  • 5 فنجان آب
  • 1 فنجان سیب زمینی شیرین پخته شده

طرز تهیه سوپ سیب زمینی شیرین و مرغ:

مرغ را با مقداری آب در یک قابلمه قرار داده و بپزید. روند پخت مرغ را تا جایی ادامه دهید که نرم شود؛ آب آن را بیرون نریزید. در این مرحله، یک فنجان سیب زمینی شیرین پخته یا بخار پز شده را به مرغ اضافه کرده؛ همه مواد را به مخلوط‌کن انتقال دهید. سوپ مرغ را بر روی اجاق گاز با درجه حرارت ملایم قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد. در صورتی که مایل هستید تا سوپ سیب زمینی شیرین و مرغ فرزندتان رقیق باشد، مقداری آب جوش را نیز به آن اضافه کنید. پس از پخت، سوپ را در یک کاسه ریخته و آن را در وعده‌های غذایی فرزندتان مورد استفاده قرار دهید. سوپ سیب زمینی شیرین و مرغ، یک وعده غذایی سالم برای نوزادانی است که عاشق رژیم غذایی مایع هستند.

8-فرنی سیب زمینی شیرین:

این وعده غذایی برای نوزادان 12 ماه و بالاتر مناسب است. شما برای تهیه فرنی سیب زمینی شیرین به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان برنج
  • 4 عدد سیب زمینی شیرین
  • 3 فنجان آب
  • 1 فنجان شیر

طرز تهیه فرنی سیب زمینی شیرین:

به یاد داشته باشید که شما می‌تواند با هر نوع غلاتی، فرنی سیب زمینی شیرین را تهیه کنید، اما روند برنج آسان برای سیستم گوارش در حال رشد فرزند کوچک شما مناسب‌تر است. بنابراین، ما در این دستورالعمل غذایی از برنج استفاده می‌کنیم. یک فنجان برنج شسته شده را در یک ظرف پخت و پز قرار دهید. سپس، سیب زمینی‌های شیرین را به قطعات کوچک خرد کرده و به برنج اضافه کنید. سه فنجان آب و یک فنجان شیر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط را به طور کامل طبخ کنید؛ مخلوط را به مدت 10-15 دقیقه بجوشانید. در مرحله آخر، شما می‌توانید شیر بیشتری را به فرنی سیب زمینی شیرین فرزند خود اضافه کنید تا رقیق‌تر شود. هنگامی که مواد تشکیل‌دهنده فرنی به خوبی پخته شد، شما می‌توانید این فرنی خوشمزه را به وعده‌های غذایی کودک خود اضافه کنید.

9-پنکیک سیب زمینی شیرین:

این وعده غذایی برای نوزادان 18 ماه و بالاتر مناسب است. شما برای تهیه پنکیک سیب زمینی شیرین به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • 1/2 فنجان سیب زمینی شیرین پخته شده
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1/3 فنجان آرد
  • 1/2 بکینگ پودر
  • 1/4 فنجان شیر

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه به خوبی با هم مخلوط‌کنید. سپس، شیر و یک قاشق غذاخوری کره را به این مواد اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط‌کنید. در این مرحله باید ترکیب یکنواختی به دست آید که هیچ توده‌ای در داخل آن وجود نداشته باشد. یک قاشق دیگر از کره را به ماهیتابه اضافه کرده؛ هنگامی که کره کمی گرم شد، خمیر را به ماهیتابه اضافه نموده و آن را طبخ کنید تا حباب‌هایی که از داخل پنکیک خارج می‌شوند را ببینید. بعد از دو دقیقه، طرز تهیه پنکیک سیب زمینی شیرین فرزند شما آماده است. زمانی که پنکیک خنک شد و به دمای اتاق رسید، می‌توانید آن را به وعده‌های غذایی فرزند خود اضافه کنید.

علاوه بر این دستورالعمل‌ها، راه‌های دیگری نیز برای تغذیه نوزادان با سیب زمینی شیرین وجود دارد که ترکیب آن با سبزیجات و غلات می‌باشد.

ترکیبات غذایی سیب زمینی شیرین برای نوزادان:

اگر برخی مواد غذایی جامد با سیب زمینی شیرین ترکیب شود، می‌توانند وعده غذایی خوشمزه‌ای را برای نوزادان فراهم کنند که کودک از شیرینی آن‌ها لذت برده و ترکیب غذایی را دوست خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین این مواد غذایی عبارتند از:

1-سبزیجات:

شما می‌توانید سیب زمینی شیرین را با برخی از سبزیجات مخلوط‌کنید تا وعده غذایی شیرینی برای فرزندتان فراهم شود. برای این منظور، شما می‌توانید از هر سبزی مانند لوبیا، هویج، نخود فرنگی، کدو تنبل و غیره استفاده کنید.

2-غلات و حبوبات:

برخی از غلات و حبوبات را می‌توان با سیب زمینی شیرین مخلوط کرده و در بشقاب غذایی نوزادان قرار داد. برای این منظور، شما می‌توانید از دانه‌های غلات مانند برنج، جو و جو دوسر استفاده کنید.

3-موارد غذایی غیر گیاهی:

قرار دادن غذاهای غیر گیاهی مانند گوشت در رژیم روزانه نوزادان می‌تواند سلامت آن‌ها را تضمین کند. برای حصول اطمینان از اینکه کودک شما گوشت را دوست داشته باشد و همه مواد مغذی حیاتی برای رشد او تامین شود، شما می‌توانید آن را با برخی سبزیجات مانند سیب زمینی شیرین پودر مخلوط‌کنید تا طعم شیرینی به وعده غذایی نوزاد اضافه شود.

4-ماست:

ماست و سیب زمینی شیرین ترکیب بسیار مناسبی در وعده‌های غذایی نوزادان به شمار می‌روند، مخصوصا وقتی که سیب زمینی شیرین پخته باشد.

5-میوه‌ها:

لازم است بدانید که هر نوع میوه‌ای را می‌توان با سیب زمینی شیرین مخلوط کرد تا شیرین‌تر شود. ترکیب سیب زمینی شیرینبا

پوره انواع میوه‌ها شیرینی طبیعی را برای وعده‌های غذایی فرزند شما به ارمغان می‌آورد که هر کودکی آن را دوست دارد.

آیا ممکن است که بدن کودک شما به مصرف سیب زمینی شیرین آلرژی داشته باشد؟

درست مانند هر ماده غذایی جامد دیگری، ممکن است بدن کودک به سیب زمینی شیرین نیز حساس باشد. با این حال، سیب زمینی شیرین کمتر از سبزیجات دیگر مانند هویج و اسفناج (که منابع خوبی از بتا کاروتن هستند) باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در بدن نوزادان می‌شود. بنابراین، همیشه پس از دادن سیب زمینی شیرین برای اولین بار به فرزند خود، به دنبال علائم زیر باشید؛ این علائم ممکن است چند دقیقه پس از مصرف یک آلرژن غذایی در بدن هر کودکی ظاهر شوند:

  • بروز بثورات پوستی در بدن کودک:

بثورات قرمز کوچکی بر روی پوست نوزادان ایجاد می‌شود که اغلب به شکل خوشه‌ هستند.

  • تنگی نفس:

لازم است بدانید که یکی از علائم عمومی حساسیت بدن نوزادان به مصرف سیب زمینی شیرین، تنگی نفس است؛ کودک ممکن است بعد از مصرف این ماده غذایی خفه شده و دچار تنگی نفس شود.

  • درد شکم:

درد شکم نوزادان بعد از مصرف سیب زمینی شیرین، ممکن است با استفراغ و اسهال همراه باشد.

  • تورم دهان:

برای اطلاع از فواید مصرف پرتقال برای کودکان این مطلب را بخوانید

لب‌ها، زبان و عضلات گردن کودک ممکن است بعد از مصرف سیب زمینی شیرین متورم شود که این شرایط باعث ناراحتی شدید در هنگام بلع خواهد شد.

  • ضعف عمومی و سرگیجه:

نوزاد ممکن است بعد از مصرف سیب زمینی شیرین دچار سرگیجه شده و به طور ناگهانی با خستگی و ضعف عمومی روبرو شود.

این‌ها بعضی از علائم رایج آلرژی غذایی در بدن نوزادان هستند؛ شما همیشه باید بعد از بروز این علائم در بدن فرزند خود، با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. با همه این توصیفات، یادتان باشد که سیب زمینی شیرین مزایای سلامتی فراوانی دارد و به عنوان یک وعده غذای عالی برای بهبود روند رشد و تضمین سلامت نوزاد شما به شمار می‌رود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/