در دوران قاعدگی چه غذاهایی بخوریم؟

غذاهای دوران قاعدگی

گرچه ممکن است دستیابی به یک قوطی نوشابه یا یک قطعه مرغ سرخ شده برای تسکین هورمون های عصبانیت وسوسه انگیز باشد ، اما در واقع شما هم از نظر داخلی و هم از نظر خارجی یک صدمه می بینید (مانند حتی درد پریود بیشتر. بدون تشکر). برای یادگیری بهترین غذاهای دوران قاعدگی برای افزودن به لیست مواد غذایی و اینکه از کدام غذاها باید در دوران قاعدگی خود استفاده کنید ، این مقاله را مطالعه کنید.

غذاهای ممنوعه در دوران قاعدگی

نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی های شیرین و گازدار مانند سودا در نفخ شکم نقش دارند. در عوض آب زیادی بنوشید. بالا بردن آب مصرفی شما در واقع احتباس آب و نفخ را کاهش می دهد.

غذاهای فراوری شده

مقصر دیگری در بازی نفخ شکم کدام است؟ غذاهای پر سدیم. غذاهای فرآوری شده بزرگترین منبع سدیم در رژیم غذایی شما هستند. از هرگونه غذای بسته بندی خودداری کنید و نمک دریافتی شکم را پایین نگه دارید.

غذاهای سرخ شده

غذاهای حاوی چربی های ترانس را که باعث افزایش سطح استروژن می شوند ، کاهش دهید تا درد در دوران قاعدگی شما کاهش یابد. این بدان معناست که غذاهای سرخ شده را از لیست غذاهای دوران قاعدگی خارج کنید. همچنین از مصرف هرگونه روغن نباتی هیدروژنه در لیست مواد تشکیل دهنده خودداری کنید.

غذاهای ممنوعه دوره قاعدگی

حبوبات

لوبیای چیتی ، نخود، لوبیای چشم سیاه و همه حبوبات باعث نفخ شکم می شوند. آنها را از بشقاب خود نگه دارید تا ناراحتی را به حداقل برسانید.

دانه های تصفیه شده

غلات تصفیه شده ، مانند تمام غذاهای فرآوری شده ، مقدار زیادی از مواد مغذی خود را از دست می دهند. این امر باعث تداخل آنها در قند خون و کنترل منظم اشتها می شود. هر دو عامل در دوران قاعدگی شما نگران کننده است. غلات سبوس دار را به جای نان سفید ، ماکارونی ، غلات ، برنج ، کراکر ، کیک و کلوچه انتخاب کنید.

غذاهای پرچرب

غذاهای پرچرب تأثیر زیادی بر فعالیت هورمون ها در بدن دارند. چربی های اشباع مانند چربی های ترانس می توانند در بروز درد و التهاب پریود نقش داشته باشند. از گوشت های سنگین و لبنیات برای پایین آوردن میزان دریافت چربی که باعث تنظیم میزان استروژن می شود خودداری کنید.

غذاهای بد در پریود

غذاهای دوران قاعدگی که باید بخورید

کلم پیچ

هنگام قاعدگی ، سطح آهن شما ممکن است غوطه ور شود ، به همین دلیل اشتیاق به غذاهای غنی از آهن در این مدت معمول است. اما به جای اینکه به دنبال چیزبرگر بروید ، سبزیجات برگ دار مانند اسفناج ، کلم پیچ ، سبزیجات یقه ای و چغندر سوئیس را انتخاب کنید تا آهن بدن شما دوباره تامین شود.

پرتقال ها

مصرف کلسیم احساس افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد. ویتامین D آنزیمی را که تریپتوفان را به سروتونین ، انتقال دهنده عصبی که به تنظیم خلق و خو کمک می کند ، تبدیل می کند. کلسیم و ویتامین D با هم علائم PMS را دفع می کنند. دسته مرکب برنده را در مرکبات مانند پرتقال ، لیمو ، لیموترش و سبزیجات برگ مانند موارد ذکر شده در بالا پیدا کنید.

غذاهای مناسب پریود

موز

موز یکی از بهترین غذاهای تقویت کننده روحیه است که به لطف دوز بالای ویتامین B6 می توانید بخورید. آنها همچنین غنی از پتاسیم و منیزیم هستند که می توانند احتباس آب و نفخ را کاهش دهند. آنها همچنین به تنظیم سیستم هضم شما کمک می کنند ، که برخی از زنان در این زمان از ماه با آن دست و پنجه نرم می کنند. پس موز را جز غذاهای دوران قاعدگی قرار دهید.

هندوانه

وقتی هوس شیرینی می کنید، به دنبال یک تکه میوه باشید. میوه های کامل تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را برای مقابله با ضعف و خستگی تأمین می کنند. به علاوه ، قندهای طبیعی موجود در میوه هایی مانند هندوانه ، آلو ، انجیر و توت ها به کاهش نفخ شکم کمک می کنند.

ماهی سالمون

ماهی آزاد پاسخ همه مشکلات گرفتگی قاعدگی شما است. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای شل کردن عضلات و تسکین درد کار می کنند. همچنین می توانید امگا 3 خود را از گردو ، آووکادو ، کدو تنبل و دانه های کتان تهیه کنید. پس اینها را هم به لیست غذاهای دوران قاعدگی اضافه کنید.

ماهی در دوران پریود

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی تمام مواد مغذی است که در کاهش علائم PMS نقش دارد - منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم و ویتامین های A ، C ، B6 و E. برای تقویت روحیه ، مبارزه با خستگی و مبارزه با افسردگی بشقاب خود را پر کنید.

شکلات تیره

شکلات تلخ منبع خوبی از منیزیم است ، که نه تنها باعث خلق و خو می شود ، بلکه به تنظیم سروتونین - هورمون شاد نیز کمک می کند. برای به دست آوردن افزایش سروتونین ، با شکلاتی که 60٪ کاکائو یا بالاتر است بچسبید.

فواید شکلات تلخ

در دوران عادت ماهانه چه غذاهایی بخوریم؟

سبزیجات و میوه هایی مانند کلم بروکلی، پرتقال و موز، ماهی سالمون، گردو و شکلات تلخ جز بهترین تغذیه‌ای دوران قاعدگی هستند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/