5 دمنوش برای درمان آنفولانزا | با این دمنوشها از شر آنفولانزا در امان باشید

دمنوش برای سرماخوردگی

با آغاز فصل پاییز شیوع آنفولانزا مساله رایجی است که به ویژه کودکان و افراد مسن را بیشتر درگیر می‌کند. دمنوش‌هایی برای آنفولانزا کمک می‌کنند تا سرفه، گلودرد و درد بدن را کم کنید. در این مقاله چند دمنوش مناسب برای درمان آنفولانزا آورده شده است.

دمنوش برای آنفولانزا

پنج دمنوش ساده اما بسیار موثر برای درمان آنفولانزا در زیر آورده شده که به راحتی می‌توانید در خانه آنها را تهیه کنید.

دمنوش ریحان و زنجفیل

این دمنوش خواص آنتی بیوتیکی بسیار خوبی دارد و به درمان سرفه شما هم کمک می‌کند.برای هر فنجان آب جوش به سه تا چهار برگ تازه نعنا نیاز دارید، دو تا سه تکه کوچک هم زنجبیل تازه به فنجان اضافه کنید. سپس اجازه دهید داخل فنجان دم بکشد و در نهایت به آن یک قاشق عسل اضافه کنید و روزی دو تا سه بار مصرف کنید.

دمنوش عسل، لیمو و زنجفیل

لیمو را شسته و برش دهید. زنجفیل تازه را هم پوست کنده و برش دهید، سپس لیمو و زنجفیل را در یک ظرف کوچک عسل قرار دهید و در آن را به خوبی ببندید. این مخوط را 12 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید و هر موقع که خواستید دمنوش درست کنید یک تا دو قاشق آن را در اب جوش مخلوط کرده و میل کیند. این مخلوط را تا یک ماه می توانید در یخچال نگهداری کنید.

دمنوش اکالیپتوس

اکالیپتوس یک گیاه استرالیایی است که به کاهش تب و سایر علائم آنفولانزا بسیار کمک می‌کند. همچنین اکالیپتوس به کاهش خلط سینه هم کمک می‌کند. کافی است چند برگ از آن را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید که دم بکشد و روزی دو بار آن را مصرف کنید.

دمنوش دارچین

این دمنوش که طبع گرمی دارد می تواند به پاکسازی سینوس ها و کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. کافی است چند تکه چوب دارچین و یا پودر آن را با عسل مخلوط کنید و به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس میل کنید تا خواص معجزه آسای آن را ببینید.

دمنوش مریم گلی

داروی مریم گلی یک دمنوش بسیار عالی برای آنفولانزاست که میتوانید آن را از عطاری ها تهیه کنید. یک و نیم قاشق از این گیاه را داخل قوری ریخته و دو تا سه لیوان آب اضافه می کنیم و 20 دقیقه اجازه می دهیم تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن به آن عسل اضافه کنید و روزی دوبار از آن میل کنید.

یادتان باشد اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دهید استفاده از این دمنوش ها با نظر پزشک امکان پذیر است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/