پیک نیک آسان برای ایرانیان و یک وعده غذایی کامل با پنیر کبابی کاله

پنیر کبابی کاله

ما ایرانیان را به عنوان «مهمان نواز»، «اهل پینک نیک» و «علاقه مند به سرگذاشتن به کوه و طبیعت» با استفاده از هر فرصتی می‌شناسند. 

تا دو روز تعطیلی از راه می‌رسد یا حتی وقتی آخر هفته می‌شود، سیل ماشین‌هایی که به سمت طبیعت و کوه و دشت سرازیر می‌شوند کاملا خودنمایی می‌کند.

در این میان، البته تفاوت‌هایی با تعطیلات یا به قول خارجی‌ها weekend ما ایرانی‌ها با مثلا مردم آمریکا یا برخی دیگر از کشورها وجود دارد. این تفاوت در نحوه تدارک خوراکی‌های روز پیک نیک یا روزهای تعطیل است.

از قدیم و ندیم رسم بر این بوده است که کدبانوی خانواده با تدارک خوراک‌های خانگی که حتی قرمه سبزی یکی از حاضرین همیشگی این مجموعه بود، تدارک غذاهای مصرفی خانواده را در روز تعطیل و گذران ساعات تفریح و سرگرمی در فضای باز می‌داد.

مناسبت‌هایی مانند سیزده به در، که انحصارا مربوط به ایرانیان است، به خوبی اهمیت فرهنگ پینک‌نیک و گذران اوقات در طبیعت و فضای باز را در طول تاریخ مدرن ایرانیان یادآوری می‌کند.

البته به مرور زمان، تغییراتی در نحوه تدارک برای روزهای پیک نیک و تعطیل ایجاد شد. ساده تر شدن غذاهای مصرفی در ایام پیک نیک و سهل الوصول شدن خوراک‌ها باعث شد که برای سال‌ها کباب کردن جوجه در پیک نیک‌های ایرانیان به یک فرهنگ و رسم فراگیر و همگانی تبدیل شود.

این فرهنگ به قدری گسترش یافت که در ادبیات عامه نیز به اشکال مختلف حتی به شکل طنز و لطیفه ترویج پیدا کرد.

عبارت «جوج زدن» که یکی از اصطلاحات فرهنگ عامه طبقه متوسط ایران (بویژه لهجه تهرانی) است که در علم زبان شناسی به آن اسلنگ یا slang گفته می‌شود، از جمله این نشانه های فرهنگ زبانی مردم ماست.

حتما برای شما هم پیش آمده است که روزهای نزدیک به پایان هفته مکالمات یا پیامک‌هایی از این دست بین مردان خانواده برای برنامه ریزی یک روز پیک نیک رد و بدل می‌شود: «جمعه بریم یه جوج بزنیم؟» یه جای خوب سراغ دارم که خیلی خوبه و ....

حضور یک اصطلاح با مشتقات آن در زبان توده و وارد شدن به حوزه واژگانی کوچه و بازار حکایت از فراگیر بودن آن رفتار است که براساس آن جمله یا اصطلاحی رواج می‌یابد.

ذکر مطالب فوق مقدمه ای بر ورود به این مساله است که برای ما ایرانیان پیک نیک‌های یک روزه یا دور همی‌ها و سفرهای چند خانواده با هم، یک فرهنگ فراگیر است و همانطور که گفتیم به مرور زمان ملزومات این پیک نیک‌ها به سوی ساده تر شدن و حذف زحمات اضافی بانوان خانواده دگرگون شد.

به این ترتیب جوجه و کباب کوبیده به عنوان متریال‌های اصلی پیک نیک‌ها، جای غذاهای پرمشغله و دشواری چون آبگوشت و قرمه سبزی و خورش فسنجان و امثال آن را گرفت. 

این بدان معنا بود که مردها تمایل پیدا می‌کردند که در پیک‌نیک‌های خانوادگی خانم‌های خانه بیشتر درگیر خوش گذرانی‌های حین پینک‌نیک باشند تا مشقات پخت پز و حمل ظرف و ظروف و شستن و سابیدن‌های بعد از آن.

طبیعی است که باید این تغییر در تفکر فرهنگی مردهای خانواده را با تسهیل وظیفه خانم‌ها، به فال نیک گرفت و از آن به عنوان یک پیشرفت در نگاه به خانم‌ها یاد کرد. 

خوشبختانه خوراک‌هایی مانند جوجه و کباب و کوبیده و چنجه و این گونه‌های جدید که جایگزین خوراک‌های خانگی شده بودند در ماهیت و خاصیت‌شان به گونه ای بودند که امر پخت و پز هم کاملا به مردها واگذار شد. به سیخ کشیدن و ایستادن در کنار منقل یا باربیکیوی مخصوص و تهیه و تدارک غذای مخصوص پیک نیک به مرور زمان امری مردانه شد.

این به معنای رفاه و آسایش خانم‌ها در پیک نیک‌های ایرانیان بود. آن‌ها دیگر کافی بود چای را دم کنند و به شکستن تخمه یا گپ و گفت با یکدیگر مشغول باشند.

خوشبختانه نوشیدنی‌های سنتی خانگی هم اگرچه خیلی خوب بودند ولی از دوغ و دوشاب و شربت سرکنگبین به انواع نوشیدنی‌های رنگارنگ صنعتی و سهل‌الوصول تغییر یافته بودند و حالا سهولت پیک نیک یکی از اصول اصلی آن شده بود. 

هالومی یا پنیر کبابی کاله یک انقلاب دیگر در پیک نیک ایرانیان

با توسعه فناوری‌ها و دانش تولید و عرضه مواد غذایی، شرکت‌های تولید کننده گام‌های موثری در زمینه ایجاد تنوع غذایی در سفره پیک نیک ایرانیان برداشتند تا ضمن رنگارنگ شدن این سفره و عدم تکرار ملال آور جوجه و کوبیده در روزهای طبیعت، ارزش‌های غذایی بیشتری را نیز برای مردم به همراه داشته باشند.

این محصولات، بسیار ساده تر، مغذی تر و سهل‌المصرف تر شدند و به این ترتیب فصل تازه‌ای در فرهنگ پینک نیک ایرانیان برداشته شد. 

پنیر کبابی‌ هالومی که یکی از محصولات خارق‌العاده و «همه فن حریف» بود توسط شرکت نوآور کاله تولید و به بازار مصرف عرضه شد. محصولی که اسم آن به خودی خود نشان دهنده ماهیت مصرفی نخست آن است. پنیر سخت و فشرده ای که به سادگی می‌توان روی آتش کباب کرد و به خاطر نقطه ذوب بالایی که دارد می‌توان به سیخ کشید و درست مثل جوجه و کوبیده روی آتش بریان کرد و نوش جان کرد.

اما پنیر کبابی کاله که به‌ هالومی هم شهرت دارد تفاوت‌ها و تمایز‌های بی نظیری دارد که هرگز با جوجه‌های فراوری شده امروز و کوبیده‌هایی که با گوشت‌های نه چندان مرغوب درست می‌شود بسیار متفاوت است.

پنیر کبابی کاله سرشار از ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و ده‌ها ماده سلامت بخش و نشاط آور است که می‌تواند به عنوان شاهکاری در فرهنگ پینک نیک ایرانیان گسترش فوق‌العاده ای پیدا کرده و جای جوجه و کوبیده را در سریع ترین زمان ممکن بگیرد.

طعم خوش و رنگ طلایی بی نظیر پنیر کبابی وقتی که روی آتش بریان می‌شود، به قدری چشم نواز و پسندیده است که اگر تجربه مصرف آن را در یک روز خوش تابستانی یا یک روز خنک پاییزی ندارید، می‌توانید این بار میهمانان تان را با معرفی آن غافلگیر کنید.

البته پنیر کبابی در سراسر دنیا بسیار شهرت دارد و کشورهای پیشرفته از عمده ترین مصرف کنندگان آن هستند و بیشترین شکل مصرف آن هم کباب کردن یا گریل کردن آن است که از یک پیک نیک یک روزه یا یک تعطیلات چند روزه، خاطره ای فراموش نشدنی می‌سازد.

این بار وقتی که پنیر کبابی هالومی کاله را در پیک‌نیک خود تجربه کردید حتما باید یک توپ والیبال یا فوتبال هم با خود ببرید، این ماده مقوی مانند خوراکی های سنتی قبلی بعد از مصرف، شما را تنبل نمی کند. حتما بعد از ناهار یک دست فوتبال یا والیبال ضروری است.!

 هالومی یا پنیر کبابی کاله ساده، سریع، بی زحمت و خاص

وقتی از پینک نیک سخن می‌گوییم، پنیر کبابی کاله ویژگی‌هایی با خود دارد که هیچ محصول یا ماده غذایی دیگر نمی‌تواند با آن رقابت کند. علاوه بر غنی بودن این محصول از نظر محتوای تغذیه ای و بدون این که شما را چاق کند، ساده ترین محصول یا غذای ممکن برای یک پیک نیک است. نه نیازی به باکس یخ دارید و نه نیازی به مقدمات اولیه و خواباندن در پیاز و این جور چیزها.

کافی است به تعداد کافی بسته‌های پنیر کبابی کاله را از یک سوپر مارکت معتبر تهیه کرده و یا از یکی از صدها فروشگاه اینترنتی که آن را می‌فروشند سفارش دهید. همین و تمام. بسته‌های پنیر کبابی را بسته به نوع سفر خود در ساک یا کوله پشتی خود بگذارید و هنگامی که موعد مصرفش رسید آن را باز کرده و به قطعه‌های مساوی تقسیم کنید و به سلیقه خودتان به سیخ کشیده و در یک آتش دل انگیز آن را سرخ کنید و سفره خود را غنای بی نظیری ببخشید.

اگر اولین بارتان است، به گواهی تمام کسانی که اولین بار طعم این محصول متفاوت را چشیده اند، حتما غافلگیر خواهید شد. اما فراموش نکنید که سادگی مصرف و بدون دردسر بودن آن یک نکته بسیار مهم است که سفر یا پیک نیک شما را به یک فرایند دوست داشتنی و بدون زحمت تبدیل خواهد کرد.

به نظر می‌رسد پنیر کبابی‌ هالومی نه تنها به زودی سفره‌های مردم را در منزل و پیک نیک و سفر، اشغال خواهد کرد، بلکه به عنوان یک رِفرم جدید در فرهنگ غذایی ایرانیان بسیار فراگیر خواهد شد. 

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/