چه چیزی باعث ایجاد انحراف چشم در نوزادان میشود؟

23800120-H-696x476

آیا چشم‌های کودک شما، حتی بعد از شش ماهگی نیز چپ می‌شود؟ آیا کودک نوپای شما سر یا گردن خود را کج می‌کند تا اشیاء اطراف را بهتر ببیند؟ اگر پاسخ شما به هر دو سؤال بله است، حتماً ادامه این مقاله را با دقت بخوانید.

در ابتدا به یاد داشته باشید که چشم‌های همه نوزادان تمایل دارند تا در چند ماه اول زندگی چپ شده و بعد از رسیدن به 4 تا 6 ماهگی، صاف شوند. با این حال، اگر بعد از شش ماهگی، کودکی همچنان به چپ کردن چشم‌های خود ادامه دهد، ممکن است او دچار انحراف چشم (لوچی) شده باشد. ادامه این مقاله را با دقت بخوانید تا نگاهی دقیق‌تر به انحراف چشم (لوچی) در نوزادان بیندازیم. همچنین، در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که انحراف چشم (لوچی) چگونه می‌تواند در بدن نوزادی اتفاق بیفتد و این مشکل چگونه بر روند سلامت کودک شما تأثیر می‌گذارد.

انحراف چشم (لوچی) در نوزادان چیست؟

انحراف چشم (لوچی) شرایطی است که در آن، هر دو چشم کودک یا یکی از آن‌ها دچار سوء رفتار یا "چپ شدن" می‌شود. چپ شدن چشم‌های نوزادان مبتلا به انحراف چشم می‌تواند به سمت داخل، خارج، به سمت بالا یا رو به پایین باشد. این وضعیت نسبتاً ثابت است؛ بنابراین والدین ممکن است گاهی اوقات، متوجه این تغییر رفتار در چشم‌های فرزند خود شوند. انحراف چشم (لوچی) معمولاً در بدو تولد نوزادان به وجود می‌آید و تا دوران کودکی ادامه می‌یابد. اولین گام برای تشخیص انحراف چشم (لوچی) در نوزادان زمانی انجام می‌شود که کودک یک ساله شده باشد؛ روش‌های بسیاری برای تشخیص این بیماری در بدن کودکان بزرگ‌تر وجود دارد.

اگر کودکتان به خوردن ماست یونانی علاقه دارد خواندن این مطلب آیا مصرف ماست یونانی برای نوزادان مفید است؟ به شما پیشنهاد میشود

چه چیزی باعث ایجاد انحراف چشم (لوچی) در نوزادان می‌شود؟

لازم است بدانید که در حال حاضر، هیچ علت خاصی برای ایجاد انحراف چشم (لوچی) در بدن نوزادان شناخته نشده است. با این حال، نتایج تحقیقات اخیر محققان نشان داده است که این بیماری می‌تواند ژنتیکی باشد. همچنین، برخی از یافته‌های پزشکان متخصص اطفال نشان می‌دهد که انحراف چشم (لوچی) در نوزادان ممکن است عوارض جانبی ناشی از سایر مشکلات بینایی مانند آب مروارید یا دور بینی در بدن کودک باشد. با همه این توصیفات، برخی شرایطی خاص ممکن است خطر بروز انحراف چشم (لوچی) در کودکان را افزایش دهد که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • بروز سندرم داون در بدن کودک
  • آسیب رسیدن به ناحیه سر نوزاد
  • آسیب عضلانی در کودک
  • آسیب عصبی در نوزادان
  • تولد زودرس نوزاد

علائم و نشانه ‌های بروز انحراف چشم (لوچی) در نوزادان:

بیشتر اوقات، کودکان نوپای مبتلا به انحراف چشم (لوچی) هیچ گونه مشکلی در چشم‌ها و قدرت بینایی خود تجربه نمی‌کنند. با این حال، والدین یا معلمان کودک نوپا، کسانی هستند که می‌توانند این مشکل را در بدن او شناسایی کنند. برخی از شایع‌ترین علائم بروز انحراف چشم (لوچی) در کودکان به شرح زیر می‌باشند:

  • دید دوگانه (دیدن دو جسم به جای یک)
  • بروز مشکلاتی در روند بینایی عمومی نوزاد
  • چپ نگاه کردن کودک مبتلا به انحراف چشم (لوچی)
  • کج کردن سر برای دیدن واضح‌تر اشیا اطراف

روش‌های درمان انحراف چشم (لوچی) در نوزادان:

به خاطر بسپارید که گزینه‌های درمانی متفاوتی برای درمان کودکان مبتلا به انحراف چشم (لوچی) وجود دارد که بسته به شرایط موجود، انتخاب می‌شوند. رایج‌ترین روش‌های درمان انحراف چشم (لوچی) در نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

1-پوشاندن چشم نوزاد:

یکی از ساده‌ترین روش‌های درمان كودكان مبتلا به تنبلی و انحراف چشم (لوچی)، پوشاندن چشم سالم آن‌ها است. این وضعیت، چشم آسیب‌دیده کودک را مجبور می‌کند انرژی بیشتری را برای دیدن بگذارد. تصور می‌شود که این روش در طولانی مدت، کاملاً مفید بوده و می‌تواند قدرت بینایی چشم ضعیف نوزاد بیمار را تقویت کند. بر این اساس، بسیاری از پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که پوشاندن چشم سالم نوزادان مبتلا به انحراف چشم (لوچی) می‌تواند تراز بینایی آن‌ها را بازگرداند. کودکان مبتلا به انحراف چشم (لوچی) خفیف معمولاً هر روز باید 2-3 ساعت این پوشش‌ را بپوشند؛ در حالی که نوزادان مبتلا به انحراف چشم (لوچی) شدید باید این پوشش را حداقل به مدت 6 ساعت در روز استفاده کنند.

اگر نوزادتان کم خونی دارد و دنبال راهی برای از بین بردن ان هستید این مطلب رفع مشکل کم خونی نوزادان با مصرف میوه های خشک را بخوانید

2-استفاده از قطره چشم آتروپین:

اگر نمی‌توانید کودک نوپای خود را به پوشیدن پوشش چشم عادت دهید، به جای آن از قطره‌های آتروپین استفاده کنید. این قطره‌ها به طور موقت، قدرت بینایی چشم سالم نوزاد را تار می‌کنند. این روند باعث می‌شود که چشم مبتلا به انحراف (لوچی) بیشتر تلاش کرده و خود را تقویت کند.

3-جراحی عضلات چشم نوزاد:

لازم است بدانید که اگر استفاده از پوشش چشم و قطره‌ها کارساز نبود و تراز چشم‌های فرزند شما درمان نشد، می‌توانید برای ریشه‌کن کردن مشکل انحراف چشم (لوچی) او به فکر جراحی عضلات چشم باشید. این عمل جراحی به شل یا سفت شدن عضلات چشم نوزادان کمک کرده؛ از این طریق انحراف (لوچی) چشم او را کاهش می‌دهد. در حالی که عمل جراحی، گزینه درمانی تهاجمی برای از بین بردن انحراف چشم (لوچی) در نوزادان است، اما کاملاً بی‌خطر و مؤثر می‌باشد. در نهایت، در نظر داشته باشید که بعد از جراحی چشم نوزاد حتی نیازی به اقامت شبانه در بیمارستان هم نیست.

یک نکته احتیاطی در مورد انحراف چشم (لوچی) در نوزادان:

لازم به ذکر است که نمی‌توان از انحراف چشم (لوچی) در نوزادان پیشگیری کرد؛ با این حال، تشخیص به موقع و درمان مناسب این بیماری بسیار مهم است. کودکان نوپای مبتلا به انحراف چشم (لوچی) بعد از انجام برخی تمرینات ساده که شامل هماهنگی چشم‌ها است، بهبودی خود را به دست می‌آورند. بهترین راه برای آشنایی با مؤثرترین گزینه‌های درمانی انحراف چشم (لوچی) در نوزادان این است که کودک شما توسط یک پزشک متخصص اطفال معاینه شود.

اگر دنبال راهی برای جلوگیری از یبوست نوزاد خود هستید این مطلب جلوگیری از یبوست نوزادان با مصرف شلغم را بخوانید

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا اطلاعات کافی در مورد انحراف چشم (لوچی) در نوزادان و برخی از گزینه‌های ساده درمانی این مشکل به دست آورید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/