عوارض کاشت مو در زنان چیست ؟

moo

مو تاثیر زیادی در چهره افراد دارد و از دست دادن موها ممکن است برای بسیاری از ما ناخوشایند باشد.  بنابراین طبیعی است که بسیاری از بانوان به دنبال کاشت مو به روشی مطمئن می‌گردند.

روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو در طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند و باعث شده تا زنان، کم‌تر نگران از دست دادن یا کم پشت شدن موهای خود باشند و این عمل را با نگرانی کمتری انجام دهند.

با این حال نباید فراموش کنیم که تمامی این روش‌ها، هنوز نوعی عمل جراحی محسوب می‌شوند و تمام عمل‌های جراحی عوارض و خطراتی دارند. اگر در مراکز معتبر و حرفه‌ای مو بکارید، بیشتر عوارض کاشت مو قابل پیشگیری هستند و احتمال رخ دادن‌شان به حداقل می‌رسد.

در ادامه با ما همراه ما باشید تا عوارض کاشت مو برای زنان را بررسی کرده و به سوالات دیگر شما در زمینه کاشت مو پاسخ دهیم.

عوارض متداول کاشت مو در زنان را بشناسید

عوارض کاشت مو در زنان، با توجه به روشی که برای کاشت مو انتخاب می‌شود ممکن است متفاوت باشد. نکته بسیار مهم این است که اگر در انتخاب پزشک متخصص خود دقت کافی را به خرج داشته باشید و در کلینیکی این عمل را انجام دهید که تمام موارد بهداشتی را رعایت می‌کند، عوارض و خطرات پس از انجام این عمل به حداقل می‌رسد.

به طور کلی عوارض کاشت مو در زنان شامل موارد زیر است:

تورم

بعد از انجام عمل کاشت مو ممکن است تورم‌های خفیفی در ناحیه سر شما به وجود بیاید که البته کاملا طبیعی است. در ناحیه پیشانی ممکن است چنین تورم‌های تا چند روز بعد از همچنان وجود داشته باشند.

در بعضی از موارد استثنا ممکن است حجم این تورم در ناحیه پیشانی آنقدر زیاد باشد که باعث ایجاد کبودی و ورم در پایین پلک‌ها شود. طبق گزارش سایت hrbr کبودی زیر چشم تنها در 1% از موارد کاشت مو دیده می‌شود و زمان طبیعی رفع آن بین دو تا چهار روز است.

خون‌ریزی

پس از جراحی ممکن است در اطراف بخیه‌های ناحیه اهدا کننده خون‌ریزی‌های خفیفی وجود داشته باشد. همچنین اگر پیوند جدا شود، ممکن است محل برش هم خونریزی کند. در صورت بروز این مشکل، به ناحیه آن با یک دستمال فشار دهید.

 اگر تلاش‌های متداولی که برای جلوگیری از خون‌ریزی انجام می‌شود (و به طور مفصل توسط پزشک متخصص به شما توضیح داده می‌شود) نتیجه نداشت، حتما با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

احساس درد

طبیعی است که پس از کاشت مو احساس درد خفیفی را تجربه کنید. با استفاده از داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز می‌شود، این درد را می توان کنترل کرد. البته احساس درد تقریبا در نیمی از افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، به صورتی است که به آرامش بخش نیازی پیدا نمی‌کنند.

احساس بی‌حسی

بخشی از احساس بی‌حسی‌های موقتی پس از عمل کاشت مو اجتناب ناپذیر است. معمولاً این احساس در اطراف ناحیه اهدا کننده یا محل های پیوند تجربه می شود.

به طور کلی از تجربه چنین احساسی بین سه تا 18 هفته طول می کشد. با این حال، به ندرت دردسرساز یا طولانی مدت است.

عفونت

با روش‌های جدیدی که برای کاشت مو وجود دارد، احتمال بروز عفونت پس از این عمل بسیار کم است. چراکه در روش‌های جدید کاشت، دیگر نیازی به عمل جراحی وجود ندارد.

در واقع بروز عفونت شاید در صدها مورد کاشت مو تنها یکبار اتفاق بیوفتد. اگر چنین اتفاقی افتاد، با تجویز آنتی‌بیوتیک توسط پزشک، به راحتی این مسئله قابل کنترل است.

نازک شدن موهای موجود

هرچند این عوارض هم در موارد بسیار نادری اتفاق می‌افتد، اما بخشی از موهای شما که پیش از عمل کاشت مو وجود داشتند، ممکن است نازک شود. اگر چنین علامتی را مشاهده کردید، نگران نباشید، چراکه تقریبا در اکثر اوقات موقتی است و پس از چند ماه جنس موهای شما به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

احساس خارش

احساس خارش هم یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است بعد از عمل کاشت مو تجربه کنید. معمولا این احساس دردسرساز نیست و بعد از چند روز از بین می‌رود. در چند روز اول استفاده از محلول و سپس شامپوی روزانه ناراحتی شما را کمک می کند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، عوارضی دیگر هم مانند رشد کم گرافت‌ها، خط روش نامناسب و ظاهر غیرطبیعی یا عروسکی، ایجاد جوش، ریزش مو و... هم ممکن است اتفاق بیوفتد. البته با انتخاب یک پزشک متخصص و کلینیکی که کاشت مو را به صورت بهداشتی انجام دهد، بروز چنین مواردی بسیار نادر خواهد بود.

آیا کاشت مو بدون عوارض ممکن است؟

همانطور که در مقاله کاشت مو زنان سایت کلینیک صدف گفته شده:«نمی‌توان روش کاشت مویی را معرفی کرد که هیچکدام از عوارضی که گفته شد را نداشته باشد. پیوند مو باید توسط متخصصان پوست که دوره‌های جراحی پوست و پیوند مو را گذرانده‌اند انجام شود زیرا پزشکان که رکن اصلی این مراکز درمانی هستند باید از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشند. تخصص و دانش رکن جداناپذیر پزشک بودن است اما داشتن تجربه هم بسیار اهمیت دارد.

پس به این نکته توجه کنید که مجهز بودن کلینیک و استفاده از پزشکان متخصص بسیار مهم است. دکترهای ماهر و باتجربه بسیاری در این عرصه فعالیت می‌کنند، با کمی مطالعه و شناخت ویژگی‌های یک پزشک عالی، می‌توانید بهترین انتخاب خود را داشته باشید..»

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو برای زنان

به طور کلی، کلینیک‌هایی که دارای مجوزهای بهداشت هستند، مراحل کاشت مو را با رعایت اصول بهداشتی انجام می‌دهند و مناسبند. در این میان می‌توان کلینیک با سابقه صدف را معرفی کرد. کلینیک صدف، یکی از بزرگترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران و ایران است.

این کلینیک با بیش از 10 سال سابقه کار تا به حال توانسته رضایت 98% مراجعین خود را جلب کند. همجنین این مجموعه به 40 هزار مشتری خدمت رسانی کرده است.

کلینیک صدف در طی چهار سال اخیر بیش از 2 هزار عمل موفق داشته است. این کلینیک از تیم‌های متخصص کاشت و برداشت مو با سابقه کاری بیش از 15 سال بهره می‌برد. همچنین تیم پزشکی کلینیک صدف را اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات تشکیل می‌دهند.

جمع بندی

کاشت مو از جمله عمل‌های زیبایی بسیار حساسی است که اگر به صورت اصولی انجام نشود، ممکن است عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. اهمیت این موضوع در کاشت موی زنان بیشتر است.

بنابراین باید نهایت دقت را در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب به خرج دهید. در این میان توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو از وب سایت کلینیک صدف به نشانی  www.clinicsadaf.com بازدید کنید. همچنین برای مشاوره رایگان درباره کاشت مو می‌توانید از طریق شماره 021-27437 با کارشناسان متخصص کلینیک صدف در تماس باشید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/