علل بروز بیماری گال در نوزادان

E5C9HA.2e16d0ba.fill_920x613__1532500341_75240

در ابتدا، لازم است به عنوان والدین یک نوزاد کوچک به یاد داشته باشید كه اگر بخشی از پوست بدن نوزادتان به رنگ قرمز در آمده و يا اين‌كه او از وجود بثورات و تاول‌هايي بر روی پوست بدنش رنج می‌برد، ممکن است فرزند عزیزتان به بیماری گال مبتلا شده باشد. بنابراین، برای افزایش اطلاعات خود در مورد اين بيماري و درمان فرزندتان حتما مقاله زیر را مطالعه کنید، چون اگر بدانید كه بیماری گال چگونه به وجود می‌آید و چگونه می‌توان آن را درمان نمود، در صورت مشاهده علائم آن در بدن فرزندتان زیاد وحشت نخواهید کرد!.

در این مطلب با عوامل بروز عفونت های باکتریایی در نوزادان آشنا شوید

بیماری گال چیست؟

گال یک نوع بیماری پوستی است که با حالت خارش همراه می‌باشد. اين مشکل با نيش زدن یک نوع کنه کوچک بر روي پوست بدن انشان، به ويژه نوزادان رخ می‌دهد. در واقع، کنه‌ها با لانه گزینی بر روی پوست بدن انسان باعث آسیب دیدن و قرمز شدن منطقه آلوده‌ي پوست شده و خارش شديدي را در آن ناحيه به وجود مي‌آورند. گال یک بیماری مسری است و با هر گونه تماس فیزیکی، از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد. همچنین، بيماري گال می‌تواند منجر به بروز عفونت در بدن افراد مبتلا شود. استفاده از داروهای خاص این نوع بیماری کمک زیادی به کاهش احساس خارش پوست بدن بیمار نموده و در درمان عفونت، به طور قابل توجهی موثر خواهد بود.

علل بروز بیماری گال در نوزادان:

همانطور که قبلا گفته شد نوعي کنه هشت‌ پا مسئول بروز این عفونت بر روي پوست بدن نوزادان است. این نوع کنه با لانه‌گزینی بر روی پوست فرد مبتلا، شروع تخم‌گذاری در زیر پوست او خواهد کرد. این تخم‌ها در كوتاه مدت تبدیل به کرم شده و سفر خود را به سطح پوست بدن نوزادان آغاز می‌کنند. البته، فراموش نکنید كه ممکن است این لارو به سایر مناطق پوست نوزادان هم انتقال یابند. لاروها با ایجاد نمودن واکنش‌های آلرژیکی، منجر به بروز بیماری پوستی در نوزادان شده و حالت خارش شديدي را در بدن آن‌ها به وجود می‌آورند. برخی از علل شایع بروز بیماری گال بر وري پوست بدن نوزادان عبارتند از:

  • تماس فیزیکی نزدیک نوزاد با افرادی که از بیماری گال رنج می‌برند
  • استفاده اشتراکی نوزاد و افراد مبتلا به بیمار گال، از لباس و ملافه‌ها

علائم وجود بیماری گال در نوزادان:

آیا به عنوان والدین یک نوزاد كوچك می‌دانید كه چگونه مي‌تواند وجود بیماری گال در بدن نوزاد خود را تشخیص داد؟ اگر علائم معمولی را که در ادامه این مقاله بیان شده است، به دقت مطالعه کنید، مي‌توانيد به راحتی بروز اين بيماري در بدن فرزند خود را تشخیص دهید. مهم‌ترين این علائم عبارتند از:

  • قرمز شدن پوست بدن نوزادان که با خارش شديد و التهاب همراه است.
  • ایجاد تاول‌های کوچک و یا برجستگی‌های قرمز بر روی پوست بدن نوزادان.
  • زخمی شدن پوست بدن نوزادان بر اثر خارش زیاد.
  • ضعیف شدن پوست بدن نوزادان که همراه با ضخیم شدن ناحیه آسیب دیده است.

برخی از مناطق بدن نوزادان که بروز این نوع عفونت در آن‌ها زیاد شایع است، عبارتند از گردن، سر، صورت، کف پاها و کف دست‌ها.

روش‌های تشخیص بیماری گال در نوزادان:

از آن‌جايي كه پزشکان متخصص اطفال می‌توانند به سرعت تشخیص دهند که یک نوزاد از بیماری گال رنج می برد، پس مراجعه به دکتر در چنین شرایطی بهترین گزینه براي حفظ سلامتي فرزندتان خواهد بود. معمولا، پزشکان متخصص اطفال با بررسی دقیق ضایعات، وجود کنه burrowed در پوست بدن نوزادان را تشخیص داده و به راحتی نوع مشکل موجود در بدن فرزندتان را شناسایی خواهند کرد. حتی برخی از پزشکان متخصص اطفال ممکن است تکه کوچکی از پوست بدن نوزاد را جدا کرده و به بررسی آن در زیر میکروسکوپ بپردازند، تا به وجود  انگل‌ها، تخم ها و مدفوع آن‌ها در زير پوست فرد بیمار خود پی ببرند.

روش‌های درمان بیماری گال در نوزادان:

در اغلب موارد بیماری گال کودکانه توسط پزشکان متخصص اطفال و یا متخصصین پوست با تجویز یک لوسیون موضعی و یا کرم به راحتی قابل درمان است. در ادامه این مقاله، برخی از کرم‌هايي که در درمان بیماری گال مفید بوده و به از بین رفتن آن‌ها کمک می‌کند، بیان شده است. اين پمادها عبارتند از:

1- پماد پرمترین برای درمان بیماری گال نوزادان:

به خاطر داشته باشيد كه اگر کرم پرمترین را شب بر روی منطقه آسیب دیده از پوست نوزاد مبتلا به بیماری گال خود بمالید و صبح روز بعد آن را شستشو دهید، علائم بیماری را از بین خواهد برد. معمولا، پزشکان متخصص اطفال استفاده از کرم را دوباره در هفته برای بیمار خود توصیه می‌کنند. فراموش نکنید كه کرم پرمترین برای درمان بیماری گال در نوزادان دو ماهه و یا بزرگ‌تر بسیار موثر خواهد بود.

 2- پماد کروتامیتون سبب تسکین بیماری گال نوزادان :

استفاده از کرم کروتامیتون نیز مي‌تواند سبب تسکین بیماری گال نوزادان شود. معمولا، پزشکان متخصص اطفال مصرف کرم کروتامیتون را یک بار در هر روز و به مدت دو روز متوالی توصیه می‌کنند. به عنوان مادر يم نوزاد بيمار فراموش نکنید كه هر بار قبل از مالیدن این پماد بر روي پوست بدن نوزاد خود، آن محل را کاملا شستشو دهید، تا با به کار بردن این کرم بعد از 48 ساعت تمام علائم بیماری از بین برود.

3- پماد گوگرد و بهترین درمان برای بیماری گال نوزادان:

پماد گوگرد بهترین درمان برای نوزادان مبتلا به بیمار گال می‌باشد و برای استفاده كودكان بیمار کاملا امن است. پماد گوگرد باید برای سه شب متوالی مورد استفاده قرار گیرد و هر بار قبل از مالیدن پماد، محل آسیب دیده از پوست بدن نوزادان بايد شستشو داده شود. جالب است بدانيد كه با مصرف این نوع کرم، بعد 24 ساعت تمام علائم بیماری گال از روي پوست بدن فرزندتان از بین خواهد رفت.

علاوه بر اين موارد، لازم است بدانيد كه اين نوع پماد مناسب به کار بردن در ناحیه پوست سر، صورت و گوش کودکان بوده و مادر باید مطمئن شود که ناخن‌هایش در هنگام ماليدن پماد کاملا کوتاه و تمیز باشد، تا در هنگام مالیدن کرم، خراشی بر روی  پوست نوزاد خود ایجاد نکند. براي استعمال، مقداری از این کرم را به نوک انگشت خود زده و به خورد کامل پوست نوزاد خود را ماساژ دهيد. فراموش نکنید كه اکرم گوگرد را قبل از خواب بر روی پوست نوزاد خود زده و صبح روز بعد، آن را کامل بشویید.

روش‌هاي جلوگیری از بروز بیماری گال در نوزادان:

براي جلوگیری از آلوده شدن دوباره نوزاد خود به بیماری گال می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ضدعفونی کردن کامل تمام لباس‌های قبلی نوزاد و استفاده منظم از لباس‌هایی از جنس کتان.
  • جلوگیری از تماس داشتن نوزاد خود با افراد مبتلا به بیماری گال.
  • دور انداختن همه وسایل اصلی و قبلی نوزاد خود كه نمی‌توانید آن‌ها را شسته داده و ضدعفونی کنید.
  • مطمئن بودن از تمیزی وسایل مورد نیاز نوزاد و محیط اطراف او.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

ممنون از اطلاعات مفیدتون خیلی برام ارزشمند بود
داشتم از نگرانی میمردم
پسر من ۷ ماهشه و فک کنم همه به گال مبتلا شدیم
نمی‌دونستم با چی میشه درمانش کرد

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/