علائم وجود کرمک در بدن نوزادان

kids_intestinal-worms_171

شما ​​باید در مورد آنچه که فرزندتان می‌خورد و آنچه که در دهان خود می‌گذارد، بسیار مراقب باشید. از آنجایی که سیستم ایمنی بدن نوزادان در حال توسعه است، این فرشته‌های کوچک بیشتر از بزرگ‌سالان مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها هستند. آنچه که شما ممکن است در مورد آن آگاهی نداشته باشید، عفونت کرمک است؛ شرایطی که می‌تواند بر روند سلامتی فرزند کوچک شما به طرز وحشتناکی تأثیر منفی بگذارد. بر اساس این توضیحات، اگر می‌خواهید سلامت نوزاد خود را تضمین کنید، باید همه چیز راجع به عفونت کرمک و چگونگی محافظت از کودک خود در مقابل آن بدانید؛ اما نگران نباشید! ادامه این مقاله، به شما در این راه کمک خواهد کرد. پس ادامه این مقاله را با دقت بخوانید تا در مورد کرمک در بدن نوزادان اطلاعات کاملی به دست آورید.

کرمک در بدن نوزادان چیست؟

کرمک، نوعی انگل‌ روده‌ای است که شبیه نوار مسطح به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که این نوع کرم‌ها قادر به زنده ماندن بدون میزبان نیستند؛ اما می‌توانند مشکلات زیادی را برای میزبان به وجود آورند. کودک شما می‌تواند به راحتی از طریق خوردن مواد غذایی آلوده یا آب آلوده به کرمک مبتلا شده و از عفونت رنج ببرد.

خواندن این مطلب مصرف زردالو قدرت بینایی کودکان را تقویت می کند به شما توصیه میشود

علت وجود کرمک در بدن نوزادان:

به یاد داشته باشید که کرمک به دلیل خوردن ماهی، گوشت کبابی یا گوشت پخته نشده گاو به بدن نوزادان منتقل می‌شود. در ادامه این مقاله، علل اصلی وجود کرمک در بدن نوزادان مورد بررسی قرار می‌گیرد که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • اقدامات بهداشتی ضعیف و عدم نظافت محیط زندگی نوزاد
  • مصرف مواد غذایی و آب آلوده
  • تماس کودک با مدفوع آلوده
  • مصرف ماهی یا گوشت خام یا پخته نشده
  • انتقال انسان به انسان کرمک

علائم وجود کرمک در بدن نوزادان:

لازم است بدانید که علائم وجود کرمک در بدن نوزادان کاملاً مشهود است؛ شما به راحتی می‌توانید این نوع عفونت را در بدن فرزند خود تشخیص دهید. برخی از علائم شایع وجود این نوع عفونت در بدن نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

  • اسهال
  • استفراغ
  • تحریک نوزاد
  • کاهش وزن ناگهانی کودک
  • وجود کرم‌ها یا قسمت‌هایی از بدن آن‌ها در مدفوع کودک
  • از دست دادن اشتها
  • خستگی بیش از حد نوزاد
  • درد شکم
  • کمبود خواب کودک
  • وجود علائم یرقان در بدن نوزاد
  • واکنش‌های آلرژیک بدن بیمار به کرمک

اگر هر یک از این علائم را در بدن فرزند کوچک خود مشاهده کردید، لازم است در اسرع وقت به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

روش‌های تشخیص کرمک در بدن نوزادان:

به خاطر بسپارید که پزشک متخصص اطفال برای تشخیص وجود کرمک در بدن فرزند شما، آزمایش‌های خاصی را پیشنهاد می‌کند که رایج‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

1-آزمایش خون:

این نوع آزمایش برای بررسی آنتی‌بادی‌های مربوط به عفونت ناشی از وجود کرمک در بدن نوزاد پیشنهاد می‌شود.

اگر پوست بدن کودکتان کبود میشود این مطلب دلایل کبودی پوست بدن نوزادان و کودکان را بخوانید

2-تصویربرداری از بدن نوزاد:

تصویربرداری از قفسه سینه نوزاد با استفاده از اشعه ایکس، اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) و اسکن تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI) از مهم‌ترین روش‌هایی هستند که برای تشخیص وجود کرمک در بدن کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3-آزمایش اندام‌های مختلف بدن نوزاد:

علاوه بر موارد ذکر شده، پزشک متخصص اطفال ممکن است آزمایش اندام‌ها را به کودک شما توصیه کند تا بررسی نماید که آیا تمام اعضای بدن او به درستی کار می‌کنند یا نه.

روش‌های درمان کرمک در بدن نوزادان:

پزشک متخصص اطفال ممکن است داروهایی را برای رهایی فرزند شما از عفونت کرمک تجویز کند. به طور معمول، درمان پزشکی چند روز ادامه دارد و در اکثر موارد مؤثر است. با این حال، رایج‌ترین روش‌های درمان کرمک در بدن نوزادان به شرح زیر می‌باشند:

1-تجویز انواع داروها:

پزشک متخصص اطفال ممکن است انواع داروهای مایع را برای بهبود وضعیت بدن کودک شما تجویز کند، زیرا او برای بلعیدن قرص خیلی کوچک است. یکی از داروهای معمول جهت مقابله با کرمک در بدن نوزادان، نیکلوزامید یا هیدروکلراید کیناکرین است. پزشک معالج ممکن است در صورت وجود جنین‌های کرمک در بدن کودک شما، پرازوکانتل یا آلبندازول را نیز تجویز کند؛ البته در صورتی که نیکلوزامید یا هیدروکلراید کویناکرین مؤثر نباشد. شما باید در طول دوره درمان، برای رسیدن به نتایج مؤثر، دستورالعمل‌های پزشک متخصص اطفال را دنبال کنید.

2-اجازه دهید تا کودک بیمار استراحت کند:

لازم است بدانید که استراحت کردن نوزاد باعث بهبودی وضعیت بدن او در سریع‌ترین زمان ممکن می‌شود؛ بنابراین، اجازه دهید تا کودک شما در صورت ابتلا به عفونت کرمک استراحت کند. همچنین، کودک خود را از انجام فعالیت‌هایی که به مصرف انرژی زیاد نیاز دارند، منع کنید؛ او را تشویق کنید تا دراز بکشد و بخوابد.

اگر دنبال راهی برای جلوگیری از یبوست نوزاد خود هستید این مطلب جلوگیری از یبوست نوزادان با مصرف شلغم را بخوانید

جلوگیری از ورود کرمک به بدن نوزادان:

با همه این توصیفات، رعایت برخی اقدامات بهداشتی ساده می‌تواند خطر ابتلا به عفونت کرمک را در بدن نوزادان به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در ادامه این مقاله، برخی نکات مؤثر جهت پیشگیری از مبتلا شدن نوزادان به کرمک ارائه شده است که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • کودک خود را از نوشیدن آب آشامیدنی آلوده منع کنید.
  • برای کودک خود غذای بدون آلودگی و کاملاً پخته شده تهیه کنید.
  • خانه، محیط اطراف کودک، لباس و اسباب بازی‌های او را تمیز نگه دارید.
  • اقدامات بهداشتی مناسب را جهت تضمین سلامتی فرزند خود دنبال کنید.
  • قبل از تغذیه کودک، هر بار دستان خود را بشویید.

در نهایت به یاد داشته باشید که با رعایت اقدامات احتیاطی می‌توان از مبتلا شدن نوزادان به عفونت کرمک پیشگیری کرد؛ هر چند که این مشکل جدی نبوده و با دنبال کردن روند درمانی ساده، به سادگی از بین می‌رود.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

عالی بود مفید ممنون

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/