روش تهیه روغن آرگان به صورت سنتی است یا صنعتی؟

روغن آرگان

روغن‌گیری از دانه‌های گیاهی معمولاً دارای اصول ثابتی هستند و در سراسر جهان، این اصول مشابهت‌هایی با یکدیگر دارند. مثلاً در روش تهیه روغن آرگان، از دو شیوه سنتی و صنعتی استفاده می‌شود که قطعا روغنی که از این دو شیوه به دست می‌آید از نظر کیفیت تفاوت‌هایی با هم دارند و ترجیح بر روغن‌گیری سنتی است.

برای تهیه روغن آرگان، سراغ میوه بیضی و مخروطی درخت بومی مراکش و چین و… می‌روند. بعد از شکستن پوست مقاوم میوه فندق مانند، به دانه آن که شبیه بادام کوهی است می‌رسند که برای روغن‌گیری به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع، بسیار مناسب است. این دانه‌ها روغن زیادی ندارند و از هر صد کیلو میوه، دو لیتر روغن به دست می‌آید.

روش تهیه روغن آرگان سنتی

در روش سنتی با استفاده از ابزارهای دستی روی پوسته قهوه‌ای میوه که چند روز از خشک شدن آن گذشته است، ضربه می‌زنند تا دانه را از آن بیرون بیاورند. بعد دانه‌ها را در آسیاب دستی می‌ریزند و مخلوط می‌کنند تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر با کمک دستگاه پرس سرد،

روغن خود را پس می‌دهد که بسیار روغن با کیفیت و خالصی است.

بعد از روغن‌گیری، با فیلتر کردن روغن به دست آمده، ناخالصی‌های روغن گرفته و روغن آماده مصرف می‌شود.

روغن آرگان

روش تهیه روغن آرگان صنعتی

در این روش، با استفاده از ماشین‌آلات صنعتی روغن‌گیری از دانه‌ها بعد از جدا کردن پوست مقاوم آن‌ها انجام می‌شود. اگر دانه‌ها تحت فشار پرس سرد دستگاه‌ها روغن‌گیری شوند، روغن به دست آمده از نظر کیفیت با همان روش سنتی برابری می‌کنند و ارگانیک محسوب می‌شود، چون فقط ابزار روغن‌گیری آن پیشرفته‌تر و کم زحمت‌تر شده است. اما اگر با استفاده از روش پرس گرم، روغن‌گیری انجام شود، روغن آرگان به دست آمده کیفیت پایین‌تری خواهد داشت و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به همه خواص روغن آرگان دست پیدا کنید. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان برای به دست آوردن سود بیشتر و همچنین سهولت در کار و بالا بردن سرعت تولید روغن، ترجیح می‌دهند که از روش پرس گرم استفاده کنند. اگر این روغن را مصرف کنید، شاهد تأثیرگذاری صفر یا محدودی خواهید بود که فقط هزینه‌ای اضافی را بر شما تحمیل کرده است.

 در روش تهیه روغن آرگان صنعتی، فیلتر روغن بعد از اتمام روغن‌گیری انجام می‌شود تا روغنی خالص و شفاف باقی بماند. البته باز هم برخی از فروشندگان ترجیح می‌دهند روغن فیلتر نشده را به بازار عرضه کنند و این گونه تبلیغ کنند که لردهای ته‌نشین شده در روغن، ملاکی برای اصالت روغن است. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که این مواد ته‌نشین شده به هیچ دردتان نمی‌خورد، چون نه قابلیت جذب دارند نه خاصیتی برایشان متصور است. این لردها حجمی از روغن را به خود اختصاص می‌دهند که قطعا خرید چنین روغنی به صرفه نیست.

بهتر است قبل خرید روغن آرگان، از روش تهیه روغن و خالص و شفاف بودن آن مطمئن شوید تا بعد از مصرف با نگرفتن نتیجه به دلیل ناخالصی و روش پرس گرم، از خرید خود پشیمان نشوید.

سایت قانون سبز

حفظ کیفیت روغن‌های گیاهی آرایشی و زیبایی و تهیه آن به روش ارگانیک، از اهداف برند قانون است. تمام محصولات ما در سایت قانون سبز برای عرضه آنلاین به شما دسته‌بندی شده‌اند. شما می‌توانید با مطالعه خواص و روش استفاده از روغن‌های گیاهی و… روغن مناسب خود را انتخاب کنید و بدون نیاز برای مراجعه به فروشگاه، با یک کلیک آن را خریداری کرده و رایگان در منزل تحویل بگیرید. در صورت نارضایتی از محصول، می‌توانید آن را عودت و مبلغ را پس بگیرید. ما با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید روغن‌های گیاهی ارگانیک همواره در کنارتان هستیم. برای خرید روغن آرگان به سایت ما مراجعه کنید. با قانون سلامتی را به خانه ببرید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/