حواستان به بیماری آندومتریوز باشد!

dr_saina

متاسفانه با بالا رفتن سن ازدواج آمار ابتلا به آندومتریوز افزایش یافته است. تحقیقات نشان می‌دهند سالانه از هر ۱۰۰۰ خانم ۱۵ تا ۴۹ ساله حدود ۱.۶ نفر به آندومتریوز مبتلا می‌شوند. اما این بیماری چیست و چه درمانی دارد؟

آندومتر یک بافت طبیعی است که مسئولیت پوشش حفره رحم را به عهده دارد. این بافت داخل حفره رحم وجود دارد و به صورت ماهانه دچار تغییرات می‌شود. اما گاهی این بافت در بخش‌های مختلف بدن مثل واژن، رحم، تخمدان‌ها و ... رشد می‌کند. آندومتر در داخل لگن باعث التهاب، خونریزی، چسبندگی داخل رحم و کیست می‌شود.

این دردها در خانم‌های جوان و نابارور بیشتر دیده می‌شود. این بیماری باید در سریع‌ترین زمان توسط بهترین متخصصین پزشکی تشخیص و درمان شود. در این روزهایی که کرونا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به اماکنی با ریسک بالا تبدیل کرده نباید برای رسیدگی به وضعیت سلامت پشت گوش بیاندازیم. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین دکتر ساینا است، برای ارتباط آنلاین با دکتر زنان دکترساینا همین حالا به از طریق لینک زیر به سایت این مجموعه مراجعه کنید و از با بهترین پزشکان گفتگو کنید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor_1_4/مشاوره-آنلاین-با-بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان/ 

نشانه‌ها و علائم آندومتریوز

بیشترین مکان‌ها در بدن که احتمال درگیری با اندومتریوز را دارند، لگن، تخمدان و عضله رحم است.  آندومتریوز نیز مانند بسیاری از بیماری‌ها با علائم و نشانه‌هایی همراه است. به محض دیدن این نشانه‌ها حتما با یک متخصص زنان صحبت کنید:

  1. درد در وسط کف لگن
  2. درد شدید قبل از پریود یا زمان آن
  3. درد در زمان رابطه جنسی که در عمق لگن دیده می‌شود
  4. دفع دردناک ادرار در زمان قاعدگی
  5. دفع دردناک مدفوع در زمان قاعدگی
  6. یبوست و اسهال
  7. لکه بینی

البته که هر درد و یبوستی نباید به آندومتریوز نسبت داده شود اما جانب احتیاط از هر چیزی واجب‌تر است. اندومتریوز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهد.

تشخیص و درمان آندومتریوز چطور انجام می‌گیرد؟

خانم‌های جوان، افرادی که در سن باروری هستند بیشتر در معرض این بیماری‌اند. چرا؟ زیرا آندومتریوز به هورمون استروژن وابسته است. متخصصین معمولا برای تشخیص قطعی این بیماری لاپاراسکوپی را پیشنهاد می‌دهند. 

به خاطر داشته باشید که تشخیص این بیماری و درمان آن حتما باید توسط دکتر زنان انجام شود، از هرگونه خود درمانی پرهیز کنید. متخصص پزشکی با بررسی عوامل بروز اندومتریوز می‌تواند برای درمان این بیماری اقدام کند. شدت علائم بیماری، محل قرار گیری اندومتریوز و ضرورت بارداری در انتخاب راهکار درمانی اهمیت دارد. پزشک با بررسی علائم شما تصمیم به انجام دادن روندهای درمانی متناسب با آن‌ها می‌گیرد. ممکن است مشکل شما با دارودرمانی برطرف شود یا نیاز به جراحی داشته باشید.

با دکتر ساینا به تشخیص و درمان به موقع کمک کنید

در صورت بروز هرگونه علائم مشابه اندومتریوز با متخصص زنان در ارتباط باشید. متخصص زنان با بررسی علائم، سابقه بیماری و یا نوشتن آزمایش می‌تواند بیماری اندومتریوز شما را تشخیص دهد و نسبت به درمان آن اقدام کند.

با کمک دکتر ساینا شما می‌توانید به بهترین پزشکان فوق‌تخصص و متخصص زنان و زایمان دسترسی داشته باشید و با آن‌ها به صورت آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید. بسیاری از خانم‌ها از مراجعات حضوری شرم دارند یا زمان کافی برای آن ندارند. با مشاوره آنلاین می‌توان مشکلات پیش آمده را با پزشک در میان گذاشت و در صورت لزوم برای مراجعه حضوری اقدام کرد. صرفه جویی در زمان و هزینه از مزیت‌های مشاوره از راه دور است.

چطور از سامانه مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا استفاده کنیم؟

شما از طریق سایت یا اپلیکیشن دکتر ساینا به بیش از ۴۵۰ پزشک در تمامی تخصص‌ها دسترسی دارید. تمامی پزشکان سامانه توسط کمیته پزشکی دکتر ساینا پایش و تایید شده‌اند تا شما با خیال راحت از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

کافیست وارد سامانه www.drsaina.com شوید و تخصص زنان و زایمان را انتخاب کنید. با انتخاب متخصص مربوطه، نوع مشاوره مورد نظر خود را انتخاب کرده و هزینه مشاوره را پرداخت کنید. پس از پرداخت سوال شما برای پزشک ارسال می‌شود و او در زمان مقرر با شما تماس می‌گیرد.

همچنین می‌توانید اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. به این ترتیب همیشه یک ساختمان پزشکان آنلاین همراه خود دارید.

اما چطور پزشک مربوطه را انتخاب کنیم؟ بهترین متخصص زنان فردی است که در مواقع ضروری در دسترس شما باشد، راز نگه‌دار باشد، اطلاعات به‌روز داشته باشد، زمان و حوصله کافی برای اختصاص دادن به شما و مشکلاتتان داشته باشد و به طور کلی سوابق تجربی درخشانی داشته باشد.

برای انتخاب بهترین پزشک از بین دکترها شما می‌توانید به پروفایل آن‌ها مراجعه کرده و با مشاهده سوابق تحصیلی و تجربه کاری و همچنین نظرات کاربران بهترین پزشک را انتخاب کنید. همچنین در دکترساینا امکان ارسال تصویر آزمایش و نسخه‌های پیشین در اختیار شما قرار گرفته تا پزشک را به صورت کامل بتوانید در جریان وضعیت و شرایط خود قرار دهید.

 استفاده از خدمات دکتر ساینا چه مزیتی دارد؟

پشتیبانی ۲۴ ساعته ، همکاری با بیش از ۴۵۰ پزشک در ۴۴ زمینه تخصصی، ثبت بیش از یک میلیون و پانصد هزار مشاوره موفق، امکان عودت مبلغ واریزی در صورت عدم رضایت شما و در دسترس بودن شبانه‌روزی پزشکان از مزایای استفاده ار خدمات این سامانه است.

در صورتی که هرگونه علائم از بیماری آندومتریوز را دارید از مشاوره‌های این سامانه کمک بگیرید. نه تنها برای درمان آندومتریوز بلکه برای تمام مشکلات و بیماری‌ها، در هر زمان و هر مکان که نیاز به فوریت‌های پزشکی، ارتباط با یک متخصص با تجربه داشتید روی کمک دکتر ساینا حساب کنید

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/