4 مزیت شگفت انگیز آب برنج برای نوزادان

rice_and_rice_water_in_a_wooden_bowl__1534861614_55928

آیا قصد دارید تا نوزاد خود را از شیر بگیرید؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که باید آب برنج را در رژیم غذایی فرزند خود قرار دهید؟ آیا تردید دارید که مصرف آب برنج برای رشد و سلامت نوزاد شما مناسب باشد؟ اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ مثبت دادید، ممکن است بخواهید این مقاله را مطالعه کنید. آب برنج سرشار از نشاسته است که با جوشاندن برنج به دست می‌آید. اکثر مادران قبل از قرار دادن خود برنج در رژیم غذایی نوزاد خود، آب را به برنامه غذایی او اضافه می‌کنند. قبل از شروع تغذیه نوزاد خود با آب برنج، باید بدانید که چرا این ماده غذایی برای نوزاد شما مناسب است. پس، ادامه این مقاله را بخوانید و همه چیز را درباره مزایای آب برنج برای نوزاد را بدانید.

اگر نوزادتان طرفدر تخم مرغ است این مطلب تضمین سلامت قلب نوزادان با خوردن تخم‌مرغ را بخوانید

مزایای آب برنج برای نوزادان:

قرار دادن آب برنج در برنامه غذایی نوزادان، مزایای بسیاری برای آن‌ها دارد. برخی از مهم‌ترین این مواد در ادامه فهرست شده است:

1- درمان اسهال نوزادان با آب برنج:

آیا افزودن آب برنج در برنامه غذایی نوزادان به درمان اسهال کمک می‌کند؟ بله، آب برنج یک درمان مؤثر برای اسهال و سایر مشکلات گوارشی در نوزادان است. یک مقاله پژوهشی از محققان بریتانیا بیان کرده است که مصرف آب برنج می‌تواند به طور مؤثری خروجی مدفوع نوزادان را کاهش دهد. این وضعیت کمک می‌کند تا گاستروانتریت خفیف در بدن نوزاد شما به راحتی درمان شود. برای این منظور، یک فنجان برنج پخته را در 3 فنجان آب، به مدت 15 دقیقه جوش دهید. این ماده غذایی را در برنامه روزانه نوزاد خود قرار دهید (هر چهار ساعت یا تا زمانی که علائم اسهال در بدن فرزندتان کاهش یابد).

2- درمان اگزما در نوزادان با آب برنج:

آیا می‌دانید که آب برنج می‌تواند به درمان اگزما در بدن آن‌ها کمک کند؟ باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما درست است! نوزادان کوچک اغلب قربانی اگزما که شکل معمولی از درماتیت است، می‌شوند که شرایط بسیار ناراحت‌کننده‌ای را برای خود نوزاد و مادر او به وجود می‌آورد. برای درمان این مشکل، 2 فنجان آب برنج را در آب حمام نوزاد خود بریزید. روغن‌های موجود در برنج، پوست فرزند شما را مرطوب کرده و تکه‌های خشک اگزما را تسکین می‌دهند.

3- کاهش تب نوزادان با قرار دادن آب برنج :

 به خاطر داشته باشید که آب برنج می‌تواند به کاهش تب نوزاد شما کمک زیادی کند. برای این منظور، برنج را در 2 تا 3 فنجان آب جوش بریزید تا برنج پخته شود. آب آن را در وعده‌های کوچک، به برنامه غذایی نوزاد خود اضافه کنید.

4- تأمین انرژی مورد نیاز بدن نوزادان با قرار آب برنج :

مصرف منظم آب برنج بلافاصله پس از زایمان، نوزاد شما را تقویت می‌کند. آب برنج حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات است که بعد از یک روز طولانی، نیاز بدن فرزند شما به انرژی را تأمین می‌کند. همچنین، لازم است بدانید که آب برنج به راحتی قابل هضم است.

اگر تاکنون آب برنج را در برنامه غذایی فرزند خود قرار ندادید، قبل از اینکه آن را به رژیم غذایی او اضافه کنید، ممکن است بخواهید با پزشک متخصص اطفال مشورت نمایید. اگر نوزاد شما به جو آلرژی دارد، احتمال دارد او به برنج نیز حساسیت داشته باشد. برخی از علائم آلرژی برنج در بدن نوزادان عبارتند از:

معایب قرار دادن آب برنج در برنامه غذایی نوزادان:

آب برنج حاوی مواد معدنی یا پروتئین کافی نیست؛ به‌گونه‌ای که نمی‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای مواد معدنی که نوزاد شما در طول اسهال از دست می‌دهد، قرار داد. پس، اگر نوزاد شما مبتلا به اسهال شده و حدود 10 درصد از وزن بدن خود را از دست داده است، ممکن است دچار کمبود آب شده باشد؛ بلافاصله او را به دکتر ببرید. همچنین، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به یاد داشته باشید که آب برنج نباید جای شیر را در برنامه غذایی نوزادان بگیرد، زیرا حاوی مواد مغذی کافی نیست. شما می‌توانید آب برنج را با پودر شیر خشک مخلوط کنید تا همه نیازهای بدن فرزندتان تأمین شود.

چگونه آب برنج را برای نوزاد خود تهیه کنیم؟

تهیه آب برنج برای نوزادان بسیار آسان است و نیاز به مواد کمی دارد. شما برای تهیه این ماده غذایی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • دو قاشق غذاخوری برنج
  • 1 فنجان آب

طرز تهیه آب برنج برای مصرف نوزادان:

برنج را در یک کاسه قرار داده و آب را به آن اضافه کنید. تا زمانی که برنج له شود، آن را جوش دهید. برنج را از صافی عبور داده و آب را جمع کنید. آب برنج شما آماده است.

در نهایت، یادتان باشد که شما می‌توانید با توجه به رژیم غذایی فرزند خود، آب برنج را پس از مشاوره با پزشک متخصص اطفال وارد غذاهای روزانه او کنید. هرگز آب برنج را با شیر مادر یا شیر خشک جایگزین نکنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/