روش های درمان کجی پای مادرزادی در نوزادان

IMG_9431

کجی پای مادرزادی در نوزادان وضعیتی است که در هنگام تولد برخی از کودکان اتفاق می‌افتد. این مشکل شامل جا به جایی پای نوزاد به داخل یا پایین می‌باشد. همچنین، کجی پای مادرزادی ممکن است یک یا هر دو پای نوزادان را تحت تأثیر قرار دهد؛ این مشکل می‌تواند خفیف یا شدید باشد. با همه این توصیفات، مشکل کجی پای مادرزادی نوزادان در اغلب موارد پس از تولد آن‌ها تشخیص داده می‌شود. اما از آنجایی که نمی‌توان درمان نوزاد بیمار را بلافاصله بعد از تولد او شروع کرد، روند درمان کجی پای مادرزادی نوزادان برای 1 تا 2 هفته بعد از زایمان برنامه‌ریزی می‌شود.

روش‌های درمان کجی پای مادرزادی در نوزادان:

به یاد داشته باشید که درمان زودهنگام کجی پای مادرزادی به فرزند شما کمک خواهد کرد تا به طور طبیعی، به زندگی خود در آینده ادامه دهد. در واقع، بعد از اتمام روند درمان کجی پای مادرزادی، نوزاد می‌تواند به طور عادی راه برود. بر این اساس، می‌توان ادعا کرد که درمان کجی پای مادرزادی در نوزادان باید در اسرع وقت انجام شود. دو روش درمانی اساسی برای حل مشکل کجی پای مادرزادی در نوزادان وجود دارد که عبارتند از:

خواندن این مطلب چه زمانی نباید نوزادان پسر را ختنه کرد؟ به شما توصیه میشود

1-روش پونستی (کشش و گچ‌گیری):

این روش شامل کشش پای نوزاد و استفاده از گچ پزشکی برای بهبود وضعیت بدن او است. در واقع، پای کودک به موقعیت صحیح کشیده شده؛ سپس آتل یا گچ پزشکی بر روی آن قرار می‌گیرد تا وضعیت پاها را ثابت نگه دارد. این روند به صورت هفتگی یا ماهانه تکرار شده؛ هر بار گچ پای نوزاد باز شده، پاهای به موقعیت صحیح کشیده شده و مجدداً آتل یا گچ بر روی آن‌ها قرار داده می‌شود. این روند باید برای چندین ماه تکرار شود تا پای نوزاد کاملاً در وضعیت درستی قرار گیرد. پس از اینکه پای فرزند شما در وضعیت درستی قرار گرفت، تمرینات کششی مکرر برای اصلاح کجی پای مادرزادی و پوشیدن جوراب و کفش درمانی ویژه، پس از تأیید پزشک، می‌تواند احتمال بروز این وضعیت را به صفر برساند.

2-جراحی:

استفاده از روش جراحی برای درمان کجی پای مادرزادی در نوزادان، زمانی مطلوب است که روش‌های درمانی غیر جراحی تأثیری نداشته باشد یا وضعیت بدن کودک را به طور کامل درمان نکند. این نوع جراحی توسط پزشک متخصص جراح ارتوپدی انجام می‌شود که هدف آن افزایش طول تاندون پای بیمار است. همچنین، جراحی کجی پای مادرزادی در نوزادان می‌تواند مفاصل و استخوان‌های آسیب‌دیده بیمار را در شرایط مناسبی قرار دهد. پس از جراحی، ممکن است استفاده از آتل یا گچ بهداشتی برای یک دوره کوتاه مدت مورد نیاز باشد؛ پس از آن نیز استفاده از جوراب و کفش درمانی ویژه برای جلوگیری از بروز دوباره این وضعیت به والدین کودک بیمار توصیه می‌شود.

اگر نوزادتان دارای سندرم ترنر است خواندن این مطلب علت بروز سندرم ترنر در بدن نوزادان دختر چیست؟ به شما توصیه میشود

در نهایت، لازم است بدانید که کجی پای مادرزادی در نوزادان به ندرت قابل اصلاح است؛ با این حال، نوزادانی که در مراحل اولیه بیماری درمان مناسبی را دریافت می‌کنند، زندگی عادی را در آینده تجربه خواهند کرد. همچنین، این کودکان، پس از اتمام دوران درمان می‌توانند از کفش‌های معمولی استفاده کنند. یا این که هیچ علت خاصی برای بروز مشکل کجی پای مادرزادی در نوزادان وجود ندارد، می‌توان ادعا کرد که شیوه زندگی سالم و داشتن یک دوره بارداری بدون خطر می‌تواند احتمال بروز این مشکل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/