آیا در دوران شیردهی میتوانم موهایم را رنگ ، صاف، یا فر کنم؟

hair-dye-allergy

اغلب، مادران جوان در مورد استفاده از محصولات آرایشی یا رفتن به سالن‌های زیبایی به منظور رنگ کردن موهای خود یا صاف کردن آن‌ها در 9 ماه دوران حاملگی و دوران شیردهی نگران هستند، زیرا استفاده از مواد شیمیایی، اسیدها و سایر عناصر موجود در لوازم آرایشی برای سلامت خود مادران و نوزاد این افراد خطرناک می‌باشد. بر این اساس، اکثر مادران می‌خواهند بدانند که آیا رنگ کردن موها در دوران شیردهی می‌تواند سلامت کودک شیرخوار آن‌ها را به خطر بیندازد. در ادامه این مقاله، اطلاعات کاملی در مورد رنگ کردن موهای زنان، فر کردن و صافی آن‌ها در دوران شیردهی ارائه شده است. برخی از روش‌های شایع برای تغییر حالت و رنگ موهای زنان در دوران شیردهی که در دسترس همگان است، عبارتند از:

اگر باردار هستید و میخواهید موهایتان را رنگ کنید این مطلب رنگ کردن مو در دوران بارداری خطرناک است؟ را بخوانید

رنگ کردن موها در دوران شیردهی:

این کار برای پوشش دادن موهای زنان با یک رنگ جدید انجام می‌شود. این نوع رنگ‌ها در انواع دائمی، نیمه دائمی و موقت در بازار موجود بوده و می‌توانند همه نیازهای خانم‌های جوان را برای رنگ کردن موهای خود در هر دوره‌ای برآورده کنند. به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به یاد داشته باشید که برای رنگ کردن موهای زنان، پراکسید هیدروژن جهت تغییر رنگ طبیعی پیاز مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صاف کردن موها در دوران شیردهی:

 در این روش، برای صاف کردن موهای زنان از محلول‌های سدیم هیدروکسید سدیم، محلول پتاسیم یا لیتیوم استفاده می‌شود.

فر کردن موها در دوران شیردهی:

لازم است بدانید که دو راه‌حل برای ایجاد امواج دائمی در موهای زنان وجود دارد که در اکثر سالن‌های آرایشی، هر دوی این موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین مایع استفاده شده برای ایجاد امواج موقت در موهای زنان با عنوان " تغییردهنده موقت" شناخته می‌شود؛ دیگری با عنوان "خنثی‌کننده یا راه‌حل ثابت برای فر کردن" موهای زنان شناخته می‌شود.

همان‌طور که بررسی شد، در همه روش‌هایی که برای رنگ کردن، فر کردن و صافی موهای زنان توسط سالن‌های آرایشی اعمال می‌شود، از موادی مانند پراکسید هیدروژن، هیدروکسید سدیم، چای، پتاسیم و غیره استفاده خواهد شد تا حالت و رنگ موها را تغییر داده و اثرات مطلوبی را در طولانی مدت بر روی آن‌ها بگذارد؛ اما اکثر مادران شیرده، در اغلب موارد نگران سلامت نوزاد خود هستند! چون اگر مادری در طول دوران بارداری یا شیردهی از این روش‌ها و محصولات شیمیایی استفاده کنند، ممکن است ایمنی فرزند او به خطر بیفتد؛ اغلب مادران در 9 ماه دوران بارداری و دوران شیردهی از آرایشگر خود می‌پرسد که آیا او می‌تواند از همه روش‌های رنگ کردن، فر کردن و صافی موها استفاده کند.

اگر در دوران شیردهی هستید این مطلب 9 مزیت باورنکردنی مصرف آبلیمو در دوران شیردهی را حتما بخوانید

آیا در دوران شیردهی میتوانم موهایم را رنگ ، صاف، یا فر کنم؟

 نتایج مطالعات اخیر محققان به طور کاملاً واضح نشان می‌دهد که رنگ‌های نیمه دائمی یا دائمی برای استفاده زنان در 9 ماه دوران بارداری و دوران شیردهی ایمن هستند. بر این اساس، همه زنان می‌توانند از این مواد شیمیایی در دوران انتظار یا شیردهی خود استفاده کنند. بدن مادران شانس کمتری برای جذب مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها داشته و این مواد به جریان خون آن‌ها وارد نمی‌شود تا بتواند میزان تولید شیر را در سینه مادران شیرده تحت تأثیر قرار داده یا تهدیدی برای سلامتی کودک شیرخوار آن‌ها باشد.

گزینه‌های امن برای رنگ کردن موها در دوران شیردهی:

با همه این توصیفات، اگر هنوز هم به عنوان یک مادر شیرده نگران ایمنی کودک خود هستید، اما دوست دارید با استفاده از روش‌های معمول ماندگار، موهای خود را در دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر هم رنگ کنید، می‌توانید گزینه‌های ایمن برای این کار را انتخاب کرده و به طور منظم، به تغییر ظاهر موهای خود بپردازید. شما می‌توانید به جای رفتن به سالن‌های آرایشی جهت رنگ کردن موهای خود، از روش‌هایی مانند برجسته‌سازی موها که در آن، رنگ تنها بر روی رشته‌های مو قرار گرفته و پوست سر را تحت تأثیر اثر مواد آزادشده از رنگ‌های شیمیایی قرار نمی‌دهد، استفاده کنید. به غیر از این روش، راهکارهای مختلفی دیگری نیز وجود دارد که نیازی به مراقبت نداشته و مواد شیمیایی به هیچ وجه توسط پوست سر مادر شیرده جذب نمی‌شود. رایج‌ترین روش‌های امن برای رنگ موهای زنان در دوران شیردهی عبارتند از:

استفاده از رنگ‌های گیاهی، برای رنگ کردن موها در دوران شیردهی:

به جای استفاده از رنگ موی شیمیایی که حاوی آمونیاک و پراکسید هیدروژن بوده و تماس آن با پوست سر مادران شیرده می‌تواند واکنش‌های آلرژیکی را بروز دهد، مادران شیرده می‌توانند از رنگ موهای گیاهی به عنوان یک جایگزین امن‌تر استفاده کنند. لازم است بدانید که رنگ‌دانه‌های موجود در برگ‌های گیاه حنا به پوست سر شما لطمه نمی‌زند؛ شما می‌توانید با خیال راحت از این نوع رنگ‌ها به منظور رنگ‌آمیزی و حتی تقویت موهای سر خود در 9 ماه دوران بارداری و در دوران شیردهی استفاده کنید.

برای اطلاع از اینکه چه زمانی نمیتوانید به نوزاد خود شیر بدهید این مطلب چه زمانی نمی‌توانید نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنید؟ را بخوانید

روش‌های فر کردن و صافی موها در دوران شیردهی:

در نهایت، به عنوان یک مادر شیرده به خاطر بسپارید که شما می‌توانید به جای فر یا صاف کردن موهای خود با استفاده از مواد شیمیایی، موهای خود را با صورت موقت فر یا صاف کنید. این روش علاوه بر راحت بودن، بسیار ایمن بوده و برای تغییر حالت موقت موهای زنان در دوران شیردهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در چنین راهکارهایی، آرایشگر می‌تواند از اسپری‌های محافظ حرارتی و مواد درخشان کننده مو نیز استفاده کند تا مطمئن شود که حالت موهای شما در برابر اثرات گرما و وسایل آرایشی محافظت خواهد شد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/