چگونه برای نوزادم انواع پوره تهیه کنم ؟

shutterstock_464735576__1537707391_57723

آیا شما هم از تغذیه نوزاد خود با غذاهای تکراری خسته شده‌اید؟ آیا می‌خواهید برخی از مواد غذایی جدید را به رژیم غذایی فرزند خود اضافه کنید؟ خوب، اگر پاسخ شما به سؤالات بالا مثبت است، این مقاله را بخوانید تا مراحل ساده تهیه پوره‌های گیاهی یا میوه‌ای خانگی را به منظور افزودن به رژیم غذایی نوزاد خود یاد بگیرید. در مراحل اولیه رشد نوزاد، مهم است که مواد غذایی حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ها به رژیم غذایی او اضافه شود. از آنجایی که نوزادان مواد غذایی جامد و خام را نمی‌خورد، شما می‌توانید غذاهای خردشده یا پخته را به برنامه غذایی فرزند خود اضافه کنید. بر اساس این توضیحات، پوره سبزیجات یا میوه‌ها، گزینه مناسبی برای تغذیه فرزند شما خواهد بود. در ادامه این مقاله، تعدادی مراحل ساده برای تهیه پوره خانگی به منظور افزودن به رژیم غذایی نوزادان ارائه شده است.

اگر میخواهید نوزادتان به بیماری سرطان مبتلا نشود این مطلب جلوگیری از ابتلا به سرطان در نوزادان با مصرف لوبیا سبز را بخوانید 

مراحل ساده به منظور تهیه پوره سبزیجات یا میوه‌ها برای نوزادان:

 در ابتدا، لازم است  به خاطر داشته باشید که انواع گسترده‌ای از سبزیجات و میوه‌های مغذی وجود دارند که شما می‌توانید برای تهیه پوره و نوشیدنی به منظور تغذیه فرزند کوچک خود استفاده کنید. در ادامه این مقاله، چند مرحله ساده برای تهیه پوره‌های خانگی با سبزیجات یا میوه‌ها ارائه شده است که عبارتند از:

1- سبزی‌ها یا میوه‌ها را با آب بشویید و پوست بیرونی را با کمک یک چاقو بکنید.

2- سپس، سبزی‌ها یا میوه‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید.

3- قطعات سبزی‌ها یا میوه‌ها را به آب جوش اضافه کنید و در حدود 10-15 دقیقه، آن‌ها را طبخ کنید.

4- پس از پخت سبزی‌ها یا میوه‌ها، آب اضافی آن را دور بریزید و قطعات آب‌پز را با آب سرد شستشو دهید.

5- در نهایت، به منظور له کردن سبزی‌ها یا میوه‌ها، قطعات پخته را به مخلوط‌کن یا همزن ریخته و به شکل خمیر نرم یا پوره درآورید.

اگر به نظر می‌رسد که پوره فرزند شما بیش از حد غلیظ شده است، می‌توانید مقداری آب، به منظور رقیق شدن، به پوره اضافه کنید. پس از طی این مراحل ساده، شما می‌توانید پوره فرزند خود را در یک کاسه ریخته و آن را به رژیم غذایی نوزاد اضافه کنید.

اگر به دنبال مواد غدایی غنی از فیبر برای نوزاد خود هستید این مطلب مواد غذایی غنی از فیبر برای نوزادان را بخوانید.

مراحل ساده برای منجمد کردن غذاهای نوزادان:

برخی از مراحل ساده به منظور منجمد کردن و ذخیره غذاهای نوزادان عبارتند از:

  • هنگامی که پوره فرزند خود را آماده کردید، محتویات آن را به سینی مکعب یخ منتقل کنید تا به سادگی، منجمد شود. برای این منظور، هر مکعب سینی یخ را به درستی پر کرده و روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. بعد از اینکه مکعب‌ها یخ‌زده شدند، آن‌ها را از ظرف یخ جدا کرده و در کیسه‌های فریزر ذخیره کنید. در نهایت، یک برچسب روی هر کیسه فریزر قرار دهید تا نوع گیاه/ میوه و تاریخ آماده‌سازی آن را فراموش نکنید. در زمان تغذیه نوزاد خود، مکعب‌های غذایی را بردارید و آن‌ها را گرم کنید.

پوره‌های تهیه‌شده برای نوزادان را تا چه مدت، می‌توان در فریزر نگهداری کرد؟

بسیاری از کارشناسان تغذیه عقیده دارند که غذاهای تهیه‌شده برای نوزادان را نباید برای مدت بیش از 48 ساعت منجمد کرد. با این حال، لازم است بدانید که غذاهای منجمد تا مدت طولانی کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

سبزیجات و میوه‌های مورداستفاده برای تهیه پوره خانگی، برای نوزادان:

برخی از سبزیجات و میوه‌هایی که می‌توان برای تهیه پوره نوزادان استفاده کرد، عبارتند از:

  • هویج
  • موز
  • نخود فرنگی
  • آووکادو
  • لوبیا سبز
  • سیب‌زمینی
  • کلم بروکلی
  • چغندرقند
  • سیب
  • گلابی
  • آلو
  • هلو
  • كدو حلوايي
  • انبه

اگر نوزادتان بی اشتها است این مطلب درمان بی اشتهایی نوزادان را بخوانید.

مزایای قرار دادن پوره در رژیم غذایی نوزادان:

مواد غذایی پوره شده برای تغذیه همه نوزادان، مناسب هستند. در ادامه این مقاله، برخی از مزایای قرار دادن پوره در رژیم غذایی نوزادان بیان شده است. این موارد عبارتند از:

1- نوزادان به راحتی می‌توانند پوره گیاهی یا میوه‌ای را بخورند:

بافت نرم پوره‌های گیاهی یا میوه‌ای باعث می‌شود که این نوع غذاها برای همه نوزادان قابل هضم باشند؛ خوردن مواد غذایی جامد برای نوزاد 6-8 ماهه دشوار است، در حالی که او می‌تواند به راحتی مواد غذایی پخته مانند پوره را مصرف کند.

2- قرار دادن پوره در برنامه غذایی نوزادان:

با قرار دادن پوره گیاهی یا میوه‌ای در برنامه غذایی نوزادان، آن‌ها می‌توانند مقدار مناسبی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی را به دست آورند. این عناصر باعث بهبود روند رشد نوزاد شده و به ایجاد سیستم ایمنی قوی در بدن او کمک می‌کند.

با آگاهی از مزایای بسیاری که انواع پوره‌های گیاهی یا میوه‌ای برای سلامت نوزادان دارند، ممکن است بخواهید این غذای مهم را در رژیم غذایی نوزاد خود قرار دهید. در واقع، می‌توان ادعا کرد که پوره‌های گیاهی یا میوه‌ای خانگی بهترین انتخاب برای تغذیه نوزاد شما با مواد غذایی جامد خواهد بود. اما، قبل از افزودن این غذا در رژیم روزانه فرزند خود با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید تا درباره دستور‌العمل‌های غذایی به منظور تغذیه فرزند خود، بیشتر بدانید.

 

نظر (3)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

نمیدونستم ک میشه ازپنج ماهگی ب نوزادغدایاپوره داد خوشحالم ازمطالبتون

This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی خوبه

This comment was minimized by the moderator on the site

خوب بود ممنون

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/