غضروف سازی با قرص مگنیفورت

غضروف سازی با قرص مگنیفورت

دارند؟  آیا می دانید که چطور باید از آسیب دیدگی آن‌ها پیشگیری و آن‌ها را تقویت نمایید؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

غضروف چیست؟

غضروف از اجزای ساختاری مهم در بدن است که بافتی انعطاف پذیر اما قوی دارد. ۶۵ تا ۸۰ درصد این بافت را آب تشکیل می‌دهد. سه نوع اصلی غضروف در بدن وجود دارد که عبارتند از:

  • هیالین
  • غضروف کشسان یا الاستیک
  • غضروف فیبری

هر کدام از این غضروف‌ها در جایی از بدن قرار دارند و عملکرد خاص خود را دارند. این بافت همبندی در مفاصل بین استخوان ها، قفسه دنده، دیسک‌های بین مهره ای، گوش و بینی یافت می‌شود. غضروف هیالین بیشترین نقش را نسبت به سایر غضروف‌ها ایفا می‌کند. این غضروف به حرکت دادن روان بدن کمک می‌کند. غضروف فیبری در دیسک‌های بین مهره‌ای ستون فقرات وجود دارد و به اتصال تاندون‌ها و رباط‌ها به استخوان‌ها کمک می‌کند. غضروف الاستیک انعطاف‌پذیرترین غضروف موجود در بدن است که انعطا‌ف‌پذیری آن باعث شده تا ساختارهای لوله مانند از جمله در کنار هم حفظ شوند.

این بافت همبندی، بعضی استخوان‌ها را در کنار یکدیگر نگه می دارد و از آنجا که روی سطح مفاصل را می پوشاند، کمک می‌کند تا مفاصل به راحتی حرکت کرده و بدون اصطکاک و ساییدگی بر روی هم دیگر سر بخورند. همچنین می‌تواند شوک‌های وارده به بدن را جذب و از آسیب دیدگی بدن جلوگیری نماید؛ اما مشکل اینجاست که عواملی وجود دارد که غضروف‌ها را در معرض آسیب دیدگی، پارگی و فرسودگی قرار می‌دهند.

آسیب دیدگی غضروف مشکلی نسبتاً شایع است که معمولاً زانوها را درگیر می‌کند اما احتمال آسیب دیدگی مفصل لگن، قوزک پا و آرنج نیز وجود دارد. عوامل بسیاری در بروز آسیب‌های غضروفی دخیل هستند که عبارتند از سن، استفاده بیش از حد از مفاصل، وزن فرد، وجود آسیب‌دیدگی در رباط، کم تحرکی، ضرب دیدگی و وارد شدن فشار، راه رفتن طولانی مدت بر روی سطوح ناهموار، داشتن سبک زندگی نادرست از جمله مصرف دخانیات و... که می‌توانند باعث آسیب دیدگی غضروف‌ها گردند. اصلی‌ترین علتی که برای آسیب دیدگی غضروف می‌توان به آن اشاره کرد، کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله منیزیم و ویتامین D است. در ادامه خواهیم دانست که چگونه با تامین ویتامین‌های مورد نیاز، به غضروف سازی کمک نماییم و از بروز آسیب دیدگی آن‌ها جلوگیری کنیم.

ممکن است فرد سالیان سال دچار آسیب‌دیدگی غضروف شده باشد؛ اما گاهی یک صدمۀ ناگهانی، باعث بروز علائم آن گردد. در صورتی که آسیب دیدگی غضروف در اثر هیچ گونه آسیب ناگهانی به وجود نیامده باشد، بعد از چندین سال فرسودگی و استهلاک و سائیده ‌شدن استخوان بر روی استخوان، این مشکل بزرگتر شده و به ورم مفصل و آرتروز استخوان منجر می‌گردد.

 چنانچه به آسیب دیدگی مفصل توجه نشود، درمان آن بسیار دشوارتر خواهد شد و حتی ممکن است کار به عمل جراحی بکشد اما قبل از اینکه این مشکل بزرگتر شود بایستی به فکر راهکار بود. از طرفی دیگر به علت اینکه غضروف به سختی ترمیم می‌شود با مصرف بعضی از انواع قرص‌های غضروف ساز و تقویت کننده غضروف حتی می‌توان از بروز آسیب دیدگی به این بافت‌های مهم و حساس جلوگیری نمود. قرص مگنیفورت یکی از بهترین قرص هایی است که نه تنها به سلامتی و تقویت غضروف‌های بدن کمک می‌کند بلکه برای سلامتی کل بدن نیز مفید است.

قرص مگنیفورت چیست؟

قرص مگنیفورت یک مکمل غذایی عالی است که مصرف آن به همه افراد توصیه می‌شود. این قرص به دلیل داشتن منیزیم، تیامین، ویتامین B1،  B6، ویتامین k2 و ویتامین D دارای خواص درمانی بسیاری است که درادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما قبل از آن بیایید در مورد اهمیت منیزیم، تیامین( B1)، B6، ویتامین k2 و ویتامین D برای بدن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

منیزیم: حفظ ضربان قلب، رفع انقباض‌های عضلانی، کاهش فشار خون و قند خون، بهبود کیفیت خواب، کاهش علائم افسردگی و مقابله با می‌گرن از مهم‌ترین فواید منیزیم برای بدن هستند.

تیامین: ویتامین B۱ یا تیامین، به جلوگیری از بیماری‌های سیستم عصبی، مغز، ماهیچه ها، قلب، معده و روده کمک می‌کند.

ویتامین B6: خواص این ویتامین عبارتند از: کاهش علائم افسردگی و بهبود چشمگیر خلق و خوی،کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و سلامت مغز، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف متعادل ویتامین b6، کاهش التهابات ناشی از آرتریت روماتوئید.

ویتامین k2:  به تنظیم میزان مصرف و جذب کلسیم در بدن کمک می کند، باعث سلامت قلب و عروق می‌گردد، استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند و به ترشح و تنظیم هورمون های بدن کمک می نماید.

ویتامین D: کمک به حفظ سلامت استخوانی با جذب کلسیم، بالا بردن سلامت عضلانی، تنظیم سیستم ایمنی بدن، کاهش التهابات ناشی از بیماری‌هایی نظیر روماتیسم مفصلی و پسوریازیس، تنظیم فشار خون و حفظ سلامت قلبی – عروقی  از بارزترین فواید این ویتامین هستند.

خواص قرص مگنیفورت

از مهم‌ترین خواص قرص مگنیفورت می‌توان به تقویت غضروف‌ها و غضروف سازی، کاهش دردهای عضلانی، کمک به استحکام استخوان‌ها و... اشاره نمود. چراکه همانطور که گفته شد دارای خواصی است که برای غضروف، عضله و استخوان‌ها مفید است. همچنین مصرف قرص مگنیفورت تأثیر فوق العاده ای در رشد مغز و سلامت اعصاب، حفظ سلامت قلب و عروق، انقباض ماهیچه ها، تنظیم قند و چربی خون و بهبود اختلالات خواب، پیشگیری و کاهش حملات می‌گرن و سردرد، کاهش یبوست و... دارد. منیزیم موجود در این قرص از منابع دریایی تامین می‌شود. 

نحوه تهیه قرص مگنیفورت

ما در «فروشگاه اینترنتی باهمانه» سعی داریم تا باکیفیت‌ترین قرص‌های ویتامینه و مکمل‌های غذایی، محصولات بهداشتی و آرایشی را به مشتریان عزیز عرضه کنیم. یکی از افتخارات ما این است که قرص مگنیفورت را در نهایت کیفیت و اصالت در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت https://www.bahamaneh.com مراجعه نمایید.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

من تو بازی فوتبال زانوم آسیب دید تا مدت طولانی واقعا اذیت بودم و چه بسا که نمیتونستمم ورزش کنم. مگنیفورت رو دکترم پیشنهاد داد. دوره مصرفش که تموم شد واقعا بهتر شدم و زانوم دیگه درد نداشت. اما الان با احتیاط بیشتری ورزش میکنم

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/