چه رنگ مویی به کدام پوست می‌آید؟ | همه چیز درباره انتخاب رنگ مو

چه رنگ مو با کدام پوست

اغلب گفته می شود که مدل موهای شما تنها بخشی از ظاهر شماست که هر روز می پوشید. برخلاف لباس ها، موهای ما معمولاً در سبد لباسشویی قرار نمی گیرند. اینکه یک فرد چگونه موهای خود را می‌پوشد، نشان می‌دهد که چگونه می‌خواهد خود را در انتخاب مد نشان دهد، اما مهم است که مدل مو متناسب با ظاهر طبیعی ما باشد و در عین حال منعکس کننده سلیقه‌های فردی هم ما باشد.

وقتی صحبت از برش به میان می آید، باید دریابید که کدام مدل مو با فرم صورت شما مطابقت دارد. و رنگ؟ این مقاله مربوط به رنگ پوست شماست.

رنگ پوست در مقابل ته رنگ

اکنون، اکثر مردم به طور کلی می توانند تشخیص دهند که رنگ پوستشان روشن، متوسط ​​یا تیره است، اما وقتی نوبت به رنگ هایی می رسد که جذاب ترین هستند، موضوع کمی پیچیده تر می شود.

تون وجود دارد - رنگ سطح پوست - و سپس ته رنگ وجود دارد. ته رنگ، رنگ ظریف زیر سطح پوست شما است. این کلید پیدا کردن پالت رنگ ایده آل شماست (FYI، برای آرایش، لباس و جواهرات نیز کاربرد دارد). در حالی که رنگ سطح پوست ما می تواند تغییر کند، ته رنگ پوست هرگز تغییر نمی کند (حتی اگر برنزه شده باشید!)، بنابراین راه بسیار بهتری برای تعیین رنگ هایی است که واقعاً مناسب هستند.

چگونه ته رنگ پوست خود را تعیین کنیم؟

سه رنگ زیر رنگ وجود دارد: سرد، گرم و خنثی. اگر ته رنگ گرم داشته باشید پوست شما هلویی، زرد یا طلایی به نظر می رسد. ته رنگ پوست سرد دارای ته رنگ آبی، صورتی یا قرمز است، در حالی که ته رنگ پوست خنثی معمولاً بین آبی و زرد متعادل است و به طور کلی از نظر ظاهری به رنگ سطح پوست نزدیک‌تر است.

لزوماً رمزگشایی ته رنگ پوست شما به این راحتی نیست. به ندرت می توان فهمید که ته رنگ سرد، گرم یا خنثی دارید. احتمالاً باید چند کار را انجام دهید تا آن را حل کنید:

به رگ های خود نگاه کنید

یک راه آسان برای تعیین ته رنگ پوست، بررسی رنگ رگ‌های زیر مچ دست (در نور طبیعی) است. اگر آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، احتمالاً ته رنگ سردی دارید، در حالی که رگه‌های مایل به سبز نشان‌دهنده ته رنگ گرم هستند. اگر مطمئن نیستید که سبز یا آبی هستند، یا اگر رگ‌هایتان آنقدر شفاف نیستند و به نظر می‌رسد با رنگ پوستتان مطابقت دارند، احتمالاً ته رنگی خنثی دارید.

به این فکر کنید که پوست شما چگونه به خورشید واکنش نشان می دهد

پوست شما پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید چگونه است؟ آیا به راحتی می سوزید یا تمایل به برنزه شدن دارید؟ پاسخ می تواند به شما کمک کند تا رنگ پوست خود را تعیین کنید (اما به یاد داشته باشید: همیشه باید از ضد آفتاب استفاده کنید، چه سوختگی داشته باشید یا نه).

اگر به راحتی می سوزید یا صورتی می شوید، به این معنی است که ملانین کمتری در پوست خود دارید، که معمولاً به سمت داشتن ته رنگ سرد است. اگر به راحتی برنزه می شوید یا به ندرت می سوزید، احتمالاً رنگ گرم یا خنثی دارید.

همه چیز در چشم (و مو!) است

افرادی که ته رنگ پوست سرد دارند، معمولاً چشمانی آبی، سبز، قهوه ای کم رنگ یا خاکستری دارند و به طور طبیعی موهایی بلوند، قهوه ای یا مشکی با رنگ های خاکستری دارند. اگر چشم‌های قهوه‌ای، کهربایی یا فندقی و موهای بلوند، خرمایی، قهوه‌ای یا مشکی با رنگ‌های قرمز، مسی یا طلایی دارید، احتمالاً رنگ‌تان گرم است. آنهایی که ته رنگ پوست خنثی دارند معمولاً مو و چشم هایی دارند که ترکیبی از گرم و سرد است. ممکن است چشم‌های سبز-آبی با ته‌هایی از مس داشته باشید، یا چشم‌هایی که بسته به لباسی که می‌پوشید کمی سردتر یا گرم‌تر به نظر می‌رسند.

کدام رنگ ها را می پسندید؟

رنگ‌های مختلف روی افراد مختلف اثر می‌گذارد و دلیل اصلی آن به ته رنگ پوست آنها برمی‌گردد. آیا کمد لباسی پر از لباس های آبی، بنفش، خاکستری، سفید یا رز دارید؟ اگر اینها رنگ‌های «شما» هستند، احتمالاً پوست شما ته رنگ سردی دارد. رنگ‌های خاکی یا پاییزی مانند زرد، نارنجی، قرمز، سبز زیتونی و کرم یا مایل به سفید برای افرادی که رنگ پوست گرم دارند، بهتر به نظر می‌رسند. اگر شما یکی از آن خانم‌های خوش شانسی هستید که می‌توانید از پوشیدن تقریباً هر رنگی خلاص شوید، به این دلیل است که شما یک ته رنگ خنثی دارید - همه‌کاره‌ترین آن‌ها است.

چه رنگ مو با کدام پوست

به مجموعه جواهرات خود نگاه کنید

خواه نازک باشد یا کم رنگ، مجموعه جواهرات شما می تواند نشانه ای از ته رنگ پوستتان به شما بدهد. جواهرات نقره‌ای، پلاتین و رزگلد به‌ویژه در برابر پوست با ته‌رنگ‌های سرد خوب به نظر می‌رسند، در حالی که جواهرات طلایی معمولاً ته‌رنگ‌های گرم را برجسته می‌کنند. اگر مجموعه جواهرات شما ترکیبی از فلزات است، پس (حدس زدید)، شما یک فرد خنثی هستید.

من ته رنگ پوستم را مشخص کرده ام: بنابراین، کدام رنگ مو بهتر است؟

چیزی که باید به خاطر بسپارید، این است که رنگ پوست (یعنی روشن، متوسط ​​یا تیره) هنوز هم در پیدا کردن آن رنگ مو که واقعاً روی شما کار می کند نقش دارد. لزوماً به این معنا نیست که اگر روشن هستید ته رنگ پوستتان سرد است یا اگر پوستتان تیره است ته رنگ گرم دارید. علاوه بر این، هیچ رنگ موی وجود ندارد که باید به خودی خود مراقب آنها باشید. بلکه در مورد انتخاب رنگ مناسبی است که رنگ پوست (و ته رنگ) شما را صاف می کند و ویژگی های طبیعی شما را برجسته می کند.

مو بورها

اگر پوستی روشن با ته رنگ سرد دارید، بلوند پلاتینی یخی یا بلوند بچه نرم تر، چهره چینی شما را صاف می کند. تن های خاکستر واقعا خوب کار می کنند. شما باید از سایه های بلوند گرمتر مانند مسی، طلایی یا کاراملی خودداری کنید، زیرا آنها می توانند رنگ صورتی به پوست اضافه کنند (شما را صورتی تر نشان می دهند). برعکس، اگر پوست روشن با ته رنگ گرم دارید، این سایه های گرمتر پوست شما را درخشان می کند.

برای مو بورهایی که رنگ پوستی متوسط ​​با ته رنگ سرد دارند، بلوندهای شنی یا بژ بسیار خوب عمل می کنند. به طور مشابه، کسانی که ته رنگ گرم دارند باید ظاهر طبیعی تری داشته باشند. اساساً، وقتی صحبت از رنگ‌های متوسط ​​به میان می‌آید، براندها (یا بلوندهای مایل به قهوه‌ای) فقط می‌خواهند خوش بگذرانند.

اگر پوست تیره با ته رنگ گرم دارید، باید بلوند عسلی نرم با ریشه های تیره را جبران کنید. رنگ موی بالیاژ یا امبره گزینه بسیار خوبی است. بلوندهای خاکستری روی پوست تیره با ته رنگ سرد بهتر عمل می کنند.

سبزه ها

سبزه‌هایی که پوست روشن با ته رنگ سرد دارند، می‌توانند بین روشن و تیره پیش بروند، هرچند رنگ‌های قهوه‌ای مایل به آبی، مایل به قرمز یا خنثی بهتر از آنهایی که ته مایل به قرمز دارند، کار می‌کنند. اگر پوست روشنی دارید و ته رنگ گرم دارید، به سراغ یک سبزه پولدارتر بروید.

اگر سبزه‌ای هستید که رنگ پوستی متوسط ​​با ته‌رنگ‌های سرد دارید، به سراغ قهوه‌ای شکلاتی براق و پررنگ بروید. از طرف دیگر، رنگی با رنگ ارغوانی یا حتی آبی-مشکی رنگ چهره شما را جبران می کند. کسانی که ته رنگ گرم تری دارند باید از رنگ های سبزه ای که ته مایل به آبی دارند دوری کنند، اما جدای از آن، همه چیز خوب است. قهوه‌ای ماهاگونی تیره به‌ویژه جذاب است. اگر می خواهید سبک تر شوید، رنگ بادام عسلی برای کسانی که ته رنگ گرم دارند معجزه می کند.

زیبایی‌های پوست زیتونی معمولاً دارای ژله‌های سبزه‌ای تیره هستند که ارزش اشتیاق را داشته باشند، اما وقتی نوبت به رنگ‌آمیزی می‌رسد، آنهایی که پوست زیتونی دارند می‌توانند با رنگ‌های قهوه‌ای قهوه‌ای نیز آزمایش کنند.

مانند خانم های با پوست زیتونی، آنهایی که پوست تیره و ته رنگ گرم دارند معمولاً با موهای زیبا و سبزه متولد می شوند. رنگ‌های عمیق و سرد واقعاً به رنگ‌های سیاه جوهری یا آبی-مشکی می‌آیند. می‌توانید با هایلایت‌های تونال در رنگ‌های برنزی و قهوه‌ای روشن‌تر به موهای تیره طبیعی عمق دهید.

قرمزها

پوست چینی بی عیب و نقص و موهای قرمز به طور طبیعی اغلب به صورت یک جفت می آیند. این سایه خنثی‌تر، روی پوست‌های روشن با ته‌رنگ‌های سرد به بهترین شکل کار می‌کند (طبیعت مادر می‌داند که دارد چه می‌کند!)، بنابراین اگر می‌خواهید موهایتان را قرمز کنید، باید به سمت رنگ قهوه‌ای با ظاهر طبیعی‌تر بروید. همچنین برای مو قرمزهای طبیعی با پوست روشن کاملاً معمول است که ته رنگ گرم داشته باشند. به اما استون فکر کنید. رنگ موهای قرمز مسی او نمونه ای عالی از این است که چقدر این سایه می تواند جذاب باشد.

اگر رنگ پوستی متوسط ​​با ته رنگ سرد دارید، باید رنگ قرمز شرابی یا آبی مایل به بنفش را انتخاب کنید. سایه‌های نارنجی باعث می‌شود شما را از بین ببرد. برای کسانی که ته رنگ گرم دارند، برعکس است. قرمزهایی که رنگ کمی نارنجی دارند بهتر از قرمزهای سرد به نظر می رسند. قرمزهای مسی یا زنگ زده یک گزینه بی خطر هستند.

اگر پوستی تیره با ته رنگ گرم دارید و به رنگ قرمز فانتزی دارید، از ریحانا راهنمایی بگیرید و رنگ قرمز پررنگ و آتش نشانی را انتخاب کنید، یا با پایه مسی، چیزها را کمی کمتر نشان دهید. اگر ته رنگ سرد دارید، باید رنگ قرمز مایل به بنفش را انتخاب کنید. یک سایه زیبای شاه توت کاملاً پوست های عمیق و سرد را خنثی می کند.

رنگ های غیر طبیعی

فکر نمی کردید از ذکر رنگ موی تک شاخ غافل شویم، نه؟! امروزه، همه چیز در مورد رنگ های غیر طبیعی است. از رنگ‌های پاستلی زیبا گرفته تا سایه‌های نئونی پررنگ، موی تکنیکالر جایی است که در آن وجود دارد. با این حال، قانون تن پوست/تن رنگ پوست همچنان اعمال می شود. رنگ موی شما می تواند پوست شما را بلند کند یا آن را سفید به نظر برساند - مهم نیست چقدر روشن باشد.

سایه های صورتی پاستلی برای کسانی که رنگ های روشن و سرد دارند ایده آل است. اگر ته رنگ های گرم دارید، رنگ های آبی پاستلی درخشش درونی شما را آشکار می کند. به پاستیل هایی مانند اسطوخودوس، آبی بچه یا آبی فکر کنید (در نهایت، همه پنهانی می خواهند یک پری دریایی باشند!).

رنگ های جواهر پر جنب و جوش مانند فوشیا یا سرخابی، عمق و درخشش طبیعی رنگ پوست های متوسط ​​تا تیره را افزایش می دهد (به خصوص آنهایی که ته رنگ های سرد دارند). رنگ پوستی متوسط ​​را با رنگ‌های آبی و آبی جواهرآمیز تحسین کنید. اگر واقعاً به فکر رنگ‌های غیر طبیعی روشن‌تر هستید، رنگ موی پاستلی امبره با ریشه‌های طبیعی را در نظر بگیرید.

پوست تیره با ته رنگ سرد واقعاً می تواند بنفش های پر رنگ را ایجاد کند. بنفش‌های زنده، صورتی‌های بنفش روشن و حتی رنگ‌های کمی آبی برای بیان یک بیانیه عالی هستند. کسانی که ته رنگ گرم‌تری دارند، بنفش‌های تیره‌تری مانند آلو و یاقوت را جذاب‌تر می‌یابند، زیرا درخشندگی طبیعی پوست شما را افزایش می‌دهند.

رنگ موی مناسب

رنگ مو برای ته رنگ پوست خنثی

اگر ته رنگ پوست شما خنثی است، احتمالاً باید بیشتر بر روی رنگ پوست شما (بر اساس رنگ سطح) تمرکز کنید. همیشه باید قبل از دست زدن به رنگ، به بافت، وزن، طول و سلامت کلی موهای خود و همچنین رنگ فعلی (و طبیعی) آن فکر کنید. قبل از انتخاب رنگ جدید، یک مشاوره با رنگ‌ساز خود رزرو کنید تا در مورد گزینه‌های خود صحبت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/