ایده های غذایی با میوه کیوی، برای نوزادان

RFO_1400x919_halloween_kiwi_frogs_421241ac_a6a3_40bb_80da_4d1390a8a093_0_1400x919__1535353932_72750

مادران می‌توانند از میوه کیوی، غذاهای خوشمزه‌ای برای نوزاد خود تهیه کنند. این غذاها به شرح زیر هستند:

1- پوره کیوی برای نوزادان:

برای تهیه این نوع پوره، شما به یک عدد میوه کیوی رسیده و مرغوب نیاز دارید تا پس از پوست کندن، آن را در داخل مخلوط‌ کن قرار دادن و به صورت پوره در آورید.

برای اطلاع از زمان مناسب دادن میوه کیوی به نوزادان این مطلب چه زمانی می‌توان کیوی را در رژیم غذایی نوزادان قرار داد؟ را بخوانید.

2- ترکیب میوه کیوی با میوه‌های دیگر برای نوزادان:

میوه کیوی حالت اسیدی دارد؛ بنابراین، بهتر است با میوه موز ترکیب شده، حالت اسیدی خود را کاهش داده و در برنامه غذایی نوزادان قرار گیرد. البته قرار دادن کیوی خالص نیز در برنامه روزانه نوزادان سالم ایده خوبی است؛ ولی اگر برای اولین بار این میوه را به فرزند کوچک خود می‌دهید ،بهتر است آن را با انواع میوه‌هایی که حالت قلیایی دارند، مخلوط کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا از بروز مشکل آلرژی در بدن فرزند خود جلوگیری کنید. برای همین، بهتر است پوره کیوی را با پوره میوه سیب یا گلابی مخلوط نموده و به نوزاد خود بدهید، زیرا اکثر نوزادان طعم ترکیبی سیب، کیوی و گلابی را دوست دارند. برای تهیه پوره ترکیبی، شما به یک عدد کیوی، یک عدد موز، سیب یا گلابی نیز دارید. برای این کار، ابتدا پوست میوه‌ها را کنده و خرد کنید. سپس، همه آن‌ها را در مخلوط‌کن ریخته و پوره مورد نظر را برای تغذیه فرزند خود تهیه نمایید.

3- سالاد میوه کیوی برای نوزادان:

شما برای تهیه سالاد میوه کیوی، به یک عدد کیوی بدون پوست نیاز دارید تا بتوانید آن را با یک عدد گلابی بدون پوست و خرد شده مخلوط کنید. البته افزودن یک یا دو عدد موز بدون پوست به این سالاد، می‌تواند طعم آن را بسیار خوشمزه و لذیذ کند. بعد از این که همه میوه‌های خرد شده را درون یک کاسه ریختید، می‌تواند با توجه به علاقه و ذائقه فرزند کوچک خود، کمی غلات مانند گندم پخته را به آن اضافه کنید. در نهایت، تمام مواد ذکرشده را با قرار دادن در داخل مخلوط‌کن به صورت پوره در آورده و سپس با کمی ماست ترکیب کنید. اکنون، سالاد خوشمزه و مغذی فرزند شما آماده است!

4- ترکیب میوه کیوی با آووکادو:

مادران برای تهیه این غذای ترکیبی به دو عدد کیوی رسیده، یک یا دو فنجان انبه و یک عدد آووکادو رسیده نیاز دارند. در ابتدای کار، پوست تمام میوه‌ها را گرفته و به اندازه‌های کوچک خرد کنید. سپس، همه آن‌ها را در مخلوط‌کن ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید.

اگر به دنبال دستور عمل غذایی برای نوزادان 6 ماهه هستید این مطلب 12 دستور عمل غذایی برای نوزادان 6 ماهه را بخوانید

5- دسر میوه کیوی برای نوزادان:

مادران جوانی که می‌خواهند دسر خوشمزه میوه کیوی را برای فرزند کوچک خود درست کنند، به یک عدد کیوی کوچک بدون پوست نیاز دارند تا آن را با چهار فنجان ماست طبیعی و یک قطره عصاره وانیل ترکیب کنند. البته، برای مخلوط کردن تمام مواد تشکیل‌دهنده دسر، بهتر است آن‌ها را در داخل مخلوط‌کن بریزید.

6- غذای وسوسه‌انگیز برای نوزادان مناطق گرمسیری:

برای تهیه این غذا، شما به یک عدد کیوی کوچک بدون پوست و یک یا دو عدد آووکادو بدون پوست نیاز دارید تا بتوانید ترکیب آن‌ها را با یک  قاشق غذا‌خوری سبزی کوهی و دو عدد موز رسیده مخلوط کنید. برای تهیه این غذای گرمسیری، فقط لازم است همه مواد را با هم مخلوط کنید و به شکل شیرینی در آورید!

7- خورشت میوه کیوی برای نوزادان:

برای درست کردن این غذا، شما به چهار عدد کیوی رسیده و بدون پوست نیاز دارید تا بتوانید آن را با نصف فنجان آب سیب یا آب انگور مخلوط کنید. سپس مواد تشکیل‌دهنده خورشت را در داخل یک قابلمه متوسط ​​ریخته و پس از مخلوط کردن، آن‌ها را روی شعله ملایم به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید تا کیوی‌های داخل آن کاملاً نرم شود. پس از خنک شدن خورشت، می‌توانید آن را به صورت پوره یا خمیر در آورید تا نوزاد شما بتواند به راحتی غذای خود را ببلعد.

اگر نوزادتان خواب راحتی ندارد این مطلب برای خواب راحت نوزادتان چای بابونه بدهید را بخوانید

8- معجون میوه کیوی برای نوزادان:

برای تهیه این معجون، شما به 12 عدد کیوی رسیده و بدون پوست نیاز دارید تا بتوانید با 2 فنجان آب سیب ترکیب کنید. در ابتدای کار، بهتر است همه کیوی‌ها را در مخلوط ‌کن ریخته و آن را به حالت خمیری یکدست در آورید؛ طوری که گوشت سبز میوه با دانه‌های سیاه ان ترکیب شود. سپس، آب سیب را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب نمایید. مخلوط به دست آمده را در داخل قالب های کوچک ریخته و آن‌ها را در داخل فریزر قرار دهید.

  • این دسر، یک راه عالی برای مقابله نوزادان با گرمای شدید در فصل‌های گرم سال است. علاوه بر طعم خوشمزه، وجود کریستال یخ در داخل آن، باعث تسکین التهابات لثه در نوزادانی می‌شود که زمان در آوردن دندان‌هایشان فرا رسیده است.

9- معجون کیوی و موز برای نوزادان:

برای تهیه این معجون شما به نصف فنجان جو دوسر، 1 عدد میوه کیوی رسیده و بدون پوست، 1 عدد موز رسیده، 3/4 فنجان آب و1/4 فنجان آب سیب نیاز دارید تا بتوانید با ترکیب آن‌ها، یک معجون مغذی برای فرزند کوچک خود تهیه نمایید. برای تهیه این معجون، ابتدا آب و آب سیب را در یک تابه بجوشانید. سپس، کیوی و جو دوسر پخته و له شده را درون یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. در نهایت، تمام مواد ذکر شده را روی هم ریخته و یک بار دیگر بجوشانید. یادتان باشد که در تمام مراحل تهیه معجون کیوی و موز برای نوزادان، شعله گاز باید خیلی ملایم باشد و تا زمانی که غلظت مواد به اندازه دلخواه برسد، مدت ده دقیقه لازم است. بعد از این مرحله، موز را با کمی نبات مخلوط نموده و با ترکیب تمام مواد، طبع گرمی به غذای نوزاد خود بدهید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/