آیا آب قلیایی برای نوزادم ضرر دارد؟

18_aylik_bebeklerin_gelisim_ozellikleri__1533465468_35994

آیا شما هم به دنبال سلامت کامل نوزاد خود هستید؟ آیا شما هم به عنوان مادر يک نوزاد كوچک در مورد مزایا و معایب مصرف آب قلیایی براي فرزند خود مطالبی شنیده‌اید؟ آيا شما هم در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از آب قلیایی در برنامه غذایی کودک عزیز خود هستید؟ خوب، اگر جواب شما به همه اين سوالات، مثبت است، می‌توانید با خواندن مطالب موجود در ادامه اين مقاله، ایده خوبی در این مورد برای خود پیدا کنید!

امروزه، ادعاهاس تازه‌اي توسط محققان در مورد رژیم های غذایی مدرن و استفاده از مکمل‌های غذایی در رژيم غذايي روزانه نوزادان بيان شده است، که با بالا رفتن میزان به کارگیری این روش‌ها، نمودار سلامتی نوزادان نيز بهبود مي‌يابد. جالب است بدانيد كه محبوبیت ایده‌هاي رژيم غذايي مدرن با گذشت زمان، بیشتر از قبل می‌شود و قرار دادن آب قلیایی در رژيم غذايي روزانه نوزادان فقط یکی از این موضوعات است. پس، اگر شما هم به عنوان والدین يك كودك کوچک می‌خواهيد بدانند كه آیا مصرف آب قلیایی برای نوزاد شما امن است، باید برای دریافت پاسخ این پرسش و کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، ادامه مقاله زیر را بخوانيد. در ادامه این مقاله نکات زیادی برای مادران بيان شده است، که خواندن آن‌ها مخصوصا برای والدین جوان و بي‌تجربه خالی از لطف نخواهد بود.

اگر نوزاد شما بیش از حد آب میخورد این مقاله تشنج نوزاد با آب خوردن بیش از حد را از دست ندهید

آب قلیایی چیست؟

در ابتدا، لازم است به خاطر داشته باشيد كه آب یونیزه قلیایی به آبی گفته می‌شود که سطح pH آن بیش از 7 باشد. شما می‌توانید براي تهيه آب قلیایی از شیر آب موجود در خانه خود استفاده كرده و آن را بر اساس  فرمول مناسبي برای مصرف فرزند خود آماده کنید. امروزه، مصرف این نوع آب در بین مادران جواني که نوزادان کوچکي دارند، محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

با توجه به باور عموم مردم، نوشیدن آب قلیایی به تعادل سطح pH بدن همه انسان‌ها کمک می‌کند. از آن‌جايي كه مصرف روزافزون غذاهای فرآوری شده، حالت اسیدی بدن انسان را افزایش می‌دهد، پس مي‌توان ادعا كرد كه مصرف آب قلیایی می‌تواند به خنثی کردن حالت اسیدیته بدن اين افراد کمک کرده و PH بدن را به حالت عادی خود برگرداند.

مزایای بهداشتی مصرف آب قلیایی در نوزادان چیست؟

به خاطر داشته باشيد كه مزایای بسیاری در ارتباط با قرار دادن آب قلیایی در رژيم غذايي نوزادان وجود دارد، که برخی از مهم‌ترين آن‌ها عبارتند از:

  • مصرف این نوع آب، خطر مبتلا شدن نوزاد به بیماری‌های انحطاط سلولی و استخوانی مانند پوکی استخوان و ورم مفاصل را کاهش می‌دهد
  • همچنین، مصرف آب قلیایی خطر مبتلا شدن نوزادان كوچک به اختلالات کلیوی را کاهش می‌دهد.
  • علاوه بر اين موارد، يادتان باشد كه قرار دادن آب قلیایی در برنامه غذایی روزانه نوزادان جریان خون را در بدن اين افراد بهبود بخشیده و از این طریق، سطح PH را در بدن آن‌ها تنظیم خواهد نمود.
  • آب قلیایی بهتراست توسط والدین نوزاد و از آب طبیعی فراهم شود.
  • فراموش نکنید كه مصرف این آب باعث محافظت از مو و پوست نوزادان شده و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • در نهايت، لازم است به خاطر داشته باشيد به دلیل این که آب قلیایی یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها است، بنابراین بدن هر انسانی هم به راحتی آن را جذب کرده و در بین رادیکال‌های آزاد خود قرار خواهد داد. از آن‌جايي كه رادیکال‌های آزاد موجود در بدن ممکن است باعث بروز پیری زودرس و انواع بیماری‌های سرطانی در انسان شود، پس مي‌توان ادعا كرد كه مصرف آب قلیایی می‌تواند به کاهش این خطرات در بدن هر انساني، به ويژه کودکان کمک زیادی بکند.
  • همچنین، قرار دادن آب قلیایی در رژيم غذايی روزانه نوزادان مي‌تواند از رشد باکتری‌های مضر در بدن آن‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه، خطر ابتلا به انواع عفونت‌ها و التهابات را کاهش خواهد دهد.
  • امروزه، تحقیقات پزشکی ثابت کرده است كه فواید استفاده از آب آشامیدنی قلیایی در انسان، به ويژه نوزادان بسیار بالا است. از این رو، ضروری است تا مادرانی که نوزاد کوچک دارند، قبل از مصرف این نوع آب، با دکتر معالج فرزند خود مشورت کنند.

آیا مصرف آب قلیایی برای سلامت نوزادان ضروری است؟

آب قلیایی ممکن است فواید بسیاری برای سلامتی بچه‌های کوچک داشته باشد، باید از نوع بی‌خطر این ماده برای نوزادان خود استفاده کنند. روش يافتن آب مناسب برای نوزادان به شرح زیر است:

  • برای این که مادران جوان از مزاياي مصرف آب قلیایی توسط نوزاد خود مطمئن شوند، باید قبل از قرار دادن آن در برنامه غذایی روزانه فرزندشان با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنند. همچنین، اين مادران باید از مصرف آب قلیایی توسط کودک خود 30-45 دقیقه قبل و بعد غذا خوردن اجتناب نمایند.
  • بهترین کار برای قرار دادن آب قلیایی در برنامه غذایی بچه‌های کوچک این است که آن را با خوراک و یا هر غذای دیگري مخلوط کنید. حتی می‌توانید این نوع آب را به شیر معمولی ( و یا فیلتر شده) نوزاد خود اضافه نمایید.
  • اگر نوزاد شما از برخی داروهاي خاص استفاده می‌کند، باید از دادن آب قلیایی به او خودداری کرد، تا جلوی هر گونه فعل و انفعالاتی که ممکن است در تداخل آب با داروها رخ دهد، گرفته شود.

با این که نتايج تحقیقات اخير محققان، فواید اضافه كردن آب قلیایی در برنامه غذایی نوزادان را تایید کرده است، اما به طور کلی، بهتر است مادران جوان از دادن آب قلیایی به کودکان کوچک خود خودداری کنند. همانطور که می‌دانید شیر مادر بهترین غذا برای نوزادان تا سن شش ماهگی است و نوزاد در طی این مدت به هیچ نوع مواد غذایی ديگري احتیاج ندارند. در واقع، لازم است به یاد داشته باشید كه برای شروع معرفی غذاهای کامل، طبیعی و نیز مواد غذايي فرآوری نشده به برنامه غذایی روزانه نوزادان خود باید تا سن هفت ماهگی آن‌ها صبر کرد.

در نهايت فراموش نکنید كه اگر به عنوان يك مادر می‌خواهید هر نوع ماده غذایی جدیدي را به برنامه غذایی روزانه فرزند کوچک خود اضافه کنید، بهتر است قبل از اقدام به این کار به دنبال مشاوره کردن از یک پزشک متخصص اطفال باتجربه باشید، به خصوص اگر اين نوزاد، فرزند اول شما است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/