آیا متولد شدن نوزاد با دندان امری طبیعی است؟

new-mum-left-shocked-as-her-baby-is-born-with-two-teeth_171994-2697f43

سال‌ها پیش، نوزادانی که با مجموعه‌ای کامل از دندان‌ها به دنیا می‌آمدند، کشته می‌شدند، زیرا مردم عوام در آن دوران، عقیده داشتند که این نوزادان، شیاطین زمینی هستند. خوشبختانه، امروز این طرز تفکر از بین رفته است! جالب است بدانید که حتی بعضی از والدین، وقتی با دندان‌های زودرس فرزند خود رو به رو می‌شوند، شادی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید اغلب بچه‌ها در ماه‌های 6 تا 7 بعد از تولد، اولین دندان‌های خود را در می‌آورند. با این حال، در موارد بسیار نادر، برخی از نوزادان با مجموعه‌ای کامل از دندان‌ها متولد می‌شوند. پزشکان متخصص اطفال، این دندان‌ها را با عنوان "دندان‌های زایمان" می‌شناسند. این موضوع، تکان‌دهنده، در عین حال اسرارآمیز است! اما، به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر بسپارید که کودکان متولد شده با مجموعه کاملی از دندان‌ها نیز در گروه نوزادان عادی استقرار دارند. بر این اساس، لازم نیست در مورد سلامت چنین نوزادانی نگران باشید، مگر اینکه فرزند شما در روند تغذیه روزانه دچار مشکل شود.

برای اطلاع از 10 علت تغییر رنگ دندان های کودکان این مطلب را بخوانید

اگر فرزند شما با مجموعه کاملی از دندان‌ها به دنیا آمد، چه باید بکنید؟

اغلب والدین، در هنگام تولد نوزاد خود، وقتی با دندان‌های زایمان او رو به رو می‌شوند، وحشت می‌کنند. در چنین وضعیتی، اساساً نیازی به نگرانی و انجام درمان خاص وجود ندارد! این شرایط، نشان می‌دهد که بدن کودک شما از روند طبیعی رشد دندان‌ها پیروی نمی‌کند. حتی، گاهی اوقات این دندان‌ها ممکن است ریشه نداشته باشند. با همه این توصیفات، ماندن دندان‌های زایمان در دهان هر نوزادی یک وضعیت خطرناک به شمار می‌رود؛ والدین باید به دنبال جراحی این دندان‌ها، به کمک یک دندان‌پزشک متخصص باشند. در واقع، اگر کودک شما با مجموعه‌ای کامل از دندان‌ها به دنیا آید، این دندان‌ها می‌توانند شیوه‌ زندگی او را تحت تأثیر قرار دهند. برخی از مشکلات ناشی از باقی ماندن دندان‌های زایمان در دهان نوزادان عبارتند از:

  • وقتی که شما از شیشه شیر یا شیر مادر برای تغذیه نوزاد خود استفاده کنید، وجود دندان‌های زایمان باعث بروز مشکلاتی در روند تغذیه او خواهند شد.
  • نوزاد ممکن است به طور تصادفی دندان‌های زایمان شل را ببلعد؛ این شرایط می‌تواند منجر به خفگی فرزند شما شود.
  • سینه‌های مادر شیرده در هنگام شیر دادن به این نوزادان ممکن است دچار صدمات ناخواسته شود.
  • زبان خود نوزاد نیز ممکن است بر اثر برخورد با دندان‌های زایمان زخم شود.

در نهایت، یادتان باشد که کودک متولد شده با مجموعه‌ای کامل از دندان‌ها، یک رویداد بسیار نادر می‌باشد، اما ممکن است برای فرزند شما اتفاق بیفتد. اگر نوزاد شما دارای دندان‌های زایمان بود، لازم نیست نگران باشید؛ این اتفاق کاملاً طبیعی است. با این حال، بهتر است یک پزشک متخصص اطفال، در اسرع وقت، فرزند شما را معاینه کند. اطمینان حاصل کنید که دندان‌های زایمان شل در دهان فرزند خود باقی نماند. اگر چنین بود، در صورتی که دندان‌پزشک به موقع این دندان‌ها را از دهان او در نیاورد، ممکن است باعث بروز مشکلات جدی مانند زخم زبان و خفگی او شوند.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

وای خدا

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/