9 مزیت باورنکردنی مصرف آبلیمو در دوران شیردهی

572800333_H__1538465512_18866

آیا شما هم به عنوان یک مادر شیرده، می‌خواهید سلامت فرزند خود را در این دوره حساس، تضمین کنید؟ آیا شما هم به عنوان یک مادر شیرده، می‌خواهید از سالم و مغذی بودن شیر خود مطمئن شده و نوزاد خود را از مشکلاتی مانند نفخ روده، عملکرد نامنظم روده‌ها و تولید گاز خلاص کنید؟ اگر جواب شما به سؤالات ذکرشده مثبت باشد، باید به طور قاطع، در طول تغذیه فرزند خود با شیر مادر، آب و مایعات زیادی را مصرف کنید. خواندن مقاله زیر در این مورد به شما کمک نموده و روش مصرف آب لیمو را در دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر، پیشنهاد خواهد نمود. جالب است بدانید که نحوه و میزان مصرف آب لیمو در این دوره، برای حفظ سلامت مادر  و فرشته کوچک او بسیار مهم می‌باشد.

آب لیمو:

همان‌طور که می‌دانید آب لیمو از میوه‌ای به نام لیمو ترش که از دسته مرکبات  است، به دست می‌آید؛ این مایع به راحتی در دسترس همگان می‌باشد. از آنجایی که لیمو ترش تازه حاوی حدود 5٪ اسید سیتریک است، طعم تلخی به آب خود داده و آن را به یک نوشیدنی سالم و منبع غنی از ویتامین C، ریبوفلاوین، ویتامین B، کلسیم، منیزیم، فسفر، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها تبدیل کرده است. به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که مصرف آب لیمو ترش در دوران شیردهی، می‌تواند برای حفظ سلامت مادر و نوزاد او بسیار مفید باشد.

برای اطلاع از مزایای شیردهی به این مطلب مزایای شیر دادن برای نوزاد و مادر مراجعه کنید.

مزایای شگفت‌انگیز مصرف آب لیمو در دوران شیردهی:

به عنوان یک زن شیرده، برای آگاهی از مزایای این آب میوه، باید نگاه دقیقی به نیاز بدن خود انداخته و علت استفاده از آب لیمو را در رژیم غذایی خود، به خصوص در دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر پیدا کنید. علت نیاز بدن مادران شیرده به آب لیمو به شرح زیر است:

1- آب لیمو به عنوان یک ماده غذایی سالم برای مادران شیرده:

نوشیدن مایعات، مخصوصاً آب لیمو در دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن خانم‌ها کمک نموده و پوست بدن آن‌ها را شاداب کند. همچنین، قرار دادن آب لیمو در برنامه غذایی مادران شیرده، برای تأمین شیر سالم جهت تغذیه نوزادان نیز به شدت مؤثر است. بنابراين، مادران شیرده باید سعی کنند مصرف آب روزانه خود را افزايش داده و مقدار مناسبي از آب لیمو را به این مایع اضافه نمایند.

2- مصرف آب لیمو توسط مادر شیرده، از بروز مسائل گوارشی در نوزاد او جلوگیری خواهد نمود:

به خاطر داشته باشید که مصرف آب لیمو می‌تواند در هر رده سنی، برای سیستم گوارش انسان بسیار مفید باشد. بر همین اساس، مصرف آب لیمو در دوران شیردهی توسط مادر، سبب جلوگیری از بروز مسائل گوارشی در نوزاد شده و مشکلات گوارشی مانند نفخ، عملکرد نامنظم روده‌ها، تولید گاز، یبوست و سایر مسائل مربوط به گوارش را در مادر و نوزاد او درمان خواهد نمود.

3- مصرف آب لیمو در دوران شیردهی باعث تولید شیر مناسب برای تغذیه نوزاد خواهد شد:

همان‌طور که می‌دانید مصرف آب لیمو موجب هضم غذاهای مصرفی انسان شده و روند جذب مواد مغذی به بدن را آسان می‌کند. علاوه بر این موارد، مصرف آب لیمو به دفع سموم بدن مادران شیرده کمک نموده و مانع ورود سموم به شیر مادر می‌شود. بنابراین، مادر می‌تواند با مصرف آب لیمو به عنوان یک نوشیدنی سالم، اطمینان حاصل کند که نوزاد او شیر مناسب و مغذی را در طول دوران شیرخوارگی، از بدن مادر دریافت خواهد کرد.

4- مصرف آب لیمو، گلودرد مادران شیرده را بهبود می‌بخشد:

مصرف آب لیمو در دوران شیردهی، به مادر کمک می‌کند تا میزان درد گلو را در بدن خود کاهش دهد. این ماده به طور مؤثر باکتری‌های موجود در ناحیه عفونی گلو را کشته و گلودرد مادران شیرده را درمان می‌کند. بنابراین، یک مادر شیرده می‌تواند با مصرف آب لیمو، از یک روش امن برای درمان عفونت گلوی خود استفاده کند.

برای اطلاع از مواد ضروری مورد نیاز در زمان شیردهی این مطلب 10 ماده ضروری برای تغذیه مادر در دوران شیردهی را بخوانید.

5- مصرف آب لیمو، میزان فشار خون مادر را در دوران شیردهی کاهش می‌دهد:

مادران شیردهی که پس از انجام عمل زایمان، همچنان از مشکل فشار خون بالا رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف آب لیمو به طور طبیعی فشار خون خود را پایین بیاورند. آب این میوه غنی از پتاسیم بوده و مصرف آن باعث کاهش فشار خون در دوران شیردهی زنان خواهد شد. علاوه بر این، جالب است بدانید که مصرف منظم آب لیمو به درمان حالت تهوع و سرگیجه مادران شیرده نیز کمک زیادی می‌کند.

6- تقویت رگ‌های بدن مادران شیرده با مصرف آب لیمو:

معمولاً بیشتر زنان بعد از انجام زایمان، از واریسی شدن وریدهای بدن خود رنج می‌برند. مصرف آب لیمو در این دوره، به دلیل این که غنی از روتین می‌باشد (یک نوع بیوفلاونوئید است)، دیواره‌های رگ‌های بدن را تقویت نموده و از خطر عود مشکل واریس در رگ‌های مادران شیرده جلوگیری خواهد نمود.

7- مصرف آب لیمو، بافت پوست بدن مادران را در دوران شیردهی بهبود می‌بخشد:

مصرف آب زیاد، مخصوصاً آب لیمویی در دوران پس از زایمان می‌تواند برای بهبود سلامت پوست و موی مادر و نوزاد تأثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد. این ماده غنی از ویتامین C بوده و بافت پوست مادران شیرده را روشن‌تر و قوی‌تر می‌کند. علاوه بر این موارد، مصرف آب لیمو سبب از بین رفتن کک و مک‌های ناشی از دوران حاملگی بر روی پوست بدن مادران می‌شود.

8- مصرف آب لیمو خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان شیرده کاهش می‌دهد:

نتایج مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد که غشای سفید موجود در پوست میوه لیمو حاوی لیمونن (یک ماده شیمیایی با خواص ضد تومور است) می‌باشد. مصرف آب لیمو به علت فعالیت ضد توموری لیمونن، خطر ابتلا به سرطان سینه را در مادران شیرده به طور کامل از بین می‌برد.

برای اطلاع از مواد غذایی مورد نیاز دوران شیردهی این مطلب معرفی 25 ماده غذایی برای افزایش شیر مادر (بخش اول) را بخوانید.

9- مصرف آب لیمو، خون مادران را در دوران شیردهی پاک می‌کند:

همان‌طور که می‌دانید آب لیمو به عنوان تصفیه‌کننده خون انسان عمل می‌کند. پس، اگر مادر در دوران شیردهی خود آب لیمو مصرف کند، خون بدنش تصفیه شده و شیر تولیدی در سینه‌های او عاری از هرگونه عفونت خواهد بود.

یک نکته احتیاطی در مورد مصرف آب لیمو در دوران شیردهی نوزادان:

در نهایت،  به خاطر داشته باشید که اگر نوشیدن آب لیمو در دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر هیچ گونه عوارض جانبی به دنبال نداشته باشد، باز هم زنان باید در میزان مصرف آن کمی احتیاط کنند. برای اطمینان، کافی است آب یک لیمو را با یک لیتر آب مخلوط نموده و به تدریج، در طول روز مصرف کنید؛ میزان مصرف آب لیمو در زنان شیرده باید به مرور زمان و به آهستگی افزایش یابد تا مادر مطمئن شود که نوزاد او از هیچ نوع واکنش آلرژیکی در بدن خود رنج نمی‌برد.

 

نظر (4)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

خوردن آبلیمو برای مادران شیرده خیلی توصیه نمیشه چون خودش باعث نفخ بیشتر برای نوزاد و در نتیجه دل درد و بیخوابی نوزاد میشه مخصوصا ماههای اول تولد
خیلی با احتیاط مصرف کنید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام دخترم سه ماهشه یه موقع هایی که شیر بهش میدم تا سه روز بد یا بیشتر شیرم کم میشه چکار کنم که سینه هام پراز شیر باشن ممنون میشم راهنمایی کنید

This comment was minimized by the moderator on the site

یک قاشق پودر رازیانه رو داخل یک لیوان شیر ریخته و روزی دوبار میل کنید بهترین شیر افزاهستش وعطر وطمع شیر رو خیلی خوب میکنه

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
آش اسفناج و گشنیز، انواع سوپ ، آبمیوه های طبیعی، و بعد از هر وعده غذا قرص شیرافزا که از داروخونه میتونین بخرین شیرتون رو زیاد میکنه.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/