علائم بیماری اسکولیوز در نوزادان

Brittle-Bone-Disease-In-Infants

آیا کودک شما از اسکولیوز رنج می‌برد؟ آیا نگران وضعیت سلامتی فرزند خود هستید؟ اگر احساس می‌کنید که نوزاد شما هم علائم بیماری اسکولیوز را در بدن خود دارد، ادامه این مقاله را بخوانید. در ادامه این مقاله، درباره بیماری اسکولیوز در نوزادان و چگونگی تأثیر آن بر روند سلامت این فرشته‌های کوچک صحبت خواهد شد.

اسکولیوز در نوزادان چیست؟

در ابتدا به یاد داشته باشید که بیماری اسکولیوز، نوعی اختلال نخاعی است که به نظر می‌رسد بر روی ستون فقرات نوزادان تأثیر بگذارد. انحنای نخاعی ناشی از این بیماری ممکن است باعث درد شدید کمر در فرزند شما شود. در واقع، ستون فقرات نوزادان مبتلا به اسکولیوز دارای یک منحنی چند بعدی غیرمعمول است. اسکولیوز، یک بیماری مادرزادی است که بعد از تولد نوزاد، در بدن او قابل مشاهده می‌باشد. این بیماری ممکن است به دلیل تشکیل نادرست ستون فقرات در بدن جنین رخ دهد؛ بخش‌های مهره‌ای از بدن نوزاد توسعه نیافته یا در جهت‌های مختلفی خم می‌شوند. در نتیجه، کودک از بیماری اسکولیوز مادرزادی حاد رنج می‌برد.

علائم اسکولیوز در بدن نوزادان:

همان‌طور که قبلاً بیان شد، در اغلب موارد، بیماری اسکولیوز به دلیل عدم رشد مناسب ستون مهره‌ها در بدن نوزادان مشاهده می‌شود. برخی از علائم اسکولیوز در کودکان که به شما در شناسایی این مشکل کمک می‌کند، به شرح زیر می‌باشند:

  • وجود قوس یا برجستگی کوچک روی پشت بدن نوزاد
  • سفت یا کوتاه شدن گردن یا ستون فقرات کودک
  • دست، بازو یا پاهای نوزاد به شکل غیر طبیعی تشکیل شده باشند
  • مشاهده ناهنجاری‌های کروموزومی در بدن نوزاد
  • درد یا اسپاسم در اندام‌های تحتانی کودک
  • وجود ناهنجاری یا نقص در دستگاه تناسلی یا کلیوی نوزاد

اگر کودکتان تب دارد و دنبال راهی برای کنترل ان هستید این مطلب کنترل تب کودکان با اب انار را بخوانید

انواع اسکولیوز در نوزادان:

نوزادان یا بچه‌های کوچک از دو نوع اسکولیوز رنج می‌برند که به شرح زیر می‌باشند:

1-بیماری اسکولیوز مادرزادی:

اسکولیوز مادرزادی در نوزادان به دلیل رشد نادرست مهره‌ها رخ داده؛ باعث تغییر شکل نخاع فرزند شما می‌شود. این نوع اسکولیوز معمولاً در بدن نوزادان، از بدو تولد قابل مشاهده می‌باشد. لازم است بدانید که برای اصلاح بیماری اسکولیوز مادرزادی در بدن نوزادان نیاز به درمان پزشکی مناسب است.

2-بیماری اسکولیوز نوزادی:

اسکولیوز نوزادی باعث تغییر شکل ستون فقرات کودک می‌شود. معمولاً این نوع اسکولیوز در کودکان نوپا که سه ساله یا کوچک‌تر از آن هستند، اتفاق می‌افتد.

علت بروز اسکولیوز در نوزادان:

رشد ناصحیح ستون فقرات (اسکولیوز) در نوزادان به دلیل ناهنجاری‌های استخوانی رخ می‌دهد که از بدو تولد آن‌ها نیز، همچنان ادامه دارد. بیماری اسکولیوز که معمولاً در نوزادان شیرخوار مشاهده می‌شود، اسکولیوز مادرزادی نام دارد. در طول دوره رشد نوزاد در داخل رحم مادر، فشارهای وارد شده به دیواره رحم ممکن است مانع رشد مناسب نخاع جنین شود. در نتیجه، رشد نامناسب جنین در درون رحم مادر خود در 9 ماه دوران بارداری می‌تواند منجر به بروز ناهنجاری ستون فقرات در بدن او شود که مشکل اسکولیوز در نوزادان یا کودکان نوپا را به دنبال خواهد داشت.

روش‌های تشخیص اسکولیوز در نوزادان:

برای تشخیص ناهنجاری ستون فقرات در نوزادان، پزشکان متخصص اطفال ممکن است چندین روش پزشکی را تجویز کنند. برخی از آزمایش‌های پزشکی جهت تشخیص بیماری اسکولیوز در نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

  • استفاده از اشعه ایکس جهت تشخیص بیماری اسکولیوز در نوزادان
  • آزمایش عملکرد ریوی در نوزادان
  • اسکن توموگرافی رایانه‌ای (اسکن CT یا CAT)
  • تصویربرداری مغناطیسی (MRI) (خصوصاً نخاعی) جهت تشخیص بیماری اسکولیوز در نوزادان
  • سونوگرافی (از جمله سونوگرافی نخاعی و کلیوی)

اگر کودکتان به خوردن ماست یونانی علاقه دارد خواندن این مطلب آیا مصرف ماست یونانی برای نوزادان مفید است؟ به شما پیشنهاد میشود

روش‌های درمان اسکولیوز در نوزادان:

اگر کودک شما به بیماری اسکولیوز مبتلا شده است، باید بدانید که روش درمان او بستگی به میزان انحنای ستون فقرات دارد. برای درمان منحنی زیاد ستون فقرات، برخی از پزشکان متخصص اطفال ممکن است روش جراحی را پیشنهاد کنند. با این حال، برخی فرایندهای درمانی مؤثر برای از بین بردن علائم بیماری اسکولیوز در بدن نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

1-فیوژن نخاعی:

اگر انحنای ستون فقرات نوزادی هر روز در حال پیشرفت باشد، پزشک متخصص اطفال ممکن است برای ترمیم انحنای ستون فقرات، فیوژن یا ترمیم انحنای ستون فقرات یا سایر راهکارهای مبتنی بر جراحی را پیشنهاد کند.

2-درمان به کمک میله‌ های فلزی:

اگر کودک شما در سنین پایین دچار منحنی شدیدی در ستون فقرات خود شده باشد، می‌توانید او را با روش‌های جراحی مناسب مانند رشد به کمک میله‌های فازی درمان کنید. در این فرایند جراحی خاص، میله‌های فلزی وارد بدن بیمار می‌شوند تا از تغییر شکل یا خمیدگی نخاع او جلوگیری کنند.

چه موقع باید در مورد علائم بیماری اسکولیوز در بدن نوزادان با پزشک متخصص اطفال مشورت کرد؟

در صورت مواجه شدن با برخی علائم خاص در بدن فرزند خود، شما باید در مورد وضعیت سلامت او با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. شایع‌ترین این علائم به شرح زیر می‌باشند:

  • ارتفاع شانه‌های نوزاد با هم فرق داشته باشند
  • دست‌های کودک در کنار بدن او، به طور ناموزون آویزان شده باشد
  • تیغه‌های شانه کودک از موقعیت ناهمواری برخوردار باشند
  • دستگاه تناسلی نوزاد مشکل داشته باشد
  • نوزاد دارای یک دست، بازو یا پای غیر طبیعی باشد
  • باسن نوزاد از ارتفاعات ناهمگونی برخوردار باشد

اگر پوست بدن کودکتان کبود میشود این مطلب دلایل کبودی پوست بدن نوزادان و کودکان را بخوانید

در نهایت به خاطر بسپارید که وجود علائم اسکولیوز در بدن نوزادان، نشان‌دهنده یک وضعیت سلامتی جدی است؛ بنابراین، شما باید با مشاهده این علائم در بدن فرزند خود، در اسرع وقت او را به مطب یک پزشک متخصص اطفال برسانید تا او، روش‌های درمان مؤثری را تجویز کند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/