از کجا بهترین صابون برای پوست چرب بخریم؟

sabon

شاید این روزها با توجه به گستردگی انواع شوینده های پوست، شما هم چیزی درباره ی صابون های پوست مخصوصا صابون سفید کننده ی صورت و  صابون های مخصوص پوست چرب شنیده اید. در این مقاله قصد داریم بگوییم این صابون ها چه ترکیباتی دارند و از کجا می توانید بهترین صابون برای پوست چرب را تهیه کنید. در پایان هم قصد داریم درباره ی صابون ابرو صحبت کنیم.

پوست چرب چیست؟

پوست چرب تبدیل به کابوس خیلی از ما شده است!

شاید خیلی از شماها با چربی بیش از حد پوست صورتتان درگیر هستید و برایتان تبدیل به یک کابوس شده است. آیا پوست شما نیز بلافاصله پس از شستشو چرب می شود؟ آیا شما هم نمی دانید چگونه چربی پوستتان را کنترل کنید؟ با ما همراه باشید.

دو عامل در چربی پوست موثرند: هورمون و وراثت. البته عوامل محیطی نیز ممکن است باعث تشدید یا تضعیف چربی پوست شوند. آلودگی هوا، آب و هوای گرم و پرتوهای فرابنفش خورشید از جمله عوامل خارجی  موثر در افزایش ترشح چربی پوست هستند. روی پوست همه ی ما، غدد چربی پوست وجود دارند. این غدد مسئول ترشح سبوم پوست هستند. اگر فعالیت این غدد بیشتر از حد نرمال باشد باعث چربی پوست، و اگر فعالیت این غدد کم باشد باعث خشکی پوست می شوند.

عوامل موثر در چربی پوست:

ژنتیک: پوست چرب از والدین به ارث می رسد.

سن: در دوران نوجوانی و اوایل جوانی غدد چربی فعالیت بیشتری دارند. به همین دلیل بیشتر افراد در این سنین پوست چربی دارند.

آب و هوا: آب و هوای گرم و مرطوب باعث ترشح بیشتر چربی می شوند.

استفاده نکردن  از محصولات مناسب: اگر از محصولات پوستی نامناسب استفاده کنید احتمال چرب شدن پوستتان زیاد است. می توانید با مصرف بهترین صابون برای پوست چرب، از ترشح بیش از حد چربی پوستتان جلوگیری کنید.

کم آبی بدن:  نوشیدن آب مناسب باعث تنظیم چربی پوستتان می شود.

نشانه های پوست چرب:

  • چرب بودن پوست و درخشش آن
  • وجود منافذ با و بزرگ
  • جوش های سرسیاه و آکنه

درست است که ظاهر چرب پوستتان یا جوش های حاصل از آن ممکن است آزارتان دهد، اما از فواید پوست چرب این است که به دلیل مرطوب بودن پوست چین و چروک دیرتر روی آن ظاهر می شود.

روش های کنترل چربی اضافی پوست:

استفاده از صابون  مخصوص پوست چرب، یکی از راه های تنظیم چربی پوست است.

برای از بین بردن چربی اضافی پوست، راه های مختلفی وجود دارد.

اولین قدم برای مراقبت از پوست چرب،  انتخاب یک شوینده ی ملایم و مناسب پوستتان است. اگر پوست چربی دارید می توانید از صابون مخصوص پوست چرب یا صابون ضد جوش استفاده کنید. صابون های زیادی برای شستشوی صورت وجود دارند. اما با توجه به حساسیت بسیار بالای پوست صورت، بایستی بهترین صابون برای پوست چرب را که کاملا با پوستتان سازگار است تهیه کنید.

روزی دوبار صورت خود را با صابون مناسب و آب ولرم بشویید. شستشوی بیش از حد پوست چرب، ممکن است باعث چرب تر شدن آن شود. هرگز از آب داغ برای شستشوی صورت استفاده نکنید. زیرا باعث افزایش ترشح سبوم پوست می شود.

پس از شستشو، از یک تونر مناسب پوست چرب برای تنظیم pH پوست استفاده کنید. بهتر است از پدهای آرایشی  برای مصرف تونر استفاده نمایید.

حتما از کرم های مرطوب کننده ی مخصوص پوست چرب استفاده کنید. این کرم ها از ترشح بیش از حد سبوم جلوگیری میکنند.

حتما از ضد آفتاب های oil free  و مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

لوازم آرایشی مخصوص پوست چرب بخرید.

 بهترین صابون برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در بازار شوینده های زیادی برای پوست چرب وجود دارند. اما اگر شما هم به دنبال خرید صابون برای پوست چرب هستید، باید بدانید یک صابون خوب باید ضمن اینکه پوست را کاملا تمیز می کند هرگز نباید باعث خشکی پوست شود. و بهترین صابون برای پوست چرب  در ترکیبات خود اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید دارد  که ضمن تنظیم چربی پوست، باعث نرم و مرطوب ماندن پوست شود. علاوه بر این بهترین صابون برای پوست چرب صابونی است که پس از استفاده باعث هیچ گونه التهاب و آلرژی نشود. این صابون ها عصاره های مختلفی مثل روغن درخت چای، آلوئه ورا و ... دارند. البته اگر اخیرا مورد لیزر درمانی قرار گرفته اید  بهتر است از صابون استفاده نکنید. هم چنین از صابون های عطری نیز استفاده نکنید. این صابون ها در دراز مدت ممکن است به پوستتان آسیب بزنند.

از کجا صابون پوست چرب بخریم؟

اگر به دنبال فروشگاهی قابل اعتماد و مطمئن برای خرید صابون برای پوست چرب، صابون سفید کننده ی صورت هستید ما به شما فروشگاه اینترنتی شیک فام را توصیه می کنیم. تنوع محصولات در فروشگاه شیک فام بسیار زیاد است.  شما می توانید هر محصولی را که می خواهید با مناسب ترین قیمت از این فروشگاه تهیه کنید و تجربه ای شیرین از خرید اینترنتی داشته باشید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/