فواید منی برای پوست | شایعه یا واقعیت؟

فواید منی برای پوست

ممکن است شنیده باشید که برخی از اینفلوئنسرها یا افراد مشهور در مورد فواید منی برای پوست ابراز هیاهو می کنند. اما ویدئوهای یوتیوب و حکایات شخصی برای متقاعد کردن کارشناسان کافی نیستند.

در واقع، هیچ مدرک علمی برای حمایت از ایده قرار دادن مایع منی روی پوست شما وجود ندارد. جدای از انجام کمی برای کمک به پوست صورت، همچنین می تواند منجر به واکنش های آلرژیک و عفونت های مقاربتی (STIs) شود. برای دانستن حقیقت در مورد به اصطلاح صورت منی، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا مایع منی می تواند به آکنه کمک کند؟

پتانسیل منی برای مبارزه با آکنه کمی یک افسانه شهری است. مشخص نیست که این ایده از کجا آمده است، اما این موضوع به طور مرتب در انجمن های آکنه و وبلاگ های زیبایی ظاهر می شود. اینکه چگونه می تواند به آکنه کمک کند نیز ناشناخته است.

یک باور رایج این است که اسپرمین - یک عامل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که در اسپرم و سلول های بدن انسان یافت می شود - می تواند با لکه ها مقابله کند اما باز هم، هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

اگر به دنبال درمان اثبات شده آکنه هستید، چند گزینه از جمله درمان های خانگی دارید. محصولات بدون نسخه حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید برای آکنه خفیف توصیه می شود.

با این حال، آکنه کیستیک معمولاً به چیزی کمی قوی‌تر نیاز دارد. داروهای ضد بارداری خوراکی می توانند به پاکسازی پوست کمک کنند. ایزوترتینوئین یکی دیگر از روش های موثر قرص است.

فواید منی برای ضدپیری

اسپرمین در این مورد نیز مقصر است. وضعیت آنتی اکسیدانی آن به این معنی است که برخی معتقدند می تواند خطوط ریز را صاف کند.

پیوند کمی علمی تر در اینجا وجود دارد. اسپرمین از اسپرم مشتق می شود. یک مطالعه منتشر شده در Nature Cell Biology نشان داد که تزریق مستقیم اسپرمیدین به سلول ها می تواند روند پیری را کاهش دهد. اما اطلاعات کمی در مورد اثرات استفاده موضعی از آن وجود دارد. در عوض به آنچه ثابت شده است بچسبید.

وقتی صحبت از ضد پیری می شود، سرم های حاوی غلظت بالایی از ویتامین C و رتینوئیدها باید اولین انتخاب شما باشد. همچنین می توانید روی یک مرطوب کننده پر از موادی مانند گلیسیرین یا اسید هیالورونیک سرمایه گذاری کنید و فراموش نکنید که از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. این به تنهایی می تواند عامل بزرگی در پیری زودرس باشد.

پروتئین بالایی در منی وجود دارد

بیش از 200 پروتئین جداگانه در مایع منی یافت می شود. درست است! با این حال، مقدار - که به طور متوسط ​​5040 میلی گرم در هر 100 میلی لیتر است - هنوز برای ایجاد تفاوت قابل توجه کافی نیست.

اگر این رقم را از نظر رژیم غذایی در نظر بگیرید، برابر با 5 گرم است. یک زن به طور متوسط ​​به 46 گرم پروتئین در روز نیاز دارد، در حالی که یک مرد متوسط ​​به 56 گرم پروتئین نیاز دارد. مایع منی هیچ کاری برای رژیم غذایی شما انجام نمی دهد، و بعید است که تاثیری روی پوست شما نیز داشته باشد.

پروتئین های موجود در محصولات مراقبت از پوست معمولاً به شکل پپتید هستند. این اسیدهای آمینه به سفت و بدون چین و چروک پوست کمک می کنند، اما می توانند بی اثر باشند مگر اینکه با سایر مواد ترکیب شوند. منبع بسیار قوی‌تر پروتئین، غذا است.

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی نشان داد که رژیم غذایی غنی از پروتئین گیاهی، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می تواند پیری سلولی سالم را افزایش دهد.

مواردی که برای رژیم غذایی گیاهی باید در نظر داشت عبارتند از:

  • توفو
  • عدس
  • نخود
  • کوینو
  • سیب زمینی

روی در مایع منی

منی حاوی 3 درصد از مقدار توصیه شده روی روزانه شما است. اما این رقم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. توصیه می شود که زنان 8 میلی گرم در روز و مردان باید 11 میلی گرم مصرف کنند.

روی فواید بی شماری برای مراقبت از پوست دارد. اثرات ضد التهابی آن بر روی آکنه و همچنین توانایی های ترمیم سلولی و تولید کلاژن آن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. این باعث شده است که برخی فکر کنند که می تواند به علائم پیری کمک کند.

با این حال، بهترین نتایج هنگام مصرف خوراکی روی همراه با استفاده مستقیم روی پوست حاصل می شود. شما می توانید مکمل های مبتنی بر روی مصرف کنید، اما افزودن مقدار بیشتری از آن به رژیم غذایی خود از طریق آجیل، لبنیات و غلات کامل ممکن است ارزشمندتر باشد.

حتما قبل از شروع هر مکملی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا در مورد عوارض جانبی احتمالی یا تداخلات منفی احتمالی با داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید مطلع شوید.

مایع منی هیچ فایده ای ندارد؟

جدا از برخی یوتیوب‌برها که عکس‌های قبل و بعد از آن را نشان می‌دهند، هیچ دلیلی وجود ندارد که متخصصان پوست سمن را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست توصیه کنند.

بنابراین دفعه بعد که کسی با این نوع خط به شما ضربه زد، می دانید که فوراً آنها را ببندید. استفاده مستقیم از مایع منی انسان روی پوست شما می تواند هر چیزی از واکنش آلرژیک شدید تا یک بیماری مقاربتی را ایجاد کند.

فواید منی برای پوست

درماتیت آتوپیک

امکان ایجاد حساسیت به پروتئین های موجود در مایع منی وجود دارد. این حساسیت به پروتئین پلاسمای منی انسان معروف است، بسیار نادر است. اگرچه، در موارد شدید، می تواند منجر به آنافیلاکسی شود.

واکنش های آلرژیک خفیف تری نیز ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، درماتیت آتوپیک خود را در پوست قرمز، خشک یا متورم نشان می دهد که می تواند خارش فوق العاده ای داشته باشد.

بیماری های مقاربتی

منی می تواند با عبور از غشاهای مخاطی موجود در لب ها، سوراخ های بینی و چشم ها، چنین عفونت هایی را به فرد دیگری منتقل کند. بیماری های مقاربتی مانند تبخال، کلامیدیا و سوزاک می توانند از این طریق منتقل شوند.

چشم ها به ویژه آسیب پذیر هستند. برای مثال تبخال چشمی می تواند باعث التهاب و حتی از دست دادن بینایی شود.

ورم ملتحمه کلامیدیا شدت کمتری دارد و علائمی مانند احساس سوزش، قرمزی و ترشح دارد.

فواید مایع منی برای رشد مو

طبق یک مطالعه منتشر شده در PLOS One، اسپرمیدین ممکن است رشد موی انسان را تحریک کند. همچنین این باور وجود دارد که پروتئین موجود در مایع منی می تواند تارهای مو را حالت دهد. یک درمان حالت دهنده با استفاده از اسپرم گاو نر و گیاه کاترا غنی از پروتئین در یک سالن مو در لندن ایجاد شد.مانند ادعای مراقبت از پوست، این مواد دیگر هستند که در درمان مو موثرتر هستند.

در نهایت راه‌های زیادی برای درمان مشکلات پوستی وجود دارد که منی را شامل نمی‌شود.اگر شک دارید، به علم نگاه کنید. وقتی صحبت از مایع منی به میان می‌آید، هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای مراقبت مؤثر از پوست وجود ندارد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/