آیا استفاده از روش دتوکس برای زنان شیرده ایمن است؟

Untitled_2__1538890828_39410

آیا شما هم به عنوان یک مادر شیرده، فکر می‌کنید که روند غذا خوردن خانواده می‌تواند بر میزان تولید شیر در بدن شما اثر گذاشته و حتی، گاهی اوقات آن را کم کند؟ آیا امکان دارد که با استفاده از یک رژیم غذایی سنتی، میزان تولید شیر در بدن مادران کم یا قطع می‌شود؟ خوب، اگر فکر می‌کنید که شما هم باید در دوران شیردهی خود، از رژیم غذایی سم‌زدا برای سلامت بدنتان استفاده کنید، حتماً مقاله زیر را با دقت بخوانید. این مقاله حاوی ایده‌های بسیار خوبی برای سم‌زدایی بدن مادران در دوران شیردهی است! در گام نخست، یادتان باشد که استفاده از داروهای تزریقی در دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر برای هیچ زنی توصیه نمی‌شود. اما این جمله بدان معنا نیست که آن‌ها باید به طور کامل قید سم‌زدایی بدن خود را زده و آن را کنار بگذارند. این افراد باید اطلاعات خود را در مورد تغذیه سالم نوزاد با شیر مادر افزایش دهند. مقاله زیر روش درست سم‌زدایی در این دوره را به مادران شیرده آموزش می‌دهد.

اگر میخواهید شیرمادر را با دست بدوشید این مطلب چگونه می‌توانید شیر مادر را با دست بدوشید؟ را بخوانید.

دتوکس چیست؟

دتوکس، یک روش طبیعی برای پاک کردن بدن از تمام سموم و مواد زائد بوده که طب سنتی آن را به عنوان یک روش جایگزین به جای رژیم‌های سم‌زدایی ترویج داده است.

آیا استفاده از دتویکس در دوران شیردهی، برای سم‌زدایی کارآیی دارد؟

نظرات مختلفی در مورد استفاده از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن که وابسته به مصرف انواع داروها هستند، وجود دارد. البته برخی از بنیان‌گذاران این ایده، عقیده دارند که تفاوت‌ بین وزن افراد با اندازه استاندارد، نشانه‌ای از سلامت کلی بدن آن‌ها است. برعکس، برخی از دانشمندان بر این باورند که استفاده از یک رژیم غذایی سم‌زدا، یک روش فریبنده بوده و اتلاف وقت و تلاش به شمار می‌رود. بسیاری از تولیدکنندگان قرص‌ها و محصولات دارویی که ادعا دارند به سم‌زدایی بدن انسان کمک می‌کنند، نمونه‌هایی واضح از ترفندهای مختلف برای بازاریابی جهت فروش محصولات خود می-باشند. به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که بدن انسان برای سم‌زدایی طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، به آب آشامیدنی تمیز، هوای تازه و خواب مفید احتیاج دارد.

پنج نکته مهم در مورد سم‌زدایی در دوران شیردهی:

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، مطمئناً مصرف هیچ گونه دارویی بدون نسخه پزشک، برای زنان در هنگام تغذیه نوزاد با شیر مادر ایمن نیست. سلامت بدن هر کودک شیرخوار نیاز به تغذیه درست داشته و وابستگی کامل به سلامت بدن مادر خود دارد. پس، زنان باید در دوران شیردهی برای سلامت خود چه کارهایی انجام دهند؟ برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه در این دوره می‌تواند با برآورده نمودن نیازهای بدن نوزاد و تأمین سلامت کلی بدن او، تمام سموم را از بدن مادر شیرده دفع نماید. به همین دلیل، در این مقاله چند نکته مهم برای کمک به مادران جهت سم‌زدایی ایمن بدن ارائه‌شده است که به شرح زیر می‌باشند:

1- نوشیدن آب زیاد در دوران شیردهی:

شاید بدانید که بدن زنان در دوران شیردهی براثر تغذیه نوزاد با شیر مادر، مایعات زیادی را از دست می‌دهد. بنابراین، برای جلوگیری از کمبود آب در بدن، این افراد باید آب و مایعات فراوانی مصرف نموده و انجام این کار را به عنوان یک مسابقه ماراتن برای سلامت خود تلقی نمایند. یادتان باشد که رسیدن آب کافی به کلیه‌های مادران شیرده، به بدن آن‌ها کمک می‌کند تا تمام سموم آن را به‌راحتی دفع کنند.

2- مصرف آب‌میوه‌های تازه در دوران شیردهی:

 قرار دادن مقدار فراوانی از آب‌میوه‌های تازه و طبیعی در رژیم غذایی روزانه زنان شیرده باعث می‌شود تا میزان تولید شیر در بدن آن‌ها ثابت مانده و از بروز کمبود آب و ویتامین‌ها جلوگیری شود. پس، مادر می‌تواند به‌راحتی انواع میوه‌ها و سبزی‌ها مختلف را باهم ترکیب نموده و هر روز، طعم جدیدی را تجربه کند. علاوه بر این مورد، رسیدن آب موجود در این مواد غذایی به بدن زنان در دوران شیردهی، سبب هیدراته نگه داشتن بدن شده و به حرکات روده و عملکرد صحیح کلیه‌ها در بدن او کمک شایانی می‌کند.

3- مادران شیرده روش زندگی خود را برای داشتن سلامتی کامل تغییر دهید:

همه ما می‌دانیم که خوابیدن هشت ساعته ممکن است برای زنانی که به تازگی مادر شده‌اند، غیرممکن باشد. از این رو، آن‌ها باید سعی کند که در بین بیداری دراز مدت، حتماً خواب کوتاهی داشته و مقداری از وقت خود را به استراحت کردن اختصاص دهند. یادتان باشد که انجام درست و به موقع این کارها کمک زیادی به روند سم‌زدایی بدن خواهد داشت. طبق نتایج مطالعات انجام شده توسط محققین، مغز انسان زمانی که به خواب می‌رود، کمک زیادی به دفع سموم بدن خواهد کرد.

برای اطلاع از مراحل شیردهی نوزادان این مطلب مراحل شیردهی به نوزادان را بخوانید.

4-در دوران شیردهی فیبر زیادی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

 همان‌طور که می‌دانید مصرف فیبر به سیستم گوارش زنان شیرده کمک کرده و در دفع سموم بدن آن‌ها به طور قابل توجهی مؤثر است. برای از بین بردن مواد زائد بدن، حرکات روده از اهمیت خاصی برخوردار است که روند گردش خون را نیز تنظیم می‌کند. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که داشتن حرکات روده‌ای منظم در زنان شیرده سیگنال‌هایی را در بدن آن‌ها تولید می‌کند که بدن را بعد از انجام عمل جراحی اخیر برای تولد نوزاد، به منظور بازگشت به حالت عادی یاری نموده و سموم ایجاد شده در دوران بارداری و شیردهی را از بین می‌برد. علاوه بر این موارد، اگر رژیم غذایی زنان شیرده غنی از فیبر باشد، آن‌ها را در برابر ابتلا به مشکل یبوست محافظت خواهد نمود.

5- مصرف غذاهای خانگی توسط زنان در دوران شیردهی:

اگر به عنوان یک مادر شیرده می‌خواهید بدن خود را در این دوره سم‌زدایی کنید، تنها از غذاهای خانگی برای تغذیه روزمره خود استفاده نمایید. علاوه بر این مورد، بهتر است اندازه وعده‌های غذایی خود را در حد متعادل نگه دارند. همچنین، سعی کنید از مصرف غذاهای بسته‌بندی و فرآوری‌شده تا حد امکان اجتناب نموده و مصرف وعده‌های غذایی اصلی خود را از دست ندهید؛ برای اطمینان کامل از سم‌زدایی بدن در دوران شیردهی بهتر است وعده‌های غذایی خود را کوچک‌تر انتخاب نموده و در فواصل منظم بخورید.

اگر نوزادتان در زمان شیر دهی نوک پستانتان را گاز میگیرد این مطلب چرا نوزادم در زمان شیردهی نوک پستانم را گاز میگرد؟ را بخوانید

آیا استفاده از روش دتوکس در دوران شیردهی زنان، باعث بروز عوارض جانبی می‌شود؟

به خاطر داشته باشید که اگر شما به جای مصرف داروهای شیمیایی، به دنبال استفاده از یک رژیم غذایی سم‌زدا در دوران شیردهی خود باشید، می‌توانید از بروز عوارض جانبی جدی در بدن خود و فرزند کوچکتان جلوگیری کنید، زیرا سلامت مادر در هر زمان به ویژه در دوران شیردهی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و او باید قبل از استفاده از رژیم غذایی سم‌زدا یا داروهای شیمیایی مخصوص، به سلامت فرزند شیرخوار خود فکر کند. بنابراین، بسیار مهم است که مادر برای حفظ سلامت خود در این موارد با یک پزشک متخصص صحبت کند.

در نهایت، فراموش نکنید که استفاده از شیوه زندگی سالم توسط زنان در دوران شیردهی می‌تواند به طور طبیعی بدن را وادار به سم‌زدایی نموده و به سلامت آن کمک کند. بنابراین، به عنوان یک زن در دوران شیردهی خود سعی کنید با خوردن مواد غذایی سالم و مغذی و استفاده از رژیم‌های غذایی متعادل، وزن اضافی ناشی از دوران بارداری را از دست داده و به تولید شیر بیشتر در بدن، جهت تغذیه نوزادتان کمک کنید. علاوه بر این موارد، این نکته مهم را به یاد داشته باشید که در همه موارد زندگی، مشاوره نمودن با دکتر متخصص بهترین راهنما برای شما خواهد بود. پس تا آنجا که امکان دارد وضعیت بدن خود را با استفاده از روش‌های اصولی و صحیح بهبود بخشیده و سپس، با استفاده از رژیم غذایی درست، تناسب اندام خود را حفظ کنید تا بتوانید زمان و تمرکز بیشتری برای پرورش کودک خود داشته و پیوندی عمیق عاطفی با او در دوران شیردهی برقرار کنید. این دوران گذرا بوده و دوباره باز نخواهد گشت!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/